Miksi joillain kuntoilun aloittavilla on epärealistiset tavoitteet?
Tyyliin teipataan jääkaapin oveen joku tämmönen kuva:
http://a0.twimg.com/profile_images/2505069709/suv0ajmf3an20pjhiwvj.jpeg
Sitten ei tajuta että oma naama ei näytä ihan tolta vaan vaikka 15 kg putoaisi niin ei silti kuoriutuisi mitään sexyfitnessbabea.
Kommentit (59)
Siks kun ne on aloittelijoita eikä tiedä realiteettejaan. Etkä tiedä sinäkään.
Ei tullu mieleen, että kenestä vaan saa "sexyfitnessbaben" näkösen naamasta, ku vähän viittii meikata.. Tai siis niillä fitness naisillahan on vaan hirveet horo-pakkelit naamassa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:03"]
Siks kun ne on aloittelijoita eikä tiedä realiteettejaan. Etkä tiedä sinäkään.
[/quote]
Miksi minä siis en tiedä realiteetteja?
ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:04"]
Ei tullu mieleen, että kenestä vaan saa "sexyfitnessbaben" näkösen naamasta, ku vähän viittii meikata.. Tai siis niillä fitness naisillahan on vaan hirveet horo-pakkelit naamassa.
[/quote]
juuri näin.
Olenkohan minä taas tehnyt palstamammojen mielestä väärin. En kyllä liimaile kuvia kaapin seiniin, mutta ostelen silloin tällöin fitnes-lehtiä motivaatioksi ja haaveilen, että joskus olis tuon näköinen.
Juu ja tiedän kyllä, että 53 vuotiaana viiden lapsen äitinä ei sen näköiseksi enää tule. Mutta hetken kun lukee lehteä sohvan mutkassa voi unelmoida ja kohta sitä innoissaan etsiikin salikamppeita taas kassiin.
Kaiken kivan ko te kieltäisitte meiltä tavallisilta naisilta. Kohta teet aloituksen, että miksi mammat luulee seksinkin olevan sellaista kuin elokuvissa, että ei se seksi näiden venyneiden jaa synnyttäneiden naisten kans ole ikinä ihanaa.
7, en mä nyt ole haaveilua kieltämässä. Eikä haaveilu ole itseltäni pois. Mutta ihmettelen sitä, kuinka mielikuvateollisuus saa kuitenkin pohjaa tästä. Liikuntaharrastuksia myydään kauniiden ja hyvännäköisten nuorten naisten kuvilla.
Voisi siis yhtä lailla kysyä, miksi viisikymppinen ei haluaisi olla oman ikäisensä näköinen mutta terve ja hyvännäköinen viisikymppinen, miksi pitää haluta olla 20+ tyttönen, jolla sikspäkki? Eikö ihminen tule lopulta onnettomaksi, jos haaveilee mahdottomasta?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:04"]
Ei tullu mieleen, että kenestä vaan saa "sexyfitnessbaben" näkösen naamasta, ku vähän viittii meikata.. Tai siis niillä fitness naisillahan on vaan hirveet horo-pakkelit naamassa.
[/quote]
=D joo...kyllä kaikista saa meikillä kauniita. Reps.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:04"]
Ei tullu mieleen, että kenestä vaan saa "sexyfitnessbaben" näkösen naamasta, ku vähän viittii meikata.. Tai siis niillä fitness naisillahan on vaan hirveet horo-pakkelit naamassa.
[/quote]
=D joo...kyllä kaikista saa meikillä kauniita. Reps.
[/quote]
Ja sunko mielestä noi fitnessmallit on kauniita?
no joka toinen vuosia kymmenien kilojen ylipainoa kantanut on ottanut tavoitteeksi bikini fitness -kisat, kuten se yks Jutan ohjelmassa ja sitä siinä täysillä kannustettiin.
Saako treenata salilla jossa on noita julisteita huippukunnossa olevista naisista, vaikka haluaa vaan kiinteytyä ja laihtua? Siis ihan vaan kysyn varmuuden vuoksi.
Vai onko silloin tuollainen epärealistisia odottava? Vai mistä siis tiedät että kuntoilevat ihmiset ovat epärealistisia?
Kahviakin mainostetaan sillä mielikuvalla että se on uskomaton, rakkaudella tehty aistinautinto. Kuitenkin juon sitä vain ettei työkaverin hölötykset kalastuksesta saa päätä iskeytymään pöytään silmäluomien painosta.
Oliko ap itse ekassa kuvassa, koska mun mielestä tuo nainen ei ole kaunis eikä myöskään "fitness"?
En voi ymmärtää, miksi kukaan haluaisi olla jonkun fitness-tyypin näköinen. Enkä voi ymmärtää, miksi pitäisi kuntoilussa ym. liikunnassa olla muita tavoitteita kuin oma hyvinvointi. Kun itse voi hyvin niin perhekin voi paremmin ja asiat näyttävät valoisemmilta.
Nykyajan kauneusihanne on kyllä ihan hirveä. Siis naamasta. Kamalia nenättömiä haukkasilmiä viivakulmakarvoineen. Luonnonkauneuskin pilataan kaikella nyppimisellä ja täytteillä ja värjäyksillä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 21:57"]
Tyyliin teipataan jääkaapin oveen joku tämmönen kuva:
http://a0.twimg.com/profile_images/2505069709/suv0ajmf3an20pjhiwvj.jpeg
Sitten ei tajuta että oma naama ei näytä ihan tolta vaan vaikka 15 kg putoaisi niin ei silti kuoriutuisi mitään sexyfitnessbabea.
[/quote]
No hyi, mä oon kyllä nyt paremman näkönen kuntää täti. Pitänee miettiä kuntoharrastusta uudestaan.
Musta toi on jotenkin outo kysymys, miksi KUNTOILUN aloittavilla on epärealistiset odotukset... Mulla välkkyy mielessä Chelsean kukkanäyttely ja ranskalaisten kartanoiden puutarhat, kun keväällä väännän savimaahan pienen läntin tilaa Valintatalosta ostetulle ruukkunarsissille. Mulla on epärealistisia odotuksia aina, kun teen viikkosiivousta suurempaa raivausta, ja joskus jo sitä viikkosiivoustakin aloitellessa. Mulla on epärealistisia odotuksia aina kun käyn ostamassa villalankaa ja sukkapuikot. Mulla on itseasiassa joka maanantai epärealistisia odotuksia siitä miten nyt tällä viikolla handlaan kaiken niin kuin halua ja jaksan vaikka mitä, vaikka aiempi kokemus ei ihan sitä lupailisikaan...
Se onsellainen motivoitumisinnostus vaan. Onko se kaikkein paras tapa saavuttaa asioita, ehkä ei. Ehkä ois parempi todellakin tunnustaa reaaliteetit ja lähestyä ongelmaa puurtamisasenteella, eikä hekumoida yleisellä ennen kuin on aloittanutkaan. Näissä yltiöpäisissä haaveiluissa saattaa olla vaarana, että into lopahtaa ja hetken päästä ollaan alkutilanteestakin valuttu alaspäin. Mutta ei välttämättä. En asia sitä ensimmäistä askelta otettua, jos se jo olisi puurtamista. Ja kyllä mulle tuottaa iloa se yksinäinen narsissi pihan perälläkin. Ei se ihan ole kuin ViherPihan kuvissa, mutta vöhän samaa maailmaa kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:18"]
7, en mä nyt ole haaveilua kieltämässä. Eikä haaveilu ole itseltäni pois. Mutta ihmettelen sitä, kuinka mielikuvateollisuus saa kuitenkin pohjaa tästä. Liikuntaharrastuksia myydään kauniiden ja hyvännäköisten nuorten naisten kuvilla.
Voisi siis yhtä lailla kysyä, miksi viisikymppinen ei haluaisi olla oman ikäisensä näköinen mutta terve ja hyvännäköinen viisikymppinen, miksi pitää haluta olla 20+ tyttönen, jolla sikspäkki? Eikö ihminen tule lopulta onnettomaksi, jos haaveilee mahdottomasta?
[/quote]
En nyt löytänyt sitä lähtökohtaa tälle avaukselle, onko ap siis tehnyt jotakin galluppia, että monellakin 5-kymppisellä naisella on joku 2-kymppisen naisen kuva jääkaapin ovessa motivaatiokuvana?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:00"]
Jollekin tavisnaiselle realistiset tavoitteet on tällaiset
http://3.bp.blogspot.com/-JGd3AzqvcMY/ThHYy8zdBbI/AAAAAAAAAA4/He1KfLbwCzE/s1600/beforeafter.JPG
silti niitä salikortteja myydään naisille joillain tällaisilla kuvilla:
[/quote]
Kai teet myös avauksen kaikista muistakin mainoksista, joissa olevat mallit eivät ole keskimäärin luonnollisen kokoisia ja näköisiä?
Saako ap.n mielestä olla viiskymppinen terve ja hyvännäköinen nainen, kenellä on sixpäkki?
Vai pitääkö tässä alkaa ruokaa mättämään ja kasvattamaan läskiä mahaan.
Kun minusta on ihanaa olla timmi, lihaksikas ja hyväkuntoinen jopa tässä viidenkympin iässä.
Ja ei, ei ole naisten kuvia jääkaapin ovessa. Jääkaapin ovesta löytyy lasten lukujärjestykset ja viikon treenilukkarit.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 07:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:18"]
7, en mä nyt ole haaveilua kieltämässä. Eikä haaveilu ole itseltäni pois. Mutta ihmettelen sitä, kuinka mielikuvateollisuus saa kuitenkin pohjaa tästä. Liikuntaharrastuksia myydään kauniiden ja hyvännäköisten nuorten naisten kuvilla.
Voisi siis yhtä lailla kysyä, miksi viisikymppinen ei haluaisi olla oman ikäisensä näköinen mutta terve ja hyvännäköinen viisikymppinen, miksi pitää haluta olla 20+ tyttönen, jolla sikspäkki? Eikö ihminen tule lopulta onnettomaksi, jos haaveilee mahdottomasta?
[/quote]
En nyt löytänyt sitä lähtökohtaa tälle avaukselle, onko ap siis tehnyt jotakin galluppia, että monellakin 5-kymppisellä naisella on joku 2-kymppisen naisen kuva jääkaapin ovessa motivaatiokuvana?
[/quote]
Jos kaksikymppisen fitness-mallin kuva motivoi niin mikäs siinä on väärin? Itse ostelen myös noita lehtiä ja käyn nsalilla saadakseni kauniimman ja voimakkaamman kropan. Tällä hetkellä se on enemmän mallia tonnitankero mutta unelmia pitää olla.
Jollekin tavisnaiselle realistiset tavoitteet on tällaiset
http://3.bp.blogspot.com/-JGd3AzqvcMY/ThHYy8zdBbI/AAAAAAAAAA4/He1KfLbwCzE/s1600/beforeafter.JPG
silti niitä salikortteja myydään naisille joillain tällaisilla kuvilla:
http://1.bp.blogspot.com/-i-OsLUy1SQ4/UPtuqouyZuI/AAAAAAAAAT0/7gkFoJDgsBc/s1600/486017_324635707646851_1058438959_n.jpg