Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs elokuisille kuuluu?

25.01.2006 |

Missä luuraatte toivomus, marina, pikkutintti ja muut joiden nikit on nyt hukassa? Mikä on olotila ja joko olette käyneet kaikki ekassa neuvolassa?

Mulla on olotila todella hyvä ollut koko tämän alkuraskauden ajan. Ei mitään pahoinvointia ja ruokahalu on todella hyvä! Kokoajan on nälkä mutta onneksi mielei ei tee makeaa vaan ihan kunnon ruokaa ettei karkaa ihan mopo käsistä. Ainoana mielitekona on ollut ruisleipä.

Neuvolassa kävin viime viikolla ja painoa oli tullut jo 3kg tosin uskon että siihen vaikutti enemmän meidän USA:n matka ja joulu kuin tämä raskaus.

Ja hb oli hyvä ja verenpaineet myös. Nyt odotellaan sitten innolla np-ultraa joka on kahden viikon kuluttua. Pääsee taas ihastelemaan veijaria.

Kertokaahan kuulumisianne!

Terkuin, Hetula ja Hulivili rv10+1

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoitellut satunnaisesti palstalle, nyt siis ilokseni saan liittyä elokuisiin odottajiin! Takana 2, 5 vuoden ajan vauvayritystä, viime kesänä varmistunut pco ja epäonnistununeet hormoni- plus inseminaatiohoidot. Hoitotauolla sitten yllättäen plussattiin!

Viikkoja kasassa päivää vaille 13. Neuvolassa käyty terkkarilla ja lääkärillä, kaikki ollut ok. Pahoinvointi oli alussa 24/7, mutta nyt hiljalleen helpottanut. Painoa on tullut varmaan himppusen liikaa, kun en pahoinvoinnin vuokri jaksanut/pystynyt urheilemaan totuttuun malliin. Mutta nyt taas jaksaa spinningiä ja salia, ihanaa!

Miten muitte oma napa?

Minkälaisia ajatuksi muilla np-ultrasta? Meillä tänään sinne meno, en oikein tiedä miksi mennään, kun emme kuitenkaan ole valmiit " seulomaan" tätä pientä ihmettä. Jos pikkunen pysyy mukana laskettuun aikaan asti niin hän on 100 % tervetullut minkälaisena tahansa. Mutta ultraan nyt kuitenkin menossa, anyway.

Oletteko jo puhuneet raskaudesta työpaikalla? Mä kerroin, kun meillä tosi pieni työyhteisö ja mun pahoinvointi ei jäänyt keneltäkään huomaamatta :) hyvällä mielellä työkaveritkin seuraavat masun kasvua!

Mukavaa jännittävää odotusaikaa kaikille! Olisi kiva kuulla kokemuksia ja ajatuksia samoilla viivoilla olevilta!

m@dicken ja melkein rv13 maha

Vierailija
2/35 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin olen kyllä käynyt lueskelemassa viestejä, mutta ei ole vaan tullut kirjoiteltua.

Pahoinovinti on ollut lievää ja ruoka on maistunut. Mulla kans ruisleipä on ihan ehdoton juttu ja sitä sitten kuluukin todella paljon. Salmiakki on toinen mikä himottaa, mutta sen kanssa täytyy muistaa kohtuus vaikka verenpaine onkin erittäin alhaalla.

Toinen neuvolakäynti eli eka neuvolaultra on parin viikon päästä ja ihan kiva sinnekin on mennä vaikka kaksi kertaa on jo klinikalla päässyt masuasukkia kurkkaamaankin.

Töissä en ole kertonut, eikä sukulaisillekaan ole vielä paljastettu salaisuutta.

Viivi ja masuasukki 10+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu tännekin :)

Alkuraskaus on sujunut oikein hyvin, tosin nyt on pientä flunssaa. Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut. Ruoka maistuu ja olen huomannut, että on hyvä syödä jotakin pientä muutaman tunnin välein tai tulee ihan kiljuva nälkä. Salmiakki on himottanut myös minua. Sen sijaan esim. suklaata ei ole tehnyt raskauden aikana mieli ollenkaan vaikka normaalisti syön sitä liiankin usein.

Ensimmäinen neuvolakäynti on ylihuomenna. Seuraavasta ultrasta ei ole vielä tietoa mutta eiköhän se ole sitten 2-3 vkon kuluttua.

Ystäville, vanhemmille yms. olemme kertoneet raskaudesta (jo heti alussa) mutta työpaikalla ajattelin kertoa vasta tuossa maaliskuun paikkeilla.

Hyviä vointeja kaikille!

Terkuin, Marina ja " Antero" rv10+0

Vierailija
4/35 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan! En ole ihan uusi täällä vauva-lehden palstoilla, lapsettomuus-puolella tuli keikuttua lähes kolme vuotta. Takana on IVF-plussa ja PAS-plussa, molemmat meni kesken ennen yhdeksättä viikkoa. Nytkin olen siis varoivaisilla mielin liikenteessä, tällä hetkellä viikkoja on 9+2. En oikein uskalla vieläkään iloita.

Tämä matkustaja sai siis alkuna PAS:n avulla. Ekassa ultrassa näkyi heti komeasti syke, ja lääkäri ohjeisti ottamaan yhteyttä neuvolaan. Helmikuun 17. (tai jotain, perjantai kuitenkin) on sitten ultra äitipolilla. Jotenkin lääkäri kuulosti niin... hm ... varmalta ja jämyltä aikaisempiin ekoihin ultriin verrattuna, että jotenkin täälä kertaa tuntuu, että asiat on kunnossa.

Mutta tuntuu silti koko ajan, että onkohan se vaavi vielä turvallisesti kyydissä, kun siitä ekasta ultrasta on jo niin pitkä aika ja seuraavaankin on vielä reilu pari viikkoa? Tuntuu siltä, että en uskalla iloita ennenkuin on vaavi sylissä. Saapas nähdä miten käy.

Pahoinvointia on ollu mullakin, mutta nyt pikkuisen helpottanut. Painoa en ole juuri tarkkaillut, mutta ruoka kyllä maistuu ja todellakin, jos ei muista syödä tasaisin väliajoin niin nälkä on aivan hirmuinen.

Siinäpä omaa napaa kierrettiin kerrakseen. Olipa mukava purkaa, kun en ole täällä palstoilla kirjotiellut varmaan puoleen vuoteen. Me ei olla muuten kerrottu raskaudesta vielä yhtään kellekään, sen verran epävarmoja olemme molemmat.

Olisi mulla kysymyskin! Mitä ekalla neuvolakäynnillä tapahtuu? Otetaanko kokeita, mitä kaikkea jutskataan? Kertokaa ihmeessä! Ja mulle ei ole vielä kukaan kertonu laskettua aikaa, saisikohan sekin selville neuvolassa? Olen tältä palstalta löytyvien vihjeiden perusteelaa Oulun raskauskiekon avulla laskenut ite LA:ksi 31.8. , liekö oikein... Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Anyways, onnea matkaan kaikille " aikalaisille" !

t. Wishful

Vierailija
5/35 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi elokuinen onneksi edelleen=)

Raskautenihan oli heterotooppinen, eli olen kokenut KAIKEN mahdollisen ja vähän mahdottomankin. Keskenmenojen lisäksi siis kolme kohdunulkoista, ja nyt tämä raskaus siis alkoi pas:lla ja oli tämä heterotooppinen, eli yläkerran voimat oli mukana kun leikattiin toinenkin munatorvi ja samaan aikaan kohdun asukas köllötteli tyytyväisenä yksiössään.

Nyt pahoinvointi on mukavasti läsnä, mutta olkoon vaan.

Kaikille ihanaa loppuviikkoa, kumpa aika menisi nopeammin.

Mulla on ultra kahden viikon välein diabeteksen takia, mutta olen toisaalta onnellinen mahdollisuudesta päästä näkemään pikkuinen niin usein.

Lillija toukka 9+3

Vierailija
6/35 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Eli elokuussa vauvaa odotellaan tännekin, LA 7.8. Mulla on taustalla suht paha endo, jota on laparoskopiassa poisteltu ja uusi leikkaus oli suunnitteilla, kun tämä raskaus sitten alkoi yllättäen ihan luomusti. Vauvatoiveita ollut kesästä 2003 alkaen, eli erittäin toivottu tapaus :-)

Mulla alkoi pahoinvointi vasta viikolla 8 ja onkin sitten jatkunut ihan viime päiviin asti. Vieläkin jotkut asiat yököttää, mutta oksentelu on onneksi loppunut. Tällä viikolla on jo ruokakin alkanut maistua. Hyvä niin, sillä painokin on kerennyt pudota kilon siitä mistä lähdettiin.

Asustelen Etelä-Saksassa ja ikää on itselläni 31. Täällä tuo raskauden seuranta tapahtuu kokonaan gynekologin hoivissa, tosin sairauskassa maksaa myös kätilön kotikäynnit, mikäli äiti niin haluaa. Itselläni on kätilö vielä hakusessa. Lääkärissä olen käynyt 2-3 viikon välein, ja ultrattu on joka kerta. Se tuntuu ihan hyvälle, varsinkin ihan alussa nähdä, että alkio on kiinnittynyt ihan oikeaan paikkaan. Nyt seuraava lääkärikäynti on maanantaina ja odottelen sitä ihan innolla, että pääsen taas katsomaan, mitä pienelle kuuluu!

Lilli, olipa ihana huomata, että sinäkin olet täällä :-)

Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille!

Favolina + Höpö rv 12+3

Vierailija
7/35 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienoa että Lilli sinulla on oikea sissi kiinnittyneenä sisuksiin. On se noin pieneksi jo kovia joutunut kokemaan! Eiköhän nyt kaikki mene parhain päin.

Wishful kysyit mitä ensimmäisessä neuvolassa tapahtuu; sielllä käydään läpi neuvolan esitietolomakkeet missä on kysytty tupakoinnista, alkoholinkäytöstä ,suvussa esiintyvistä sairauksista, raskauden tuomista tuntemuksista ja esim. ruokavaliosta. Lisäksi mitataan verenpaine, tutkitaan hemoglobiini ja virtsanäyte ja tietysti punnitaan. Eli ei mitään kovin erikoista ja siihen meillä meni noin 1½tuntia. Meillä oli todella mukava nuori nainen joka oli kuitenkin sijainen eli omaa neuvolatätiä en ole vielä nähnyt. Seuraava neuvola onkin sitten neuvolalääkärin yhteydessä np-ultran jälkeen.

Minä ajattelin kertoa töissä raskaudesta vasta np-ultran jälkeen elleivät arvaa ennen sitä. Meillä on aika pieni ja tiivis työyhteisö jossa voi kyllä melko helposti tulla intiimitkin asiat julki. Pitää vaan yrittää hyssytellä edelleen. Kaverit tietävätkin jo melkein kaikki. Olen ajatellut asian niin että jos jotain tapahtuu, niin kerron siitäkin kuitenkin ystävilleni.

Mutta ei muuta kuin rentouttavaa loppuviikkoa kaikille asukkeineen!

Terveisin, Hetula ja Hulivili 10+2

Wishful:

Hei vaan! En ole ihan uusi täällä vauva-lehden palstoilla, lapsettomuus-puolella tuli keikuttua lähes kolme vuotta. Takana on IVF-plussa ja PAS-plussa, molemmat meni kesken ennen yhdeksättä viikkoa. Nytkin olen siis varoivaisilla mielin liikenteessä, tällä hetkellä viikkoja on 9+2. En oikein uskalla vieläkään iloita.

Tämä matkustaja sai siis alkuna PAS:n avulla. Ekassa ultrassa näkyi heti komeasti syke, ja lääkäri ohjeisti ottamaan yhteyttä neuvolaan. Helmikuun 17. (tai jotain, perjantai kuitenkin) on sitten ultra äitipolilla. Jotenkin lääkäri kuulosti niin... hm ... varmalta ja jämyltä aikaisempiin ekoihin ultriin verrattuna, että jotenkin täälä kertaa tuntuu, että asiat on kunnossa.

Mutta tuntuu silti koko ajan, että onkohan se vaavi vielä turvallisesti kyydissä, kun siitä ekasta ultrasta on jo niin pitkä aika ja seuraavaankin on vielä reilu pari viikkoa? Tuntuu siltä, että en uskalla iloita ennenkuin on vaavi sylissä. Saapas nähdä miten käy.

Pahoinvointia on ollu mullakin, mutta nyt pikkuisen helpottanut. Painoa en ole juuri tarkkaillut, mutta ruoka kyllä maistuu ja todellakin, jos ei muista syödä tasaisin väliajoin niin nälkä on aivan hirmuinen.

Siinäpä omaa napaa kierrettiin kerrakseen. Olipa mukava purkaa, kun en ole täällä palstoilla kirjotiellut varmaan puoleen vuoteen. Me ei olla muuten kerrottu raskaudesta vielä yhtään kellekään, sen verran epävarmoja olemme molemmat.

Olisi mulla kysymyskin! Mitä ekalla neuvolakäynnillä tapahtuu? Otetaanko kokeita, mitä kaikkea jutskataan? Kertokaa ihmeessä! Ja mulle ei ole vielä kukaan kertonu laskettua aikaa, saisikohan sekin selville neuvolassa? Olen tältä palstalta löytyvien vihjeiden perusteelaa Oulun raskauskiekon avulla laskenut ite LA:ksi 31.8. , liekö oikein... Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Anyways, onnea matkaan kaikille " aikalaisille" !

t. Wishful

Vierailija
8/35 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedän jo vähän, mitä ekalta neuvolalta odottaa. Mitä luulette, kertoisivatkohan ne sieltä minulle lasketun ajan, että onko menny omat kalkuloinnit oikein?

Ja vielä hassu kysymys... onko mitään muuta keinoa varmistaa, että kohdussa kaikki on ok, kuin ultra? Kun siihen seuraavaan on vielä niin kamalan pitkä aika... Voivatko esim. neuvolassa tsekata mitenkään? Voi että tuntuu nololta kysellä tämmöisiä... mutta ei kai sille mitään voi, että mietityttää ja vähän pelottaakin.

Tällaisin miettein viikonloppuun... Tervehdys myös muille uusille elokuisille! :)

Wishful

Vierailija
9/35 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen tuolla pco-plikoissa pyörinyt eka lapsettomuus-palstalla ja nyt täällä. Favolina on ainakin tuttu nicci tuosta club-30 pinosta.

FAVOLINA:Aika hassu yhteensattuma muuten meillä tismalleen sama la eli 7.8.2006! Olen vuosimallia -74 eli ilmeisesti saman ikäisiäkin ollaan ;)

No siihen ne yhtäläisyydet sitten loppuikin eli 1.ivf:n 1.PAS vauvaa odotellaan. Neuvolan lääkäri ja NP ultra on takana. Np oli eilen. Pituutta sintillä oli 6,61 ja turvotusta 0.9mm. Otettiin myös veriseula ja nyt kauhulla odottelen tuloksia kun tuolla toisessa pinossa H-R kertoili että keinoalkuisilla se seeruminäyte saattaa antaa vääriä tuloksia.Toivottavasti sitä stressiä ei nyt sitten tähän lisää vielä että sieltä tulis jokin hälyyttävä tulos.

Aika paljon oon sterssannut tän raskauden suhteen eli oon ollut saikulla verenpaineen ja tiputtelun vuoksi ja muutenkin on pelko persiissä kokoajan. Duunissa ajattelin kertoa ens tai seur. vkolla ja kavereille varmaan myös sitten samalla.Mahaa ei vielä ole ja vanhat housut mahtuu vielä päälle-tosin yötärö jo vähän kiristää joten tilasin ekat mammahousut eilen HM.ltä.

Kiva jos saadaan tänne pino pystyyn niin kuulee vähän muitten tuntemuksia.

T:p 12+4

Vierailija
10/35 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen PAS kolmannesta ICSIsta toi plussatuloksen, ja vieläpä tuplana :o). Alkioita siirrettiin kolme, ja kaksi niistä kiinnittyi. LA on jossain elokuun puolivälin tietämissä. Tätä onnea on vaikea uskoa todeksi :o).

Olo alkuraskaudessa on ollut vaihteleva, pahoinvointi on ollut jatkuvaa, mutta pysynyt onneksi kurissa säännöllisellä syömisellä. Alkuun jouduin napostelemaan koko ajan, nyt riittävät ' tavalliset' ruoka-ajat. Olin viikon verran rajussa vatsataudissa, flunssassa ja kuumeessa jonka aikana ruoka ei juuri maistunut ja paino putosi kolmisen kiloa. Vatsataudin lääkityksen ansiosta raskauspahoinvointi pysyi poissa vielä muutaman päivän lääkkeiden loppumisen jälkeenkin, ja naiivin onnellisena luulin siitä jo kokonaan päässeeni ;o). Väsymys ei varsinaisesti vaivaa, sillä en ole enää töissä ja saan nukkua niin paljon kuin huvittaa :o).

Meillä on nt-ultra ensi tiistaina, ja odotan sitä jännittyneen kärsimättömänä. Pelkään toisinaan, etteivät molemmat sikiöt jaksa sinnitellä mukana. Käyn verikokeissa kerran viikossa (hcg, progesteron ja estradiol) eikä niissä ole toistaiseksi ilmennyt mitään hälyttävää, ja viimeksi olen nähnyt alkiot ultrassa pari viikkoa sitten. Hermoilen myös tukilääkityksen takia, joka on mielestäni käsittämättömän suuriannoksinen (4x2mg Progynova ja 2x6x200mg Utrogestan päivittäin + 500mg Progesteron Retardia lihaspiikkinä joka kolmas päivä), enkä saa sairaalastani minkäänlaista selitystä asialle. Joka kerran kun yritän kysyä, saan vastaukseksi " älkää hätäilkö, kaikki on hyvin" . Sairaalassa raskautta seuraavaan lääkäriin en saa yhteyttä, ja ensimmäinen käynti hänen luonaan on vasta helmikuun puolivälissä. Oma gyneni ei tukilääkitystä pysty kommentoimaan, koska ei ole perillä hoitosuunnitelmasta. Yritän vakuutella itselleni, että lääkäreihin on luotettava :o). Epätietoisuus vain käy hermoille. Tukilääkityksen pitäisi vähentyä reilusti kun rv 12 alkaa, eli ensi tiistain ultran jälkeen. Ja siitä parin viikon päästä pääsen vihdoin ' kuulustelemaan' hoitavaa lääkäriä ;o).

Hyvää viikonloppua kaikille!

Oi-kukka & Nyppyset 11+3

Vierailija
11/35 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mullakin la elokuussa 9.8.06. Taustalla endo ja yli 2 vuotta yritystä. Maaliskuussa ois pitäny alkaa lapsettomuushoidot, mutta luomuplussa yllätti!

Nyt rv 12 ja ultrattukin on jo toiseen kertaan ja kaikki edelleen hyvin. Joka kerta saa huokaista syvempään helpotuksesta, että kaikki on sittenkin hyvin. Jotenkin kun on ollut vaikeuksia, niin odottaa, että niitä tulee lisää. Onneksi toistaiseksi kaikki hyvin.

Mulla on todella lamaannuttava väsymys iskenyt ja pahoinvointiakin on. Pitää muistaa syödä säännöllisesti. Masuasukki taitaakin kasvaa oikein vauhdilla, kun koko ajan vaatii ruokaa:)

Kiva, että meitä on näin monta elokuista täällä!

Vierailija
12/35 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Olen ollut vähän surffaamati viime aikoina mutta nyt ilokseni huomasin että tälle palstalle on tullu elokuulaisia ja vielä näin paljon! Tosi kivaa. Olen taustaillut tuolla odottojien puolella välillä muttä jotenkin en ole oikein osannut liittyä sinne kunnolla.

Eli taustastani sen verran että lapsettomuutta ehti meillä olemaan meilkein 5 vuotta. Minulla endo. Miehellä kaikki ok. Meille tehtiin VL:ssä eka IVF viime marraskuussa ja me olimme erittäin onnekkaita että kaikki meni nappiin ja plussa tuli.

Nyt minulla on menossa 12 +6 ja ensiviikolla meillä on np-ultra naistenklinikalla. Hiukan jännittää että kaikki on hyvin. Mulla maha alkaa pömpöttämään aikas lailla että en kaukaa kyllä pysty piilottelemaan sitä työpaikalla. Eikä tosin väliä, sillä olin ajatellut kohta kertoa.

Mulla alkuraskaus oli vähän kivulias mutta lopputulos oli että se johtui vain punktiosta koska munasoluja tuli aikas runsaasti. Ja mitään ihmeempiä huonovointeja ei ole ollut tai sitten ole vain niin tottunut pieneen huonovointisuuteen;-) (olen laktoosi-intolerantikko ja muutenkin herkkävatsainen). Väsymystä kyllä on riittänyt mutta nyt tuntuu että sekin on vähän helpottunut!

Vierailija
13/35 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika pitkä hoitotausta takana. Tämä raskaus on kolmannen IVF hoidon tulos. Toisen IVF hoidon tuoresiirrosta alkanut raskaus päättyi keskenmenoon rv 18+0. Synnytin pojan joka kuoli synnytyksen aikana.

Nyt rv 10+6 enkä todellakaan uskalla uskoa siihen, että saisimme vauvan kotiin asti. Olen jo käynyt kolmessa ultrassa ja kaikki tähän asti hyvin. Kohtu on kasvanut ja edellisessä ultrassa viikko sitten vauvalla kaikki niin kuin piti.

Käyn klinikalla aika usein kontrollissa, mutta käyn kunnallisessa neuvolassa myös.

LA on 22.8

t. toivomus

Vierailija
14/35 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaahan kaikki kertomaan heti mitä ruudulla näkyi.

Mulla np-ultra on reilun viikon päästä, silloin viikkoja vasta 12+2.

Toivomus: mennään sun kanssa ihan samassa tahdissa, la mullakin 22.8.06. Toivotaan että teillä tällä kertaa vaavi sinnittelee kiinni loppuun asti.

Vointi on edelleen hyvä, tosin yöllinen vessaravaaminen on todenteolla alkanut. Joudun jo nyt käymään 2 (joskus jopa 3) kertaa yössä vessassa. Todella raivostuttavaa kun ajattelen sitä että miten sitten lopussa. En saa varmaan vessassa käynneiltä nukuttua yhtään... ;-)

Lisäksi väsyttää kokoajan varsinkin jos tulee tehtyä jotain fyysistä. Silloin tuntuu että nukahtaa pystyyn. Mutta kyllä sen kestää!

Iloista alkavaa viikkoa kaikille!

T:Hetula ja Hulivili rv10+6

Vierailija
15/35 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaahan kaikki kertomaan heti mitä ruudulla näkyi.

Mulla np-ultra on reilun viikon päästä, silloin viikkoja vasta 12+2.

Toivomus: mennään sun kanssa ihan samassa tahdissa, la mullakin 22.8.06. Toivotaan että teillä tällä kertaa vaavi sinnittelee kiinni loppuun asti.

Vointi on edelleen hyvä, tosin yöllinen vessaravaaminen on todenteolla alkanut. Joudun jo nyt käymään 2 (joskus jopa 3) kertaa yössä vessassa. Todella raivostuttavaa kun ajattelen sitä että miten sitten lopussa. En saa varmaan vessassa käynneiltä nukuttua yhtään... ;-)

Lisäksi väsyttää kokoajan varsinkin jos tulee tehtyä jotain fyysistä. Silloin tuntuu että nukahtaa pystyyn. Mutta kyllä sen kestää!

Iloista alkavaa viikkoa kaikille!

T:Hetula ja Hulivili rv10+6

Vierailija
16/35 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan viime viikolla kävimme siellä np-ultrassa. kaikki oli hienosti, masussa vauhdikas pikkuihmisenalku! mieskin pääsi ekaa kertaa ultraan mukaan ja oli ihan myyty!

tutkimus kesti puolisen tuntia, tosi tarkkaa työtä tuntuvat tekevän ja kaikki selitettiin niin että mekin ymmärrettiin. kaikki jo olemassa olevat elimet tsekattiin tarkkaan :) mukaan saatiin monta hauskaa ja rakasta kuvaa.

onneksi ainakin tältä osin kaikki tuntui olevan kunnossa. laskettu aika pysyi alunperin arvioidussa eli 3.8.

millä tuntemuksilla muut näin alkuviikosta?

Vierailija
17/35 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä sain kuulla sydänäänet!!!!!!!!! Ai että helpotti, kun minulla niin huolestutti että onko siellä kaikki hyvin. Kipakasti tsupsutteli pieni sydäin! :)

Laskettu aikakin selvisi, 28.8. on se.

Ja Hetula, kohtalotoverisi täällä! Minäkin oon nyt viikon laukannu öisin vessassa (vielä riittää kerta), mutta rakko tuntuu olevan ihan halkeamaisillaan. Normaalisti selviän yön ilman vessakäyntejä. Aavistelin vähän, että josko johtuisi vaavelista, mutta en uskaltanu ees sitä uskoa, paitsi nyt! :) Ajattelin, että oon sitte vissiin likittäny vaan enempi vettä, vaikka en ees ole. Kyllä ihmismieli on jännä.

Mutta nyt taas paljon aurinkoisemmin mielin odottelen np-ultraa, joka on siis 17.2.

Aurinkoista kevättä! :)

Wishful rv 10+0

Vierailija
18/35 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme aamulla np-ultrassa ihastelemassa kupeittemme hedelmiä :o). Päinvastaisista peloistani huolimatta molemmat sikiöt olivat hyvissä voimissa, ja viuhtoivat menemään minkä pienillä jäsenillään ehtivät. Heppuja ultrattiin ensin vatsan päältä, mutta vain toinen saatiin kunnolla näkyviin, toinen piileskelee taempana, ja saimme ihailla vain hänen päälakeaan. Alakautta ultratessa näkymät olivat sen verran paremmat, että mitat saatiin otettua. Tyypeillä on pituutta 51mm ja 55mm päästä peppuun, sydämet sykkivät melkein samaan tahtiin eikä niskaturvotusta ollut (1,7mm ja 1,2mm). Vatsat ja virtsarakotkin olivat paikoillaan. Ja jalkoja ja käsiä löytyi riittävästi ;o). Ultra kesti huomattavasti kauemmin kuin alkuraskauden ultra, mutta ihan hyvin jaksoimme ihastella heppusiamme loppuun asti ;o). Välillä nauratti, kun tyypit viuhtoivat menemään :o). Toinen sikiöistä on ilmeisesti ujohkoa sorttia, kädet pysyivät tiukasti naaman edessä, kun kuvattiin etupuolta. Sukupuoltahan ei vielä voi tietää, joten jalkovälissä ei ollut piiloteltavaa...

Ultrakuvat ovat taas koko ajan käden ulottuvilla, ja säännöllisin väliajoin niitäkin on ihailtava.

Nyt voi ehkä taas rauhoittua muutamaksi päiväksi ;o). Hymy on herkässä sekä miehellä että minulla...

Oi-kukka & Nyppyset rv 12 tasan :o)

Vierailija
19/35 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Eli tulitiin juuri äskettäin np ultrasta ja kaikki oli hyvin. Muo jännitti aivan kamalasti. Tosin eilen mulla oli eka neuvola lääkäri jossa kuulin ekaa kertaa sydän äänet, ja se kyllä myöskin helpotti jo eilen. Mutta nyt vielä enemmän helpottaa kun niskapoimu oli 1.3mm. Pikku ärhäkkä näytti bailaavaan masussa aikas vauhdilla. Oli tosi ihanaa nähdä. Mulla on nyt rv 13+2 ja ärhäkällä oli pää perä pituutta 8,3 cm plus jalat.

Vierailija
20/35 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän taustaa: lapsettomuuden syy luutavasti endometrioosi, joka leikattiin helmikuussa 2005 toisesta IVF:stä tärppäs. Kaksi alkiota siirrettiin toinen kiinnittyi. Olikin aika jännät paikat, epäilivät ensin kohdun ulkoista raskautta, eli olen käynyt ultrassa viikoilla 5,6 ja 7.

Neuvolassa kävin viikolla 10, np-ultrassa viikolla 12.

Alkuraskaudessa voin todella huonosti pahoinvointia 24 h/vrk ja törkeä väsymys. Nyt nuo oireet on helpottanut, mutta ihan kamala flunssa päällä, alkoi viime tiistaina ja jatkuu vaan, vähän alkaa väsyttämään kun ei saa liman tulon takia nukuttua!

Laskettu aika 8.8.2006

aatulilli ja kirppu rv 13+4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä