Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta

Vierailija
19.03.2013 |

Onko minun lisäkseni joku toinenkin, joka ei kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta samaa sukupuolta oleville?

Kommentit (288)

Vierailija
281/288 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:35"]

Eli koirani ovat luonnottomia kun nylkyttävät toisiaan, vaikka ovat samaa sukupuolta? -5-

[/quote]

Luulisi sinun koiranomistajana tietävän, että koirien välinen nylkytys ei ole seksuaalista vaan alistamista. Ts urosten valtakamppailua.

Vierailija
282/288 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:44"]

Mun puolestani saavat mennä naimisiin tai olla menemättä, ihan sama eikä kuulu minulle. Jos haluavat antaa toisilleen perimisoikeuden, sukunimen, tms niin ok, omista asioistaan päättävät kuten haluavat.

Adoptio-oikeutta en hyväksy siitä syystä että kaksi miestä ei voi keskenään saada lasta eikä siten kuulu saadakaan. Jos ovat saaneet naisen kanssa, niin ovat isejä ihan luonnollisesti.

Vasta-argumenttina joku nyt väittää, että eihän hedelmätön parikaan voi saada lasta. Kyllä voi, avustettuna.

[/quote]

Niinkuin voi kaksi miestä  tai naistakin saada, avustettuna.

Törkeämpää on avustaa heteroparia, joilla geenit eivät selvästikään kohtaa. Voi lapsi raukkaa, joka on koeputkien ja pipeteiden avulla väkisin saatettua maailmaan vaikka ei todellakaan kuuluisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/288 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi harvoista syistä miksi homojen adoptoimat lapset eivät saisi samanlaista kohtelua kuin heteroiden, on vaan teidän ennakkoluuloisten ihmisten (ja teidän lapsien jotka kasvatatte ennakkoluuloisiksi peilikuviksenne) tapa kohdella heitä. Mä olisin mielelläni kasvanut mieluummin kahden mua rakastavan miehen tai naisen kanssa kuin yhden rakastavan äidin ja yhden juopon ja pahoinpitelevän isän. En tarkoita etteikö homoissa ja lesboissakin olisi juoppoja, mutta uskon että adoptointi ei ole mikään niin helppo prosessi että kaiken maailman vieroituksessa puolet elämästään istuvat ihmisrauniot lapsen saisi adoptoitua...

Vierailija
284/288 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi on ihan pakko todeta, että ap sai itsensä mun korvissa ainakin kuulostamaan täydeltä idiootilta antamalla tän ketjun nimeksi "En kannata _tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta". Mä nimittäin luulen, että kyllä se ap'kin kannattaa tasa-arvoa. Ei vain ilmeisesti homoille ja lesboille. 

Mä olen lesbo, kyllä, ja ihan onnellinen itseeni näin. En ole koskaan toivonut olevani hetero tai pitäväni miehistä ja oon aina ollut sinut itseni kanssa. Niimpä musta on ihan järkyttävää lukea mammapalstalta tällaista tekstiä. Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että on ihan täysin mahdollista, että jonkun teistä lapsi on homo tai lesbo? Tykkääkin samasta sukupuolesta ja tahtoo täysi-ikäisenä naimisiin rakkaansa kanssa. Mites sitten suu pannaan? Oon aika varma, että siinä vaiheessa monen tasa-arvoisen avioliittoaloitteen vastustajat kääntävät kelkkansa, kun haluavatkin lapsilleen ja tutuilleen mahdollisuuden mennä naimisiin. 

Ja mitä tohon adoptio-oikeuteen tulee, niin mä kopioin tähän nyt tekstin Tahdon 2013-kampanjan sivuilta: Laki ei tarkoita Adoptiobuumia: 
Luovuttajamaiden tiukkojen kriteerien vuoksi samaa sukupuolta olevat parit eivät esimerkiksi Ruotsissa ole voineet adoptoida ainuttakaan lasta ulkomailta, vaikka adoptio-oikeus on siellä ollut voimassa vuodesta 2003. Samaa sukupuolta olevien parien adoptio-oikeus ei ole myöskään vaikuttanut negatiivisesti ruotsalaisten heteroparien adoptiomahdollisuuksiin. Vastaavaa tilannetta voidaan odottaa Suomessa.

Niin. 

Vierailija
285/288 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 14:50"]

"Siinä olet täysin oikeassa, joten koko lapsikeskustelulla ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, ovatko kaksi vanhempaa samaa vai eri sukupuolta. Tärkeintä lapselle on, että hänellä on elämässään turvallinen, rakastava aikuinen. Jos näitä aikuisia on lapsen elämässä kaksi, niin mikä sen hienompaa! 

itse toivon, että jokainen lapsi saapuu toivottuna rakastaville vanhemmilleen - olkoot vanhemmat sitten samaa sukupuolta tai eri sukupuolta."

Et sinä vetoamalla rakkauteen pysty antamaan lapselle sitä mitä lapsen kasvu ja kehitys vaatii. Lasten etu EI ole vanhemmat jotka ovat samaa sukupuolta. Lasten etu on niinkuin asia biologisestikin on = isä ja äiti. Toisinaan lapset joutuvat sijoitettaviksi jos vanhemmille tapahtuu jotain eikä sosiaalitoimi katso lähipiiristä kenenkään olevan sopiva sijaisperheeksi. Tällöin olisi hyvin surullista, että lapsi joutuisi kasvamaan homoperheeseen, jossa olisikin hämmentävästi kaksi iskää tai kaksi äiskää.

[/quote]

Koska ainahan on parempi, että vanhemmat ovat heteroita: mitäpä sitten jos homoperheessä asiat olisivat paremmin. Itse olen ylpeydellä allekirjoittanut tuon aloitteen. En voisi ikinä antaa itselleni anteeksi, jos oma lapseni olisikin homoseksuaali, mutta olisin hänen tasa-arvoaan ollut polkemassa. Haluan lapsilleni tasa-arvoisen, paremman tulevaisuuden, ovat he sitten heteroita tai homoja. Tässä on kyse juridisesta avioliitosta. Kirkolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
286/288 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen väite, jota kukaan ei voi kumota:
sanoilla on elämäämme valtava merkitys.

Tällä palstalla liikkuvilla monilla on lapsia, tai he tulevaisuudessa niitä haluavat.
Entäs sitten, kun kullannupusta kasvaakin homoseksuaali aikuinen? Ajattelitteko hylätä, heittää pihalle vai muuten vain katkaista välit sellaiseen "luonnonoikkuun"? Ei se ole kasvatuksesta kiinni, kenestä "tulee" homo ja kenestä hetero.
Sanoisiko joku omalle lapselle sitten, romuttaen toisen naimisiinmenohaaveet, että "Et sitten voi elää niin kuin me muut. Katsos, ei homot vaan voi mennä naimisiin. Etkä voi koskaan saada lastakaan."
Niimpä niin, itsekkääksi se on meno mennyt. Ajatellaan vaan omaa etua. Mitä se on keneltäkään pois, jos sana "avioliitto" muuttaa aavistuksen merkitystään? Kysehän on siitä, toisten mielestä sanan merkitystä ei saa muuttaa, toisten mielestä saisi.  Puhtaasti mielipidekysymys, jolle molemmat osapuolet keksivät argumentteja. Kyse on vain yhden sanan merkityksestä, loppujen lopuksi. Olen iloinen, että avioliitto on näin arvostettu asia maailmassa. Minustakin se on hieno asia, ja siksi siihen pitäisi olla oikeus kaikilla. Koska, se ei vähennä sen merkitystä, eikä se ei vähennä rakkauden määrää. Mutta se tekee monet ihmiset onnellisiksi - he ovat hyväksyttyjä. Hyväksytään toisemme, vaikka emme toisistamme pitäisi. Kun maailma avartuu, tarvitaan hyväksyntää ja rakkautta, ei vihaa ja sotia.
Kiitos ja näkemiin (:

Vierailija
287/288 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:35"]

Eli koirani ovat luonnottomia kun nylkyttävät toisiaan, vaikka ovat samaa sukupuolta? -5-

[/quote]

Siis mitä helvettiä?? Vertaatko itseäsi koiraan? Täysin sairasta verrata siihen. Paskotko pitkin nurkkia ja kusetko autonrenkaisiin, koska koirasikin tekevät niin? Entä syötkö omaa ulostettasi?

Vierailija
288/288 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:52"]

Mä olisin mielelläni kasvanut mieluummin kahden mua rakastavan miehen tai naisen kanssa kuin yhden rakastavan äidin ja yhden juopon ja pahoinpitelevän isän. 

[/quote]

Eiköhän niitä huonoja homovanhempiakin ole siinä missä heteroita. Aika heikoilla ollaan, jos homovanhempia ei pystytä vertaamaan parhaisiin heterovanhempiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi