Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perusruokavalioni on ympäristöystävällinen, kun vertaa vegaaneihin tai lihaholisteihin

Vierailija
07.03.2019 |

perusruokavalioni koostuu perunasta ja kalasta, pastasta.
Toki muuta vihannesta myös, marjoja ja munia. Perunat tulee aina läheltä kauppaan, samoin munat. Kala tulee millon mistäkin, mutta suvustakin kalamiehiä löytyy.
Lihaa, soijaa, tofua, riisiä ei tule syötyä, näitähän otsikon ihmiset vetävät kaksinkäsin, molempien ruokavalioissa isoimmat ympäristökuormitukset.

Kannattaisi ottaa oppia. Ihmettelen todellakin suomalaisia jotka ei syö perunaa, vaan vetävät mieluummin riisiä esimerkiksi, mikä järki. Peruna kasvaa kaupan lähellä, riisi toisella puolella maailmaa.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hienoa, että ap:lla on mahdollisuus syödä paljon kalaa. Olisipa minullakin. Ehkä sitten eläkepäivinä alan harrastaa kalastusta.

Miksei sinulla ole mahdollisuutta jos minullakin on? Olen köyhä.

Ap

Koska minulle ei tule kalaa milloin mistäkin, eikä suvussani ole kalamiehiä.

Harvoin minullekaan, kaupasta se 99%sti tulee.

Syön kalaa ainakin 6pvnä viikossa.

ap

Mitä kaloja olet siis vaikkapa viimeisen viikon aikana ostanut kaupasta ja mihin hintaan?

En muista hintoja, mutta tällä viikolla olen syönyt ainakin silakkapihvejä, itse paistoin, kalapihvejä (valmiita suomalaisia) ja tänään kalasoppaa seitistä.. juu, se tuli kauempaa, mutta merestä. En ole täydellinen kuten sanottu, mutta kun huomioi että perunaa liputan, se kompensoi monta vegaanin tekemää ympäristörikettä.

ap

Tiesitkö, että pakasteseiti matkaa yllättävän pitkän matkan? Sei, joka kalastetaan Norjasta, kuskataan pakasteena Aasiaan fileroitavaksi ja sitten kuskataan pakasteena takaisin Eurooppaan pakattavaksi. Pakasteena edestakaisin kuljettaminen vaatii paljon enemmän energiaa kuin kuivatuote riisin kuljettaminen yhteen suuntaan Aasiasta Eurooppaan.

Vierailija
122/124 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hienoa, että ap:lla on mahdollisuus syödä paljon kalaa. Olisipa minullakin. Ehkä sitten eläkepäivinä alan harrastaa kalastusta.

Miksei sinulla ole mahdollisuutta jos minullakin on? Olen köyhä.

Ap

Koska minulle ei tule kalaa milloin mistäkin, eikä suvussani ole kalamiehiä.

Harvoin minullekaan, kaupasta se 99%sti tulee.

Syön kalaa ainakin 6pvnä viikossa.

ap

Mitä kaloja olet siis vaikkapa viimeisen viikon aikana ostanut kaupasta ja mihin hintaan?

En muista hintoja, mutta tällä viikolla olen syönyt ainakin silakkapihvejä, itse paistoin, kalapihvejä (valmiita suomalaisia) ja tänään kalasoppaa seitistä.. juu, se tuli kauempaa, mutta merestä. En ole täydellinen kuten sanottu, mutta kun huomioi että perunaa liputan, se kompensoi monta vegaanin tekemää ympäristörikettä.

ap

Tarkoitatko Hätälän Onkimiehen kalapihvejä? 11.21 €/kg tuotteesta, jossa on 80% kalaa, sattuu minun perheelleni olemaan liikaa.

”Ainekset: HAUKI (Suomi), LOHI (viljelty Norja), TURSKA (Norja), LAHNA (Suomi), SEI (Norja), vesi, mausteet (sipuli, valkosipuli, tilli, musta- ja valkopippuri, persilja), KERMA- ja JUUSTOJAUHE, perunahiutale, MUNAJAUHE, suola, MAITOPROTEIINI, aromit (KALA, sitruuna, rosmariini), dekstroosi.

Suomalaiset hauki ja lahna ovat kyllä tuossa ekologisia, mutta harmi että silti on pitänyt sotkea mukaan norjalaisia kassilohta, turskaa ja seitä. Kassilohet syövät paljon soijaa, ja seitä kuskaillaan pakasteena Aasiaan ja takaisin. Tuotteessa ei ole joutsenmerkkiä, joten suomalaisen raaka-aineen osuus on vähemmän kuin 75 %.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vegaanin välttämättä tarvitse mitään noista syödä, lihaholisti (? :'D) varmaan sitten noista syö lihaa. Miksi ylipäätään tofu ja soija erikseen, tofuhan tehdään soijasta.

Siksi etten tiedä mistä ne tehdään, tiedän vain sen ettei ne tule Suomesta ja ovat ihmisen ruokavaliossa täysin turhia aineksia. 

ap

Syömäsi eläimet ruokitaan soijalla. Eli sinä vedät sekä soijan että lihan syödessäsi eläimiä. Sinuna en siis hirveästi paukuttelisi henkseleitä sillä, että et syö soijaa, koska syöt. 

Samalla logiikalla vegaanit syö eläimiä.

Vierailija
124/124 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi