Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta

Vierailija
19.03.2013 |

Onko minun lisäkseni joku toinenkin, joka ei kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta samaa sukupuolta oleville?

Kommentit (288)

Vierailija
201/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koska me kokoonnutaan eduskuntatalolle? Se tasa-arvo jää vielä pahasti vaiheeseen...

Vierailija
202/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 14:59"]

Minä vastustan tasa-arvoista avioliittolakia, koska inhoan tätä punavihreiden arvojen pakkosyöttöä, mitä nykyinen julkisuus ja poliittinen korrektius vaativat. Haluan ajatella itse, en tarvitse arrogantteja vihreitä arvojohtajia siihen hommaan.

Taustoistani, olen 28-vuotias maisteri ja hyvissä töissä. Omassa ikäluokassani olen sosiaalinen paaria, jos ilmaisen nämä ajatukseni julkisesti.

[/quote]

Tottakai olet paaria, sillä tuon ikäiseltä ei enää pitäisi mennä merkityksiltään sekaisin "itsenäinen ajattelu" ja "nännännännännää, en varmaan tee kun käsket". Maisterisihmiseltä vielä.

[/quote]

Kiitos haukuista. Niitä onkin tottunut jo ottamaan vastaan, sillä kaltaisesi mielipidepoliisit valvovat muiden sanomisia hyvin tarkkaan ja hyökkäävät heti pamputtamaan vääräuskoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:23"]

En kannata minäkään. Eikä siihen mitään muita perusteluita tarvitse kuin, että on luonnotonta ja vastenmielistä ja lapsella on oikeus äitiin ja isään. Lapsella ainakin on oikeus niin tavalliseen elämään kuin suinkin mahdollista. Aikuiset voivat keskenään tehdä mitä lystäävät mutta lapsia on suojeltava. Mikäli halauamme jatkossakin edes suht täyspäisiä aikuisia, ei saa sotkea lasten elämää aikuisten itsekkyyden takia.

[/quote]

Mikä on tavallista elämää? Tiesitkö, että sellaista on aika hankala määrittää? Mikä sinun mielestäsi on tavallista, ei toisten mielestä olekaan ja päinvastoin. Jos lapsi kasvaa kahden isän perheessä, se on lapselle tavallista ja heterovanhemmat niitä outoja.

Minä kasvoin ateistiperheessä, aikana jolloin melkein kaikki kuuluivat kirkkoon, eikä kotipaikkakunnallani ollut muita ateisteja. En siis kasvanut "tavallisessa" perheessä, olisiko minut pitänyt huostaanottaa?

Toisille on lihansyönti tavallista, toisille kasvissyönti, toisille on tavallista ymmärtää, että myös muunlaisia perhemalleja on olemassa, toisille tämä taas tuntuu olevan mahdotonta.

Olen "ihan tavallinen" hetero, yhtään homoa ei ole koskaan ollut kaverina (tai ovat olleet kaapissa) ja silti homous ei ahdista, tai haittaa eläämäni tai vaaranna liittoani miehen kanssa. Pienenä luin salaa seksikirjaa, jossa kerrottiin kaikenlaisista eri seksuaalisuuden muodoista, fetisseistä, taudeista eli lähes kaikesta mahdollisesta. Siellä kerrottiin ihan suoraan myös homoista, eikä kirjassa siitä tehty syntiä, väärää tai laitonta. Kerrottiin vain miten jotkut tykkää kukista ja toiset mehiläisistä ja jotkut sitten molemmista. Minä pienenä lapsena olin vain että jaahas, itse tykkään pojista mutta nyt tiedän ettei kaikki tytöt tykkää, ja että jotkut pojatkin tykkää pojista. Eikä asia sen enempää järkyttänyt mieltä tai vaivannut tai ahdistanut. Se oli vain yksi fakta muiden joukossa, minusta ei tullut homoa tai seksihullua vaikka tuollaista tietoa jo pienenä sainkin.

T: harmaasilmäinen hetero

Vierailija
204/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihmiset joskus aktivoituisivat ajamaan muitakin kuin näitä muodikkaita asioita. Helpolla manipuloitavaa on väkijoukkojen oikeutettu vimma, vielä nykypäivänäkin.

Allekirjoitin silti.

Vierailija
205/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä kuin aloittaja. En kannata. Vielä joku parisuhteen hyväksyntä menee mutta minusta luonto on jarjestänyt lisääntymisen niin että siihen tarvitan mies ja nainen, joten se on siinä. Miksi ihmeessä kahdella naisella pitäisi olla lapsi kun siihen kuitenkin tarvitaan mies ja toisinpäin, ihan pöljää ja luonnoton ajatus.

Vierailija
206/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten kun homot pystyvät keskenään luonnolliseen lisääntymiseen , he voivat solmia avioliiton. Ei ennen sitä. Piste"

Mites nämä (mies-nais) avioparit, jotka eivät kykene luonnolliseen lisääntymiseen? Lailla erotettava?

Ja tosi söpöä tuo lapsellinen kiukku-argumentointisi, mutta muutaman vuoden sisään homot voivat solmia avioliiton myös Suomessa. :)

Vierailija
207/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:48"]

"Sitten kun homot pystyvät keskenään luonnolliseen lisääntymiseen , he voivat solmia avioliiton. Ei ennen sitä. Piste"

Mites nämä (mies-nais) avioparit, jotka eivät kykene luonnolliseen lisääntymiseen? Lailla erotettava?

Ja tosi söpöä tuo lapsellinen kiukku-argumentointisi, mutta muutaman vuoden sisään homot voivat solmia avioliiton myös Suomessa. :)

[/quote]

Sitten pitää saada se lisääntymiskyky kaikilta pois!!! t: ei tämän kirjoittanut

Vierailija
208/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:44"]

Voi kun ihmiset joskus aktivoituisivat ajamaan muitakin kuin näitä muodikkaita asioita. Helpolla manipuloitavaa on väkijoukkojen oikeutettu vimma, vielä nykypäivänäkin.

Allekirjoitin silti.

[/quote]

Minäkin olen sitä mieltä, että olisi tärkeämpiä asioita keskusteltavaksi. En ymmärrä, miksi ihmisten tasa-arvoisuudesta edes tarvitsee enää tänä päivänä käydä jotain erityistä debattia. Sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Ja allekirjoitin, totta kai.

Vierailija
209/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:15"]

Miksi pitää pysyä erityislaatuisena? Mikä tekee miehen ja naisen välisestä liitosta yhtään sen erityislaatuisemman kuin miehen ja miehen, tai naisen ja naisen?

T: harmaasilmäinen heteronainen

[/quote]

No jos tässä oikein tasa-arvoisuutta halutaan, niin poistettakoon heteroliitoista lisääntymismahdollisuudet !! Siinä sitten tasa-arvoa kaikille! Samat oikeudet!!

Koska kokoonnutaan eduskuntatalon eteen?

[/quote]

Pulu.

Vierailija
210/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus!

Luonnoton ei lailla tule luonnolliseksi! Minulle käy että homot ja lesbot rekisteröi suhteensa muttta että avioliittoon! ei käy, ei varsinkaa mitään adoptio-oikeuksia. Jos Kaikkonen ei voinut saada lasta adoptoitua syytteiden takia niin mites homoparit?

Kyllä luonto on niin tarkoittanut että nainen ja mies on yhdessä ja lisääntyy; tätä suojellaan myös avioliittolailla. Tästä poikkeavat tyytykööt rekisteröimään suhteensa

Vierailija
211/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:42"]

Minä vastustan tasa-arvoista avioliittolakia, koska inhoan tätä punavihreiden arvojen pakkosyöttöä, mitä nykyinen julkisuus ja poliittinen korrektius vaativat. Haluan ajatella itse, en tarvitse arrogantteja vihreitä arvojohtajia siihen hommaan.

Taustoistani, olen 28-vuotias maisteri ja hyvissä töissä. Omassa ikäluokassani olen sosiaalinen paaria, jos ilmaisen nämä ajatukseni julkisesti.

[/quote]

Tottakai olet paaria, sillä tuon ikäiseltä ei enää pitäisi mennä merkityksiltään sekaisin "itsenäinen ajattelu" ja "nännännännännää, en varmaan tee kun käsket". Maisterisihmiseltä vielä.

[/quote]

Kiitos haukuista. Niitä onkin tottunut jo ottamaan vastaan, sillä kaltaisesi mielipidepoliisit valvovat muiden sanomisia hyvin tarkkaan ja hyökkäävät heti pamputtamaan vääräuskoisia.

[/quote]

No kyllä minustakin on aika erikoista, että jonkun aikuisen (ja korkeakoulutetun) mielipiteenmuodostus perustuu siihen, että on yrittää kynsinhampain olla eri mieltä kuin joku muu. Teini-ikäisillä tuo on yleistä kyllä. Samoin tuo marttyyriksi heittäytyminen on hieman...hmm...epä-älyllistä. Mutta toki, jatka noin jos se hyvältä tuntuu.

Vierailija
212/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nyyyh, äiti äiti, nyt ne kiusaa... 

Ehkä muutaman vuoden kuluttua olet oikeasti oppinut ajattelemaan itsenäisesti ja perustelemaan mielipiteesi muullakin, kuin "en varmana ala, koska oon erilainen nuori".

Tai sitten et. Heh.

Vierailija
213/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:15"]

Miksi pitää pysyä erityislaatuisena? Mikä tekee miehen ja naisen välisestä liitosta yhtään sen erityislaatuisemman kuin miehen ja miehen, tai naisen ja naisen?

T: harmaasilmäinen heteronainen

[/quote]

No jos tässä oikein tasa-arvoisuutta halutaan, niin poistettakoon heteroliitoista lisääntymismahdollisuudet !! Siinä sitten tasa-arvoa kaikille! Samat oikeudet!!

Koska kokoonnutaan eduskuntatalon eteen?

[/quote]

Pulu.

[/quote]

Noin mun mieskin aina välillä mua kutsuu, mutta kiitos, senkin pitäisin ihan vaan liittoni sisällä =)

Vierailija
214/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos haukuista. Niitä onkin tottunut jo ottamaan vastaan, sillä kaltaisesi mielipidepoliisit valvovat muiden sanomisia hyvin tarkkaan ja hyökkäävät heti pamputtamaan vääräuskoisia."

Oletko varma, että syynä ei ole kykenemättömyytesi normaaliin keskusteluun tai väittelyyn? Et keskustele asioista normaalisti (koska et siinä lajissa pärjää?) vaan heittäydyt marttyyriksi ja syytät vastapuolta mielipidepoliisina toimimisesta. Odotit ilmeisesti päänsilittelyä perustelemattomille mielipiteillesi ja katkeroiduit, kun joku kehtasi kyseenalaistaa ne? 

Vierailija
215/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:53"]

Kaikkonen ei voinut saada lasta adoptoitua syytteiden takia niin mites homoparit?

[/quote]

Kaikkonen teki rikoksen, homot ei.

Vierailija
216/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, niitä ei minulla olekaan eikä tule olemaan, en siis lisäänny. Kielletäänkö minulta nyt parisuhde miehen kanssa? Onko suhteeni jotenkin huonompi tai alempiarvoisempi kuin niiden jotka lisääntyvät? Pitäisikö tällaisille liitoille keksiä varmuuden vuoksi jokin oma nimi, ettei vaan lisääntyvien ihmisten liitot saastu ja tuhoudu meidän lisääntymättömien takia? Jos heterot, jotka eivät halua lapsia tai eivät pysty lisääntymään, eivät jatkossa menisikään naimisiin ja olisi avioliitossa, vaan vaikkapa pariliitossa. Näin kaikki heti tietäisivät että nuo on niitä jotka ei lisäänny.

Eli olisi avioliitto, se kaikista pyhin mikä menee pilalle kaikesta erilaisesta.
Pariliitto, heteroita mutta lapsettomia, joita sopii siis sääliä tai paheksua riippuen siitä onko lapsettomuus tahatonta vai tahallista.
Ja rekisteröity parisuhde, koska totta kai se on jo jokaisen otsasta nähtävä se seksuaalinen suuntautuminen ettei vaan haksahda homoa palkkkaamaan tai ottamaan ystäväksi.

T: harmaasilmäinen hetero

Vierailija
217/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa edelleen peräänkuulutan! Kuka uskaltaa ottaa kantaa lisääntymiseen?

Vierailija
218/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:56"]

Oletko varma, että syynä ei ole kykenemättömyytesi normaaliin keskusteluun tai väittelyyn? Et keskustele asioista normaalisti (koska et siinä lajissa pärjää?) vaan heittäydyt marttyyriksi ja syytät vastapuolta mielipidepoliisina toimimisesta. Odotit ilmeisesti päänsilittelyä perustelemattomille mielipiteillesi ja katkeroiduit, kun joku kehtasi kyseenalaistaa ne? 

[/quote]

Puuh.

Ilmaisin mielipiteeni jo kauan sitten tässä ketjussa, viestissä 76. Pointtini on se, että poliittisessa toiminnassa kaikki on yhteydessä kaikkeen. Tätä asiaa ajaa ennen kaikkea punavihreä lobby, jolle en halua tässä maassa enää yhtään valtaa lisää. Siksi en kannata tätäkään.

Yleensä vastapuolen reaktio on tulla lynkkaamaan joukolla ja esittää ivaavia kommentteja. Siinä sitä älyllisyyttä sitten.

Mutta ainahan suomalainen julkinen keskustelu on kulkenut samaa kaavaa: konsensus konsensus konsensus. Jos joku on eri mieltä, sitä saavat kaikki vapaasti polkea, sillä poikkeavat mielipiteet tuleekin kitkeä pois.

Ja vielä kerran: itse asiaan minulla ei ole vastustettavaa, on ihan ookoo että homoseksuaalit saavat tasaveroisen avio-oikeuden muiden kanssa. Mutta minun kannatuksellani punavihreä, mielipiteiden pluralismille vihamielinen vanhan stallarilogiikan manttelinperijä ei suomalaisen yhteiskunnan johtoon tule pääsemään.

Siinä kaikki. Heittäkää lisää kiviä, siinä te olette hyviä ja harjaantuneita.

Vierailija
219/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:41"]

Sitten kun homot pystyvät keskenään luonnolliseen lisääntymiseen , he voivat solmia avioliiton. Ei ennen sitä. Piste.

[/quote]

Eli siis kaikkien lapsettomuudesta kärsivien heteropariskuntien liitot pitää estää tai mitätöidä? Koska hehän eivät pysty keskenään lisääntymään luonnollisesti. Pitääkö jokaiselle heteroparisunnalle siis tehdä lapsettomuustutkimus osana avioliiton esteidentutkintaa vai riittääkö että avioliitto kumotaan kun lapsettomuus on lekurin tutkimusten jälkeen todettu? Ilmeisesti myös lapsettomuushoidot pitää laittaa pannaan, jos ei lasta saa niin ei saa. Luonto määrää, kaikkea ei voi vaan saada.

Ei kaikki homot edes halua lapsia, miksi siis heiltä vaaditaan jotain lapsentekokyvykkyyttä? Eihän hetroiltakaan moista vaadita.

Vierailija
220/288 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:56"]

[/quote]

Puuh.

Ilmaisin mielipiteeni jo kauan sitten tässä ketjussa, viestissä 76. Pointtini on se, että poliittisessa toiminnassa kaikki on yhteydessä kaikkeen. Tätä asiaa ajaa ennen kaikkea punavihreä lobby, jolle en halua tässä maassa enää yhtään valtaa lisää. Siksi en kannata tätäkään.[/quote]

Kai sitten tiedät, että on yksi klassisimmista argumentaatiovirheistä (eli epäloogisuuden muodoista) vedota asian esittäjän henkilökohtaisiin ominaisuuksiin asian sisällön sijaan? Vastustat ihmisoikeuksien toteutumista, koska niitä ajaa väärä porukka. Epäloogista, huonosti argumentoitua eli tyhmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi