Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillain kuntoilun aloittavilla on epärealistiset tavoitteet?

Vierailija
04.03.2013 |

Tyyliin teipataan jääkaapin oveen joku tämmönen kuva:

http://a0.twimg.com/profile_images/2505069709/suv0ajmf3an20pjhiwvj.jpeg

Sitten ei tajuta että oma naama ei näytä ihan tolta vaan vaikka 15 kg putoaisi niin ei silti kuoriutuisi mitään sexyfitnessbabea.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:01"]Vai ärsyttääkö sinua nimenomaan se, että ihmiset ei ymmärrä että ne heidän haavekuvat ei ole todellisia, ja olet ehkä huolissasi esimerkiksi seuraavista sukupolvista, että miten se vaikuttaa heidän kehitykseensä kun todellisuus erkanee yhä kauemmas mainonnan luomista kuvista ja nyt myös aikuisten naisten hyväksymistä ja tavoittelemista esikuvista?

[/quote]

Joo, minusta voi olla tosi vaikea tulla onnelliseksi, jos ne tavoitteet on sellaisia lähes mahdottomia. Minua myös ärsyttää se, että tuosta kuvitellusta onnesta tehdään bisnestä, jonka tarkoitus ei tosiaan ole tehdä ihmisistä onnellisempia vaan voi olla tyhjyyden tavoittelua. Jos taas jonkun tavoite on juosta maratooni, se ei taas mielestäni ole huono asia, koska se on konkreettinen tavoite eikä kohdistu ulkonäköön.

ap

Vierailija
42/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tietää mistä ap on saanut ajatustenlukukoneen.

Eihän tässä kulutusyhteiskunnassa voi ostaa mitään mitä ei olisi mainostettu mielikuvilla. Ei se tarkoita sitä että ihmiset kuuppa tyhjänä ostavat tuotteita tai palveluja kuvitellen että sitten vastaisivat sitä myytyä ideaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:01"]

Tässä ketjussa paksupäisin ap ikinä. :D
Ei edes tajunnut 34:n viestiä. Tai mitään muutakaan mitä hänelle on yritetty selittää.

[/quote]

Komppi tälle! Ei vain riitä mikään määrä rautalankaa.

 [/quote]

Johtuisko kuitenkin siitä, että ette ole esittäneet mitään pointteja täällä?:D

ap

[/quote]

Itkeä vai nauraa? Vai soittaa poliisille?

Vierailija
44/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:01"]Vai ärsyttääkö sinua nimenomaan se, että ihmiset ei ymmärrä että ne heidän haavekuvat ei ole todellisia, ja olet ehkä huolissasi esimerkiksi seuraavista sukupolvista, että miten se vaikuttaa heidän kehitykseensä kun todellisuus erkanee yhä kauemmas mainonnan luomista kuvista ja nyt myös aikuisten naisten hyväksymistä ja tavoittelemista esikuvista?

[/quote]

Joo, minusta voi olla tosi vaikea tulla onnelliseksi, jos ne tavoitteet on sellaisia lähes mahdottomia. Minua myös ärsyttää se, että tuosta kuvitellusta onnesta tehdään bisnestä, jonka tarkoitus ei tosiaan ole tehdä ihmisistä onnellisempia vaan voi olla tyhjyyden tavoittelua. Jos taas jonkun tavoite on juosta maratooni, se ei taas mielestäni ole huono asia, koska se on konkreettinen tavoite eikä kohdistu ulkonäköön.

ap

[/quote]

 

Ymmärrän, kiitos selvennyksestä. Olen samaa mieltä, mutta silti haen monesti (monessa asiassa siis) inspiraatiota kauniista kuvista. Pidän sitä kuitenkin tietoisesti hallinnassa, otan kuvista vain sen positiivisen potkun tai fiiliksen, enkä jatka vertailemalla todellisuuteen. Hyväksyn siis realiteetit. Ikävää on se, että ihmisten ulkonäön osalta ei pysty tietämään mikä kuva on milläkin tavalla muokattu, joten luultavasti sitä jatkuvasti ohjautuu ajattelussaan sinne epärealistisempaan suuntaan. Varmaan siinä määrin, että lehtikuvissa tavis näyttää aika hirveältä. Mutta taaskin, erotan kuitenkin arkielämän ja median. Eli katson tavallisia ihmisiä, myös itseäni, aivan eri silmällä kuin kuvia.

Vierailija
45/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:38"]

Eihän tässä kulutusyhteiskunnassa voi ostaa mitään mitä ei olisi mainostettu mielikuvilla. Ei se tarkoita sitä että ihmiset kuuppa tyhjänä ostavat tuotteita tai palveluja kuvitellen että sitten vastaisivat sitä myytyä ideaalia.

[/quote]

Miksi tarvitsee perustaa ajatuksensa kuntoilusta jollekin fitnessbabe-kuvalle? Minusta näin tekee sellainen ihminen, joka ei ole miettinyt ajatuksiaan kuntoilusta pidemmälle.

Joku muuten kirjoitti tähän ketjuun että meneväthän ihmiset kampaajallekin joku kuva kädessä. Joo niin menevät ja olen lukenut, että kampaaja ihmettelee, kun joku keski-ikäinen ylipainoinen hentohiuslaatuinen menee kampaajalle sellainen kuva kädessä jossa on kuvankaunis 20v., tulee sellainen vaikutelma että tulee se ulkomuoto siinä leikkauksen kanssa ihan kaupan päälle.:)

ap

ap

Vierailija
46/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:01"]

Tässä ketjussa paksupäisin ap ikinä. :D
Ei edes tajunnut 34:n viestiä. Tai mitään muutakaan mitä hänelle on yritetty selittää.

[/quote]

Komppi tälle! Ei vain riitä mikään määrä rautalankaa.

 [/quote]

Johtuisko kuitenkin siitä, että ette ole esittäneet mitään pointteja täällä?:D

ap

[/quote]

Itkeä vai nauraa? Vai soittaa poliisille?

[/quote]

No eipä sullakaan ole tähän keskusteluun paljon annettavaa. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:01"]

Tässä ketjussa paksupäisin ap ikinä. :D
Ei edes tajunnut 34:n viestiä. Tai mitään muutakaan mitä hänelle on yritetty selittää.

[/quote]

Komppi tälle! Ei vain riitä mikään määrä rautalankaa.

 [/quote]

Johtuisko kuitenkin siitä, että ette ole esittäneet mitään pointteja täällä?:D

ap

[/quote]

Itkeä vai nauraa? Vai soittaa poliisille?

[/quote]

No eipä sullakaan ole tähän keskusteluun paljon annettavaa. Ap.

[/quote]

Kaikkeni olen antanut ja sitten ne eivät ole neidin mielestä edes pointteja. Että tähän ajattelin lopetella.

Vierailija
48/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, minun tavoitteisiini ei liity photoshopattuja bikinibeibejä. Tavoitteeni on juosta 3000m Cooperissa, juuri sen vuoksi että mulle sanottiin ettei se voi olla mahdollista. Kysymys kuuluu, että miksei, täysin realistinen tavoite.

 

Nyt 12 minuutissa etenemistä tapahtuu 2470m, alkuperäinen metrimäärä oli 1980. Tästä on vain ja ainoastaan yksi suunta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:52"]

Aiheen vierestä, minun tavoitteisiini ei liity photoshopattuja bikinibeibejä. Tavoitteeni on juosta 3000m Cooperissa, juuri sen vuoksi että mulle sanottiin ettei se voi olla mahdollista. Kysymys kuuluu, että miksei, täysin realistinen tavoite.

 [/quote]

Miksi 3000 ei siis ole mahdollista? Jalkaongelmia?

Vierailija
50/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolisen mielipide, etten voi juosta kolmea tonnia. Ei mitään muuta ongelmaa kuin lievä ylipaino ja liikuntaan tottumaton kroppa, mutta treenaamallahan se tottuu :) Ja tosiaan, mitä enemmän mulle sanotaan ettei jotain asiaa voi tehdä, niin pakko se on kokeilla että eikö muka onnistu.

 

52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:57"]

Ulkopuolisen mielipide, etten voi juosta kolmea tonnia. Ei mitään muuta ongelmaa kuin lievä ylipaino ja liikuntaan tottumaton kroppa, mutta treenaamallahan se tottuu :) Ja tosiaan, mitä enemmän mulle sanotaan ettei jotain asiaa voi tehdä, niin pakko se on kokeilla että eikö muka onnistu.

 

52

[/quote]

http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=3464

Vierailija
52/59 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:01"]

Tässä ketjussa paksupäisin ap ikinä. :D
Ei edes tajunnut 34:n viestiä. Tai mitään muutakaan mitä hänelle on yritetty selittää.

[/quote]

Komppi tälle! Ei vain riitä mikään määrä rautalankaa.

 [/quote]

Johtuisko kuitenkin siitä, että ette ole esittäneet mitään pointteja täällä?:D

ap

[/quote]

Itkeä vai nauraa? Vai soittaa poliisille?

[/quote]

No eipä sullakaan ole tähän keskusteluun paljon annettavaa. Ap.

[/quote]

Kaikkeni olen antanut ja sitten ne eivät ole neidin mielestä edes pointteja. Että tähän ajattelin lopetella.

[/quote]

Ap tietää paremmin, kuin yksikään laihduttaja tai kuntoaan korottava, millä kukin pystyy itsensä parhaiten motivoimaan. Ap osaa lukea ajatuksia, ja tietää, että kun joku leikkaa lehdestä motivaatiokuvan, hänen tavoitteensa on tulla tismalleen kuvan näköiseksi.

Lisäksi ap:llä ei ole omaa elämää, vaan hän omistaa oman elämänsä toisten "auttamiseen", siis siihen, että nämä kaikki muut ymmärtäisivät motivoivansa itseään ihan väärin, ja että heidän pitäisi kysyä ap:ltä, millainen kuva heidän kannattaa lehdestä leikata omaksi motivaattoriksi. Ap:llä on suuri huoli siitä, ettei kukaan vain kuvittelisi itsestään liikoja eikä asettaisi rimaansa liian korkealle.

Nyt ap on närkästynyt, kun me kaikki emme ymmärrä, että ap on pelkästään meidän kaikkien parastamme ajatellut, ja kaikkensa meidän hyväksemme antanut. 

Ap:lle on koetettu rautalangasta vääntää, ettei kukaan ulkopuolinen voi toisen motivaatiokuvan perusteella tietää, mikä tämän konkreettinen tavoite on, eikä sanella, kuinka korkeaan tai matalaan tavoitteeseen toisen pitäisi pyrkiä. Ap ei halua kuullakaan tällaisesta, ap tietää omasta mielestään paremmin.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/59 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:00"]

Jollekin tavisnaiselle realistiset tavoitteet on tällaiset

http://3.bp.blogspot.com/-JGd3AzqvcMY/ThHYy8zdBbI/AAAAAAAAAA4/He1KfLbwCzE/s1600/beforeafter.JPG

silti niitä salikortteja myydään naisille joillain tällaisilla kuvilla:

http://1.bp.blogspot.com/-i-OsLUy1SQ4/UPtuqouyZuI/AAAAAAAAAT0/7gkFoJDgsBc/s1600/486017_324635707646851_1058438959_n.jpg

[/quote]

On tuo täysin realistista. Pitää vaan treenata paljon. Mitään muuta eroa siinä ei ole.

[/quote]

 

Tuleeko silarit kaupan päälle ?

Vierailija
54/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas saivarrellaan... Onko sen kuvan nyt pakko olla siinä jääkaapin ovessa, kun useimmilla se on omassa päässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli mielikuva ja vanhat valokuvat (ei jääkaapin ovessa vaan albumeissa) itsestäni 5 vuoden ja 20 kilon takaa... Nyt olen tuossa painossa ja mittausten mukaan lihasmassaa on enemmän ja rasvaa vähemmän kuin tuohon aikaan. Mutta en voi mitään sille, että vuodet näkyvät ihossa ja painonvaihtelu näkyy kasvoissa.. näkee, että olen ollut pyöreämpi ja sitten valahtanut. Nuoruuttani en saa takaisin, vaikka kunto on kohonnut ja liikakolot lähteneet.

Muihin en ole itseäni verrannut, kun silloinkin laihana vartalon perusmuoto säilyi samana, kutistuneempi versio vain.

Vierailija
56/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap.n mielestä pitää olla sellainen tyypillinen suomalainen, joka on vaatimaton, eikä haaveile liikoja ja ei oikeastaan kannata sitten edes yrittää, kun ei sitä nyt kuitenkaan pysty.

 

Jos olisin ap.n linjalle lähtenyt, en olisi saavuttanut sitä, mihin pystyin kovalla työllä. Olin tupakoiva, 30kg ylipainoinen keski-ikäinen nainen. Päätin, että joku päivä pystyn juoksemaan maratonin. Ap.n kaltaiset nauroivat minun epärealistiselle tavoitteelle. Yrittivät saada mieleni matalaksi hokemalla, että ei kannata, et pysty ja eikö riittäis jos pystyt sauvakäveleen 10km.

Minä laihdutin ja opettelin juoksemaan ja juoksin pitkät lenkit ja vk-lenkit ja intervallit. Sitten nämä ap.n kaltaiset tuli mouruamaan, että naama on liian laiha ja näytän vanhemmalta ja onko mennyt jo ihan överksi kun lenkkeilimen monta kertaa viikossa. Heitä nyppi kun kuntoni parani ja laihduin. Piti tulla huomauttelemaan, että ei kannata luulla, että nuorrun, että naamassani on ryppyjä ja nahkakin roikkuu mahassa.  Voi voi. Heidän mielestään olisi kai pitänyt asettua ruotuun ja jättää lenkkeily ja antaa lihoa itseni uudestaan, kun ei se mitään auta kun vanha olen kuitenkin.

Ja kyllä, saavutin sen epärealistisen tavoitteeni ja juoksin maratonin, jos toisenkin ja paransin aikojanikin. Ja kyllä ap.n kaltaiset jaksoi naukua, että mitä se nyt tommoista kannataa kun rehkii turhaan ja naamakin on niin vanhan näköinen ja luulenko muka itseäni nuoreksi kun juoksen kilpaa. Heidän mielestään ei olisi kannattanut edes yrittää ja kun saavutin tavoiteeni, kukaan ei iloinnut kanssani ja onnitellut. Pelkkää suu vääränä valittamista ja vähättelemistä.

Ap on juuri niiiiiiiiiiin tyypillinen suomalainen kateellinen nainen.

Vierailija
57/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa, mikä kuva kenelläkin on jääkaapin ovessa, mutta eiköhän aloittelijoiden suurin virhe ole aloittaa täysillä. Ja sitten tulee rasitusvammoja tai innostus lopahtaa. Melko suuri % tammikuussa aloittaneista on jo lopettanut. 

Jatkajilla taas on ollut kohtuutta ja malttia. Ja palkinto tulee hyvästä olosta ja kunnon kehityksestä eikä vielä siitä peilikuvasta.

Vierailija
58/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 34! Hienoa! 

Vierailija
59/59 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaatekaapin oven sisäpuolella inspiskuva. Siinä on Jessica Alba ikineissä. 

 

En silti ole koskaan kuvitellut, että laihdutettuani minulla olisi yhtä sopusuhtainen vartalo (jalat ja selkä, esim) kuin hänellä, tai että muuttuisin -20kg jälkeen samannäköiseksi kuin hän. 

 

Silti saan kuvasta hyvän mielen ja halua yrittää saada itsestäni nätimpi, niillä avuilla mitä jo on.