Raju käänne - Saara Aallosta oudon artikkelin Forbesiin kirjoittanut sai kenkää
Kommentit (2395)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se suomalainen ”tasokas journalismi” on. Kateellisia, itkupilli toimittelijoita.
Ansiokasta toimintaa oli tämä. Esimerkillistä journalismia. Bravo.
Lol. Käänsivät sanan net worth väärin ja eivät viitsi korjata juttujansa.
Koska Pudas korjaa Google käännöksessä?Selvittivät valhevyyhdin ja pitivät alan etiikan ja moraalin korkealla tasolla.
Jos etiikka ja moraali on noin korkealla. Miksi ei korjata käännösvirhettä?
Taitaa Mari miettiä vieläkin, että miten se nyt oikein suomennetaan..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon ikänen oikeesti muka tiiä mihin ne joulukuun alun lööpit viittaa? Siis hän luulee et ilkeät iltapäivälehdet keksii pelkkää ilkeyttään väittää että just Saaran tulot on romahtaneet ja toinen elää köyhyysrajan alapuolella, jotta näyttäis et Saaralla menee huonosti. Onko se ihan tosissaan?
Et voi olla tosissasi että itse kuvittelet että tuollainen kirkuva otsikko kuin ”Saara Aallon tulot romahtivat, puoliso Meri elää köyhyysrajan alapuolella” olisi luotu hyväntahtoisesti.
Selvää on, että sillä halutaan antaa vaikutelma, että jutun henkilöllä menee nyt huonosti.
Lukijan päätettäväksi jää, onko otsikko totuudenmukainen vai vähintäänkin vahvasti liioiteltu tai valheellinen.
Useat kuitenkin selaavat vain otsikot ja heille jää mielikuva henkilöstä sen perusteella.Tiedot ovat verottajalta. Täysin totta. Jos tulot romahtaa, ne romahtaa ja jos tienaa alle köyhyysrajan, elää alle köyhyysrajan.
Ja tää kaikesta kiukuttelu ja jatkuva valehtelu ei luo mielikuvaa?
Totta, tiedot ovat verottajalta, mutta verottajalta et saa koko kirjanpitoa tai veroilmoitusta, joista ilmenisi tarkempia tietoja kenenkään tuloista.
Verottajalta nimenomaan saa tiedot tuloista, yrityksen tilinpäätöstiedot saa kaupparekisteristä.
Verottajalta saa tiedot "tuloista", ei koko rahavirrasta. Verotettava tulo ei ole koko totuus tuloista.
Turhaan selität sille, ei sitä kiinnosta kuin ihanan ja upean Saaran mollaaminen. Katkeruus ei lähde hänestä kulumallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko tunnustaa, että aion ottaa lasillisen viiniä ja nautiskella siitä, että Forbes poisti valheellisen artikkelin, sekä siitä, että tämä on ensimmäinen kerta kun Saara Aallolle tulee oikein kunnolla kylmää suihkua. Lopuksi nautiskelen lukemalla vielä kerran Saara Aallon sekavan fb-kirjoituksen aiheesta.
Ole hyvä:
"Arvostettu Forbes kirjoitti musta jutun ja Suomi suuttui. Itse en ehtinyt juttua ikinä lukemaan luistelun lomassa, mutta haluan avata muutamia pointteja:
Suomalainen media meni sekaisin, kun jutussa mainittiin, että mun celebrity net worth on 10 miljoonaa puntaa (tieto oli otettu nettisivuilta, joka tällaisia arvioita tekee.. siellä mainitaan myös Cheek 12 miljoonaa ja Sunrise Avenue 20 miljoonaa). Suomen media käänsi celebrity net worthin mun varallisuudeksi ja kirjoittaa klikkiotsikoita ”Forbes kirjoittaa naurettavia väitteitä Saara Aallosta”.. lehdet haluaa multa kommentteja ja ihmettelee miten oon voinut mennä antamaan tällaisen haastattelun. En ole ikinä kommentoinut kellekään mun raha-asioista. Sitä en ymmärrä, miksi tuollaisia arvioita pitää juttuihin edes mainita, ja olin tosi ymmälläni, kun se oli juttuun liitetty.
Samat suomalaiset lehdet itse kirjoittivat puoli vuotta sitten aivan yhtä naurettavia väitteitä: ”Saara Aallon tulot romahtivat, puoliso Meri elää köyhyysrajan alapuolella” , mutta kukaan ei kysy multa kommenttia tai halua korjata väitettä.. jos Forbesilla ei ollut oikeutta kirjoittaa mun tuloista vääristellen, miksi teillä oli? Tuntuu siltä, että media haluaa luoda kuvaa, että mulla menis tosi huonosti. Surullista 😞""Mikä on kun ei englannin kieli luonnistu ja uutiset vähän vääristyy...."
Miksi suomalainen media ei kerro syytä siihen, että miksi he eivät vain osaa tehdä uutisia? Koska suomalainen media myöntää katkeruutensa Saara Aaltoa kohtaan? Kuinka monta kertaa Saara Aallon täytyy opettaa suomalaista mediaa, että se uutinen pitää lukea läpi, ennen kuin sen julkaisee nettiin?
Yritetään vielä...
Miksi suomalainen media olisi katkera Saaraa kohtaan?
Miksi Saaralla ei ole itsellään vastuuta olla rehellinen?
Miksi Saaran pitäisi opettaa yhtään mitään kellekään?
Vierailija kirjoitti:
Kuka itse asiassa Saara Aallolta odottaa jotain? Hän itse ja ihmelapseksi hänet kasvattaneet vanhemmat.
Hänhän se sepusti tuon käsittämättömän supertähtivalheen ja teeskentelee asuvansa Lontoossa, työllistävänsä sadan hengen tiimin ja väittää, että fanit vainoaa.
Hän itse. Ihan hän itse.
"Katkeruus, paistaa Marista ihan pikkuisen vaan, katkeruus, ei jätä Maria rauhaan milloinkaan, paitsi sitten kun hän myöntää omat virheensä, katkeruus, silloin jättää Marin katkeruus"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs tämä Saara Aallon kommentti... Wau... Siis wau... Muija on sitä mieltä että silmät ja suut täyteen valehteleminen on kuulemma täysin normaalia... Kuinka sekaisin hän on?
On tietenkin aina harmillista, jos juttuihin jää asiavirheitä tai kerrotaan asioita, jotka ei ole totta, mutta se on perushommaa myös Suomessa.
Katsoin samaa. Perushommaa myös Suomessa?!? Voisiko keijukerho lähestyä manageri-meriä ja pyytää saara aallolta tähän nyt ihan virallisen kannanoton tarkennuksineen. Mikä on perushommaa, valehteluko? Esimerkkejä, kiitos. Suomessa ei ole ketään samanlaista valehtelijaa kuin Saara Aalto. Kuka julkkis on jäänyt kiinni valehtelusta?
En muista tarkkaa sanamuotoa, mutta tässäkin keskustelussa joku toi esiin, kuinka suomalaistoimittaja oli todennut, ettei kaikilla faktoilla niin suurta väliä kunhan ovat edes sinnepäin, pääasia, että juttu saa lukijoita ja klikkauksia. Toimittajan tuotos on kuitenkin aina yksin kyseisen toimittajan tulkinta ja tuotos.
Nykyisenä someaikana, kun useista tapahtumista on katsottavissa livemateriaalia suorana voi itsekin jälkeenpäin ainoastaan ihmetellä, miten toimittajien tekemät jutut usein poikkeavat paljolti siitä, miten itse on tapahtumat nähnyt, kuullut ja tulkinnut. Tärkeintä toimitustyössä tuntuu olevan nopeus sekä tuotettujen juttujen määrä.
Ja juuri tämä on todistanut Saara Aallon valehtelijaksi. Hän väittää median väärn tulkinneen ja kun katsoo haastattelun netistä, hän kyllä sanoo juuri niin kuin on väitetty.
On kyllä hornamainen haastateltava. Löpisee päättömiä, suuttuu kaikesta ja uhriutuu nanosekunnissa.
Uhriutuu aina... nytkin... hän on vain pieni tulitikkutyttö pieneltä paikkakunnalta, jolla ei ollut koskaan esikuvia, mutta joka haaveili olevansa Lady Gaga ennen Lady Gagaa, joka nyt yrittää tehdä parhaansa tuodakseen Suomelle mainetta, piruetteja tehden ja välillä taistellen saadakseen jutun Forbesiin... ja mikä on kaiken tämän palkka? Kammottava viha ja väärinymmärrys. Suomalaiset ei vaan ymmärrä sitä miten bisnestä maailmalla tehdään.
Samaa mieltä kanssasi tuosta viimeisestä lauseesta siihen nähden, kuinka vähän suomalaismenestyjiä maailmalla on.
Kyllä niitä siellä kuule on. Suomalaisiamenestyjiä maailmalla ja taatusti menestyneempiä kuin Saara tulee ikinä olemaan. Niiden duunit ei vaan näy brittien roskalehdissä.
Ikinä? Näetkö tulevaisuuteen? Keitä ne suomalaismenestyjät ovat?
No keijukielellähän Saara on ensimmäinen suomalainen, joka on koskaan edes uskaltautunut muualle yrittämään. Ja samalla kielellä myös kaikkein tunnetuin ja menestynein suomalainen. Turha tästä on väitellä. Sääli vaan, että me suomalaiset emme ole ymmärtäneet arvostaa maailmantähteä.
Onkohan artisti ylpeä fanistaan, joka täällä väittää että Aalto satuilee haastatteluissa ihan vaan koska haluaa opettaa suomen mediaa että haastattelut pitää lukea läpi ennen kuin ne julkaisee netissä. Etenkin kun ne on sanasta sanaan artistin itsensä sanomaa, eli mistä ne faktat median pitäisi tarkistaa jos artistikaan ei kelpaa? Pitääkö kaikkien Saaran höpinöiden paikkansapitävyydet varmistaa managerilta? Vai Kalloselta? Sitäkö se yrittää medialle kovasti opettaa, ettei hänen sanaansa ole luottamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon ikänen oikeesti muka tiiä mihin ne joulukuun alun lööpit viittaa? Siis hän luulee et ilkeät iltapäivälehdet keksii pelkkää ilkeyttään väittää että just Saaran tulot on romahtaneet ja toinen elää köyhyysrajan alapuolella, jotta näyttäis et Saaralla menee huonosti. Onko se ihan tosissaan?
Et voi olla tosissasi että itse kuvittelet että tuollainen kirkuva otsikko kuin ”Saara Aallon tulot romahtivat, puoliso Meri elää köyhyysrajan alapuolella” olisi luotu hyväntahtoisesti.
Selvää on, että sillä halutaan antaa vaikutelma, että jutun henkilöllä menee nyt huonosti.
Lukijan päätettäväksi jää, onko otsikko totuudenmukainen vai vähintäänkin vahvasti liioiteltu tai valheellinen.
Useat kuitenkin selaavat vain otsikot ja heille jää mielikuva henkilöstä sen perusteella.Tiedot ovat verottajalta. Täysin totta. Jos tulot romahtaa, ne romahtaa ja jos tienaa alle köyhyysrajan, elää alle köyhyysrajan.
Ja tää kaikesta kiukuttelu ja jatkuva valehtelu ei luo mielikuvaa?
Totta, tiedot ovat verottajalta, mutta verottajalta et saa koko kirjanpitoa tai veroilmoitusta, joista ilmenisi tarkempia tietoja kenenkään tuloista.
Ja mitä sitten? Mitä ihmeen keuhkosmista ja valehtelua se vaatii?
Onko Saaralla tai Merillä maksuhäiriöitä? Ei taida olla.
Tilin saldo on kiinnostavampi kuin joku verotieto.
Verotiedot tulevat julki kerran vuodessa. Silloin lehdistö listaa niitä ja kirjoittaa niistä.
Miksi joku pillastuu tästä niin että lähtee täysin laukalle?
Kuka on pillastunut ja lähtenyt laukalle?
Kyseessä on ainoastaan yksi esimerkki siitä, miten suomalaiset toimittajat laativat juttunsa aivan samoin kuin nämä heidän kritisoimassa ulkomaiset toimittajatkin tekevät. Jostain on otettu tiedot, kuvat tai luvut ja sen kummemmin asioita pohtimatta tai selvittämättä tässäkin tapauksessa pelkkien lukujen perusteella on kirjoitettu halutun tyylinen juttu.
Eli juosten kustu-uutinen on tämä Marinkin sepustus. Eli Saaran valheetkin on vain jonkun mielikuvitusta. Kauanhan siinä menikin, mutta nyt kaikki tajusivat asian oikean laidan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä voi olla!!! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Suomen lehdistö toimi tässä tosi typerästi. Jos suomalaisesta tehdään juttu Forbesiin, se on sinänsä jo niin iso positiivinen asia, että sitä ei pitäisi torpedoida Suomen lehdistön toimesta alas.
Fakta on se että Forbes otti tämän niin että aha, onpa suomalaiset herkkänahkaista sakkia ja haluavat repiä omansa alas. Selvä. Jos suomalaiset eivät arvosta Forbesin antamaa huomiota ei kirjoiteta ikinä enää mitään Suomeen liittyvää kun tulee moitteita. Typerästi tehty. Sitä saa mitä tilaa.
Hävettää lujasti suomalaislehdistön käytös.
Fakta?!! Fakta on se, että siinä kirjoituksessa hehkutettiin ja kehuttiin ihmistä ihan poskettomasti! Haluatko sinä ja muut keijukerhoilijat uhan oikeasti pilata Saaran takia suomalaisten rehellisen maineen?!
Ja kerran vielä, se ei ollut mikään Forbesin artikkeli, pelkkä blogikirjoitus!!! Ja se poistettiin ihan syystä, ei minkään Saaran jankuttaman suomalaisen kateuden takia. Suomalaisen rehellisyyden takia!
Eikä vain kehuttu, vaan kusetettiin. Ei ole mitään omia tv-sarjoja, ykköshittejä, listasijoituksia 20 maassa, loppuunmyytyjä areenakeikkoja.
Ai sä jankkaat vielä tuosta aiheesta. Me muut vaihdetaan aihetta, kun aihe on käyty eikä jäädä jankkaamaan iänikuisia aiheita, jotka on ollutta ja mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Suomen lehdistö toimi tässä tosi typerästi. Jos suomalaisesta tehdään juttu Forbesiin, se on sinänsä jo niin iso positiivinen asia, että sitä ei pitäisi torpedoida Suomen lehdistön toimesta alas.
Fakta on se että Forbes otti tämän niin että aha, onpa suomalaiset herkkänahkaista sakkia ja haluavat repiä omansa alas. Selvä. Jos suomalaiset eivät arvosta Forbesin antamaa huomiota ei kirjoiteta ikinä enää mitään Suomeen liittyvää kun tulee moitteita. Typerästi tehty. Sitä saa mitä tilaa.
Fakta?!! Fakta on se, että siinä kirjoituksessa hehkutettiin ja kehuttiin ihmistä ihan poskettomasti! Haluatko sinä ja muut keijukerhoilijat uhan oikeasti pilata Saaran takia suomalaisten rehellisen maineen?!
Ja kerran vielä, se ei ollut mikään Forbesin artikkeli, pelkkä blogikirjoitus!!! Ja se poistettiin ihan syystä, ei minkään Saaran jankuttaman suomalaisen kateuden takia. Suomalaisen rehellisyyden takia!
Samalta kirjoittajalta on Forbesin sivuilla edelleen mm. juttu Gemma Collinsista. Se on kirjoitettu täysin samalla tyylillä hehkuttaen kuin Saaran juttu.
Suomalainen rehellisyys on myytti, josta tietysti kannattaa pitää kiinni kynsin hampain.
Ai väittikö hänkin suomalaisten kiusanneen, jättäneen pisteittä laulukisassa ja muutenkin olleen kusipäitä?
Miksi olet noin hyökkäävä?
Osaatko keskustella rauhallisesti normaalien ihmisten tapaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vain kehuttu, vaan kusetettiin. Ei ole mitään omia tv-sarjoja, ykköshittejä, listasijoituksia 20 maassa, loppuunmyytyjä areenakeikkoja.
Ai sä jankkaat vielä tuosta aiheesta. Me muut vaihdetaan aihetta, kun aihe on käyty eikä jäädä jankkaamaan iänikuisia aiheita, jotka on ollutta ja mennyttä.
No sinä et ainakaan ole vaihtanut. Ihan huolella oot spämmännyt tänne nyt monta päivää. Luulis, että olis sille sun idolillekin suotuisampaa kun tää keskustelu häipyisi tuosta etusivulta, mutta sä tykkäät että mahdollisimman moni pääsee lukemaan Forbesin perättömästä blogikirjoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olutta ja menyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mättää teissä elämäntapa- Saara-vihaajissa? Nainen tekee sitä, mitä rakastaa. Laulaa ja esiintyy. Pienillä homoklubeilla tai isommillakin areenoilla.
Onko hän joskus ilmoittanut tavoitteekseen maailmantähteyden ja olevansa onneton ilman sitä?
Vai onko se vain suomalaisten ja suomalaisen median luonnevikaa, ettei saa yrittää olla esillä, jos ei ole rahkeita toiseksi Madonnaksi?
Vaikuttaa siltä, että monilla on joku ihmeellinen kuvitelma, että artisti on täysin flopannut urallaan ellei hänestä ole tullut vähintään Madonnan kaltaista maailmantähteä. Euroviisut on täydellinen esimerkki siitä, miten jostain kumman syystä joka vuosi odotetaan Suomen edustajalta voittokappaletta, vaikka aikojen saatossa ainoastaan yksi maamme edustaja on voittoon asti yltänyt ja merkittävä saavutus on, jos Suomi pääsee karsinnasta finaaliin. Siitä sitten jaksetaan vuosikausia vahingoniloisesti toitottaa, millaisia floppeja suomalaiset artistit on.
Voittoa ja voittokappaletta ei odoteta vaan sitä vaaditaan.
Höpö höpö. Euroviisut on ollut kiva musiikkitapahtuma joka vuosi. Olen seurannut viisuja enemmän tai vähemmän 70-luvulta lähtien. Suomen karsinnoissa ei aina ole oma suosikki voittanut, mutta aina olen toivonut parasta esiintyjälle. On ollut pettymys, jos ei ole päässyt loppukilpailuun, mutta ei se mikään floppi ole silti ollut. Mutta viime vuosi oli hirveä. Yhtäkkiä Saara vetää kaikkien ohi edustajaksi, vaikkei häntä ole ikinä haluttu siihen. Ja miten YLEkin luuli, että nyt pärjätään. Ei pärjätty, koska Saara ei ole ennenkään pärjännyt oikeiden artistien joukossa. Ärsytti suunnattomasti, miten kaikki Saara-fanit luulivat, että nyt pärjätään. Ja kun ei pärjättykään, niin se on suomalaisten vika, kun aina vaaditaan muka voittoa. EI VAADITA! Toivotaan hyvää edustusta, josta voi olla ylpeä. Viime vuosi oli siihen nähden huono, Saara jauhoi kiusaamisestaan joka paikassa. Ja haukkui suomalaisia tapansa mukaan. Saara pilaa kaiken!
Mä luulen, että sun ärsyyntymiseesi riittää aika pienetkin arjen vastoinkäymiset, kun yksi artisti vetää sut noin kierroksille. Viimeinen lause on kuin kiukuttelevan esikoulupojan suusta. Ethän ole missään vastuullisessa ammatissa?
Koska se testi on tehty, että on positiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käy sääliksi Saaraa. Olisipa hän palkannut oikean managerin ja ammattilaistiimin, ja keskittynyt musiikkiin eikä pelkkään julkisuuden hankkimiseen. Julkisuusstrategia on ollut tosi huonosti harkittua. Kun lähtee sille tielle, että pyrkii julkisuuteen juoru- ja roskalehtien kautta, millä keinolla hyvänsä, siitä kierteestä on vaikea päästä pois vaikka haluaisikin. Vähemmän esillä oloa mutta laadukkaammissa lehdissä olisi minusta ollut parempi kuin nykyinen linja. Juorulehdet ja iltapäivälehdet kääntyvät lopulta aina artistia vastaan, jos hän ei enää suostukaan pelaamaan niiden peliä eikä teekään juttuja heidän ehdoillaan. Britannian juorulehdet voivat ruveta tosi ilkeiksi jos ne päättävätkin kääntää selkänsä jollekin. Suomen iltapäivälehdet ovat hyvin lempeitä brittilehtiin verrattuna.
Eli tunnustat iltapäivälehtien systemaattisen Saaran vainoamisen, vau.
Mielestäsi kiusaaminen on oikein, kun jossakin joku kiusaa pahemmin.
Laita viestiä Iltalehteen, että lukijamäärä tulee putoamaan edelleen tämän totuuden paljadtuksen myötä.
Aika kiva asenne: mä voin kiusata jotakuta, koska Iltalehtikin kiusaa Saaraa.
Vieläkö tää yks luulee puhuvansa Merin kanssa?
LOL!
Rotat ei pysty trollaamaan kirjoitti:
LOL!
Vieläkö sä luulet puhuvasi Mari kanssa?
LOL!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalta kirjoittajalta on Forbesin sivuilla edelleen mm. juttu Gemma Collinsista. Se on kirjoitettu täysin samalla tyylillä hehkuttaen kuin Saaran juttu.
Suomalainen rehellisyys on myytti, josta tietysti kannattaa pitää kiinni kynsin hampain.
Eipä ole. Siinä ei valehdella. Hehkutetaan kyllä, mutta ei valehdella.
Mistä tiedät, ettei valehdella? Oletko tarkistanut faktat ja mistä? Collinsin puheet on yleensä totuuden tuolla puolen eikä niitä ota Briteissä enää kukaan tosissaan.
Suomalainen tarkistaa faktat ja kertoo ne totuudenmukaisesti? Mietitäänpä....
Vierailija kirjoitti:
Rotat ei pysty trollaamaan kirjoitti:
LOL!Vieläkö sä luulet puhuvasi Mari kanssa?
LOL!
Ai, sä olet hyökkäävällä asenteella taas täällä. Ei ,minä tiedän puhuvani Marin kanssa. Vieläkö mä saan lukea sulta kirjoitusvirheettömän viestin joku päivä?
Vierailija kirjoitti:
Julkisuus on julmaa. Toimittaja voi.myös vaieta jonkun artistin kuoliaaksi. Sellaista Suomessakin on tapahtunut ja tapahtuu.
Jännä, ettei Iltalehti kerro näistä tapauksista ikinä mitään. Eikö mediaa kiinnosta kertoa kansalle, että mediassakin on ihmishengelle vaarallisia tapauksia? Kauanko aiotte pimittää näitä tietoja kansalta?
Hei sinä Saaran fanaattinen fani! (vai manageri?) Meitä näin ajattelevia on useita, minä mukaan lukien. Tämä on ensimmäinen (ja viimeinen) viesti jonka tähän ketjuun kirjoitan, mutta tuo lainaamasi teksti voisi ihan hyvin olla minun kirjoittamani. Ja ei, nimeni ei ole Mari enkä ole toimittaja.