Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskujen jälkeen tilille jäi tälle kuulle rahaa 5€, arvaa ahdistaako?

Hukassa
06.03.2019 |

Edellisessä kuussa jäi 26€, mutta jouduin jättämään yhden laskun maksamatta. Sain sen maksuun tässä kuussa intrumin osuudella höystettynä. Taas jäi kaksi laskua rästiin, jotka seuraavassa kuussa on kasvanut kaksinkertaiseksi. Ei tuosta hännästä saa oikeasti mitenkään kiinni.

Tämä kuukausi tulee olemaan vaikea, koska minulla on jääkaappi aika tyhjä, pakastimessa yksi ruisleipä ja kaapissa yksi paketti kaurapuuroa. Töille olisi tarvetta, mutta tästä pikkukylästä ei töitä saa. Työmahdollisuudet paranisivat huomattavasti jos muuttaisin toiselle paikkakunnalle. Rahaa ei ole toteuttaa tätä muuttoa. Miten h*lvetissä pääsen tästä pyörästä irti? Luottotiedot vielä kunnossa. Ei ole sellaisia laskuja / palveluita, joita voisi "lopettaa" eli säästöä ei saa sieltäkään. Suurin syy ongelmaan on se, että laskut kiertää perintätoimiston kautta ja tämän kierteen saaminen päätökseen on todella vaikeaa. Ei ole myöskään omaisuutta mitä voisi muuttaa rahaksi. Jos tulee mieleen ideoita niin otan ilolla vastaan. Seuraavan kuukauden pitäisi toivottavasti olla vähän helpompi, ellen ole unohtanut jotain ja puolessa välissä kuukautta saa sydän-/paniikki-/ahdistuskohtausta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laskuja sinulla on? Peruselämiseen saa kyllä apua toimeentulotukena, jos raha ei riitä.

Vierailija
2/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin edellinen. Miksi laskuja on niin paljon, ettei tt-tuki riitä? En siis syytä mistään, mutta avaa ongelmaa vähän enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelin köymään diakonia/seurakunta toimistolla, itse olen saanut sieltö apua maksamattomaan vuokraan.

Vierailija
4/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene diakonille Sauli on anatnut sinne rahaa.

Vierailija
5/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laskuja tosiaan on. Kannattaisi listata ne kaikki tänne ja esim mihin ne on mennyt, niin saisi paremman kuvan siitä miten kulutat rahoja ja miten hoidat taloutta. Vain silloin voidaan auttaa 

Vierailija
6/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimoit ne laskut

Ja muutat

Pummi vaikka rahat muuttoon

Hae se duuni uudesta paikasta

Vierailija
7/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy bärsettä.

Vierailija
8/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne laskut itsestään tule

Vierailija
9/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten/millä sä sitten elit viime kuun, jos jäi 26 euroa koko kuukaudeksi?

Vierailija
10/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelin köymään diakonia/seurakunta toimistolla, itse olen saanut sieltö apua maksamattomaan vuokraan.

Asunet pienellä paikkakunnalla? Tosin niin ap myös.

Vierailija
11/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä mättää, ite samoilla tuilla ja voin käydä kerran kuussa vaikka ulkona syömässä eikä tee tiukkaa. Alkoholia en käytä.

Vierailija
12/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan täällä oli ketju jossa kerrottiin yli 2000 tuloista työttömällä.

Vierailija
13/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt ap jotain. Täällä palstalla on tästä aiheesta tietäviä, mielellään autetaan.

Vierailija
14/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Minulla on ylimääräinen 2 kg puuropaketti, tosin en tiedä onko mennyt jo vanhaksi.

Vierailija
15/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin eilen mieheltäni, että joku käy töissä Helsingissä Kajaanista asti. Perjantaisin köröttelee kotiin ja sunnuntaina takas töihin. On enemmän rahaa tilillä kuin 5€.

Vierailija
16/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Työttömäksi jäädessä jäi pari laskua maksamatta. Työttömyystuki on toista kuukautta jäissä "selvitysten" takia. Toimeentulotuki on riippuvainen työttömyystuesta ja tuet myöhästyy vaikka kaikki liitteet ja selvitykset on toimitettu. Muutamasta pikkulaskusta tulee tosi iso lasku kun en saa maksettua ajalla tukien myöhästymisen takia. Normaalisti olen säästäväinen ja osaan budjetilla pienetkin tulot. En keksinyt muuta niin otin kalliin lainan jolla maksoin laskuja ettei kasva vielä korkoja ja mene ulosottoon.

Onko muuten kelalta mahdollista saada korvausta laskumuistutuksista laskuista joita ei ole saanut maksettua kun tuet ei tule ajallaan?

Vaikeaa on!

Vierailija
17/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Työttömäksi jäädessä jäi pari laskua maksamatta. Työttömyystuki on toista kuukautta jäissä "selvitysten" takia. Toimeentulotuki on riippuvainen työttömyystuesta ja tuet myöhästyy vaikka kaikki liitteet ja selvitykset on toimitettu. Muutamasta pikkulaskusta tulee tosi iso lasku kun en saa maksettua ajalla tukien myöhästymisen takia. Normaalisti olen säästäväinen ja osaan budjetilla pienetkin tulot. En keksinyt muuta niin otin kalliin lainan jolla maksoin laskuja ettei kasva vielä korkoja ja mene ulosottoon.

Onko muuten kelalta mahdollista saada korvausta laskumuistutuksista laskuista joita ei ole saanut maksettua kun tuet ei tule ajallaan?

Vaikeaa on!

En nyt ihan ymmärrä, mikä tässäkään on ongelma. Tt-tuen pitäisi tulla reilussa viikossa tilille, mikäli tilanteensa on selittänyt. Ja miksi ei olisi tilannettaan selittänyt, sitä en ymmärrä. Mitä laskuja kyseessä? Joidenkin lafkojen kanssa on ihan mahdollista neuvotella lisää maksuaikaa, suosittelen. Kalliita lainoja taas en.

Vierailija
18/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on!

Eikös toimeentulotuessa ole niin, että kyllä he myöntävät toimeentulotukea mutta perivät sen sitten työttömyystuesta kun se päätös tulee. Eli teeppäs valitus tuosta asiasta. Eivät voi siis pimittää toimeentulotukea sen takia, koska työttömyystuessa kestää, paitsi jos ongelma on johtunut sinusta ja siitä miten olet sen hoitanut. 

Vierailija
19/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ahdistaa. Olen ollut samassa jamassa. Ei ehkä ihan noin paha, mutta melkein. Enkä vieläkään rahalla hurraa tässä. En osaa neuvoa tämän hetken tilanteeseen apua, paitsi juuri tuo seurakunnan diakonityö, he yleensä auttaa ainakin ruoan muodossa. 

Jos saisit töitä toiselta paikkakunnalta, sos. toimi varmaan auttaisi muuttokustannuksissa harkinnanvaraisena. Kannattaa kysyä heti aamulla sieltä, eli soita sinne ja selitä tilanne. Voisit saada myös maksusitoutumuksen ruokakauppaan.

Vierailija
20/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on!

Eikös toimeentulotuessa ole niin, että kyllä he myöntävät toimeentulotukea mutta perivät sen sitten työttömyystuesta kun se päätös tulee. Eli teeppäs valitus tuosta asiasta. Eivät voi siis pimittää toimeentulotukea sen takia, koska työttömyystuessa kestää, paitsi jos ongelma on johtunut sinusta ja siitä miten olet sen hoitanut. 

Juuri näin meni ainakin mulla. Tt-tuki vähennettiin sitten kun tuli ansiosidonnainen. Tähän hätään tosin ei auta aloittajaa, mutta muille tiedoksi ja vastaisuuden varalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä