Miltä se tuntuu kun näkee julkkiksen omin silmin?
Kuinka moni teistä on kokenut sen? itse olen suorastaan pelottavan tottunut siihen. Muistan kyllä miten se aikoinaan oli suurikin ihme
Kommentit (164)
Helsingissä näkee jatkuvasti julkkiksia politiikan, liike-elämän, viihteen jne. aloilta.
Monia heistä ei ensin edes tunnista, kun ovat ns. siviili- tai vapaa-ajan asuissa.
Joitain tunnen, ja tervehdimme molemminpuolisesti, enkä sen kummemmin asiaa mieti. Ovat naapureita, tuttuja harrastusten kautta tms. Mitään ihmeellistä ei heidän näkemisessään ole, kaikkihan me liikumme kotiemme ulkopuolella ulkoillessa, ostoksia tehdessä jne.
Ja ei, en ryhdy tässä kommentissa heitä nimeltä yksilöimään. Se olisi banaalia.
Onko kukaan Lammen Jussia viime aikoina nähny? Jossain vaiheessa täällä raportoitiin tosi aktiivisesti sen näkemisestä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tosiaan tuo jo mainittu "onpa tuo lyhyt".
Tosin en ole nähnyt livenä Hectoria enkä Timo Koivusaloa.
Koivusalon olen nähnyt kerran Porissa. Pituutta kyllä tosiaan mieheltä löytyy noin livenäkin katsastettuna.
Missä te asutte, jos ette ole tottuneet siihen, että julkkikset Suomessa ovat ihan tavallisia ihmisiä ja kulkevat vapaasti kaduilla?
Helsinkiläisenä julkkiksia näkee joka päivä, varsinkin Helsingin keskustassa. Samassa talossa asuu yksi näyttelijä, seuraavassa tunnettu muusikko. Todella, todella, äärimmäisen harvalla julkkiksella Suomessa on niin paljon rahaa, että joku muu kävisi niiden puolesta asioilla, kuten kaupassa. Tai etteivät kävisi esim. tavallisella lääkärillä. Ihan tosi kovan luokan julkkiksiinkin törmää äitysneuvoloiden odotushuoneissa, S-Marketin vessapaperihyllyllä, kirjastossa, vanhempainilloissa jne.
Viimeisen viikon aikana olen nähnyt lukuisia poliitikoita (kuljen säännöllisesti Eduskuntatalon ja lisärakennuksen liepeillä), Brother Christmasin (ilman partoja), Riina-Maija Palanderin, Michael Monroen ja Pamela Tolan.
Kun näitä missejä Sabina Särkkä,Rosanna Kulju jne on ollut jossain Stokkan kosmetiikassa niin olen suhtautunut kuin muihinkin myyjiin.
Joskus olen ollut VIP-avajaisissa,joissa mm. Karita Tykkä ja Satu Tuomisto.Olen seuraillut vähän uteliaana,miten he käyttäytyy.Aika hiljaisia ja varautuneita ovat.
Joitakin julkkiksia,kuten Marina,Sanna Mämmi,Mailis Penttilä olen nähnyt salilla (Forever Töölö).Olen vilkuillut syrjäsilmällä ja ”muka huomaamattomasti”.
Kun tulee kaupungilla arkilookissa vastaan,yritän näyttää,että en noteeraa.Varsinkin jos se julkkis on selvästi vähän räjähtänyt ja haluaa olla näkymätön.
Omassa työssä tapaan joskus.Yritän olla niin neutraali kuin mahdollista ja en koskaan puhu työn ulkopuolella kenestäkään.
Eduskuntatalon ympärillä erityisesti maalaiskuntien kansanedustajat/ministerit ottaa katsekontaktia ja tykkää,että heitä tunnistaa.
Jos joku Paavo Lipponen,Tarja Halonen,Niinistö tulee vastaan niin tervehdin.
Mun koira livahti ihan vasta viereiseen sovituskoppiin vaatekaupassa.Siellä kopissa oli Tuula Haatainen.Hän vain nauroi ja hellitteli koiraa:)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan Lammen Jussia viime aikoina nähny? Jossain vaiheessa täällä raportoitiin tosi aktiivisesti sen näkemisestä 😁
On jo aikaa,mutta olen nähnyt Pohjolankadulla Käpylässä ja Koskelantien El Karim-ravintolassa.Joskus tosi kauan sitten myös Iltakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Anders kirjoitti:
Olen puhunut Sauli Niinistön, Martti Ahtisaaren, Antti Rinteen, Päivi Räsäsen, Pekka Haaviston, Anneli Jäättenmäen, Mikko Alatalon, Dannyn, Jorma Kääriäisen, Kaj Chydeniuksen, Kari Väänäsen, Vesa Vierikon, Jouko Jokisen, Raipe Helmisen, Janne Ojasen ym. kanssa. Eipä nuo kovin ihmeellisiltä vaikuttaneet, vaikka joitakin heistä kyllä arvostankin.
Olet listaa pitänyt. 🙄
No en kyllä pidä listaa, mutta nuo nyt tuli äkkiä mieleen jonkin sortin 'julkkiksista'. Puuttuihan siitä nyt ainakin Michael Monroe, Kimmo Sasi, Juice, Esko Aho, Pentti Hietanen jne. :)
En ymmärrä julkkisten fanitusta enkä usein edes huomaa julkkiksia (olen kuulemma kävellyt useiden ohi tunnistamatta heitä, kaverit kertoneet).
Siltikin siitä tulee hetkellinen hassu olo, jos näkee tai jopa juttelee sellaisen kanssa, jonka on tottunut näkemään TV:ssä tai lehtikuvissa, oli kyse sitten kenestä hyvänsä. Samoin jos esim. muusikkoja on tottunut näkemään lavalla, tulee heistä hassu olo kun näkee heitä lavan ulkopuolella. En tiedä mistä tämä johtuu.
Suomen julkkikset kuitenkin on aika pienen piirin julkkuja, ehkä voisin pari sydämentykytystä saada, jos näkisin livenä jossain kaupan kassajonossa esim. Beyoncen tai Paul MacCartneyn tms.
Riippuu kenet tapaa. Jos julkisuuden henkilö on itselle tärkeä ja omaan elämään suuresti vaikuttanut (vaikkapa kirjailija tai muusikko) kyllähän se tuntuu hienolta nähdä livenä. Silti, hän on aivan tavallinen ihminen kuten mekin, tekemässä tavallisia asioita joten eipä se loppujen lopuksi mikään maailmaa mullistava ihme ole. T. muutaman oman idolin kasvotusten tavannut
Jyvääskylässä törmää aina silloin tällöin Mauno Voutilaiseen. Ihan ihminen hänkin on vaikka hieman vatsan pohjasta kouraiseekin kadulla nähdessä.
Minä näin kerran Arttu Wiskarin kirppiksellä, eikä tuntunut erikoiselta. Ihminen hänkin vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkutyttönä kun törmäsin Dianaan jäi jotenkin tyhjä olo:D Olin ihaillut häntä ihan hirveästi tai ehkä enemmänkin sitä "myyttiä" hänen ympärillään. Silloin jotenkin konkreettisesti tajusin että hänhän on vaan ihminen eikä julkkikset ole mikään ihmeellinen oma rotunsa. Mielenkiintoni häneen lopahti silloin mutta tietysti teininä olin todella surullinen kun kuulin hänen kuolemastaan:( Mutta enemmän niinkun ollaan mukavan nuoren naisen jolla on kaksi lasta enkä minkään joukko hysterian vallassa.Ton jälkeen en ole osanut enää nostaa julkkiksia millekkään jalustalle.
Törmäsit ? kerro enemmän tästä yllättävästä tapaamisesta, Näitkö vain jostain kaukaa menevän turvamiesten edellä (jotakuinkin aina näin kulki) vai miten?
Olen tämän kertonut ennenkin täällä palstalla mutta siis kirjaimellisesti pikkuveljeni kanssa törmättiin häneen. Jouluruuhkassa Harrodsilla hänen turvamiehet meinas jyrätä meidän yli. Diana pysähtyi sen verran että huumorilla "nuhteli" turvamiehiään ja silitti pikkuveljeni päätä ja huikkasi isälleni sorry. Nyt saa olla viiminen kerta kun tämän tänne rustaan ettei käy juttu vanhaks;D
No jopas. Haluan vain sanoa sen , että jo tuostakin saa sen ihanan kuvan minkä lehdistä hänestä aina saanut. Kansanläheinen, empaattinen ja nopeasti tilanteeseen reagoiva. Olisinpa itse joskus hänet saanut tavata.
Aika kultaa muistot. Kyllähän lehdistö kirjotteli Dianasta aikanaan kun Meghanista konsanaan. Toivotaan että Meghanille ei käy yhtä huonosti ja että saa ansaitsemaansa kunnioitusta jo elinaikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Jyvääskylässä törmää aina silloin tällöin Mauno Voutilaiseen. Ihan ihminen hänkin on vaikka hieman vatsan pohjasta kouraiseekin kadulla nähdessä.
Kuka on Mauno Voutilainen? Mistä julkkis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Mauno Voutilainen? Mistä julkkis?
Se tais olla vitsi.
Aluksi saattaa hieman jännältä tuntua, mutta ihmisiähän nekin vain ovat!
-Nainen, 50
Oon miettinyt miltä tuntuisi jos Leo DiCaprio joskus seisois mun kylppärissä.
Työn merkeissä on tullut tavattua siten, että 2000-luvulla olivat pääasiassa eri valtioiden päämiehiä ja eturivin poliitikkoja sekä talouselämän huippuja. 2010-luvulla työpaikka vaihtui aivan toisenlaiseksi ja julkkikset on olleet tv-, viihde- ja musiikkimaailman edustajia.
2000-luvun tapaamiset olivat muodollisia ja tarkasti etukäteen suunniteltuja. Ja samalla myös stressaavia. En kannata demareita mutta tuon ajan demaripoliitikot olivat kaikkein inhimillisimpiä ja ystävällisimpiä tapaamistani.
2010-luvun julkkikset on olleet yleensä positiivisia kokemuksia. Muutama ns. hiipuva naisartisti on aiheuttanut vähän ylimääräistä ohjelmaa mutta muuten kaikki (ja hekin) olleet ok.
Silti kyvykkään julkkiksen tapaaminen on edelleen riemastuttava kokemus, ei sille mitään voi. Heissä on jokin ominaisuus, joka nostaa muiden yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt miltä tuntuisi jos Leo DiCaprio joskus seisois mun kylppärissä.
Joo ja sä istuisit vieressä pytyllä ja 💩haisis.
Vierailija kirjoitti:
Lammen lisäksi tuntuu monilla olevan yleisimpiä bongauksia Helsingissä Jone Nikula ja Juha Veijonen. Jussin joskus olen kyllä nähnyt mutta ihme kyllä en Veijosta tai Nikulaa.
Harvemmin muutenkin julkkiksia tullut katukuvassa vastaan kun pistätynyt etelämpänä. No Kauko Röyhkän kanssa olin samoissa liukuportaissa taannoin, että tuo nyt tulee mieleen.
Mua säälittää. Tunnen hyvin monta julkkista ja tiedän miten raastavaa on elää sellaista kaksoiselämää; pitää yllä sitä julkista kuvaa ja silti olla oikeasti ihan tavallinen hämmentynyt ihminen. Minnekään ei voi mennä rauhassa, aina tunnetaan. Kuvittele itse, miltä tuntuu istua vastaanotolla odottamassa lääkäriä, kun kaikki miettii mikähän tolla on, ostaa hygieniatarvikkeita kaupasta, kun kassahihnaa kuvataan, käydä ulkoilemassa kun joku lähetee "vahingossa" seuraamaan minne menet. Jne. Antakaa olla rauhassa. Tv Läheinen