En kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta
Onko minun lisäkseni joku toinenkin, joka ei kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta samaa sukupuolta oleville?
Kommentit (288)
Ohiksena vaan, että kiva kun joku muukin on kyllästynyt tuohon punavihersontaan. Ollaan niin tasa-arvoista ja sallivia, kunnes joku on eri mieltä kuin tämä homogeeninen viherkansa. Niin suvaitsemattomia ihmisiä harvoin löytää mistään muista ryhmistä (uskikset ja persut vertailuun mukaan lukien).
"Totta kai" punaviherkansan mielipide on "sivistynein" aina ja paras. Ei aina maalaisjärki ja kriittisyys yllä näiden järjen jättiläisten ajatuksenjuoksuun, olipa kyse mistä tahansa trendimielipiteestä. Hallaa tekee vihreiden politiikalle ja muille sisänsä arvokkaille päämäärille.
Tulispa jo joku toinen aate muotiin vaihtelun vuoksi.
Mutta siis, peräänkuulutan omaa ajattelua vihreät ja kaikki muutkin!
Minun puolesta homot saa mennä naimisiin ja adoptoidakin, vain yksi asia on hieman mietityttänyt. Nimittäin yleensä ennen kun heterot adoptoivat he yrittävät ensin saada lasta yhden vuoden tai useamman, ensiksi luonnollisesti ja sitten mahd erilaiset keinohedelmöitys hoidot ja jos ei sitten onnistu niin mahd haku adoptioon. Jos itse joutuisin käymään saman tapahtumaketjun läpi niin ärsyttäisi varmaan että homopari joka päättänyt hankkia lapsen samana päivänä kun heteropari on jonossa aikasemmin ja saisi lapsen paljon aikasemmin ilman sitä raskasta yritystä jokna heteropari käynyt läpi. Ok, kuulostaa varmaan vähän typerältä ja vaikea tietää jos ei itse ole samassa tilanteessa, alkoi vaan mietityttämään tämmöinen. Ja tarkoitan nyt kotimaista adoptiota, siinä taitaa olla aika pitkät odotusajat?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 16:51"]
Homomiehellä on samanlaiset vehkeet kuin heteromiehellä. Heteromiehelläkään ei ole synnytyselimiä. Lesbonaisella on samat värkit kuin heteronaisella. Joillakin naisilla synnytyselimiä voidaan joutua poistamaan lääketieteellisistä syistä. Toimenpide ei mitätöi heidän avioliittojaan eikä estä menemästä naimisiin.
[/quote]
Oletko tyhmä vai esitätkö vaan? Veikkaan kuitekin jälkimmäistä...
Ympäristön reaktioita voit parantaa aloittamalla esim. itsestäsi.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:50"]
Ällöttävää, luonnotonta. Adoptio-oikeuden suhteessa vielä lapselle varmasti huonompi elämä kuin normaalin pariskunnan lapsena, ei vanhempien vuoksi vaan ympäristön reaktioiden. Lisäksi lapselle epänormaalit esimerkit elämään.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 18:19"]
Minun puolesta homot saa mennä naimisiin ja adoptoidakin, vain yksi asia on hieman mietityttänyt. Nimittäin yleensä ennen kun heterot adoptoivat he yrittävät ensin saada lasta yhden vuoden tai useamman, ensiksi luonnollisesti ja sitten mahd erilaiset keinohedelmöitys hoidot ja jos ei sitten onnistu niin mahd haku adoptioon. Jos itse joutuisin käymään saman tapahtumaketjun läpi niin ärsyttäisi varmaan että homopari joka päättänyt hankkia lapsen samana päivänä kun heteropari on jonossa aikasemmin ja saisi lapsen paljon aikasemmin ilman sitä raskasta yritystä jokna heteropari käynyt läpi. Ok, kuulostaa varmaan vähän typerältä ja vaikea tietää jos ei itse ole samassa tilanteessa, alkoi vaan mietityttämään tämmöinen. Ja tarkoitan nyt kotimaista adoptiota, siinä taitaa olla aika pitkät odotusajat?
[/quote]
Ei tuossa ole ongelmaa. Et nykyään etkä tulevaisuudessakaan saa tietoa muiden perheiden adoptioasioista. Joten turha huolestua että kateus pääsisi iskemään.
Muutenkin, tasa-arvoisen avioliittolain tultua voimaan ei enää ole tarvetta erikseen lokeroida homo- ja heteropareja. Sitten on vain aviopareja, jotka elävät omaa elämäänsä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 18:47"]
Muutenkin, tasa-arvoisen avioliittolain tultua voimaan ei enää ole tarvetta erikseen lokeroida homo- ja heteropareja. Sitten on vain aviopareja, jotka elävät omaa elämäänsä.
[/quote]
Ja tämäkin onnistuisi täysin nytkin!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 18:30"]
Ällöttävää, luonnotonta. Adoptio-oikeuden suhteessa vielä lapselle varmasti huonompi elämä kuin normaalin pariskunnan lapsena, ei vanhempien vuoksi vaan ympäristön reaktioiden. Lisäksi lapselle epänormaalit esimerkit elämään.
[/quote]
Harmi ettet päässyt kertomaan käsityksiäsi normielämästä sille 8-vuotiaalle tytölle, jonka oma isä ja äitipuoli murhasivat viime äitienpäivänä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 18:30"]
[/quote]
Harmi ettet päässyt kertomaan käsityksiäsi normielämästä sille 8-vuotiaalle tytölle, jonka oma isä ja äitipuoli murhasivat viime äitienpäivänä.
[/quote]
[/quote]
MIKSEI IHMISET OSAA LUKEA????
t: ohis
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 16:51"]
Homomiehellä on samanlaiset vehkeet kuin heteromiehellä. Heteromiehelläkään ei ole synnytyselimiä. Lesbonaisella on samat värkit kuin heteronaisella. Joillakin naisilla synnytyselimiä voidaan joutua poistamaan lääketieteellisistä syistä. Toimenpide ei mitätöi heidän avioliittojaan eikä estä menemästä naimisiin.
[/quote]
Oletko tyhmä vai esitätkö vaan? Veikkaan kuitekin jälkimmäistä...
[/quote]
Niin, typerää tässä on se, että sekoitetaan tasa-arvoa, lisääntymistä ja kirkkoa samaan keskusteluun.
"Siinä olet täysin oikeassa, joten koko lapsikeskustelulla ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, ovatko kaksi vanhempaa samaa vai eri sukupuolta. Tärkeintä lapselle on, että hänellä on elämässään turvallinen, rakastava aikuinen. Jos näitä aikuisia on lapsen elämässä kaksi, niin mikä sen hienompaa!
itse toivon, että jokainen lapsi saapuu toivottuna rakastaville vanhemmilleen - olkoot vanhemmat sitten samaa sukupuolta tai eri sukupuolta."
Et sinä vetoamalla rakkauteen pysty antamaan lapselle sitä mitä lapsen kasvu ja kehitys vaatii. Lasten etu EI ole vanhemmat jotka ovat samaa sukupuolta. Lasten etu on niinkuin asia biologisestikin on = isä ja äiti. Toisinaan lapset joutuvat sijoitettaviksi jos vanhemmille tapahtuu jotain eikä sosiaalitoimi katso lähipiiristä kenenkään olevan sopiva sijaisperheeksi. Tällöin olisi hyvin surullista, että lapsi joutuisi kasvamaan homoperheeseen, jossa olisikin hämmentävästi kaksi iskää tai kaksi äiskää.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:35"]
Eli koirani ovat luonnottomia kun nylkyttävät toisiaan, vaikka ovat samaa sukupuolta? -5-
[/quote]
Siis mitä helvettiä?? Vertaatko itseäsi koiraan? Täysin sairasta verrata siihen. Paskotko pitkin nurkkia ja kusetko autonrenkaisiin, koska koirasikin tekevät niin? Entä syötkö omaa ulostettasi?
[/quote]
Uskovaisethan täällä viljelevät tuota "luonnottomuutta". Jos sitä ei siis pidäkään etsiä koko eläinkunnasta vaan pelkästään ihmisistä niin päätelmähän on helppo: ihmisten joukossa on homoseksuaaleja = homoseksuaalisuus on luonnollista.
Se, onko homoseksuaalisuus myös hyväksyttävää, on toivottavasti tämän lain jälkeen taas askelta lähempänä toteutumista.
[/quote]
Adoptioon voi hakea ilman hedelmöityshoitojakin. Mutta tasa-arvon kannalta olen sitä mieltä, että myös homoparien pitää yrittää vuoden ajan raskautta ennen hoitoihin menemistä. Esim. muumimukilla tai yhdynnällä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 18:57"]
Niin, typerää tässä on se, että sekoitetaan tasa-arvoa, lisääntymistä ja kirkkoa samaan keskusteluun.
[/quote]
Älä mua sekoita sitten siihen.
Mutta tasa-arvoa ei voi hakea epätasa-arvoisiin liittoihin.
Mua kuvottaa tämä ahdasmielisyys. Mä tunnen monta, MONTA lasta jotka ovat kasvanut niin, että on kaksi isää tai äitiä. Minulla on myös itsellä kaksi äitiä. Kukaan näistä lapsista, enkä myös minä ole millään tavalla 'vioittunut' tai hävennyt asiaa. Päinvastoin. En voi muiden puolesta sanoa, mutta minusta on kasvanut hyvä itsetuntoinen, avarakatseinen, muut huomion ottava, rehellinen, luottettava ja kunnollinen kansalainen. Vaikka äitini ovat lesboja, minusta ei kuitenkaan "tullut" lesboa, vaan ihan hetero. Eikös ole jännää? Minussa tai perheessäni ei ole mitään vikaa. Olen ikuisesti kiitollinen kaikesta mitä äitini ovat minulle antaneet ja pelastivat minut ns "äidiltä" ja "isältä", jotka eivät koskaan minusta välittäneet.
Se jos lasta kiusataan tälläisen takia ei ole MITENKÄÄN SEN LAPSEN VIKA, vaan ihan niiden kiusaajien, joille ei ole opetettu hyväksymään erilaisuutta. Tässä taas puututaan sillainen minkälainen kiusattu on ja miten hänen pitäisi muuttua, entäs ne kiusaajat?
[/quote]
Kai se biologisesti oma lapsi on monille jotenkin tärkeä asia, ja siksi sitä monet yrittävät pitkäänkin jos on mahdollisuuksia onnistua. Homoilla ei tietenkään niitä ole, mikä sitten myös tosiaan merkitsee sitä ettei yhteisiä biologisia lapsia tule ikinä. Sille emme voi mitään, elämä ei ole reilua.
Kuvailemasi tilanne on kyllä todella teoreettinen, koska käytännössähän homoparit jäisivät adoptiojonoon ikuisesti ja heteroparit menisivät aina heidän ohitseen riippumatta jonoon tulemisen ajankohdasta. Johtuen siellä myöntävässä päässä olevien maiden ennakkoluuloista. Homojen kohdalla perheen sisäinen adoptio on se, jolla on päivänpolttavampaa käytännön merkitystä, ja lisäksi tietenkin perheen ulkopuolisissa adoptioissa tasa-arvoinen kohtelu periaatteen tasolla - eli että he ylipäätään edes halutessaan pääsisivät siihen adoptiojonoon yrittämään onneaan.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 14:50"]
Toisinaan lapset joutuvat sijoitettaviksi jos vanhemmille tapahtuu jotain eikä sosiaalitoimi katso lähipiiristä kenenkään olevan sopiva sijaisperheeksi. Tällöin olisi hyvin surullista, että lapsi joutuisi kasvamaan homoperheeseen, jossa olisikin hämmentävästi kaksi iskää tai kaksi äiskää.
[/quote]
Oletko ajatellut, että se todennäköisemmin kuitenkin menee toisinpäin?
Että minun lapseni ei pääse sisareni perheeseen vaan joutuu ventovieraaseen heteroperheeseen, jos minulle ja miehelleni tapahtuu jotain?
Lapsen etu. Just joo, ihan varmasti. Menettää sitten äitinsä ja isänsä lisäksi myös sukunsa.
Sosiaalitoimi varmastikin määrittelee lapselle sopivimman paikan ja perheen eikä se aina ole se mitä vanhemmat olisivat toivoneet.
En kannata minäkään. Ollaan sitten ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia. Vai?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 12:45"]
Ihan mielenkiinnosta, kun tämä sama argumentti nousee esiin kaikissa keskusteluissa, haluaisin linkin vaikka 3-5:een moiseen tutkimukseen.
Olen siis periaatteessa homoliittoen ja adoptio-oikeuden puolella, mutta kiinnostaisi vielä nuo tutkimukset. Että mitä on tutkittu, keneltä kysytty, miten kysytty jne.
[/quote]
Tutkimuksia esimerkiksi
Patterson, Charlotte J. "Children of lesbian and gay parents." Current directions in psychological science 15.5 (2006): 241-244.
"More than two decades of research has failed
to reveal important differences in the adjustment or de-
velopment of children or adolescents reared by same-sex
couples compared to those reared by other-sex couples." linkki:
http://cms.bsu.edu/-/media/WWW/DepartmentalContent/CounselingCenter/PDFs/SAFEZONE%20Resources/Children%20of%20gays%20and%20Lesbians.pdf
Fitzgerald, Bridget. "Children of lesbian and gay parents: A review of the literature." Marriage & Family Review 29.1 (1999): 57-75.
"The body of literature generally concludes that children with lesbian and gay parents are developing psychologically, intellectually, behaviorally, and emotionally in positive directions ---" linkki:
http://faculty.spokanefalls.edu/inetshare/autowebs/kimt/aw%20articles/children%20of%20lesbian%20and%20gay%20parents.pdf
Google Scholar on ihana asia, eikö totta!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 15:06"]
Summa summarum: tasa-arvo ei koskaan tule toteutumaan, koska se on mahdotonta.
[/quote]
Määrittele tasa-arvo. Jos laissa lukee että kaikki saavat se on tasa-arvoa, jos lukee että ryhmä 1 saa ja ryhmä 2 ei, niin se ei ole tasa-arvoa. Kun jälkimmäinen tilanne korjataan edelliseksi, tasa-arvo on toteutunut.
[/quote]
Lakikaan ei saa homoille synnytyselimiä.
[/quote]