Huhtitoiveet viikolle 30
Moi! ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
En huomannu ainakaan että kukaan olis kerenny alottaa vielä tän viikon pinoa..niin ajattellin sen tehdä.
Muutama kysymys tuli mieleen tässä.. Eli kuinkahan on kiinnittymisvuodon laita, tuleeko sitä jokaisella? Ja onko kohdun nipukka kuin "varma" merkki raskaudesta? En nyt varmalla tarkoita mitään 100prossaa, vaan että nousseenkohan tuo jokaisella ylös raskauduttua..? Mulle aivan uusi ilmiö..
Tuolla edellisviikon pinossa oli puhetta ovistikkujen käytöstä. Itsellä on tosiaan yk3 vasta menossa. Ennen pillereitä mulla ei ollu mitään oviskipuja, enkä osannu/tarvinnu tutkailla ovismerkkejä..Nyt kun lopetin pillerit niin halusin saada selville, että missä vaiheessa tää mahdollinen ovis sitten olisikaan. Oon muutenkin niin malttamaton, etten osais olla tietämättä sitä. Nostan hattua "testittömille" yrittäjille ja eritoten niille jotka osaavat mennä tjot-meiningillä.
"Mukava" että Tuiskutuulikin pääs huhtikuisiin :) Plussaa olisin kyllä sulle kovasti toivonut, mutta tuo kierron lyheneminen on hyvä uutinen.
Mutta näillä eväin plussatuulia kaikille!!!
Sivri kp17/25 yk3
Kommentit (42)
Tänään on kp24/27, ja vaikka olenkin 98,8 %:sen varma ettei tässä kierrossa vielä tapahtunut mitään niin on tämä kuitenkin aika jännää=) Ja jos mä oikein laskin että jos täti tulee ajallaan niin pysyn edelleen huhtikuisissa, aprillivauva vain muuttuu vappuvauvaksi... Oireita olen huono kuvittelemaan, vaikka tässä ollaan jo neljättä "tekemässä". En muista yhtään oireista millaisia ne olivat ennen sitä jumalatonta pahoinvointia joka on jyrännyt sitten joskus 6-8 viikoilla. Kolmatta tajusinkin odottavani vasta kun olin jo jotain viikolla 7 ja silloinkin vain sen takia kun mies kysyi että koskas sulla on viimeksi ollut naistenvaivat. Kolmas oli siis ylläri, mutta nyt on vähän eri tilanne kun ollaan ihan tarkoituksella "toimessa" =)
Tuo kiinnittymisvuoto oli mulle ihan uusi termi, en ole törmännyt ainakaan itselläni sellaiseen vielä ikuna.
Ovistikutkin kiehtoo kyllä ja ajattelin että niitä voisi testata jos muutamaan kuukauteen ei mitään tapahdu. Vaikka tuon ovulaation pystyy kyllä aika hyvin bongaamaan siitä "sademetsä-kesästä" joka ilmaantuu tuonne isojen varpaiden väliin;)
Oletteko tilanneet testejä (ovis/raskaus) mammaksi.fi sivuilta? Onko hyviä ja kauan kestää tulla? Inhottaa mennä tuonne paikalliseen apteekkiin kun siellä on ihan sata varmasti ainakin pari tuttua jotain yskänpastilleja jonottamassa...!
Jaksuja kaikille ja toivotaan että saadaan kunnon plussapuhuri tälle kuulle!
T:Helmielina
Ainiin ja yk oli vasta 1 joten siksi tässä ei nyt elätellä vielä kummemmin niitä toiveita!
Täällä alkoi piinaviikot myöskin,kp21/28 menossa ja kohtua nippaillut viime yönä aika kovastikkin,koska heräsin siihen kipuun. Ja tänään nippaili myös aamupäivän vielä.Huih on tosiaan jännää tää loppukierto,toivottavasti tärppää.
helmielinalle kovasti peukkuja ,jotta olis matkalainen kyydissä.
Sivri: Siitä kiinnittymisvuodosta sen verran, että ei tule läheskään kaikilla taisi olla vähemmistö joilla tulee/jotka sen huomaa. Tulee noin 4-6vrk oviksesta eli nimensä mukaisesti silloin kun munasolu kiinnittyy kohdun seinämään. Munasolun kiinnittyessä kohdun seinämään joitakin pieniä verisuonia rikkoutuu. Tämä ilmenee verensekaisena eritteenä. Voi olla rusehtavaa tai limansekaista aivan kirkkaan punaista -> Anteeksi =) Ei tämä nyt kyllä mitään fakta fakta tietoa ole, mutta...
Ja sitten siitä nipukasta, ei sekään taida olla mikään varma, keskusteluita olen lukenut ja yleisesti ottaen taitaa olla niin, että nousee ylös raskauden alettua ja laskee alemmas aina oviksen ja kuukautisten aikaan. Todella toivon, että ylhäälle "häviäminen" olisi merkki raskaudesta :)
ON: Täällä siis kp 30/28-30 ja tätiä ei näy... Ja se nipukkaa ei siis löydy, kun on niin ylhäällä. Huomenna testi tai sitten tänään, lähdetään kohta kauppaan ja apteekin kautta vois käydä...
Plussatuulia kaikille!
Emma kp30/28-30 yk 7
Helmielina: Onneks sulla on se 1,2% mahdollisuus mielessäs, että jotain ois voinu tapahtua..Toivotaan niin! Minkä ikäisiä sulla on aiemmat lapset? Oot varmaan kertonu edellisellä viikolla, mutta jäi hieman huonolle luennalle :(
Itse tilasin ovis- ja raskaustestejä sivustolta halpatesti.fi. Kuvien mukaan ainakin ne liuskatestit ovat samannäköisiä kuin mammaksi.fi sivustolla. Ovistestit ovat ainakin mulla toimineet..ja se yksi raskaustesti jonka oon tehny osas näyttää negaa ;( Toimitus taisi olla vain muutamia päiviä, en pannut merkille tarkemmin.
Emma ja Tari: Ilmoitelkaahan jos tulee jotain uutta selville :)
Sivri
Uutena kirjottelen tänne palstalle... Neljättä siis kuumeillaan ja yk 3 menossa, tjottailtu kyllä on jo alkuvuodesta, mut kesäkuussa ruvettiin oikeesti yrittämään.. Ovistikkuja aattelin tuhlata tässä kierrossa paljon kun pari viime kiertoa on ollu vähän erilaisia ku normaalisti. Yleensä miulla kierto on tasan 28 vrk ja oviksen bongaan helposti, mut viime kierrossa en kyl ovista huomannu.. Voi olla et stressaan vähä tällasta "nyt kyllä raskaudun" yrittämistä... Aikasemmin oon raskautunu heti ku ollaan suht keskellä kiertoa "hommailtu"! :D Sori ku oli vähän omanapainen sepustus... Plussatuulia kaikille!! :)
marjaleena kp 5/28
Marjaleenalle tervetuloa joukkoon! Minäkin nelosesta haaveilen, jonkun verran olen seurannut tuota Neliapiloiden pinoa, mutta se on aika hiljainen tällä hetkellä, ilmeisesti melkoinen plussatuuli puhaltanut sillä suunnalla nyt keväällä ja kesällä.
Sivri kyselit meidän vanhemmista lapsista: meillä on kaksi poikaa joista toinen täyttää loppuvuodesta 9 ja toinen myöskin loppuvuodesta 4 vuotta. Keskimmäinen on 6- vuotias tyttönen. Eli aika iso ikäero tulossa nuorimmaiselle ja tällä toiveelle. Silleen aika jännää nyt kun isompien kanssa pääsee jo tavallaan niin "helpolla" ja nyt me hullut halutaan aloittaa se vaippa/valvomis-rumba alusta=)
Vähän omaa napaa: koko ajan on sellainen fiilis että täti kaasuttaa paikalle punaisella ferrarilla. Turvottaa ja nippailee mahaa, yöllä pari kertaa kylkeä kääntäessä vihlaisi tuolta sivusta. Samanlaista vihlonnasta olen kyllä kärsinyt aina raskausaikoinakin. Aina on ollut sellainen olo että mensut alkaa just ja sitten ne ei vaan ole alkaneetkaan. Keskimmäistä kun aloin odottaa niin oli juuri mun 25v. synttärit ja juhlimaan teki mieli. Oli ihan täysin just-alkaa- olotila mutta tein varmuuden vuoksi testin lauantai-aamuna ja se näytti negaa. Muistan kuinka laitoin vielä tulpankin baariin lähteissäni koska olin ihan varma että muuten saan kauniit punaiset läikät valkoisiin housuihin jossain vaiheessa. No ei sitten tullut läikkiä ja maanantaina tein uuden testin joka näyttikin plussaa=/ Siinä vaiheessa iski kauhea morkkis siitä viikonlopun juhlimisesta, mutta neuvolassa mua rauhoiteltiin sanomalla että niin aikaisessa vaiheessa alkio saa ravinnon limakalvoilta eikä verestä. Eikä tuosta tytöstä yhtään keskimääräistä hassumpi tapaus tullutkaan=)
Oliko se Emma joka oli eilen jo menossa testiä ostamaan? Tulehan kertomaan kuinka kävi. Mä ajattelin tilata tänään netistä testejä ja testaan ensi viikon alussa jos mitään ei kuulu siihen mennessä. Ja jos kuuluu niin onhan sitten ensi kuulle testejä valmiina odottamassa.
Ei vaan, pakko alkaa tekemään töitä, niin kiva kun tässä koneella olisikin löysäillä...
T: helmielina kp 25/27, yk1
Tervetuloa uusille!:)
Eipä tässä kummempaa asiaa kyllä ollut...Kiinnittymisvuodosta oli jotain keskustelua. Itselläni ei ainakaan ekassa raskaudessa sitä tullut. Luulen että oisin sen huomannu jos jotain vuotoa ois tullut.
En oo edelleenkään tässä kierrossa tuntenu ovista missään vaiheessa. Ellei lasketa kp12 pientä vihlontaa alavatsassa, mut sitä kesti ehkä puol tuntia, joten en kyllä usko että oli oviskipua...Nyt ei oo kyl tuntemuksia suuntaan jos toiseenkaan tärpin suhteen. Viime kierrossa olin varma ettei tärpänny ja niinhän siinä kävikin. Nyt taas tuntuu molemmat vaihtoehdot yhtä mahollisilta.
Nyt on pakko mennä väsäämään synttärikortteja kun poju on päikkäreillä. Kolmet synttärit osu tälle samalle viikolle; kahet lastenkutsut ja yhet aikuisten. Mukavaa:)
Plussatuulia puhallellen+++++++
Neppe kp18/24-29, yk 2
Hei!
Uusi kuumeilija ilmoittautuisi mukaan! Taustailijana olen kyllä ollut jo koko kuukauden! Me kuumeillaan nyt neljättä lasta.
Pillerit jätin pois viime kierrolla joten kovin korkealla ei toiveet ole. Tuskin tärppää heti...
Toivotaan paljon +++++++++ tälle kuulle!
Tuulikello
kp18/? yk1
hyvää alkavaa viikkoa täältä meiltäkin päin.... juu nytten vaan sitten taas odotellaan parisen viikkoa aika loppu kuuhun menee... tylsäääää...
Vauvakuume on kyllä aika kova kun jo kerkesin tilaamaan vauvan ja kaksiplussa... ihme höperö.... välillä vaan tulee ajatuksia että mitenkäs sitä sitten kahden kanssa pärjää..... mutta... sehän selviä sitten...
plussia kaikille
mikunäitä
Pitkästä aikaa taas ehdin koneelle ja heti kirjoittamaan tänne :) Monilla näyttäisi olevan piinaviikot meneillään/lähellä. Meilläkin. Perjantaina tai lauantaina täti olis sit vissiin tulossa kylään, ellei olla saatu karkotettua sitä 9 kk pois :) toivottavasti :) Tämä on kyllä eka kierto, kun en ole joka päivä ajatellut asiaa. Itseasiassa eilen juuri ihmettelimme mieheni kanssa, kuinka on pystynyt ajattelemaan muitakin asioita :)
Mulla ei oo ollu vaivoja suuntaan eikä toiseen. Nännit on taas ollu julmetun kipeet eilen ja tänään, mut niin ne on ollu kaks edellistäki kiertoo just ennen tädin tuloa.. toivottavasti ei enteile sitä :( Yritys on ollut ainakin hyvä kymppi :)
Toivottavasti saamme paljon plussia huhtikuisiin!
Hellettä odotellessa :)
sunshine kp26/29-30, yk3
..meidät näinkin runsaslukuisena, vaikka luulen että kesä aiheuttaa porukan pienenemisen.. Pysyy tällänen hitaampikin hieman jutuissa mukana ;)
Tänne ei mitään ihmeellistä.. halusin vain tulla katselemaan teidän kuulumisia. Paitsi että mietin josko lauantai aamuna voisi näkyä jo testissä mahdollisesti raskaus, kun olisi tiedossa iltamenoa. Silloin kp21/25. Ajattelin että jos näyttää negaa niin uskallan jopa hieman ottaakin. Tuossa teillä taisikin olla puhetta siitä ettei ihan alussa siitä ole sikiölle haittaa, kun vielä ei istukka toimi. Jos tulee joitain oireita, jotka viittaa että olisi plussannut niin sit 0-rajan kyl piän.
Tervetuloa marjaleenalle ja tuulikellolle!
Helmielina: Älä huoli ikäerosta. Itse olen meidän perheeniltatähti, ikäeroa vanhimpaan sisarukseen tuplaten mitä teillä nyt lapsille tulis. Pieninnän elämä on erilaisempaa, kun sisarukset ovat useamman vuoden vanhempia, eivätkä vain vuosi-2, mut ei mikään paha asia:)
Neppe: Mukava seurata kuinka käy, kun sinäkin oot samoilla päivillä liikenteessä, kp18. Tuulikellolla tais myös olla sama päivä, kierrosta ei tietty vielä tiedä.
Hyvää illan jatkoa kaikille!
Sivri kp18/25 yk3
Eipä tässä muuta, aika hajalla taas jälleen kerran... Ei taida meille tulla pientä ikinä!
Emma kp1 yk 8
Koita jaksaa ystävä hyvä. Kaikki kääntyy viel hyväks, usko vaan :)
Tässäpä on lauma lapsia kotona, nuorin 7 kk. No tässä nyt oltu ilman ehkäsyä - tulee jos tulee... Nyt sitten torstaina olisi tätipäivä tiedossa, jos on... muita lapsi enemmän "tehty" ja silloin täällä olen piinaillu, siksi tänne taas piti rantautua:-)
Mutta plussa onnea tulin kaikille toivottamaan
ja samalla itse jännittämään
T. P-M kp 27/28
Huomenta kaikille, haaleanvaalea plussa pärähti! =)) Aivan upea tunne, vielä en kuitenkaan uskalla tuulettaa. Varmistelen huomenna, ja sittenkin pitää olla onnea matkassa että pikkuinen pysyy kyydissä. Pahoittelut tädistä Emma_80, älä heitä kirvestä kaivoon, kyllä se plussa sieltä tulee, oliko sinulla lyhyt vai pitkä kierto, jäätkö vielä huhtikuisiin? Tehkääpä minulle nyt seuraa oikein joukolla! Plussapuhuri puhaltamaan! =)
Onnea nemerokolme plussasta! Ja kyl taidat olla eka. Nyt vaan toivotaan että saadaan lisää plussia. Pahoittelut Emma_80. Kyllähän se tädin vierailu aina harmittaa mut ei kannata luovuttaa! Oma olo ei anna vinkkejä suuntaa tai toisee. Viikon päästä pääsen testailee jos tätiä ei näy.
Kovasti pitelen kaikille peukkuja ja puhaltelen plussatuulia!
Voi Emma_80, olen niin pahoillani puolestanne! Paljon haleja lähetän sinne suuntaan <3
Numerokolmelle sen sijaan suuret onnittelut! Näitä uutisia täällä ollaankin jo odoteltu :)
Itselläkään ei ole minkäänlaista oloa suuntaan tai toiseen, pillereiden lopettamisesta on jo kuukausi, eikä tätiä näy. Toivon niin kovasti, ettei näkyisikään, mutta se taitaisi olla jo aivan liian hyvää tuuria.
Tässä parina iltana on masussa tuntunut aivan selvästi "harjoitussuppareita", semmoisia vatsan kovettumisia siis. Kummallista! Toiveikkaana ajattelen, että jospa kohtu siellä ottaa vastaan uutta asukkia ja sen vuoksi supistelee, mutta enpä tiedä... Taitaa vauvakuume sumentaa järjen lopullisesti :) Tietäiskö joku muu mitä tämä tämmöinen oikein voisi olla?
Eipä tässä kummempia, lähden ulos nauttimaan auringosta nyt. Poikakin nukahti jo päikkäreille, joten ihan rauhassa saan grillata itseäni takapihalla ;)
Aurinkoista päivää kaikille!
Miimi
Vaikka ei tänne päätyminen aina tietenkään hauskaa ole. Jaksamista sulle, Emma80, ja tietysti muillekin tädin yllättämille.
Täällä mennään kp23:ssa ja alavatsalla on painon tunnetta. Menkkoja voisi odotella lauantaille, tosin testaamaan ei kannata alkaa ennen ensi viikkoa, sen verran on kierto viime aikoina heitellyt.
Oletteko muuten jotenkin valmistautuneet vauvan yrittämiseen? Jotain poppakonsteja käytössä? Viime viikolla oli puhetta ainakin greippimehusta. Minä syön foolihappoa sisältävää monivitamiinivalmistetta, siinä kaikki.
Numerokolme, paljon onnea plussasta! Eiköhän niitä sun innostamana ala kohta tippua muillekin. Jee!
kookosnougat yk1
Jos nyt ehtisi jotain kommenttia laitaa kun pienet hyörii tässä ympärillä.
Eipä ole juuri ollut asiaakaan kovin paljon, kun ovista tässä odotellaan, joka on luultavasti ensi viikon alussa.
Kohdun nipukasta: minä olen oppinut tulkitsemaan sitä ja yleensä siitä saan vihjeitä milloin kuukautisten pitäisi alkaa, tai siis että yleensäkään alkavat. Minulla se tulee alas ja pehmenee ja muuttuu enemmän "ympyräksi",laajenee. Silloin tiedän, että menkat alkaa parin päivän sisällä.
Lapsiluvusta: Minulla on läheisiä joiden lapsiluvut ovat 1-4. Yhdellä kaverillani on yksi lapsi, ja toisella neljä. Yhdellä tutullani kolme. Mutta kai se kaksi lasta aika yleinen luku on.
Hyvää viikkoa! =) Ja plussaonnea! :) bd bb bd!! +++
Kp 9/26-30, yk 12
Heips ja viikon alkua kaikille!
Ovisaika ois mitä ilmeisemmin ohitettu ja nyt tarttis vaa ootella kierron loppua.Ku nyt malttais mielensä ettei liian aikaisi alkais testailla.
Mulle kans tietoa tuosta kiinnittymisvuodosta. Missä vaiheessa sellaista yleensä ilmenee? Millasta se on?
Plussatuulia meille kaikille!
igloo05 kp19/29-31 yk1