Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilaisten äidit joilla myös pienempiä, miten jaksatte kuskata?

Vierailija
14.03.2013 |

Mä en millään jaksais joka päivä viedä ja hakea eskarilaista noiden kahden pienemmän kanssa!!! Matka ei ole pitkä kävellen, mutta se pukeminen ja pienetkään ei aina haluais lähteä. Väsyyhän tähän systeemiin erkkikin!!! Miten te muut jaksatte??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin eskarin vieressä joten vieminen ja hakeminen oli helppoa. Kevätpuolella lapsi sai tulla yksin kotiin eli avasi päiväkodin portin ja astui kävelytien yli kotipihaan.

Vierailija
2/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan. Lapsi ip ja ap hoidossa,isä vie ja hakee työmatkallaan. Olisi ihan kohtuutonta laittaa pienempien päiväunet sekaisin eskarilaisen hakemisen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos naapurissa eskarikaveria jonka äidin kanssa jakaisitte vientivuorot. Ei tarttis joka päivä lähteä. Onko mahdollista että lapsi menisi yksin. onko turvallinen reitti ?

Kohta tulee kevät eikä tartte pukea niin paljoa päälle :) koita jaksaa, se eskari on tärkeä käydä !

Vierailija
4/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Välillä tehtiin eskariin pyöräretkiä, välillä käveltiin, välillä vain laiskoteltiin ja mentiin autolla. Mä olen "parhaimmillaan" pukenut kahdelle lapselle haalarit yökkäreiden päälle ja vienyt autolla vanhimman eskariin. Se on kuitenkin tosi tärkeä paikka lapselle ja siellä kannattaa käydä.

Vierailija
5/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sun ei tarvii töissä käydä siinä välissä kun lapsia puet :)

Vierailija
6/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta olikin ihan tuskaa, kun yksi oli eskarissa, yksi kerhossa ja yksi kotona. Helpompi oli viedä koko porukka tarhaan mennä itse töihin.

Jos vielä joskus oon kotiäitinä, toivon, ettei osu eskarivuoteen.

Vierailija
7/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähn tuo kuutosen kommentti tähän liittyy?

Vierailija
8/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehnostihan sitä jaksan, mutta ei tässä hyviä vaihtoehtojakaan ole, joten jatkossakin vien eskarilaisen pienempien kanssa kävellen reilun kilometrin matkan.

Vierailija
9/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh...Ne kaksi pienempääkin tarvitsee ulkoilua ja ne hoituu siinä samalla. Aamu/välipala pakataan mukaan. Pyöräillään, pulkkaillaan, puistoillaan, käydään kirjastossam tavataan ystäviä, käydään kaupassa jne...

Ja tuo isäkään kädetön ole. Hänkin tietää missä eskari on.

Vierailija
10/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuuki ihan närästää ja rinnasta vihloo kun on niin rankaa. Oon niin väsynny että jaksan vaan palstalla olla muun ajan. Oon niin vihanen maailmalle et minul on noita lapsii.

Vierailija
11/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa eskari vasta 8.30 joten ehdimme syödä aamupalan kotona. Sitten puemme kunnon ulkovaatteet päälle ja köpöttelemme eskariin. Sieltä kahden pienemmän kanssa jatkamme puistoon, jossa on liukumäkeä, kiipeilytelinettä jms. Mukana usein liukuri. Joskus leikimme ihan omallakin pihalla varsinkin jos on lumitöitäkin tehtäväksi. Pianhan se kello tuleekin jo kymmenen ja kotiudumme ruuanlaittopuuhiin ja muihin pikku askareisiin. Lähdemme hiukan etuajassa kävelemään kotoa, niin pienin nukahtaa sopivasti ennen eskarilaisen hakua ja jatkaa siitä uniaan. Keskimmäinen nukkuu yleensä lyhyemmät unet vasta sen jälkeen. Niinä päivinä voi rytmi vähän muuttua kun on asioilla käymistä tai kerhoilua. Mutta on ihanaa elää kiireetöntä arkea lasten kanssa kotona.

Vierailija
12/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaveri, jonka oli tooosi vaikea pukea yhdelle pienelle vaatteet, kun isompi piti viedä eskariin tien toiselle puolelle. Ärsytti valitus, kun hänkin tiesi tilanteemme: esikoisen eskari oli puolen tunnin reippaan kävelymatkan päässä (ei ajokorttia eikä autoakaan käytössä), eikä sitä todellakaan viitsinyt edestakaisin kävellä kutakuinkin samaa reittiä, joten olin iloinen, kun eskarin vieressä oli avoin kerho. Myöhemmin sitten tajusin, että kun tuon kuopuksen olen kyseiseen kerhoon vienyt, lähes aina on tullut flunssa ja korvatulehdus (muista kerhoista ym. ei läheskään vastaavaa). Eli ilman tuota eskaria ja matkaa olisi säästynyt lukuisilta antibioottikuureilta ja putkituksilta. Joo, en ajatellut asiaa ennen lapsia (kun tuo kortti vedetään aina esiin), sillä lähistöllä on päiväkoteja, mutta niihin eivät eskariin pääse kotihoidetut lapset. Hyvänä puolena oli, että eskari oli todella hyvä, mutta nyt vasta iloinen olenkin, kun eskari samoinen ohjaajineen on siirtynyt paljon lähemmäs :)

Vierailija
13/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin  kyllä koen jaksavani. Ap eskari on just passelliin aikaa, ulkoitaisiin samoihin aikoihin muutoinkin . Eli ihan sama mihin aikaan puen kaikki kolme tenavaa, puettava ja riisuttava ne joka tapauksessa on . Meillä pienin pian 2 v nukkuu  ulkoilun jälkeen rattaissa tuon hakuajan.

Vierailija
14/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin. Kuudesta lapsestamme kolme viimeistä ei ole käynyt esikoulua. Kolme kävi Helsingissä asuessamme.

Muutto maalle Helsingistä isolle perheelle sopivaan omakotitaloon, johon rahat riittivät hyvin. Helsingin hinnoilla ei. 

Esikouluun oli pitkä matka, minulla ei ajokorttia..

Lapset olivat pelkästään kotihoidossa koulun aloitukseen asti. Isän vuorotyö sekä isovanhempien apu tarvittaessa mahdollisti lasten kotona olon eikä hoitopaikkaan ollut tarvetta.

Hyvin on sujunut koulun aloitus sekä jatko vaikkei esikoulua ole käyneetkään.

Olen ollut työssä viereisellä paikkakunnalla esikoulussa useamman vuoden, ja ainakin kokemukseni näistä ei saanut minua pitämään esikoulua mitenkään pakollisena tai että sitä käyneet olisivat paremmassa asemassa koulun aloitukseen.

Sitäkin voi miettiä, olisiko jokin kerhomuoto muutaman kertana viikossa sopivampi kuin esikoulu viitenä päivänä viikossa. Myös kotona omaan tahtiin perheen olojen mukaan kehitys ja asioiden oppiminen on ihan OK.

Vierailija
15/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useampi lapsi aika peräkkäin syntynyt. Nyt kuopus eskarissa, muut jo sitten tietenkin koululaisia. Että tuli kyllä ravattua eskarireittiä monta vuotta :)

En kokenut asiaan mitenkään raskaaksi missään vaiheessa. Siinähän se vieminen hoitui kun muutenkin ois ulkoiltu. Hakeminenkin sujui ihan kätevästi. Ei mulla tässä nyt mitään niin kiirettä ollut, etten ois ehtinyt. Jaksanut olen kyllä.

Ei kai se nyt niin rankkaa ole aamuisin lähteä ulos? Itsekin siinä kivasti piristyy ja koko poppoo pääsee happihyppelylle.

Useissa paikoissa eskarilaiset saa kulkea yksinkin. Onko teillä millainen matka? Voisiko eskarilainen ainakin välillä kulkea yksin? Tai vaikka edes toiseen suuntaan. Jos sen takia menee pienempien päiväunet sekaisin. Vai voisiko pienempien rytmiä hieman muokata?

Vierailija
16/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin välillä väsyttää tosi paljon. Oli keli mikä tahansa, niin on vaan puskettava kaikille kamppeet päälle ja mentävä. Sitten työnnä hiessä rattaita lumessa ja tuiskussa ja vedät toisella kädellä pulkkaa. Sama neljä kertaa päivässä.

Ja on se nyt kumma, jos ei kotiäiti saa olla väsynyt ja valittaa väsymystään. Heti aletaan huuteleen ja sanomaan, että mullapa on raskaampaa, kun teen vielä sen ja sen.

Vierailija
17/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pulkassa?

Vierailija
18/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksoin, päivittäin muutenkin ulkoiltiin, joten ei ollut rankkaa.

Vierailija
19/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eskarilaisen lisäksi 1 ja 4v. ja ihan mukavasti jaksan kuljettaa. Toisinaan isä vie jos on samaan aikaan muutenkin liikkeellä töihin. Ulkoillaan pienten kanssa samalla reissulla kun viedään ja tullaan sitten kotiin leikkimään ja lounaalle. Lähdetään n. klo 11.30 kohti eskaria ja lapset saavat sen tunteroisen vielä laskea mäkeä ja kiipeillä yms. Mukavasti tulee sitten päiväunet kun on kunnolla ulkoiltu. Sitten voi eskarilaisen kanssa köllötellä itsekin ja jutella/kuunnella satuja/musiikkia.

Vierailija
20/23 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 12:06"]

Miksi pulkassa?

[/quote]

Miksi ei? Onko se jotenkin kiellettyä? Seisomalautakaan ei oikein aina pelitä talvikelillä. Pyöräillä nuo ei vielä osaa eikä autoa ole.