Pihi työssäkäyvä mies vs yh-äiti
Ajattelin kertoa edellisimmästä suhteestani pihin diplomi-insinööri miehen kanssa. Itse olen siis hoitovapaalla oleva 1 lapsen yh. Haluaisin mielipiteitänne seuraaville tilanteille , joissa on ollut kyse rahan käytöstä ja maksamisesta. Mistähän edes aloittaisi... :D
Ensimmäisenä nyt ainakin se, että mies tuli meille useasti viikonloppuisin, ja söi meidän ruokamme, maksamatta niistä. Koskaan ei asiasta itse mitään maininnut, saati että olisi tullut ruokakassin kanssa. Minä siis kustansin. Kun tämä asia alkoi oikeasti tuntua tilissäni, otin asian puheeksi. Miehen sanoin "ei sitä todellakaan tullut edes ajatelleeksi, kun itse kokee että toinen VIERAANVARAISUUTTAAN maksaa ruoat".. ja tätä "vieraanvaraisuutta" kesti siis 4kuukautta! Loppujen lopuksi hermostuin ja pyysin maksamaan oman osuutensa, josta tottakai seurasi hirveä riita. Ei aluksi meinannut maksaa ollenkaan, sitten meinasi pienempää summaa kuin pyysin.. loppujen lopuksi maksoi, liekö siskonsa sitten saanut puhuttua älliä päähän!
Toisena se, että alkuaikoina kävimme ulkona esim katsomassa stand uppia. Mies pyysi minua seurakseen - ja jatkoi samaan hengen vetoon että "tässä tilinumero, maksa oma lippusi". Ensimmäisellä stand up-keikalla mies maksoi narikkani (1,50e). Siis VAU! :D mutta mutta... kun menimme seuraavalle stand up-keikalle narikanmaksuun (maksoin lippuni silloinkin) niin tämä jätkä näyttää rahapussiaan jossa on vain 4 10sentin kolikkoa.. ok, minä siis maksoin sillä kertaa narikat.
Oltiin ravintolassa syömässä, jossa ruokailun päätteeksi otettiin molemmat jälkkärit. Ensinnäkin mies ei suutaan avannut kun olisi lasku pitänyt pyytää. Minä sitten sanoin tarjoilijalle että laskut erikseen, kiitos. Laskuihin oli tullut jälkkärimme väärinpäin, miehelle siis minun joka sattui maksamaan 0,70senttiä enemmän kuin omansa. Mies ihan pokkana mainitsi asiasta tarjoilijalle.. hieman hävetti hei! Ja yleensäkin jos käytiin ulkona syömässä, tyyppi istui niin kauan hiljaa että minä pyysin laskuT, koska tiesi että pyydän ne erikseen.
Sitten on ollut useita eri tilanteita, joissa minä olen tarjoutunut maksamaan hyvää hyvyyttäni jotain ei-niin-kalliita ostoksia, miehelle kelvannut aina. Mutta sama ei pätenyt toisinpäin. Kahviloissa asiat meni näin: jos mies meni edeltä, meni äkkiä kassalle maksamaan ostoksensa, etten edes kerennyt itse mitään valita. Ettei tarvinnut maksaa minun kahviani. Mutta jos minä menin edeltä, tunki selässä kiinni kassalle omat ostoksensa, jotta kassat aina luuli että ne maksetaan samasta. Minä siis maksoin...
Kaikki piti kyllä hänelle maksaa pennilleen takaisin. Jos jossain käytiin, puolet bensoista. Puolet hotelleista, puolet matkoista. No, tottakai maksan osuuteni. Mutta että 25euroa bensoista (minun osuuteni) piti maksaa kun käytiin yhdessä reissussa. En ollut koskaan aiemmin kokenut moista.. kyllä exäni ovat sen verran naistaan ajatelleet, ettei ole minun siihen tarvinnut osallistua. Mies on kuitenkin työssäkäyvä!
Koskaan ei tarjoutunut baarissa ostamaan edes yhtä juomaa, vaan minun piti ostaa seuraavalla kerralla takaisin, jos nyt sattui ostaa kaksi juomaa välttääksemme jonoa. Itse maksoin herran kerran baariin sisälle välttääksemme tukkiutumista kassan kohdalle, muttei tarjonnut edes juomaa siitä hyvästä.
Kutsuin myöskin tyypin lapseni synttäreille, ei tuonut edes lahjaa lapselle o.O
Vaikka mies on tyyliin kerran kuussa maksanut jonkun pienen jutun minulle, se ei millään kompensoi sitä mitä minä olen maksanut. Ottaen vielä huomioon tuloeromme.. en todella odota että miehen tarvitsisi minua elättää, ja minulle asioita maksella, mutta todellakin OLETAN ettei maksata minulla!
Arvatkaa vaan vieläkö katselen moista..! Karseinta oikeasti on se, ettei tyyppi itse näe tätä samaa!
Nyt kun nämä riidan säestämäni käytiin läpi, sain toki kuulla että MINUN kannattaisi hoitaa henkinen puoleni kuntoon..! JEP. Kysymykseni kuuluukin: miksi tyyppi sitten oli kanssani jos oli tuota mieltä? :D ja miksi se muka "henkisesti tasapainoton" heitti äijän pihalle :D
Kommentit (63)
Loppupäätelmä...Eli se mikä on sinun on sinun ja se mikä on miehen on TEIDÄN?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:57"]
Ei ole enää historiallista miehen ja naisen roolimallia, jossa mies maksaa kaiken.. Itsenäisyyteen ja aikuisuuteen kuuluu omat tulot, oma pankkitili, oma taloudellinen vastuu omista menoistaan.
Eli miehen olisi pitänyt maksaa sinun luona omista menoistaan, mutta sinun kodin seinien ulkopuolella kaikki sinunkin menosi?!
Pikkulapsen tasolla taidat olla...
[/quote]
Luettiinko me eri avaus?
En jaksa lukea, mutta YH-äiti on aina väärässä. Hänelle kaikki hyvä ilman todellista vastuuta vaikka toiseten rahoilla.
Minä en katselisi päivääkään tuollaista miestä!!! Selvä hyväksikäyttäjä koko tyyppi!
Itse aikoinaan tapailin yhtä miestä ihan vain muutamaan kertaan. Kerran olimme jossain samoissa pirskeissä ja halusin sitten lähteä jo kaupungille baariin. Sieltä oli matkaa varmaan ainakin 4km ja mulla tietty korkkarit jne. Niin mies olisi halunnut KÄVELLÄ!!! :D
Minä sitten tietenkin puhuin että kyllä tässä nyt todellakin taksilla mennään. Mies kauhisteli vaivautuneena, että se kun maksaa... olin vain ihan että voi luoja. No lopulta kuitenkin päädyttiin sillä taksilla sitten menemään. Perillä mies ei tehnyt elettäkään, että olisi maksanut edes omaa osuuttaan taksista, joten minullehan se maksu sitten jäi.
Juoksin siitä sitten toiseen baariin ja jätin miehen hölmistyneenä kadulle. Siihen loppui se "suhde" ja olen siitä todella onnellinen! En kestäisi päivääkään tuollaista pihiyttä ja hyväksikäyttöä!!
Nykyisin minulla on mies, jonka kanssa YHDESSÄ maksetaan kaikki laskut sun muut suunnilleen puoliksi. Joskus hän tarjoaa minulle ravintolassa ruuat tms. kun on parempi palkka :)
Jätä tuollainen nyhverö heti!
Ap vastaa:
minähän nimenomaan maksoin OMANI, mutta niin myös työssäkäyvän miehenkin juttuja! Mitä kohtaa et ymmärtänyt tekstistäni? Kerro toki, niin yritän parhaani mukaan vastata.
Tuli vielä mieleeni tuosta ravintola reissusta: tyyppi ei voinut ottaa raflassa lohta, koska MINÄ olin ostanut sitä ITSELLENI JA LAPSELLENI seuraavan päivän ruoaksi, mutta herra päätti syödä sitä, kysymättä mihin koko fisu oli edes alunperin tarkoitettu!
Voi pyhä yrjö, sanon tuollaisia lokkeja!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:57"]
Ei ole enää historiallista miehen ja naisen roolimallia, jossa mies maksaa kaiken.. Itsenäisyyteen ja aikuisuuteen kuuluu omat tulot, oma pankkitili, oma taloudellinen vastuu omista menoistaan.
Eli miehen olisi pitänyt maksaa sinun luona omista menoistaan, mutta sinun kodin seinien ulkopuolella kaikki sinunkin menosi?!
[/quote]
Luettiinko me eri avaus?
[/quote]
Samaa ihmettelin,ilmeisesti jollain on jonkinasteinen lukihäiriö.
Kyllä minäkin olisin heittänyt miehen pellolle, todella törkeää käytöstä aikuiselta työssäkäyvältä mieheltä.
Vedit herneet nenään kun mies ei ravintolassa niitä maksanut.
Ja vielä 2/7:lle.. minä maksoin omien seinien sisällä, miehen luo jos meni oli jääkaappi tyhjillään (kun ei ollut muistanut käydä kaupassa vaikka tiesi tulostani) joten painelimme kebabille, ja maksoin TIETYSTI OMANI! Kumma kun ei vastavuoroisuuskaan päde lokeille!
Inhottavan pihi mies. Piheys yksi inhottavimmista luonteenpiirteistä; pihi rahoistaan - pihi tunteistaan. Pihit ei yleensä myöskään "raski" kehua toista, tunnustaa rakkautta tms.
Jos mies PYYTÄÄ naista ulos, niin hän maksaa ruuan. Kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin. Jos yhdessä päätetään lähteä syömään ulos niin voidaan maksaa erikseen. Näin ainakin meillä.
Se on ihan ok että maksetaan omat ruoat ravintoloissa ym, mutta nuo muut kuvaamasi alkaa mennä sairaalloisen pihiyden piikkiin.
Ja sanon senkin, vaikka mammat ovatkin eri mieltä, että jos toisella on huomattavasti paremmat tulot niin on oikeasti ihan ok odottaa että näm SILLOIN TÄLLÖIN maksaa jotain enemmän kuin toinen, vaikka kustantaa joskus jonkin noista ravintolaillallisista tai keikoista, tai edes noita kahveja ym pikkujuttuja. Ihan sama onko se enemmän tienaava osapuoli mies tai nainen. Ei tarkoita sitä että "elättäisi" toista, vaan tarjoaa sellaista extraa johon toisella ei ole muuten mahdollisuutta, ihan vaikka siksi että rakastaa/pitää toisesta ja haluaa hemmotella häntä.
Mitä hittoa taas Ap saa niskaansa....aivan mulkero äijä joka sieti heittää kiertoon....montako kertaa Ap kävi miehen luona kylässä ja sai siellä valmiiksi tehdyt ruuat..veikkaan ettei kertaakaan.Toki seurusteleva pari voi maksaa jotain menoja erikseen,mieluiten ehkä vuorotellen tai sen mukaan kummalla on enempi rahaa.Jos äijä mässyttää Ap:n luona hyvällä ruokahalulla niin toivottavaa olisi että vie ulos syömään ja maksaa kulut vastapalveluksena...vai kuvitteliko äijä et maksoi seksillä?Ällö ja yökötys pihit ihmiset.Mitään täältä mukaansa saa kun kuolo korjaa,siinähän säästää.....
9/10, en muuten vetänyt herneitä nenään ettei mies maksanut minun ruokiani, vaan siitä ettei saa suutaan auki, vaan on täysi luuseri penkissään kun on laskun aika.
Jäit kuitenkin miestä kaipaamaan, kun näit ison vaivan avautua hänestä. Mitä sinä haluat meidän nyt sanovan. Paha paha mies käytti hyväkseen kilttiä ja ahkeraa yksinhuoltajaa.
En todella jäänyt kaipaamaan :D ja kyllä - pihi lokki käytti hyväkseen! moro! Ap
MINÄ, MINÄ ja MINÄ. Onko tämä nyt sitä paljon puhutta humblebragiä.
Huomaan että joihinkin (selvästi miehiin) tämä OSUU JA UPPOO kun tulee noin katkeria vastauksia :D mutta niin, jokainen normaali ihminen ymmärtää kyllä asian pointin.
"Mutta että 25euroa bensoista (minun osuuteni) piti maksaa kun käytiin yhdessä reissussa. En ollut koskaan aiemmin kokenut moista.. kyllä exäni ovat sen verran naistaan ajatelleet, ettei ole minun siihen tarvinnut osallistua. Mies on kuitenkin työssäkäyvä"
Hävettää sun puolesta. Kuulit oikein sun puolesta, ei tuon miehen. Oikeuttaako se että on lapsi käyttäytymään noin törkeästi?? Ja puheesta päätellen tuo kakara ei ole edes ko. miehen - miksi siis olisi pitänyt kustantaa sille mitään??
Miksi sinun ruokasi tai juomasi pitäisi maksaa?? En ymmärrä.
Olen normaalituloinen nainen ja minua hävettäisi jos pitäisi antaa miehen maksaa kaikki vain siksi että on mies tai tienaa enemmän.
Mitä ihmettä???? Jos kuljitte miehen autolla niin paljonko itse maksoit auton käyttökuluista, mahdollinen laina, vakuutusmaksut, varaosat, katsastus jne??
Pyysikö kukaan niistä sinulta autosiipeilijältä mitään??
Minusta on reilua että joudut maksamaan oman osuutesi.
Minusta on myös reilua ettei kukaan muu joudu maksamaan sinulle mitään, itse olet elämäsi tuollaiseksi tehnyt / vähän rahaa, lapsia, jne.
Have a nice day suckers <3