Sain potkut
Olen ollut kirjakaupassa lokakuusta asti. Kaikki on ollut minusta OK. Minut valittiin testein 20 hakijasta ja aluksi kehuttiin innokkuuttani ja asiakkailta tulleita palautteita. Minulle alettiin antaa kaikkea outoja hankkeita jotka ei liity myyntiin. Vastoin sopparia. Sitten alettiin antaa pisteita viikoittain suoritteista. Homma meni vaikeaksi. Olin koeajalla kun pomo kutsui minut pikaisesti kahville kanssaan huoneeseensa. Kun kahvista oli puolet juotu pomo sanoi minut erotetaan koeajalla yleisen sopimattomuuden takia. Piti allekirjoittaa irtisanomistieto heti. Kahvinjuontini keskeytyi. Pomo sanoi juo se kahvi ja sit saat hakea sun takin ja laukun. Et puhu ja Tiina saattaa sinut ulos ja siita 100m. Ota bussi.
Onko sinut irtisanottu noin nopeasti. Unohdin puhelimen sinne ja vaatteita Mutta en saa tulla kauppaan vaan saan ne postitse Mutta saan itse maksaa ne.
Olen maassa. Kauhean tylysti heitettiin ulos.
Kommentit (167)
Itse olin töissä yli 10 v yhdessä työpaikassa. Olin jo siivonnut paikkani, yt neuvottelut kesti on/off pari vuotta.
Lopulta oli minun vuoro ja esimieheni oli aivan loppu itsekin.
Minä halasin, allekirjoitin ja sanoin tämä ei ole sinun syysi ja lähdin.
Otin käsilaukkuni mukaan, kun menin neuvotteluhuoneeseen. Paikalleni jäi mitä jäi, oli talon tavaroita, ainoastaan pari pakasterasiaa jäi ja työkaverini ne pelasti.
Ja sain ne häneltä jälkikäteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon esimerkkejä missä irtisanottu on alkanut riehumaan ja hyökännyt asiakkaiden päälle.
Mutta miten voidaan estää saamasta omia tavaroitaan ja antaa porttikielto kauppaan?
Kaupalla on oikeus valita asiakkaansa. No ei kai tarkoita sitä etteikö voisi mennä kauppaan *kirjaostoksille*, mutta henkilökunnan tiloihin ei ole enää asiaa.
Ihmettelen miksei ap voi mennä vaikka kaupan eteen ja joku työntekijä tuo hänen kännykkänsä.
Ei yleisellä kaupalla ole oikeutta valita asiakkaitaan eikä porttikieltoja lain mukaan ole olemassa. Henkilökunnan tiloihin ei tietenkään ole asiakkailla asiaa.
Av mammat eivät käsitä edes mikä on koeaikapurku. Mitenpä sitä ilman työhistoriaa.
Di, johtaja
Koeaikapurkuun ei edes tarvita mitään perusteluja. Voi vaan sanoa esim että olet tosi hyvä työntekijä ja varmasti sovit paremmin johonkin toiseen työtehtävään, mutta täällä tämä homma ei valitettavasti toiminut. Ei ole mitään tarvetta haukkua ketään varsinkaan jos haukkumiseen ei edes ole todellista syytä, vaan työnantajan pitää nyt vaan syystä tai toisesta päästä eroon. Kamalaa tuollainen että muserretaan toisen itsetunto ja järkytetään totaalisesti ihan vaan sen takia että alalla/firmalla menee huonosti.
Jos ap olisi oikeasti jotenkin sosiaalisesti häiritsevän "outo" niin eivätköhän he sen olisi jo haastatteluissa ja testeissä huomanneet. Ja mitä ne positiiviset asiakaspalautteet sitten oli? Nyt yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos vaan. Tuon tilanteen totuus oli jotain ihan muuta kuin miten se ap:lle esitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole tietoisia siitä,kuinka tylyä touhu käytännössä on.
Yt:neuvottelujen päätteksi työntekijöitä todellakin "saatellaan" piahlle saakka irtisanomispaperi kädessä.
Että varmasti asia tulee ymmärrettyä.
Siinä sitä on täydessä shokissa hoiperrellut jopa kymmeniä vuosia työpaikassa ahkeroineita.
Teidät on irtisanottu! Tyhjentäkää työpöytänne ! Voitte poistua!
No en tiedä, että millaisesta työpaikasta sinut on irtisanottu YT:iden myötä, mutta kyllä minulla oli tällöinkin irtisanomisaika, eikä viimeisenä päivänä mitenkään saatettu ulos.
Maksavat irtisanomisajan palkan ilman työvelvoitetta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Koeaikapurkuun ei edes tarvita mitään perusteluja. Voi vaan sanoa esim että olet tosi hyvä työntekijä ja varmasti sovit paremmin johonkin toiseen työtehtävään, mutta täällä tämä homma ei valitettavasti toiminut. Ei ole mitään tarvetta haukkua ketään varsinkaan jos haukkumiseen ei edes ole todellista syytä, vaan työnantajan pitää nyt vaan syystä tai toisesta päästä eroon. Kamalaa tuollainen että muserretaan toisen itsetunto ja järkytetään totaalisesti ihan vaan sen takia että alalla/firmalla menee huonosti.
Jos ap olisi oikeasti jotenkin sosiaalisesti häiritsevän "outo" niin eivätköhän he sen olisi jo haastatteluissa ja testeissä huomanneet. Ja mitä ne positiiviset asiakaspalautteet sitten oli? Nyt yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos vaan. Tuon tilanteen totuus oli jotain ihan muuta kuin miten se ap:lle esitettiin.
Minä en vihaa mitään enemmän kuin sellaista ympäripyöreää lässytystä, että "ei sinussa ole henkilökohtaisesti mitään vikaa, mutta homma ei nyt vain valitettavasti toiminut." tuollainen saisi minut raivon valtaan. Sanokoot suoraan vaikka että olet liian itsepäinen. Mutta voi hitto että vihaan tuollaista "pehmentämistä." minä en tarvitse mitään p*skapuheita keneltäkään.
Meillä jenkkiomisteisessa it-alan firmassa irtisanotun tulevat pomon huoneesta hakemaan 2 turvamiestä. Syynä n pelko siitä että irtisanottu voisi kostoksi tehdä jotain firmalle ja asiakkaille erittäin haitallista. Joten turvamiesten saattaessa saa hakea työpisteestä henkilökohtaiset tavaransa, luovuttaa puhelimen ja läppärin takaisin ja sitten pitää lähteä.
Tämäkin on vaan yksi esimerkki siitä että ihminen on kyllä vitt*mainen laji. Syrjintä, riisto, hyväksikäyttö jne. voisivat olla ihan olympialajeja, osoittaisivat paremmin mihin tämä laji kykenee. Turha sitä on ihmetellä mt-ongelmia mistä ne johtuu. Ei alienitkaan halua täällä poiketa kun näkevät millaisia ollaan.
Tuossahan työnantaja on tehnyt virheen selittelemällä ja puhumalla. Olisin sanonut vain koeaikapurku!
joko tämä on provo tai sitten aloittaja on ihan liian tossu/ovimatto/alistuvainen. Kyllähän jokaisella tulee olla oikeus hakea omat tavaransa pois eikä pidä suostua mihinkään "me lähetämme ne postissa ja maksat itse postimaksun" -liatanioihin. Silloin vain perse tiukasti tuoliin ja erittäin rauhallinen ilmoitus, että en lähde täältä mihinkään ennenkuin saan tavarani, teillä ei ole oikeutta pitää henkilökohtaisia tavaroitani omananne.
Silloin rikosnimikkeenä on henkilökohtaisen omaisuuden laiton takavarikointi (tai joku vastaava, en aio nyt tarkistaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vihaa mitään enemmän kuin sellaista ympäripyöreää lässytystä, että "ei sinussa ole henkilökohtaisesti mitään vikaa, mutta homma ei nyt vain valitettavasti toiminut." tuollainen saisi minut raivon valtaan. Sanokoot suoraan vaikka että olet liian itsepäinen. Mutta voi hitto että vihaan tuollaista "pehmentämistä." minä en tarvitse mitään p*skapuheita keneltäkään.
Aika usein totuus on että pärstäkertoimella mennään ja kaikki ei vaan sovi joka paikkaan. Se että sinä haluat kuulla itsesi haukuttavan irtisanomistilanteessa ei tee siitä asiallista toimintatapaa. Rehellisen, rakentavan kritiikin paikka on työsuhteen aikana, ei sen päättyessä.
Tosi outo keissi. Sillon, kun oma sopimukseni erään teleoperaattorin puhelinmyyjänä purettiin koeajan puitteissa, koska en päässy myyntitavoitteisiin, kysyin, saanko tehdä päivän kuitenkin loppuun (koska palkkahan kuitenkin juoksee, kun irtisanominen tehtiin aamupäivästä). Esimies vastasi, että tottakai saan olla päivän loppuun. Siinä sitten kävin juttelemassa työkavereille iloisena, koska en muutenkaan viihtynyt tuossa työssä enkä mitään töitä enää tehnyt. Lisäksi, miten voi olla mahdollista, ettei omia tavaroita saa hakea vaikka maailmanääristä? Nehän ovat ap:n omia tavaroita ja tuo, että niitä pidetään väkisin jossain työpaikalla jemmassa on mielestäni jo varkaus!
Mut irtisanottiin koeajalla ja myös työvelvoite päättyi siihen hetkeen. Antoivat pitää puhelimen seuraavaan päivään kun omaa ei ollut olemassa, oli vain se firman kännykkä käytössä. Ei siinä tainnut kukaan saattaa ulos, poistuin itse. Mutta seuraavana päivänä tuli vain IT jäbä hakeen alaovelta sen firman kännykän. Tavallaan ihan asiallisesti hoidettu firman puolelta, vaikka tietysti itteäni otti päähän aika paljon. Oli kyllä virherekrytointi täysin, hakivat pitkän linjan ammattilaista ja palkkasivat minut, vaikka selkeästi kerroin miten rajattu kokemukseni oli. Tietenkin otin tarjotun mielenkiintoisen työn, olin nimittäin työttömänä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin töissä yli 10 v yhdessä työpaikassa. Olin jo siivonnut paikkani, yt neuvottelut kesti on/off pari vuotta.
Lopulta oli minun vuoro ja esimieheni oli aivan loppu itsekin.
Minä halasin, allekirjoitin ja sanoin tämä ei ole sinun syysi ja lähdin.Otin käsilaukkuni mukaan, kun menin neuvotteluhuoneeseen. Paikalleni jäi mitä jäi, oli talon tavaroita, ainoastaan pari pakasterasiaa jäi ja työkaverini ne pelasti.
Ja sain ne häneltä jälkikäteen
En allekirjoita mitään!! Miksi allekirjoittaisin.
Vierailija kirjoitti:
joko tämä on provo tai sitten aloittaja on ihan liian tossu/ovimatto/alistuvainen. Kyllähän jokaisella tulee olla oikeus hakea omat tavaransa pois eikä pidä suostua mihinkään "me lähetämme ne postissa ja maksat itse postimaksun" -liatanioihin. Silloin vain perse tiukasti tuoliin ja erittäin rauhallinen ilmoitus, että en lähde täältä mihinkään ennenkuin saan tavarani, teillä ei ole oikeutta pitää henkilökohtaisia tavaroitani omananne.
Silloin rikosnimikkeenä on henkilökohtaisen omaisuuden laiton takavarikointi (tai joku vastaava, en aio nyt tarkistaa)
Juuri näin. Soitto poliisille heti työpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yt:neuvottelujen päätteksi työntekijöitä todellakin "saatellaan" piahlle saakka irtisanomispaperi kädessä.
Siinä sitä on täydessä shokissa hoiperrellut jopa kymmeniä vuosia työpaikassa ahkeroineita.
No en tiedä, että millaisesta työpaikasta sinut on irtisanottu YT:iden myötä, mutta kyllä minulla oli tällöinkin irtisanomisaika, eikä viimeisenä päivänä mitenkään saatettu ulos.
Juuri näin. Ulkomailla asuva kaverini oli vuoden irtisanomisajan kotona ilman työvelvoitteita. Oli pankissa töissä, ja erittäin hyvät ehdot työsopimuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ulkomailla asuva kaverini oli vuoden irtisanomisajan kotona ilman työvelvoitteita. Oli pankissa töissä, ja erittäin hyvät ehdot työsopimuksessa.
Ja halvemmaksi tulee näin, kuin hän saisi vietyä asiakkaita toiseen pankkiin irtisanomisaikana.
Vierailija kirjoitti:
Jari niminen?
Jaripa hyvinkin
Vau ! Tosta vaan aloit opiskelemaan kieltä. Yhtä, mikä on yksi maailman vaikeimmista.
Aloitko yksin opiskelemaan vai miten oppiminen kävi ?