Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta

Vierailija
19.03.2013 |

Onko minun lisäkseni joku toinenkin, joka ei kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta samaa sukupuolta oleville?

Kommentit (288)

Vierailija
81/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti vastustaa tasa-arvoista avioliittolakia, niin se on ok ja sulla on oikeus mielipiteeseesi, tietenkin. Tässä keskustelun pätkässä oli kyse siitä monimutkaisemmasta asiasta, että joku/jotkut ilmeisesti jättävät ilmaisematta oikean mielipiteensä asiasta, koska he tuntevat vastenmielisyyttä sitä kohtaan, miten asiaa kannattavat käyttäytyvät ja miten asiaa edistetään julkisuudessa.

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 15:55"]

Eli koska sä et tykkää joidenkin ihmisten tavasta argumentoida, se on riittävä syy jättää edistämästä ihmisten välistä tasa-arvoa? Jepjep, voihan sitä kai elämänsä noinkin elää...

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 15:34"]

Tiedätkö, jopa Suomesta saattaa löytyä joku, ei ole sinun kanssasi samaa mieltä. Vaikka se meille vaikeaa yleensä onkin, niin toisen mielipidettä pitää osata kunnioittaa. Sitä tarkoittaa aito länsimainen mielipiteenvapaus: vaikka toisen mielipide olisi sinun mielestäsi idioottimainen, et pyri ensimmäisenä sulkemaan hänen suutaan ja pakottamaan tälle omia arvojasi.

Neuvostoliittolainen argumentaatio lähti muuten periaatteesta, jonka mukaan sosialismi oli osoitettu tieteellisen objektiivisesti ylivoimaisen hyväksi yhteiskuntamalliksi. Siitä johtuen kaikki kyseisen aatteen vastustajat olivat joko tietämättömiä, sabotöörejä tai mielisairaita. Oikea paikka heille oli siis uudelleenkoulutusleiri, vankila tai mielisairaala.

Koska miten kukaan voisi vastustaa oikeaksi ja hyväksi todettua asiaa?

[/quote]

Vierailija
82/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24- vuotias, heterosuhteessa ja onnellinenkin koin olevani. Ei ollut koskaan tullut mieleenikään, että voisin rakastua samaa sukupuolta olevaan, mutta kuinkas sitten kävikään Ja aivan yllättäen.... Yhteisiä vuosia on takana 8. Suhteemme on aina ollut lämmin ja tasapainoinen. Lapsia on 2, alle kouluikäisiä. meille ei ole olemassa sinun ja minun lasta, vaan todellakin molemmat ovat kummallekin yhtä rakkaita. lapset ovat reippaita, empaattisia ja iloisia lapsia, ihan objektiivisestikin sanottuna. aikamoisen järkyttävää lukea täältä palstalta, kuinka jyrkästi tähänkin asiaan suhtaudutaan. Ette voi koskaan olla varma, onko lapsenne kaverilla tällainen perhe. Ette voi myöskään voi vaikuttaa siihen, mitä seksuaalista suuntautumista omat lapsenne tulevat edustamaan, joten jos oma maailmankuva on noin ahdas, niin elä siirrä sitä eteenpäin. Me emme elä vielä edes rekisteröidyssä parisuhteessa. Jotenkin on ollut toive odotella perempia aikoja. Huvittaisiko sinua perustella parisuhteesi laatua ulkopuoliselle? Ottaa ne kotiisi syynäämään koti-olojasi? Perustelemaan, miksi olisit hyvä vanhempi lapselle, jota olet hoitanyt koko sydämellä koko hänen elinikänsä? Vetäisitkö työhakemukseen rastin kohtaan "rekisteröity parisuhde" ja jäisit mahdollisesti ulkopuolelle haastattelusta, jos siellä lukemassa on joku yhtä ahdasmielinen kuin täällä sattuu olemaan aika suuri osa. Varjopuolihan tässä on se, että jos jompikumpi meistä vanhemmista sattuisi kuolemaan, niin minnehän se toinen lapsista joutuisi.. pahimmassa tapauksessa eroon äidistään ja sisaruksestaan. Tämä kuolema on kumminkin onneksi paljon epätodennäköisempää kun ahdasmielisyys. Saa haukkua, mutta en taida tulla palstalle enää lukemaan. Kerta riitti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 15:21"]

En kannata minäkään. Rekisteröidyn parisuhteen ehtoja voidaan tarkistella, mutta mikä vitun hinkun homoilla on mennä juuri naimisiin?

[/quote]

Ihan sama vitun hinku homoilla on mennä naimisiin kuin heteroillakin. Homoilla on ihan samat rakastumisen tunteet ja sitoutumisen halut (tai haluttomuudet) kuin heteroillakin ja jos heillä ei olisi, niin sitten minäkin olisin sitä mieltä että sairasta ja luonnotonta.

Vierailija
84/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

82 olette lapsillenne parasta, mitä he voivat toivoa! Tunnen muutamia perheitä, joissa on 2 isää tai äitiä. Karkeasti sanottuna homoperheissä on mietitty paljon pidemmälle lapsien hyvinvointi, kysymyksiin vastaamiset jne kuin heteroperheissä. Lapseni kummitäti on homo ja lapsi on kysynyt "miksi x asuu naisen kanssa?" "koska he rakastavat toisiaan". Lapselle asia on sillä selvä. Kummitädillä on naisystävä ja mummi asuu papan eli miehen kanssa. En tiedä, yhtäkään lasta, jolla olisi vastaavanlaista ongelmaa tai ristiriitaa näiden asioiden kanssa kuin vaikka tässä ketjussa olevilla. Moni ajattelee, että lasta aletaan kiusaamaan koulussa, jos hänellä on kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa. Kyllä koulukiusatuista valtaosa on heteroperheiden lapsia ja siihen kiusaamiseen riittä vaikka hieman höröt korvat. Moni lapsi, joka on huostaanotettu asuu lastenkodissa. Veikkaan, että näistä lapsista jokainen asuisi mielummin tavallisessa perheessä adoptiolapsena. Miettikää! lastenkoti, jossa työntekijät vaihtuvat työvuorojen mukaan vai koti, jossa sinulla on 2 omaa vanhempaa, jotka eivät vaihdu. -5-

Vierailija
85/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oikein tiedä, ymmärsitkö mun viestin oikein... Oletan, että olet se jolle kommentoin, se joka vastustaa puna-viheriäisyyttä ja siksi ei voi myöskään kannattaa tasa-arvoa.

Mä ymmärrän hyvin, että kaikki eivät ole samaa mieltä mun kanssa. En kuitenkaan voi ymmärtää, miksi jonkun mielestä se, miten yliopistolla argumentoidaan, voi olla pätevä peruste vastustaa asiaa, jota oikeastaan ei edes vastusta. En saanut sitä käsitystä, että homoliitto olisi kirjoittajan mielestä itsessään vastenmielinen, mutta hän ei kannata sitä, koska yhteiskunnassa vallitseva puna-vihreä ajattelumalli on niin vastenmielinen. Asioista voi toki olla montaa mieltä - mä olen sitä mieltä, että kirjoittajan peruste on yksi älyttömimmistä kuulemistani.

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 15:55"]

Eli koska sä et tykkää joidenkin ihmisten tavasta argumentoida, se on riittävä syy jättää edistämästä ihmisten välistä tasa-arvoa? Jepjep, voihan sitä kai elämänsä noinkin elää...

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 15:34"]

Tiedätkö, jopa Suomesta saattaa löytyä joku, ei ole sinun kanssasi samaa mieltä. Vaikka se meille vaikeaa yleensä onkin, niin toisen mielipidettä pitää osata kunnioittaa. Sitä tarkoittaa aito länsimainen mielipiteenvapaus: vaikka toisen mielipide olisi sinun mielestäsi idioottimainen, et pyri ensimmäisenä sulkemaan hänen suutaan ja pakottamaan tälle omia arvojasi.

Neuvostoliittolainen argumentaatio lähti muuten periaatteesta, jonka mukaan sosialismi oli osoitettu tieteellisen objektiivisesti ylivoimaisen hyväksi yhteiskuntamalliksi. Siitä johtuen kaikki kyseisen aatteen vastustajat olivat joko tietämättömiä, sabotöörejä tai mielisairaita. Oikea paikka heille oli siis uudelleenkoulutusleiri, vankila tai mielisairaala.

Koska miten kukaan voisi vastustaa oikeaksi ja hyväksi todettua asiaa?

[/quote]

Vierailija
86/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin ärsyttävät tätä ilmiötä keppihevosena käyttävät poliitikot ja aatteet. "Hei katsokaa, mäkin olen näin ihanan liberaali, iih!"

Silti allekirjoitin, eihän tuo laki ole minulta perusheterolta millään lailla pois.

Vierailija
87/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:18"]

Onko minun lisäkseni joku toinenkin, joka ei kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta samaa sukupuolta oleville?

[/quote]

Minä en kannata sinun oikeuttasi elää. Onneksi kummankaan meidän sekopäämielipide ei vaikuta todellisuuteen.

Vierailija
88/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 17:40"]

Minä en kannata sinun oikeuttasi elää. Onneksi kummankaan meidän sekopäämielipide ei vaikuta todellisuuteen.

[/quote]

Minä taas en kannata sinun oikeuttasi solvata ihmisiä näiden mielipiteiden perusteella. Saanko veikata puoluekantasi? NSDAP?

Vierailija
89/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio-oikeudesta tämän verran:

Hyvä äiti ja hyvä isä on parempi kuin orpous. Huono äiti ja hyvä isä on parempi kuin orpous. Huono isä ja hyvä äiti on parempi kuin orpous. Molemmat huonot vanhemmat on ehkä samalla tasolla kuin orpous.

Eli

Yksi äiti on parempi kuin orpous. Yksi isä on parempi kuin orpous. Miksi ei siis kaksi isää tai kaksi äitiä? Parempi kuin orpous tai heitteillejättö.

Ja jos sanoo, että varmasti tulee kiusatuksi sellainen lapsi jolla on  kahdet saman sukupuolen vanhemmat, niin otetaan samontein suomenruotsalaisilta, köyhiltä, porvareilta, julkkiksilta, pääkaupunkiseutulaisilta, työntekijöiltä ja työttömiltä, lihavilta, laihoilta, osittain liikuntarajoitteisilta, "rumilta" ja "kauniilta" ihmisiltä lasten saamis- ja adoptio-oikeus pois kun niitten lapsia saatetaan vaikka kiusata ja henkisesti/fyysisesti eristää, ja naimisiinmeno lasten saannin riskin takia myös.

Kuten näkyy, ei mitään järkeä. Antaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat ja kaikille samat mahdolisuudet. Rekisteröity parisuhde on ensinnäkin sanahirviö ja b-luokan liitto, koska se ei päde oikeudessa, eli jos toinen puolisoista kuolisi, todennäköisesti perinnöt ja rahat menisi esim. ex-heteropuoliskolle tai lapsille mutta puoliso jäisi ilman.

Eiköhän meillä kaikilla ole sitä paitsi parempaakin tekemistä juuri nyt kuin ihmetellä rakkauden sallimismoralisointia. Maailmassa on isompiakin ongelmia, älkää tehkö tästä negatiivista numeroa nyt.

Vierailija
90/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 17:40"]

[/quote]

Minä taas en kannata sinun oikeuttasi solvata ihmisiä näiden mielipiteiden perusteella. Saanko veikata puoluekantasi? NSDAP?

[/quote]

Ei ole. Enkä kannata sinunkana oikeuttasi elää... ja uskon että eivät kannata nekään, jotka sinut livessä tuntevat.

Vierailija
91/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ensimmäinen etkä viimeinen lajiasi.

Tietynlaiset ihmiset eivät ole ennenkään kannattaneet ihmisten välistä tasa-arvoa vaan puolustaneet monenlaista sortoa ja orjuutta milloin milläkin perusteella. 

Vierailija
92/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 17:51"]

Ei ole. Enkä kannata sinunkana oikeuttasi elää... ja uskon että eivät kannata nekään, jotka sinut livessä tuntevat.

[/quote]

Ja minä uskon, että sinun tuttavapiiriisi kuuluvat vain harvat ja valitut aateveljet ja -siskot. Niiden kanssa onkin sitten kiva porukalla mietiskellä, miten muiden ihmisten pitäisi ajatella asioista. Sillä heidän omalla tahdollahaan asialla ei ole mitään tekemistä, paremmin tiedätte kuitenkin juuri te.

Vierailija
93/288 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan homoparikin sitten saada lapsia - avustettuna

Vierailija
94/288 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko tiukkapipo kun en kannata homojen tai lesbojen adoptio-oikeutta. Ehkä olen mutta ajattelen siinä vain lapsen parasta. Sinänsä minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku on homo tai lesbo mutta en näe mitään syytä miksi myös heillä pitäisi olla oikeus lapseen. Se on tosi luonnotonta. Ei ole tarkoitettu niin että kaksi samaa sukupuolta olevaa toimivat lapsen vanhempina. Turha on yrittää väkisin tuputtaa ja vääntää tätä yhteiskuntaa sellaiseksi että mukamas homous ja lesbous on täysin normaalia ja ei sen kummempaa jos lapsella on kaksi samaa sukupuolta kun kaksi eri sukupuolta olevaa vanhempaa.

Kyllä lapsi aina jossain vaiheessa tajuaa että hänen perheensä on poikkeus ja häpeää sitä koska vaikka kuinka yritettäisiin tehdä avoin yhteiskunta hän tajuaa että heidän perheensä on erilainen ja vielä kun se liittyy seksuaalisuuteen se voi nolostuttaa. Sitä ei voida ikinä täysin pimittää keneltäkään että luonto on aina tarkoittanut miehen ja naisen pariksi ja tästä poikkeavat ovat luonnonoikkuja.

Itse asiassa se voi vaikuttaa hyvin negatiivisesti lapsen koko elämään. Onkohan tästä vielä edes mitään kunnon tutkimuksia. Lapsi varmaan kyselee itseltään miksi juuri hänen vanhemmat ovat lesboja tai homoja.

Kun katsoin kerran dokumenttia homopareista jotka adoptoivat vauvan kyllä se tuntui niin luonnottomalta ja kylmältä että ensin lapsi kasvaa sijaiskohdussa. Sen jälkeen äiti imettää ehkä pari päivää ja sitten lapsi repäistään homoparin hoiviin jossa sitten tuttipullosta ruokkivat heille tilattua ja hankittua vauvaa. Siinä ei ollut mitään söpöä. Se oli luonnotonta tuli mieleen samanlaiset tuntemukset mitä tulee jostain geenimanipuloinnista.

Vierailija
95/288 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan vaan mieleen, että kautta aikain on samaa sukupuolta olevat hoitaneet ja pitäneet huolta lapsista. 

Ystävilläni (siskokset) on perhekoti. Luonnottomasti heräävät sijoitetun vauvan kanssa vuoronperään öisin, luonnottomasti roudaavat mukuloita päivähoitoon ja kouluun ja luonnottomasti myös ne ensimmäisiä sanojaan harjoittelevat lapset kutsuvat molempia naisia äidiksi ja - hui kauhistus! Niin tekevät myös ne, jotka ovat vauvasta asti asuneet tämän luonnottoman parin hoivassa sekä aloittaneet päiväkotinsa, eskarinsa ja koulunsa näinkin surkeista oloista. Jos ruvetaan miettimään, niin näillä erinäisistä syistä huostaanotetuilla ja sijoitetuilla lapsilla on kolme äitiä, joista kaikki yhtä rakkaita. Ketään lapsista ei ole vielä kiusattu, vaikka edellytyksiä kyllä löytyy: asutaan kahden äidin kanssa kun bioäiti on vieroituksessa ja faija istuu linnassa. Lapsellakin on silmälasit...

Vierailija
96/288 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:46"]

Olenko tiukkapipo kun en kannata homojen tai lesbojen adoptio-oikeutta. Ehkä olen mutta ajattelen siinä vain lapsen parasta. Sinänsä minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku on homo tai lesbo mutta en näe mitään syytä miksi myös heillä pitäisi olla oikeus lapseen. Se on tosi luonnotonta. Ei ole tarkoitettu niin että kaksi samaa sukupuolta olevaa toimivat lapsen vanhempina. Turha on yrittää väkisin tuputtaa ja vääntää tätä yhteiskuntaa sellaiseksi että mukamas homous ja lesbous on täysin normaalia ja ei sen kummempaa jos lapsella on kaksi samaa sukupuolta kun kaksi eri sukupuolta olevaa vanhempaa.

Kyllä lapsi aina jossain vaiheessa tajuaa että hänen perheensä on poikkeus ja häpeää sitä koska vaikka kuinka yritettäisiin tehdä avoin yhteiskunta hän tajuaa että heidän perheensä on erilainen ja vielä kun se liittyy seksuaalisuuteen se voi nolostuttaa. Sitä ei voida ikinä täysin pimittää keneltäkään että luonto on aina tarkoittanut miehen ja naisen pariksi ja tästä poikkeavat ovat luonnonoikkuja.

Itse asiassa se voi vaikuttaa hyvin negatiivisesti lapsen koko elämään. Onkohan tästä vielä edes mitään kunnon tutkimuksia. Lapsi varmaan kyselee itseltään miksi juuri hänen vanhemmat ovat lesboja tai homoja.

Kun katsoin kerran dokumenttia homopareista jotka adoptoivat vauvan kyllä se tuntui niin luonnottomalta ja kylmältä että ensin lapsi kasvaa sijaiskohdussa. Sen jälkeen äiti imettää ehkä pari päivää ja sitten lapsi repäistään homoparin hoiviin jossa sitten tuttipullosta ruokkivat heille tilattua ja hankittua vauvaa. Siinä ei ollut mitään söpöä. Se oli luonnotonta tuli mieleen samanlaiset tuntemukset mitä tulee jostain geenimanipuloinnista.

[/quote]

Mä olen sun kanssa samaa mieltä.

Homoliittoja tai -suhteita en vastusta, vanhemmuutta vastustan.

Jos kahdelle samaa sukupuolta olevalle olisi hyväksi saada lapsia, olisi evoluutio järjestänyt asian. Mutta koska ei ole, on kyse luonnottomuudesta, eikä siitä voi seurata mitään hyvää.

Lasten etu ensin, ei heterojen eikä homojen.

Vierailija
97/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 13:54"]

Kannatan adoptio-oikeutta, mutta en homoseksuaalista avioliittoa.

Suomessa kirkko vihkii avioliittoon, ja koska on kirkon oppien vastaista vihkiä samaa sukupuolta olevia, ei kirkkoa voi pakottaa tähän.

Nykyään avoliitto on homoseksuaaleille mahdollinen, ja mielestäni sen ehdot tulisi olla samat kuin avioliitossa. Esim. sama perintäoikeus. (Ellei näin jo ole, anyone?)

[/quote]

Suomessa on myöskin siviilivihkiminen kirkkoon kuulumattomille.

Vierailija
98/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:22"]

Olisiko jotain järkeviä perusteita antaa? Sellaisia, jotka eivät pohjaa raamattuun?

[/quote]

Yhtä lailla sitten kaikki seksuaalisuus on luonnotonta..eiku? Homous on luonnotonta ainoastaan satukirjassa nimeltä Raamattu.

[/quote]

Lisäksi homous on luonnotonta islaminuskossa, buddhalaisuudessa, kungfutselaisuudessa, myös ateistisissa ja kommunistisissa maissa kuten Kiinassa ja Pohjois-Koreassa jne. Itse asiassa sellaiset kulttuurit, joissa homoseksuaalisuus on ollut normaali seksuaalisuuden muoto, ovat vähemmistö. Edes Euroopassa ehkä jotain Ruotsia lukuunottamatta, suurin osa väestöstä ei edelleenkään pidä homosuhteita yhtä arvokkaina kuin heterosuhteita.

[/quote]

Kiinahan ei ole ateistinen, sielläkin vallitsee uskonnot kuten Koreassakin. Ja en muutenkaan pitäisi esimerkkeinä maita, missä ihmisarvot ovat täysin retuperällä.

Koraani on lähes identtinen Raamatun oppien kanssa.

Vierailija
99/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep, mitäpä sitä kannattamaan ku se ei itseä kosketa. Osa suomalaisista elää solidaarisuudessa, joka kohdistuu vain samanlaisissa elämäntilanteissa oleviin ja muut ollaan valmiita heittämään veneen yli. Onneksi tämä on myös osoittanut sen, että osa näkee solidaarisuuden myös niin, että se koskettaa meitä kaikkia. Ollaan valmiita tukemaan myös muita, riippumatta siitä mihin ryhmään satutaan kuulumaan. Kyse on tasa-arvosta, osa ei vaan suostu näkemään omaa napaa pidemmälle. Tämä ei ehkä kosketa sinua, mutta jotain muuta koskettaa. Se ei ole sinulta pois, jos homotkin saavat mennä naimisiin.

Suosittelen muuttamaan esimerkiksi saudi-arabiaan, jossa naisten asema on naurattava miehiin nähden. Kyllä sitten alkais tulemaan kitinää, kun se kohdistuu itseen, että tähän pitää muuttua.

Joku kysy, että mikä hinku homoilla on just naimisiin, niin ehkä se sama hinku kuin sinulla, heterona? Miksi siinä pitäis olla sen kummempi syy kuin muillakaan.

Vierailija
100/288 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 13:54"]

Kannatan adoptio-oikeutta, mutta en homoseksuaalista avioliittoa.

Suomessa kirkko vihkii avioliittoon, ja koska on kirkon oppien vastaista vihkiä samaa sukupuolta olevia, ei kirkkoa voi pakottaa tähän.

Nykyään avoliitto on homoseksuaaleille mahdollinen, ja mielestäni sen ehdot tulisi olla samat kuin avioliitossa. Esim. sama perintäoikeus. (Ellei näin jo ole, anyone?)

[/quote]

Suomessa on myöskin siviilivihkiminen kirkkoon kuulumattomille.

Unohtu vielä viestistä, että avoliitto tarkoittaa vain ja ainoastaan yhdessä asumista niin heteroille kun homoillekkin, se ei ole lähellekkään avioliittoa vastaava.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä