Miksi joillain kuntoilun aloittavilla on epärealistiset tavoitteet?
Tyyliin teipataan jääkaapin oveen joku tämmönen kuva:
http://a0.twimg.com/profile_images/2505069709/suv0ajmf3an20pjhiwvj.jpeg
Sitten ei tajuta että oma naama ei näytä ihan tolta vaan vaikka 15 kg putoaisi niin ei silti kuoriutuisi mitään sexyfitnessbabea.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 09:25"]
Jos kaksikymppisen fitness-mallin kuva motivoi niin mikäs siinä on väärin? Itse ostelen myös noita lehtiä ja käyn nsalilla saadakseni kauniimman ja voimakkaamman kropan. Tällä hetkellä se on enemmän mallia tonnitankero mutta unelmia pitää olla.
[/quote]
No se, että jos tavoite on mahdoton. Et saa sitä kaunista naamaa tai hyvää luuston rakennetta vain laihduttamalla ja kuntoilemalla.
Ja kyllä, samalla tavalla ihmetyttää kosmetiikan myynti. Kaikista kosmetiikkaa käyttävistä tulee aivan säkenöivän kauniita samoin kuin keskivertonaisesta, joka viitsii vähän puntteja nostella.
Itse en pidä siitä, että kuntoilu on vain väline jotakin varten eikä se ole itsessään kivaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 09:16"]
Saako ap.n mielestä olla viiskymppinen terve ja hyvännäköinen nainen, kenellä on sixpäkki?
[/quote]
Tietenkin, ja mielellään olla tyytyväinen itseensä hyvännäköisenä viisikymppisenä.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:00"]
Jollekin tavisnaiselle realistiset tavoitteet on tällaiset
http://3.bp.blogspot.com/-JGd3AzqvcMY/ThHYy8zdBbI/AAAAAAAAAA4/He1KfLbwCzE/s1600/beforeafter.JPG
silti niitä salikortteja myydään naisille joillain tällaisilla kuvilla:
[/quote]
On tuo täysin realistista. Pitää vaan treenata paljon. Mitään muuta eroa siinä ei ole.
Jos sinä et pidä siitä, niin joku toinen voi pitää
t. kilpaurheilija, kenelle urheilu on keino saavuttaa jotain
ps. onkohan ap nyt joku wannabeekuntoilija, ketä harmittaa kun muut pääsee tavoitteeseen ja hän itse ei
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 09:25"]
Jos kaksikymppisen fitness-mallin kuva motivoi niin mikäs siinä on väärin? Itse ostelen myös noita lehtiä ja käyn nsalilla saadakseni kauniimman ja voimakkaamman kropan. Tällä hetkellä se on enemmän mallia tonnitankero mutta unelmia pitää olla.
[/quote]
No se, että jos tavoite on mahdoton. Et saa sitä kaunista naamaa tai hyvää luuston rakennetta vain laihduttamalla ja kuntoilemalla.
Ja kyllä, samalla tavalla ihmetyttää kosmetiikan myynti. Kaikista kosmetiikkaa käyttävistä tulee aivan säkenöivän kauniita samoin kuin keskivertonaisesta, joka viitsii vähän puntteja nostella.
Itse en pidä siitä, että kuntoilu on vain väline jotakin varten eikä se ole itsessään kivaa.
ap
[/quote]
Eihän motivointikuva tarkoita sitä, että jonkun tavoite on tulla samannäköiseksi. Normaaliälyllä varustettu ihminen myös tietää, ettei ripsiväri kasvata ripsejä senttitolkulla eikä ryppyvoidekaan tee ihmistä 30 vuotta nuorempaa.
Kyse on mielikuvista ja tunnelmista, ei konkreettisista tavoitteista.
Mikähän on ap:n pointti, miksi häntä häiritsee, mitä joku muu tekee motivoituakseen?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 10:51"]
Mikähän on ap:n pointti, miksi häntä häiritsee, mitä joku muu tekee motivoituakseen?
[/quote]
En voi itse samastua siihen, että minulla olisi jääkaapin ovessa kuva, jonka naiselta en koskaan voi näyttää. Juuri syystä että kuntoilu ei ole sama asia kuin plastiikkakirurgia ja fotaroitu kuva. Jos minulla olisi meikkipeilin vieressä joku huippumallin kuva edustamassa sitä, minkä näköiseksi voin tulla meikkaamalla, minua pidettäisiin höyrähtäneenä. Mutta jos minulla on jääkaapin ovessa kuva, minkä näköiseksi tulen kuntoilemalla, olen "normaali".
Ette näe edellisessä mitään ristiriitaa?:)
Huomauttaisin, että jotkut esimerkiksi eivät pääse tällaiseen littavatsaan kuin vain kirurgin veitsen avulla:
Jos geeneistä johtuen rasva kertyy sinne vatsaan niin eipä tällainen ole mahdollinen kovalla treenilläkään.
Millaisia tuttuja ap.lla on jos heillä on pilvin pimein vähäpukeisten naisten kuvia jääkaappien ovissa.
Enneminkin minä ihmettelen ap,ta ja hänen ystäväpiiriään.
Muutenhan yleisesti kauniiden naisten kuvia on kiva katsoa. Ellei nyt ole kateellinen ja huono itsetuntoinen.
En edelleenkään ymmärrä, mikä on ap.n pointti. Mikä ap,ta nyppii jos hänen ystävillään on kauniiden naisten kuvia seinillä tai peilin ääressä kauniin naisen kuva.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 10:51"]
Mikähän on ap:n pointti, miksi häntä häiritsee, mitä joku muu tekee motivoituakseen?
[/quote]
En voi itse samastua siihen, että minulla olisi jääkaapin ovessa kuva, jonka naiselta en koskaan voi näyttää. Juuri syystä että kuntoilu ei ole sama asia kuin plastiikkakirurgia ja fotaroitu kuva. Jos minulla olisi meikkipeilin vieressä joku huippumallin kuva edustamassa sitä, minkä näköiseksi voin tulla meikkaamalla, minua pidettäisiin höyrähtäneenä. Mutta jos minulla on jääkaapin ovessa kuva, minkä näköiseksi tulen kuntoilemalla, olen "normaali".
Ette näe edellisessä mitään ristiriitaa?:)
[/quote]
Repeilen noille motivaatiokuville. Oikeastiko joku aikuinen käyttää niitä?
No meneehän moni kampaajallekin joku näyttelijän kuva mukana tilaamaan samanlaisen tukan
Kuka tahansa saa itsestään samannäkösen kun tossa kuvassa. Ei muuta kun photoshoppia peliin :-).
Mutta jos katsotaan asiaa ihan vakavissaan, niin kuka tahansahan saa tuommoisen vartalon. Tiettyjä rajoitteita tietysti on aina, jos halutaan päästä ihan huipulle, niin sillon perintötekijöidenkin pitää olla suotuisat. Mutta tuo eka kuva, niin kuka tahansa onnistuu tuossa niin halutessaan. Tohon ei vaan pääse ensi kesään mennessä eikä se myöskään onnistu syömällä herkkuja. Se vaatii kovaa, mutta ennen kaikkea fiksua treenaamista. Ja on usemman vuoden projekti.
Onneksi olkoon 34, kai ymmärrät, että jos joku ilmoittaa juoksevansa maratoorin, se on eri asia kuin että haaveilee 50v.:nä näyttävänsä 25v. fitnesstypyltä?
Minusta on hienoa, että olet päässyt tavoitteeseesi.
Ei minulla ole mitään tavoitteita vastaan, halusin puhua tavoitteista ja niiden mielikuvista.
ap
Tässä ketjussa paksupäisin ap ikinä. :D
Ei edes tajunnut 34:n viestiä. Tai mitään muutakaan mitä hänelle on yritetty selittää.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:01"]
Tässä ketjussa paksupäisin ap ikinä. :D
Ei edes tajunnut 34:n viestiä. Tai mitään muutakaan mitä hänelle on yritetty selittää.
[/quote]
Niin mitä minä en tajunnut?
Olen tässä ketjussa kertonut, että minua ärsyttää se, että ihmiset asettavat tavoitteekseen sellaisia heidän kannaltaan epärealistisia asioita, joita he bongailevat mediasta, kuten fitness-mallit. Vähän samaan tapaan kuin kosmetiikan ostaminen tekisi kaikista kuvankauniin.
En ole kertaakaan väittänyt, että vastusta ihmisten elämänmuutoksia ja realistisia tavoitteita, joiden eteen he työskentelevät.
Mitä edellisessä on niin vaikea ymmärtää?
ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:01"]
Tässä ketjussa paksupäisin ap ikinä. :D
Ei edes tajunnut 34:n viestiä. Tai mitään muutakaan mitä hänelle on yritetty selittää.
[/quote]
Komppi tälle! Ei vain riitä mikään määrä rautalankaa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:01"]
Tässä ketjussa paksupäisin ap ikinä. :D
Ei edes tajunnut 34:n viestiä. Tai mitään muutakaan mitä hänelle on yritetty selittää.
[/quote]
Komppi tälle! Ei vain riitä mikään määrä rautalankaa.
[/quote]
Johtuisko kuitenkin siitä, että ette ole esittäneet mitään pointteja täällä?:D
ap
Ap me ei ymmärretä miksi sua ärsyttää ihmisten haavekuvat ja inspiraationlähteet? Oletko terapeutti tai vastaava, ja törmäät jatkuvasti työssäsi tyhmiin ihmisiin, jotka ovat hajalla kun eivät olekaan viikossa tai viidessä vuodessa muuttuneet photoshopatuiksi valokuvamalleiksi ja muutenkin ihan toisen ihmisen näköisiksi? Ja sinua siis oikeasti ei ärsytä ne ihmiset jotka ihastuvat kauniisiin kuviin, vaan sinua ärsyttää median luomat epätodelliset mielikuvat kauniiden ihmisten vartaloista? Vai ärsyttääkö sinua nimenomaan se, että ihmiset ei ymmärrä että ne heidän haavekuvat ei ole todellisia, ja olet ehkä huolissasi esimerkiksi seuraavista sukupolvista, että miten se vaikuttaa heidän kehitykseensä kun todellisuus erkanee yhä kauemmas mainonnan luomista kuvista ja nyt myös aikuisten naisten hyväksymistä ja tavoittelemista esikuvista?
Vai onko tää ihan vaan sellasta, että voi vithu että toi Sirpa viiskytseittemän on dorka, mitä se oikeen kuvittelee itestään.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:04"]
Ei tullu mieleen, että kenestä vaan saa "sexyfitnessbaben" näkösen naamasta, ku vähän viittii meikata.. Tai siis niillä fitness naisillahan on vaan hirveet horo-pakkelit naamassa.
[/quote]
=D joo...kyllä kaikista saa meikillä kauniita. Reps.
[/quote]
Väitätkö sinä muka että ei saa? Jos otetaan lähtökohdaksi sama kuin noissa kuvissa, eli ammattilainen meikkaa ja ammattilainen valaisee ja ammattilainen kuvaa?
Et sitten vissiin oikeasti tiedä mistään mitään.
Ja nyt puhutaan siis normaaleista ihmisistä, ei sellaisista joilta puuttuu puoli päätä. Meikillä, varjostuksilla, valaistuksella, jälkikäsittelyllä saadaan ihmeita aikaan kuvissa.
EI kai kukaan oikeasti kuvittele, että tuollaiset tässä ketjussa esitellyt kuvat olisi raakakuvia vailla jälkikäsittelyjä?
PS. Mulla on kaveri joka oli yli 90kg pullukka, oli ollut pullukka aina. Kunnes sai jonkun kipinän, ja nyt on ollut muutaman vuoden kehonrakentaja, ja menestynyt kisoissakin.