Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ Ensikkojen viikot 30 & 31 +++

21.07.2008 |

Toivomme *Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä*, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!

Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.

* Ensikot *

*Ainoanis*

Mä olen 28 v ja mies 26 v.

*babydre@m*

Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.

*baulie*

Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat ja tarkempiin tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.

*Christina84*

Meidän vauvatoiveet siirtyivät joulukuulta varhaisen keskenmenon/kemiallisen raskauden vuoksi tammikuulle. Elämä alkaa taas pikkuhiljaa voittaa, kivut ja pahin suru helpottaa sekä edes ajatuksen tasolla alkaa taas miettiä uusien ovistestien ostoa.

*Irish79*

Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.

*Koiramamma*

Minä vm. -81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne l-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.

*Kitteni-81*

Olemme pariskunta Pohjois-Pohjanmaalta. Minä olen 26 ja mies 37.

Työskentelen aspa-alalla, mutta suunnitelmissa olisi lähteä jossain vaiheessa opiskelemaan, kun vain tietäisi mitä!

*lauroran*

Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.

*Lorelai_79*

Olen 28-v, mies 29 -v ja Etelä-Suomessa asustellaan.

*Mareia*

Täältä mukaan ilmoitautuu nuoripari (mie 22 & ukko 29) etelä-suomesta. Varsinaista kuumetta (tai noh...) ei ole liiemmin ilmassa ollut, nyt kuitenkin pillerit jätetty poijes ja haikaraa odotellaan innoissaan=)

*marjapensas*

Täältä liittyy myös mukaan yksi ensikertalainen, yritetty on 03/08 alkaen. Olen 28 vuotias, ja asun pk-seudulla. Mieheni on 29.

*MaryRose*

Minä -88 (joo tiedän, junnu :P) ja miekkonen -86. Pk-seudulla elellään. Minä opiskelen amk:ssa ja käyn töissä samalla. Mies työelämässä. Kotona meitä pitää kiireisenä papillon ja doberman. Yritys alotettu 06/2006, taukoa 06-12/2007. Ehkäisy jätetty nurkkaan 01/2008.

*Menninkäinen85*

Siis vauva ois nyt meillekkin tervetullut.. minä -85 ja mies -83 ja esikoinen ois tulossa, jos nyt on tullakseen :)

*Nanuuk-85*

Pyörin näillä sivuilla enemmän viime syksynä kun 07/07 aloitettiin ensimmäisen yritys. Minä olen 23 v., mies 26. Vieläkään ei vaavia kuulu, kierto tasaantunut, on nyt ollut tänä vuonna joka kuukausi 29 päiv.

*neppis82*

Pillerit on jätetty pari viikkoa sitten ja nyt lähinnä odotellaan, kuinka epäsäännölliseksi kierto päätyy, kun ei ennen pillereiden aloittamista ollut koskaan kovin säännöllinen.

*Onnellinen84*

Me ollaan lopetettu ehkäisy maaliskuussa, joten ihan noviisina vielä näissä hommissa.

*shania07*

Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.

*syre*

Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

*vauvahaaveita*

Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))

*zeria*

Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoanis, mm. Perhesuunnittelun sivuilta löytyy tällaista tietoa:

"Ovulaatiolimaa voi edeltää ns. limatulppa, mikä tarkoittaa että kohdunsuulta irtoaa "klimppi", kun ovulaatio lähestyy. Ovulaatio tapahtuu sitten ovulaatioliman viimeisenä päivänä".

Lisäksi jomotukset voivat tulla ennen, jälkeen tai oviksen aikana. Esim. mulla ei ovis tunnu lainkaan, mutta pari päivää sen jälkeen yleensä jomottelee. Eli musta on hyvinkin mahdollista, että sun ovis on vasta tulossa :)

marjapensas, jota ei kiinnosta työnteko ollenkaan, ja joka vain roikkuu keskustelupalstoilla :D

Vierailija
22/47 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä olisi yks vauva haaveinen, mahtuuko joukkoon? Olen vm. 84 ja avomies -79. Asustellaan pk-seudulla, esikoisesta haaveillaan, tosin pillerit jätettiin pois ihan vasta kuukausi sitten. Tällä hetkellä vauvaa tuuraa karvainen lapsi( koira)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/47 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toinen ultra on nyt takana. Edellisviikkoon verrattuna kohtu oli kasvanut lisää. Myös JOTAIN kaikua oli... Lääkäri ei kuitenkaan osannut vielä sanoa mitään varmaa joten odotamme jälleen viikon. Verikoekin otettiin hcg-arvoja varten. Ensviikon tiistaina sitten toivottavasti tilanne selkiintyy...!

Sitä en kuitenkaan ymmärrä että miten alkion ikä voisi olla 2-3vk vähemmän; teinhän positiivisen raskaustestin jo rv4. Tähän ei lääkärikään osannut mitään sanoa.

Olo on nyt jotenkin sekava. En tiedä ollakko toiveikas (väkisinkin olen vähän) mutta en vain oikein uskaltaisi sillä pettymys tulee sitten olemaan niin suuri :~( Varsinkin kun nyt viikon olin ajatellut ettei meille nyt mitään vauvaa tulekaan. Sitten saatiinkin karvan verran lisätoivoa...

Olen nyt äiti ja perheeni luona tämän viikon joten kyllähän tässä saa muutakin ajateltavaa eikä aika käy niin pitkäksi kuin jos vain omalla kämpillä makasi ja märehtisi.

Danja, rv? tilanne epäselvä

Vierailija
24/47 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua mietityttää kovasti toi ovisasia. Jostain luin eilen että naisen hedelmälliset päivät vähenee sitä mukaa kun se vanhenee ja vanhempana niitä saattaa olla vaikka vaan yks ku nuorempana ois ollut viis. Mulla ei ole tullut sitä kanamunalimaa nyt enää ollenkaan, mutta ovistesti näytti tänään tummempaa haaleaa viivaa kuin eilen. Eilen ei kyllä tullut pupuiltua kun mies otti sen verran päähän, lieneekö tämä sitten sitä luonnonmukaista ehkäisyä kun hormoonit alkaa hyrrätä siihen malliin että ottaa päähän ihan kaikki. ??

No, jatketaan oottelua..

Vierailija
25/47 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkkejä en tietenkään enää muista=)

Danjalla hurja tilanne. Toivotaan että pienokainen on ollut piilossa ja sikiö löytyy ens viikolla. Tsemppiä ja paljon voimia sulle!

Mä oon ihan sekasin. Siis outoja tilanteita tulee eteen koko ajan. Töissä ollut hirvee hässäkkä. Tietysti on kun uusi toimintakausi pyörähtää perjantaina käyntiin ja tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Sit kaiken lisäks sain uuden työtarjouksen ja en yhtään tiedä mitä teksisin sen kanssa. Oon varma, et jos otan sen vastaan niin huomaan olevani raskaana enkä voikaan tehdä sitä hommaa loppuun. Jos taas en ota niin varmaan loppuu tää nykyinen työsuhde sopimuskauden loputtua eikä sitä sopparia enää jatketa... Huh, huh. Päänvaivaa riittää noissa kuvioissa. Ei auta kun viettää muutama uneton yö ja pähkäillä. Uudessa hommassa olis hirveesti sitä mitä haluan tehdä, mutta kolmivuorotyö. Nykyisestä hommasta tykkään paljon, mutta määräaikaisuus on siinä se suurin mutta. Ei tosin olis toi toinenkaan työ vakituinen.

Huomenna olis se jälkitarkastuskin. Jännittää sekin. Voi kun olis jo edes se ohi ja pääsis jatkamaan vauvantekohommia ihan luvan kanssa. Luvattahan olemme toki sitä jo tehneetkin=)

Irish jää miettimään ja kuluttamaan loput energianssa työkuvioihin..

Vierailija
26/47 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, ja uudille tervetuloa!

*Danja*, onpa hankala tilanne. Toivottavasti kaikki kääntyy parhaiten päin, ja se pikkuinen olisi siellä mahassa. Kun nyt jo raskauden yrittäminen on sellaista "toivotaan parasta, pelätään pahinta" -fiilistä koko ajan, niin en edes yritä kuvitella mikä tilanne on siellä teillä. Mutta voimia ja jaksamista, toivottavasti ensi viikolla kuulee iloisia uutisia!

*Irish*, onnea työkuvioiden miettimiseen. Mulla on nyt vakiduuni, ja oon siihen ihan ok tyytyväinen, vaikka välillä kyllä paikan vaihtaminen käykin mielessä... Mutta eiköhän se ole ihan normaalia. Alunperin oli ajatus, että jos lapsen/lapset hoitaisi tähän väliin, kun se olisi duunin kannalta "turvallista", mutta jos projekti venyy kovin pitkäksi, niin sitten täytyy miettiä suunnitelmat uudestaan. Mun alalla hommia ei edes kasva ihan joka oksalla, joten paikan vaihtaminen täytyy miettiä tarkkaan senkin kannalta.

ON: olin tosi positiivisella mielellä tämän kierron yrityksen kanssa toissapäivään asti, mutta nyt olen ihan varma, että täti tulee viikon päästä. Tuli vain sellainen olo, että ei se vieläkään tärpännyt, eikä ole mitään erityisiä oireita, vaikka niitä tässä hyvin yrittääkin kuvitella ;) Eilen ja toissapäivänä rinnat oli arat, tänään ei enää niinkään. Eilen jumpassa kohdun paikkeille sattui, mutta eipä sekään välttämättä tarkoita mitään. Lämmöt on heitelleet häränpyllyä, joten niiden perusteellakaan ei pysty mitään sanomaan.

t. marjapensas, joka iloitsee siitä, että ensimmäinen työviikko on melkein ohi

Vierailija
27/47 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käyttänyt noita mammaksi.fi liuskamaisia ovistestejä? Mua mietityttää, että kun en ole koskaan saanut yhtä tummaa tai jopa tummempaa testiviivaa testiin, niin kuinka äkkiä se alkaa ilmestyä jos on tullakseen? Se kontrolliviivahan siitä tulee esiin heti kun pissa sinne asti "ehtii". Mä olen nyt tikuttanut tosi tiuhasti ovista koska sain toissapäivänä iltapäivällä ja eilen iltapäivällä ja illalla kunnon eggwhitet mutta en ole yrityksistä huolimatta (tikutus aamulla n 10 aikaan ja iltapäivällä neljän aikaan) saanut vaan sitä kunnon viivaa. Vahvin viiva oli eilen ehkä aamupäivästä, ja nyt kun äsken tikutin vielä niin viivaa haalenee. Eli meniköhän se mun ovis sitten jo?

Älkää nyt naurako, en mä nyt mitenkään epätoivoinen ole :D Kunhan vain haluaisin oppia tunnistamaan sen oman oviksen. Nyt ainakin mun mielestä ne limat oli tosi selvät, en ole ennen semmosia havainnutkaan.

Mun kiertohan on lyhentynyt nyt suurinpiirtein siihen 25 päivään, joten ovis voi ihan hyvin ollakin kp 10-12 tienoilla (nyt siis KP12). Jos nyt sitä sitten kunnolla ees onkaan kun en saa sitä viivaa tikkuun :/

AA, KP 12/25

Vierailija
28/47 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä viimein saisi aikaiseksi aktivoitua kirjoittelemisen suhteen! Hienoa, että *Helmi-84* ja *kiharapää* ovat löytäneet tiensä tänne Ensikko-pinoon :) Kovasti vaan tervetuloa, kiva jos kirjoittelette ahkeraan ja samalla voisin toivottaa lyhyttä visiittiä ;)

Täällä Keski-Suomessa on rallihuuma alkanut, töissäkin asiakkaita tuntui olevan normaalia to-päivää enemmän... Ja ulkomaalaisia myös. Aamulla kuuntelin ralliautojen pörinää, testasivat autoja ilmeisesti tuolla pienen matkan päässä... Nytkin kuuluu jotain pörinää ;)

Vaikka rallit jakaakin mielipiteitä, niin silti tykkään siitä, kun tuovat elämää tähän kaupunkiin! Parina aikaisempana vuotena olen ollut ihan rallipassin kanssa varustautuneena katsomassa ajoja, mutta nyt taitaa jäädä väliin... Onko muut Enskat suuntaamassa katsomaan Neste Rallya? ;)

*Danjalle* haluaisin toivottaa aivan älyttömästi voimia kiperän tilanteen keskellä, toivottavasti asia selviää pian! Ja tietysti siihen suuntaan, että siellä masussa olisi pikkuinen matkassa <3 Tunne on varmasti hankala, toisaalta toivo nostaa päätään ja toisaalta ei uskalla toivoa mitään... Mikä verikokeiden tuloksissa kestää noin luvattoman kauan?

Nyt hieman asian vierestä (anteeksi, tämä kysely ei ainakaan auta asian "unohtamisen" (vaikka unohtaahan ei tietystikään voi) kanssa!) Mistä johtuu, että ultrassa näkyy tyhjä ruskuaispussi, jos raskaus itseasiassa jatkuukin? Onko se kiinni laitteista vai siitä, että alkio on kiinnittynyt sellaiseen kohtaan kohtua, jota on vaikea ultralla löytää?

*Ainoanis* bongasi kananmunalimat (ah, kuinka herkullinen ilmaisu...). Hassusti on kyllä ristiriidassa ovulaatiotestin kanssa. En kyllä osaa sanoa juuta enkä jaata siihen, että kumpaa uskoa... Aloitit tikuttelun ilmeisesti kp 9? Jos aloititkin liian myöhään? Eikös testi näytä positiivista 24-48 h ennen ovulaatiota... ? Jos et saanutkaan sitä huippua tikutettua? Tsemiä! bd bd bd bd

Muutenkin Ainoanista myötäilen aiheen kanssa; bongasin itsekin kananmunalimat! Kp 9, eli toissapäivänä (ei limatulppa, vaan ihan oikeaoppista venyvää, kirkasta, "rihmaista" limaa).

Limatulppa eroaa tästä aika lailla... Sitä en ole kylläkään tässä kierrossa vielä havainnut. Oon huomannut, että limatulpan jälkeen mulla alkaa se ei-hedelmällinen kausi, eli vuoto muuttuu valkoiseksi. Jostain luin, että kaikki valkoinen vuoto on ei-hedelmällistä vuotoa, kai siihen on uskominen?

Hieman mietityttää aikainen ajankohta, mutta kovin usein en ole kananmunalimoja havainnut... Uskallan kyllä tähän luottaa. Ja ko. kananmunalimaa tulee käsittääkseni vain hetken, ei siis useita päiviä. Toki hedelmällisen kauden tunnistaa siitä, että on kosteampaa, mutta kananmunalimoista ei voi kyllä erehtyä.

Aikaisemmin päivällä (siis kp 9) oli jotain pieniä jomotuksia&kipristelyä munasarjoissa, jotka havaitsin, mutta en sitten kiinnittänyt sen suurempaa huomiota... Illemmalla kun limat bongasin, niin laskin yhteen 1+1! :) Olisikohan edellisessä kierrossa käytössä ollut greippimehu vaikuttanut tilanteeseen jotenkin, aikaistanut siis seuraavaa ovulaatiota... Muutenkin kun viime kierto oli perin outo, niin en yhtään ihmettelisi. Mutta odotellaan ;)

*Irish*, mitä jälkitarkastuksessa selvisi? Toivottavasti kaikki olisi niin kuin pitääkin! bd bd bd bd

Onko saamasi työtarjous jonkinlainen projektiluonteinen työ? Kun mainitsit, että jos tulet raskaaksi, niin et voi ko. työtä tehdä loppuun. Toivottavasti saat asiat järkeiltyä mielessäsi ;)

*marjapensaalle* myöskin oikein paljon tsempityksiä tähän kiertoon :)

Vilkutuksia kaikille! :)

-baulie-

kp 11 (?dpo 2?)

Vierailija
29/47 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja lääkäri epäili ettei keskenmenot johtuisi mun hormoonitoiminnasta, koska sikiö kuolee ennen keskenmenon alkua. Eli vielä kerran sain kuulla sen olevan huonoa tuuria. Sain kuitenkin keltarauhashormonia (luget) tasoittamaan kiertoa. Enkä ymmärrä miten se auttaa asiaa ollenkaan. Ovis on mulla myöhään ja jos hormooneilla lyhennetään kiertoa niin miten luteiaalivaihe voisi olla normaali/riittävän pitkä... Lääkärin mukaan ei vaikuta kyseinen lääke ovikseen ollenkaan. Pitänee siis kokeilla.

Työkuvioista baulie kyseli. Ei ole projektiluontoinen vaan ihan sijaisuus, mutta pidempi tällä kertaa. Kiinostava ja haastellinen homma, mutta mietityttää silti. Tällä hetkellä lto:n homma on mulle ihan sopiva ja tykkään ihan hirveesti tehdä sitä. Seki vaan on määräaikainen. Saisin sopimiksen purettua ilmeisesti tästä nykyisestä hommasta, mutta en tiedä haluanko. Olen saanut todella paljon vastuuta ja uusia haasteita koko ajan ja työkaverit on ihania. Ja uskoisin että tätä nykyistä sopparia jatketaan vielä... Vaikeaa on, kun kyse on kumminkin valinnoista jotka vaikuttavat tulevaisuudessa paljonkin taloudellisestikin. No, päätös on tehtävä vkoloppuna.

Ja nyt alkoi satamaan=(

Vierailija
30/47 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Ainoanis*, mä en ihan hirveän suurta stressiä ottaisi niistä ovistesteistä, jos on noin vahvat muut merkit, niin kannattaa omaa kroppaa kuunnella. Mä en esim. itse ole kertaakaan saanut positiivista testiä liuskaan, ja mulla oli siitä kauhea huoli, mutta kun alkukesällä kun olin muista syistä gynellä, niin ultrassa näkyi tyhjä follikkeli, eli ainakin silloin ovulaatio oli tapahtunut vaikka tikut ei sitä näyttäneetkään. Tieto siitä että ne ovistikut ei välttämättä toimineetkaan minulla helpotti oloa, kun tässä tätä stressaamista riittää muutenkin :D

Sen jälkeen mietin, että luultavasti joku seuraavista vaihtoehdoista pitää mulla paikkaansa: eli joko a) LH huippu on mennyt tosi nopeasti ohi, enkä ole sitä onnistunut tikuttamaan (olen tehnyt testin vain kerran päivässä) b) virtsa on ollut niin laimeaa että se ei ole näkynyt kunnolla (jossain luki, että pitäisi olla 4 h virtsaamatta ennen testin tekemistä, ja siitä pari tuntia aiemmin ei paljoa saisi juoda. Mulla ainakin 4 h pidättely tekee todella tiukkaa muulloin kuin öisin!) tai sitten c) mulla hormonitaso on sen verran alhaisempi, että se ei näy plussana testissä, niitä "vahvoja negatiivisia" olen kyllä saanut.

Ostin viimeksi apteekista apteekin omia ovistestejä, ja vaikka ne oli kalliimpia niin niissä kehotettiin tekemään testi aamulla, joka sopii mun aikatauluun paremmin. Kyllä vähän ihmetyttää eri testien eri testausajat, mutta mennään ohjeen mukaan...

Kohta alkaa neloselta "tyyliä vai ei" -sarjan uudet jaksot, jee! :D Mä olen "laadukkaiden" reality-sarjojen suurkuluttaja ;)

marjapensas, kp 16

Vierailija
31/47 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!:)

Danja: Iso rutistus! Näin maalaisjärjellä ajateltuna siellä on pakko kasvaa jotain, jos kohtu on kerran kasvanut vielä viikon ajan. Toivotaan että näin on!

Mua jännittää nyt ihan sikana, että mikä meidän tilanne on.. Mulla oli ennen häitä jatkuvasti huono olo ja vielä häitä seuraavana aamuna oksensin(häät oli viime la). Sen jälkeen on ollut omituisen hyvä olo ja toissapäivänä tuli vähän verta housuihin:/ Nyt ei ole enää pahoinvointia, mutta tissit on vielä kipeät. Huomenna on ultra, toivottavasi kaikki olisi kunnossa.

Häitä edeltävä viikko oli aika rankaa, kun oli kauhea kiire joka paikaan ja tosiaan jatkuva huono olo. Päivittäin tui myös kovia vatsa/selkä kramppeja, jotka meni ohi 5-10 minuutissa. Sillon teki kyllä nin kipeetä, että tui hiki otsalle ja pakko päästä jonnekin makaamaan. Nyt on mukavaa kun kipuja ei ole, mutta kauhea pelko siitä, onko siellä enää mitään hengissä.. Tulen ketomaan pian uutisia ja toivottavasti silloin myös vähemmän omanapaista tekstiä:)

32/47 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Onnellinen84*: Niinhän sitä voisi ajatella... Tuli nyt kuitenkin vain mieleen että tarkoittiko tämä lääkäri että "kohtu kasvanut lisää" vai että "kohtu on kasvanut"...

Tuli muuten sellainenkin asia mieleen että jospa tämä erittäin herkkä raskaustesti (testasin kp26/26) näyttikin toista ovulaatiota ja hedelmöittyminen olisikin tapahtunut siitä... silloin nimittäin ikä/koko sopisi... En kuitenkaan uskalla kovin paljon toivoa. Huomenna aion soittaa sen verikokeen tulokset; se antaisi ainakin vähän suuntaa; jäisi sitten aikaa taas asennoitua siihen pahimpaan...

Anteeksi nämä omanapaiset viestit... :/

Vierailija
33/47 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että mun epätoivoinen oviksen bongailu on saanut täällä aikaan keskustelua

Mä kun mietin, niin maanantaina mulla oli TOSI kostea kausi, pikkarit oli ihan märät. Sit ti ja ke tuli limatulppia. Ja niiden jälkeen todellaki ollut kuivaa, semmosta valkoista paksumpaa ja tahnasempaa vuotoa. Ota tässä ny sit selvää. Mutta opetellaan :)

Kavereiden vauva taistelee elämästään, peukkusia sinne jonneki ylös että pieni saisi pitää sen mikä on niin kovin tärkeää hänelle ja vanhemmille.

AA

Vierailija
34/47 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Onnellinen* ja *Danja*, mä täällä pitelen peukkuja teille molemmille!

ON: Parin aiemman kierron perusteella tänään illalla alkaisi tuhruilu. Mitään oireita ei oikein ole suuntaan eikä toiseen. Tai sitten on oireita, jotka sopii molempiin :) Sen verran eroa edellisiin kiertoihin on, että nännit on kipeämmät kuin aiemmin. Heräsin aamuyöstä (jostain muusta syystä), mutta siinä kun odottelin että nukahtaa uudestaan, niin mahallaan ei voinut olla kun nännit oli arat. Tavallaan en usko, että siinä on kyse mistään kummemmasta kuin menkkojen alkamisesta, mutta jos (kun) täti sieltä tulee, niin sen verran on odotuksia, että tipahtaa taas melko korkealta. "Onneksi" se tuhruilu yleensä kertoo mitä on odotettavissa, niin on vähän aikaa totutella tilanteeseen...

marjapensas

Vierailija
35/47 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ku tikutin ovista ,ei enää oikein millastakaan viivaa. Vahvimmat siis ti ja ke, sopii hyvin yhteen limojen kanssa. Harmi että ei saatu oikein aikaan sutinaa ku kerran tuossa mahdollisen oviksen aikana, mutta ainakin mä olen mielestäni ny varma et sellanen mulla oli. Ja tajusin sen että oon ollut aiemin liian myöhäs liikkeellä ku oon kuvitellu että mun ovis ois jossain KP14 tienoilla mukamaste. Tottus taitaa olla joku Kp9-11.

AA KP 13/25

Vierailija
36/47 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin ja 11,9mm kokoisen katkaravun sydän jyskytti kiivaasti:D

Danja toivottavasti teidän tilanne selviää myös pian ja kaikki olisi kunnossa!

Nyt täytyy mennä hakemaan miestä, mutta palataan taas siskot!

Plussatuulia toivotellen,

Onnellinen

37/47 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoe otettiin siis tiistaina ja tänään uskalsin soittaa tuloksia... Arvot oli jotain 27 000, mitähän viikkoja ne voisi vastata... Ensi viikon tiistaina on taas käynti ja uusi verikoe...

Olen miettinyt että jos silloin olikin kaksi ovulaatiota ja hedelmöitys tapahtui tästä toisesta... Onhan se oljenkorsiin takertumista mutta johonkin täytyy että kestää tämän epätietoisuuden!

*Onnellinen84*: Hyvä että teillä oli kaikki hyvin! :)

Ei tätä epätietoisuutta kyllä kenellekään toivoisi...

Vierailija
38/47 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi sun hcg-arvo näyttää aika korkealta, mikä olisi siis hyvä merkki. Löysin tällaisen taulukon:

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä

mIU/ml

1 viikko 3 viikkoa 0-5

2 viikkoa 4 viikkoa 3-426

3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340

4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500

5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000

6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000

8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000

17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400

25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Hcg alkaa siis laskea tuossa 8-11 viikkoa hedelmöittymisestä / 10-13 viikkoa kuukautisista (ihmettelin ensin tuota...). Rajojen alakantissa menisit, mutta kuitenkin vielä ihan normaali.

Sen sijaan aikaisempaan pohdintaasi, käsittääkseni raskaustesti ei koskaan reagoi ovulaatioon - vain toisinpäin on mahdollista eli ovistesti näyttää myös raskauden. Raskaustesti tosin harvoissa tapauksissa kai voi näyttää plussan jo dpo 5.

Toivottavasti kaikki kääntyisi vielä parhain päin!

Täällä menossa kp 22/28-30 ja dpo 7. Ovis oli tällä kertaa harvinaisen selvä kipujen ja lämpöjen mukaan. Laskeskelin, että seksiä harrastettiin n. 9 tuntia ennen ja 7 tuntia jälkeen munasolun irtoamisen :D Koetan kuitenkin olla ajattelematta koko asiaa, sillä aikaisemminkin ajoitus on ollut hyvä :/ Samoin kuin marjapensaalla mullakin tuhruvuoto on viime kuina ollut merkki negasta, se selviää sitten jo ma-ti.

Jaksamisia kaikille!

syre

Vierailija
39/47 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa kausi, päätin etten seuraa kp:täni vain kävin katsomassa koska menkat pitäisi alkaa..

Eli tjottailu meiningillä mennään täällä.. Kysykää jos haluatte jotain tietää.. Varmaan tässä alkuun vain lueskelen teidän juttujanne ja kommentoin, kun pääsen kärryille..

KP

Vierailija
40/47 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Tervetuloa uudet! Ihana saada tänne meitä lisää.

Mulla on oikein ruhtinaalliset kaksi viikkoa lomaa ennenkuin uusi lukuvuosi ja opeilut pyörähtää taas käyntiin -ollaan oltu jopa lomailemassa siipan kanssa, mökkeilyä jne kesästä nauttimista :). Pidempi reissu siis sitten joulukuussa.

Tänne on tullut tekstiäkin vaikka miten.. Noi ovikset on kyllä merkillisiä.. harmittaa, ettei itsellä ole empiirisiä tutkimuksia noista kuin vain muutaman kk ajalta, joten ei ole hirveästi vertailukohtia. Juuri siksi muiden kokemuksista kuuleminen onkin niin mielenkiintoista.

*Danja*: olet ajatuksissa, toivottavasti kaikki kääntyisi parhain päin..

omaa napaa: kp 32 menossa, tätiä ei näy.. jännittää... ja kädet ristissä toivon, että jättäisikin tulematta.

Anteeksi taas kerran tämä omanapaisuus..

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!

Christina kp 32/33