Pihi työssäkäyvä mies vs yh-äiti
Ajattelin kertoa edellisimmästä suhteestani pihin diplomi-insinööri miehen kanssa. Itse olen siis hoitovapaalla oleva 1 lapsen yh. Haluaisin mielipiteitänne seuraaville tilanteille , joissa on ollut kyse rahan käytöstä ja maksamisesta. Mistähän edes aloittaisi... :D
Ensimmäisenä nyt ainakin se, että mies tuli meille useasti viikonloppuisin, ja söi meidän ruokamme, maksamatta niistä. Koskaan ei asiasta itse mitään maininnut, saati että olisi tullut ruokakassin kanssa. Minä siis kustansin. Kun tämä asia alkoi oikeasti tuntua tilissäni, otin asian puheeksi. Miehen sanoin "ei sitä todellakaan tullut edes ajatelleeksi, kun itse kokee että toinen VIERAANVARAISUUTTAAN maksaa ruoat".. ja tätä "vieraanvaraisuutta" kesti siis 4kuukautta! Loppujen lopuksi hermostuin ja pyysin maksamaan oman osuutensa, josta tottakai seurasi hirveä riita. Ei aluksi meinannut maksaa ollenkaan, sitten meinasi pienempää summaa kuin pyysin.. loppujen lopuksi maksoi, liekö siskonsa sitten saanut puhuttua älliä päähän!
Toisena se, että alkuaikoina kävimme ulkona esim katsomassa stand uppia. Mies pyysi minua seurakseen - ja jatkoi samaan hengen vetoon että "tässä tilinumero, maksa oma lippusi". Ensimmäisellä stand up-keikalla mies maksoi narikkani (1,50e). Siis VAU! :D mutta mutta... kun menimme seuraavalle stand up-keikalle narikanmaksuun (maksoin lippuni silloinkin) niin tämä jätkä näyttää rahapussiaan jossa on vain 4 10sentin kolikkoa.. ok, minä siis maksoin sillä kertaa narikat.
Oltiin ravintolassa syömässä, jossa ruokailun päätteeksi otettiin molemmat jälkkärit. Ensinnäkin mies ei suutaan avannut kun olisi lasku pitänyt pyytää. Minä sitten sanoin tarjoilijalle että laskut erikseen, kiitos. Laskuihin oli tullut jälkkärimme väärinpäin, miehelle siis minun joka sattui maksamaan 0,70senttiä enemmän kuin omansa. Mies ihan pokkana mainitsi asiasta tarjoilijalle.. hieman hävetti hei! Ja yleensäkin jos käytiin ulkona syömässä, tyyppi istui niin kauan hiljaa että minä pyysin laskuT, koska tiesi että pyydän ne erikseen.
Sitten on ollut useita eri tilanteita, joissa minä olen tarjoutunut maksamaan hyvää hyvyyttäni jotain ei-niin-kalliita ostoksia, miehelle kelvannut aina. Mutta sama ei pätenyt toisinpäin. Kahviloissa asiat meni näin: jos mies meni edeltä, meni äkkiä kassalle maksamaan ostoksensa, etten edes kerennyt itse mitään valita. Ettei tarvinnut maksaa minun kahviani. Mutta jos minä menin edeltä, tunki selässä kiinni kassalle omat ostoksensa, jotta kassat aina luuli että ne maksetaan samasta. Minä siis maksoin...
Kaikki piti kyllä hänelle maksaa pennilleen takaisin. Jos jossain käytiin, puolet bensoista. Puolet hotelleista, puolet matkoista. No, tottakai maksan osuuteni. Mutta että 25euroa bensoista (minun osuuteni) piti maksaa kun käytiin yhdessä reissussa. En ollut koskaan aiemmin kokenut moista.. kyllä exäni ovat sen verran naistaan ajatelleet, ettei ole minun siihen tarvinnut osallistua. Mies on kuitenkin työssäkäyvä!
Koskaan ei tarjoutunut baarissa ostamaan edes yhtä juomaa, vaan minun piti ostaa seuraavalla kerralla takaisin, jos nyt sattui ostaa kaksi juomaa välttääksemme jonoa. Itse maksoin herran kerran baariin sisälle välttääksemme tukkiutumista kassan kohdalle, muttei tarjonnut edes juomaa siitä hyvästä.
Kutsuin myöskin tyypin lapseni synttäreille, ei tuonut edes lahjaa lapselle o.O
Vaikka mies on tyyliin kerran kuussa maksanut jonkun pienen jutun minulle, se ei millään kompensoi sitä mitä minä olen maksanut. Ottaen vielä huomioon tuloeromme.. en todella odota että miehen tarvitsisi minua elättää, ja minulle asioita maksella, mutta todellakin OLETAN ettei maksata minulla!
Arvatkaa vaan vieläkö katselen moista..! Karseinta oikeasti on se, ettei tyyppi itse näe tätä samaa!
Nyt kun nämä riidan säestämäni käytiin läpi, sain toki kuulla että MINUN kannattaisi hoitaa henkinen puoleni kuntoon..! JEP. Kysymykseni kuuluukin: miksi tyyppi sitten oli kanssani jos oli tuota mieltä? :D ja miksi se muka "henkisesti tasapainoton" heitti äijän pihalle :D
Kommentit (63)
Luitteko edes AP:n aloitusta??
Siinähän selvästi sanotaan, että MIES oli se hyväksikäyttäjä. MIES tuli kahvilassa ostostensa kanssa heti perässä, jotta nainen maksaisi hänen ostoksensa!!!
Ja jos joskus tarjosi naiselle, niin vaati seuraavalla kerralla takaisin tämän.
Jo on kyllä urpo mies!
20 on mies. Hieman eri asia syödä napa torvelle joka viikko toisen kotona, kun kerran pari istua toisen autossa ja josta ap vielä maksoi. Mutta samalla logiikalla siis ap voisi veloittaa mieheltä vedestä, sähköstä ja osan vuokrasta, kun toinen toisen kotona vaan loisii ilmaiseksi ja syö lapsilta leivänkin pöydästä.
Okei. 1 lapsen hoitovapaalla oleva yksinhuoltajaäiti on parempi ihminen kun diplomi-insinööri.
Mutta asiat on aina mustavalkoisia nähtynä yhden osapuolen lasien läpi. Ja parisuhteet on kahden kauppaa, ja pelkän yhden osapuolen "syytelyn" sijaan voisi myös miettiä, olisiko kummassakin vikaa... joten en nyt tämän enempää surkuttele.
Parempaa onnea miesten suhteen!
20/20, koita nyt ymmärtää että MINÄ MAKSOIN OMANI, myös miehelle! mutta kun siltä suunnalta ei saanut mitään takaisin! SEKÖ SE ON REILUA SUCKER? Työssäkäyvä ihan pokkana yh:lta! Minä en ollut toisen rahojen perään, mutta kun se oli minun! Mitä kohtaa ET YMMÄRRÄ?
MINUN kakaralleni ei todella tarvinnut kustantaa mitään, MUTTA SYNTTÄREILLE TULLESSA LUULIS OLEVAN EDES KÄYTÖSTAPOJA LAHJAN SUHTEEN! vai oletko eri mieltä, sucker? :)
Ja osallistunko 6kk aikana HÄNEN auton katsastuksiin ja käyttökuluihin kun perseeni oli sen auton penkissä ehkä noin 5 kertaa?? Oletpa todella viisas nainen <3
Taitaa tuossa ylempänä pihi inssi vastailla ap:lle! :-D Kolahti pahasti näköjään.
Enivei, on ok, että maksetaan omat jutut, mutta ei sitten myöskään lokkeilla toisen jääkaapilla, jos ei voi itse tarjota samaa ap:lle! INHOAN pihejä ihmisiä. Olisi minultakin lähtenyt tuo mies kiertoon hyvin nopeasti. Pihi on nimittäin pihi myös tunnetasolla, kokemukseni mukaan. Itse olen valmis antamaan omastani vähän liikaakin, mutta oleilenkin mieluiten samanhenkisten ihmisten kanssa, joten ei ongelmia.
Mitäs maksoit!!! Kuka oli käyttäytyjä ja kuka käyttöksen mahdollistaja.
Parilla vastaajalla on ylempänä luetun ymmärtämisen kanssa jonkinlaisia ongelmia. Ap, olisit vaan pitänyt miehen, koska nyt me muut saatamme joutua tuon lokin uhreiksi!! ;-D
Kuka idiootti tässä paremmuusjärjestykseen on laittanut ketään? Pihi mies joka siipeilee itseään köyhemmän kustannuksella on pelle, eikä nyt vaikka parempi ihminen, jota kurja yh saa kunnian kestitä. Saituus on usein naurettavaa, eikä mikään suositus kenellekään.
26/28, olet oikeassa.. pihi myös tunnetasolla! :D
Hei vaan kaikille. Olen pihi kahden lapsen yksinhuoltaja äiti DI ja se olen MINÄ joka päättää kuka syö minun jääkaapistani ja se olen MINÄ, joka päättää kenen kahvit MINÄ maksan. MINULLE on ihan turha tulla sanomaan, että herrasmiehiä ei ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua on ihan turha itkeä kun maitolasi on jo nurin.
Mahtaa olla aika ikävä elää ihmisen kanssa joka olisi noin nuuka vaikka olisi vielä kumppaniaan selkeästi perempituloinen.
Minulla on selvästi paremmat tulot kuin vaimollani, mutta meillä on aina ollut yhteiset rahat, palkat menee samalle tilille, eikä kummankaan ei tarvi kytätä toisen ostamisia, kumpikin ostaa itselleen mitä oikeasti tarvitsee eikä tuhlaa turhuuksiin.
Kaikki rahamme menee kuitenkin yhteiseen jokapäiväiseen elämiseen.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 13:35"]
Mahtaa olla aika ikävä elää ihmisen kanssa joka olisi noin nuuka vaikka olisi vielä kumppaniaan selkeästi perempituloinen.
Minulla on selvästi paremmat tulot kuin vaimollani, mutta meillä on aina ollut yhteiset rahat, palkat menee samalle tilille, eikä kummankaan ei tarvi kytätä toisen ostamisia, kumpikin ostaa itselleen mitä oikeasti tarvitsee eikä tuhlaa turhuuksiin.
Kaikki rahamme menee kuitenkin yhteiseen jokapäiväiseen elämiseen.
[/quote]
Kiitos ja ylistys!
Heh tuo 31...tokihan pihi pihin tunnistaa...ja voin kuvitella että pitää pintansa,toisin kuin luottavainen Ap joka ei varmaan itse hyväluontoisena ja anteliaana voinut kuvitella millainen "aarre" kohdalle osui...normi-ihminen ei heti edes tajua moista röyhkeyttä mitä Ap sai kokea,ja kestää hetken ennenkuin ymmärtää että toinen oikeasti on noin törkeä.Ja eipä siinä ole muuta vaihtoehtoa kun pistää kiertoon...
Tuollainen pihiys/hyväksikäyttö menee jo sairauden rajalle. Siis että oikeasti rupeaa vaatimaan uutta laskua 0,70 €:n vuoksi. Onko edes totta? Itse olisin kahvilassa myös pyytänyt kassaa aina korjaaman laskun, jos hän erehdyksessä löi samaan laskuun miehen kahvin.
Tosin tuollainen tyyppi olisi lähtenyt minulta kiertoon jo vähän aiemmin, ehkä ensimmäisen insidentin jälkeen, tai ainakin heti kun tunnistaisin kuvion. Itse en nimittäin niinkään laske tällaisia juttuja, mutta kyllähän siipeilijän tunnistaa pian, eikä sellaisiin halua pitää yhteyttä, edes kaverina.
No, oleellinen tieto jäi paljastamatta. Oliko seksi niin hyvää, että siitä kannatti maksaa? Mies varmaan itse ajattelee näin.
Täällä on myös joku, joka todella vihaan kaikkia yksinhuoltajia/eronneita.
Näissä jutuissa jotkut vaan aina sotkee 2 eri asiaa: tasa-arvon ja sen, millainen käytös on normaalia. On ihan ok, että kumpikaan ei tarjoa toiselle, mutta tässä miehen käytös ei todellakaan ollut normaalia, jos hän a) oli terve päästään ja b) halusi olla ap:n kanssa. Kyllähän nyt suhteen alkuvaiheessa ihminen haluaa yleensä tehdä vaikutuksen toiseen. Esim. toi, ettei tuonut lapslle synttärilahjaa on aika hälyttävä merkki. Kyllä minä todellakin hyvätuloisena osapuolena toisin tuossa tilanteessa lapselle jotain vähän liiankin hienoa tehdäkseni vaikutuksen sekä äitiin että lapseen. Toisekseen normaali ihminen tajuaa, että toiselle on heikompi taloudellinen tilanne, ja yrittää nimenomaan järjestää niin, että maksaisi hieman enemmän tai ei ainakaan aiheuta toiselle rahanmenetystä. Ainakaan suhteen alkuvaiheessa, herran jestas!
Kyse on nimenomaan siitä, että tuo käytös viittaa siihen, että mies ei ole ihan viisas eli ei puolisomateriaalia. Kyse ei ole siitä, että ap haluaisi elättäjän, vaan siitä, että tervepäinen ihminen ei toimi noin kuin ap:n exä.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 13:19"]
"Mutta että 25euroa bensoista (minun osuuteni) piti maksaa kun käytiin yhdessä reissussa. En ollut koskaan aiemmin kokenut moista.. kyllä exäni ovat sen verran naistaan ajatelleet, ettei ole minun siihen tarvinnut osallistua. Mies on kuitenkin työssäkäyvä"
Hävettää sun puolesta. Kuulit oikein sun puolesta, ei tuon miehen. Oikeuttaako se että on lapsi käyttäytymään noin törkeästi?? Ja puheesta päätellen tuo kakara ei ole edes ko. miehen - miksi siis olisi pitänyt kustantaa sille mitään??
Miksi sinun ruokasi tai juomasi pitäisi maksaa?? En ymmärrä.
Olen normaalituloinen nainen ja minua hävettäisi jos pitäisi antaa miehen maksaa kaikki vain siksi että on mies tai tienaa enemmän.
Mitä ihmettä???? Jos kuljitte miehen autolla niin paljonko itse maksoit auton käyttökuluista, mahdollinen laina, vakuutusmaksut, varaosat, katsastus jne??
Pyysikö kukaan niistä sinulta autosiipeilijältä mitään??
Minusta on reilua että joudut maksamaan oman osuutesi.
Minusta on myös reilua ettei kukaan muu joudu maksamaan sinulle mitään, itse olet elämäsi tuollaiseksi tehnyt / vähän rahaa, lapsia, jne.
Have a nice day suckers <3
[/quote]
Eipä tullut mieleen, että kun seurustelin nykyisen aviomieheni kanssa ja olin hänen autonsa kyydissä niin minun olisi pitänyt osallistua katsastus, varaosa, vakuutus ym. kuluihin. Osallistuiko äskeisen kirjoittanut itse? Samalla logiikalla mieheni olisi pitänyt osallistua minun kotivakuutukseni maksuun, kun oli meillä kylässä. Hei haloo! En tiedä itkeäkö vaiko nauraa. AP tässä nyt oikeassa on. Mieshän on aivan outo!
Mihin jäi tasa-arvo? Ei olekkaan enää niin kivaa kun on vain tasa-arvoisia henkilöitä :-DDD Eikös naiset voi käydä nykyään itsekkin töissä.
Tuollaisesta kannattaa hankkiutua heti eroon. Jos parempituloinen käyttää taloudellisesti hyväkseen pienempituloista, niin sehän on sairasta.
Oletko ap. ihan varma että kaveri oli työelämässä oleva DI? Jospa sillä ei ollutkaan rahaa?
Jonkin sortin välteltävä huijari se tyyppi kuitenkin oli. Ihmeen monta kertaa tapasit noinkin surkeaa tapausta.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 13:59"]
Mihin jäi tasa-arvo? Ei olekkaan enää niin kivaa kun on vain tasa-arvoisia henkilöitä :-DDD Eikös naiset voi käydä nykyään itsekkin töissä.
[/quote]
Ja sekös sitten on tasa-arvoita että mies loisii naisen kotona, syö naisen ja lapsen ruuat ilmaiseksi tietysti kun se kuuluu normaaliin vieraanvaraisuuteen mutta jos nainen tulee miehen luo kylään niin ei tarjoa MITÄÄN?
Pihit ihmiset ovat vakavasti sairaita ja myös itsekkäimpiä ihmisiä jotka tiedän. kaikki ihmissuhteet ovat heille määriteltävissä pelkän hyödyn ja rahan kautta. Voi onnea vaan heille.