Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhien perheiden vesät menestyvät rikkaita heikommin työelämässä, vaikka olisivat olleet hyviä koulussa?

Vierailija
06.03.2019 |

Tuosta oli joku tutkimus taannoin, ja asia jäi vaivaamaan mieltäni.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä ovat suomenkieliset hyvät oppilaat ja ne huonot oppilaat ovat ruotsinkielisiä, jotka menestyvät huonosta koulumenestyksestä huolimatta. 

Tämä selittää eron ja tutkimuksissakin se on todettu että ruotsinkieliset pääsevät helpommin korkeakoulutukseen ym. ym.

Vierailija
82/86 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaiden lapset saa paremmat kesätyöt suhteilla tai omista yrityksistä, kehittävät työt ja köyhien lapset lähtee ruohonjuuritason töistä. Loppuja ei sitten työ kiinnosta ollenkaan vaan suoraan sossun luukulta tuet jos vanhemmatkin asioivat siellä. Kiire teininä jo perheen perustamiseen jotta saa kaikki yhteiskunnan tuet ja huolehditaan. Ne ovat kokeneet paljon laiminlyöntiä, traumoja omassa lapsuudessaan ja sitten koitetaan paikata niitä alkamalla liian varhain itse vanhemmiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua varmaan ikuisesti vainoaa eräs keskustelu, jonka kävin rikkaan perheen rikkaan pojan kanssa.

Jutellessamme ajauduimme keskustelemaan köyhyydestä ja tällä muuten oikein mukavalla miehellä oli jotenkin kummalliset, ehdottoman tiukat näkmykset siitä, kuinka häneltä ei liikene tippaakaan myötätuntoa niille, jotka tässä maailmassa kärsivät. Kaikki on kuulemma asenteesta kiinni ja kärsiminen  kertoo vain siitä, että asenteessa on vikaa. Pitää kuulemma vain ottaa itseään niskasta kiinni. Ehdotin sitten kaikenlaisia esimerkkejä absoluuttiseen köyhyyteen syntymisestä mielenterveysongelmiin ja ihmiskauppaan. Ei, kaikki on kuulemma vain itsestä kiinni. Tämä jäbä oli siis jonkun toimarin ja huippuneuropsykologin tms. poika, jolla oli jotain omia bisneksiä ja rahaa kuin roskaa. Käytti esimerkkinä itseään, kuinka oli kuulemma tehnyt itse paljon töitä. Varmaan olikin, mutta ei millään ymmärtänyt kun yritin selittää, että bisneksen perustaminen lukioiässä on taatusti ollut hänelle miljoonasti helpompaa kuin useimmille, koska hänellä on ollut a) esimerkki ja tuki kotoa, b) valmiita suhteita ja ennen kaikkea c) mitään pahaa ei olisi koskaan tapahtunut hänelle, vaikka hän olisi epäonnistunut. Hänellä on varmaan ollut arvokas sijoitussalkku jo ala-asteella. Joku normiteini ei noin vain revi tyhjästä rahaa bisneksiin ja uskalla ottaa riskiä, kun ei ole töitä, koulutusta eikä säästöjä. Tämä kuvio oli jatkunut läpi koko hänen elämänsä. Hän vain käveli paikkoihin ja sai aina haluamansa, oli se sitten korkean aseman työpaikka jostain maahantuontifirmasta ilman alan osaamista tai vuoden sapattivapaa maailmanympärimatkoineen. Kaikki oli omaa ansiota ja jos ei ollut samassa tilanteessa kuin hän, niin oma vika.

Vieläkin jotenkin hyytää kun ajattelen koko ihmistä.

No mutta hän on oikeassa, vaikka onkin ollut helpompaa hänellä niin silti jokaisen täytyy ottaa vastuu omasta elämästä ja tehdä siitä sellainen mitä haluaa eikä syytellä muita.

Jos synnyt köyhänä se ei ole sinun vikasi, mutta jos kuolet köyhänä se on.

Tämmöisistä viesteistä huomaa, kuinka osalla menee pointti viuhuen ohi. Voihan sitä silmät ummessa hokea jotain slogania, mutta tosiasia on, että hyvistä lähtökohdista ponnistavat harvoin itse tajuavat hyväosaisuuttaan. Kun kaikki hyvä on tullut itselle kuin manulle illallinen ja elämän suurin ongelma on, että bilehuumeita tulee käytettyä useammin kuin kannattaisi, on näköjään helppo nyrpistää nenäänsä sille lapsena pakkonaitetulle lukutaidottomalle tytölle, että mitäs on köyhä ja luuseri. (Tapasimme siis sillä hänen maailmanympärimatkallaan eräässä maassa, jossa on paljon erilaisia sosiaalisia ongelmia).

Tämä asenne on mielestäni uskomaton ja kiittämätön ja kertoo mielestäni paljon näistä perintörikkaista.

Minä en ole mikään perintörikas :D teillä se pointti menee ohi kun ajattelette tunteella ettekä halua kohdata tosiasioita.

Sitä paitsi monet maailman rikkaimmista ovat olleet köyhiä nuorina, on asuttu autossa ja köyhillä alueilla jne.

Vierailija
84/86 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat varakkaiden perheiden tytöt ei pärjää töissä vaikka pärjäävätkin koulussa. Lisäksi ovat alistuvia eivätkä ymmärrä elämästä juuri mitään. Pojilla asia on toisinpäin. Miehen nyt ylipäänsä on helppo pärjätä työelämässä. En ymmärrä miksei rikkaat tytöt pärjää. Jotenkin se hemmoteltu olemus varmaan on osasyynä. Sitten päädytään jalkojen levittelijäksi kun ei muuhunkaan ole .

Vierailija
85/86 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylie Jenner on maailman nuorin miljonääri joka on itse tehnyt omaisuutensa.

Vierailija
86/86 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän kodin perintönä tulee vasemmistolainen ajattelutapa, josta on hyvin vaikea lähteä työelämässä menestymään valivali -ajattelulla..

Etkö mihinkään muuhun kykene, kuin lapselliseen oikeisto/vasemmisto mustavalkoajatteluun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän