Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Joulukuiset
(15.3.2013)
mago kp 6/28 yk11
Metsätähti88 kp 11/30-35 yk 4
Maizaana kp 12/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp13/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 13/25
Lapinnoita 14/28 yk 2
sabriina kp 14/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 15/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 16/30-35 yk 3v.
Mussuttaja kp 18/24 yk1
serputin kp 18/29-31
Pikkuinenmyy kp 20/~30
Meltsu12 kp 24/30-36 yk 1
Jonsteri kp 35/25-39 yk 14
Mukana myös:
Roxymamma
Tervetuloa uudet ja uusvanhat=)
Nyt ei anna pikkumies kirjoitella yhtään. Vapaapäivää siis viettelen pienimmäisen kanssa kotona...
Koitan tulla myöhemmin uudestaan.
).( Sen verran omaa napaa, että tosiaan kaikki ovistuntemukset katosivat enkä ole edes tikutellut tässä kierrossa. Voi siis kaiketi olla, ettei koko ovista tule edes tässä kierrossa. Eilen oli muistaakseni hieman menkkamaista jomottelua, mutta minulla on kyllä ollut oviskivut huomattavasti selkeämpiä... eli enpä paljon noiden nippailujen varaa laskisi.
Nyt on oltava pienen kanssa, heipat!
Siiis mä kuolen :D Tänne kun ilmoitin 5.3 että kp sitä ja tätä ja kaikke mitä ny kirjoitin.. Huomasin ÄSKEN vasta että olen kommentoinut että mikäs sen mukavampaa kun JOULUVAIVA! Siis tarkoitin kylläkin JOULUVAUVA :D Nyt kyllä hävettää kun ei osaa edes kirjoitella enään ;)
ON: nyt meni taas kaikki ihan sekaisin. Olin siis ihan tosissani odottamassa kuukautisia vajaan viikon päästä, mutta eilisten limojen ja tuntemusten takia kaikki meni ihan sekaisin. Ja tänään asiaa sekoitti vielä se, että limat jatkuu ja tuntuu aika märältä ja ovulaatiotestissä testiviiva ja kontrolliviiva lähes yhtä tummat...pitää aika tarkkaan kyllä noita katsella, että huomaa eron. No nyt siis vaikuttaisi siltä, että ovulaatio vasta edessä. Ollaan menossa nyt viikonlopuksi toiselle paikkakunnalle ja yövymme mieheni vanhempien luona joten menee hankalaksi tuon mahdollisen ovulaation ensinnäkin testaaminen huomenna ja vieläpä sen hyödyntäminen. Äh, kylläpäs sekoitti nyt koko homman tämä tilanne! Eilen touhuiltiin makkarissa mutta se ei taida riittää, jos ovulaatio viikonloppuna. Pitää yrittää keksiä jotain. No, ainakin on vielä toivoa onnistua raskautumisessa tämän kierron aikana...
Täällä taas.
ON:Taisin lupailla väliaikatietoja jo tiistaille, mutta en ole sitten koneelle ehtinyt. Tein raskaustestin ja kyllä se vain niin on, että uutta yritystä kohti. Hirmuisen turvoksissa ollaan sitten ilmeisesti ihan muuten vain.
Pirpanakin katsoi tänään vatsaani iloisena: "Siellä kasvaa mun pikkuveli!" Heh, oliskohan se niin? Pirpana toivoisi niin kovasti pikkuveljeä.
No tällä viikolla on kaikkien sääntöjen mukaan harrasteltu joka toinen päivä, joten laskeskelin, ettei ainakaan siitä pitäisi olla kiinni. Ajankohta on ehdottomasti oikea. Ovulaatio vaikuttaa olleen tässä tällä viikolla, kun on ollut niin kosteat oltavat.
Tulisko sieltä joululahja? Olis niin kiva saada vauva jo tämän vuoden puolella. Onneksi mun kierto on niin lyhyt, etten kauan ehtinyt surra tuota menkkojen alkua. Nyt saa taas alkaa jännittää.
Ja anteeksi, etten nyt kommentoi muita. Kauhea väsy ja kävin vain nopeasti lukaisemassa, mitä tänne kuuluu. Ensi kerralla sitten vähän aktiivisemmin. Yötä, tytöt!
Joo... niin siinä sitten kävi, että menkat alkoi eilen iltapäivällä. :(
Onneksi pahimmat menkkakivut meni ohi jo eilen. Lähdin ajoissa töistä ja illalla menin ukon kanssa saunaan ja join hyvällä omatunnolla yhden siiderin. Ei kun uutta yritystä vaan ensi kuussa. Ja meillä on huhtikuulle se lääkäriaikakin varattu, että jospa sieltä sais jotain apua tähän yrittämiseen. Mies oli eilen saanut työn puolesta erittäin hienoja uutisia, joten ei ottanut tota mun menkkojen alkamista niin raskaasti kuin mitä yleensä.
Jään tänne tsemppaamaan teitä! Toivon koko sydämestäni plussia paljon tänne teille kaikille! <3
HEPS!!! Ovis hyödynnetty ja ihan vaan vieläki tekkee mieli, että ei tämä onneksi ole vaikuttanu petipuuhiin millään lailla tämä uus vauvaprojekti ;D
Voi Jonsteri, no sie kuulostat kuitenki pirteältä joten tsemppiä uuteen kiertoon ja mukavaa että lääkäriaika on jo lähempänä.
Ja nyt heräs pikkuneitonen päiväunilta. Moro!
Lapinnoita kp15/28
Joulukuiset
(16.3.2013)
mago kp 7/28 yk11
Metsätähti88 kp 12/30-35 yk 4
Maizaana kp 13/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp14/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 14/25
Lapinnoita 15/28 yk 2
sabriina kp 15/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 16/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 17/30-35 yk 3v.
Mussuttaja kp 19/24 yk1
serputin kp 19/29-31
Pikkuinenmyy kp 21/~30
Meltsu12 kp 25/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Ihana auringon paiste ulkona=) Meidän isäntä nyt sitten poistui toisiksi vanhimman poitsun kanssa jääkiekkotohinoihin. Tulevat huomenissa vasta kotiin. Tosin eipä vaikuta ilmeisesti tähän kiertoon millään lailla, sillä mitään suurempia ovisoireita ei ole enää ollut. Voihan se toki olla mahdollista, että se ovis oli silloin kun niitä tuntemuksia oli, vaikka ne kivut yms. siihen viittaavat olivatkin melko laimeita. Siinä tapauksessa tämä kierto meni TAAS ohi=( Mutta ei sille nyt mitään mahda. Ja eihän voi tietää, vaikka se ovis olisi vasta tuloillaankin. Viimekierrossahan se oli vasta kp 18 ja silloinhan peli ei olisi menetetty, koska huomenna jo ollaan taas saman katon alla miehen kanssa
Harmi, että Jonsteri sulla lakoi ne menkat. Ei muuta kuin nenä pystyyn ja kohti uutta kiertoa!
Lapinnoita, kuulostaa hyvältä. Nyt ei muuta kuin odottelemaan, kuinka kävi=)
Minä lähden kohta esikoista kuskaamaan jäähallille, joten nyt valmistautumaan.
Hyvät lauantain jatkot!
Hyvää lauantaipäivää naiset!
Ilma on mitä kaunein ulkona :) Kiitos Tellulle kun jaksat päivitellä listaa noin ahkerasti :) Pahoittelut Jonsterille tädin tulemisesta :/
ON: Käly synnytti eilen pienen tyttövauvan, jota olen käynyt nuuhkimassa, ihana on <3 Vauvakuume on aivan hirveä :D taakkaa ei myöskään helpota se, ettei meillä miehen kanssa ole ollut ollenkaan yhteistä aikaa, johtuen eri työvuoroista. Lisäksi häntä luulee että haluan vain seksiä vauvan tekemistä varten :/ osittainhan se on niin, mutta kyllähän minä häntä haluan yhtä lailla. Ä-R-S-Y-T-T-Ä-Ä! Noh, tilasin ovistikkuja tähän kiertoon, mutten sitten tiedä kannattaako niitä tuhlata jos ei ovista tulisi edes hyödynnettyä :/ toivottavasti tämä on vain ohimenevää stressiä :)
Terkuin Metsätähti88 kp 12/30-35 yk 4
Lähin torstaina juoksemaan, että saisin ajatuksia vähän muualle. Jotenkin tulee liikaa mietittyä nyt vaan tätä lapsiasiaa.. Ja oishan se liikunta ihan hyvä muutenki ;) Koiran kanssa tulee liikuttua, mutta se on semmosta löntystelyä. Pitäis kehittää itselle joku harrastus ehkä tai jotain muuta tekemistä :) No tietenkin tulin sitten lenkin jälkeen kipeäksi ja tässä sitten aivastellaan naama punaisena.
Vähän ensi viikko jänskättää, kun menkkojen pitäisi alkaa to. Yks työkaveri tuli raskaaksi ekalla yrittämällä. Kokoajan pyörii mielessä käviskö meillekin samanlainen flaksi :D Noh, se tulee kun on sen aika (paitsi että joulukuussa ois superhyvä aika). ;)
Hei!
Mahtuuko joukkoon?
Eli,olen kohta 37 vuotias ja neljättä lasta haaveillaan. Pesueessa on aikaisemmin kaksi aikuista lasta ja yksi koulunsa aloittava.
Helmikuun alussa koimme keskenmenon n. rv 5-6. Saatiin lupa yrittää heti keskenenon jälkeen, mutta se yrittäminen olikin sitten aikamoista taiturointia, sillä vuoto loppui ja alkoi monta monta kertaa uudelleen. Jokainen vuodoton päivä tietenkin käytettiin hyväkseen ;)
Nyt takana kaks puhtaasti vuodotonta viikkoa ja tänään näyttäis alkavan kuukautiset, joten oletan että keskenmenon jälkeen nyt eletään ensimmäistä kertaa kp1:stä. Varsin juhlallisestihan tämä kaikki menis jos nyt tärppäis. Laskureitten mukaan ovulaatio pääsiäisenä ja la joulun alla ;)
Joo ja tietenkin tässä matkan varrella oon ovulaation"bongannu" ja kaikki raskausoireet tuntenu (olevinaan vähäisistä yrityskerroista huolimatta kuvittelin kaiken olevan mahdollista). Nyt näyttäis sitten siltä, että jatketaan matkaa puhtaalta pöydältä.
Eli tämmöistä. Toivottavasti en antanu ymmärtää, että km oli vaan tuommonen tekninen kylmä juttu, niin ei missään nimessä ollut. Menetys oli suuri, mutta kuitenki se antoi meille uskoa että vielä on toivoa ja ikä on vaan numeroita paperilla.
Nyt sain luettua ketjun läpi. Raskaita ja kuitenkin toiveikkaita tarinoita. Jokaiselle toivon kovasti noita paljon puhuttuja plussatuulia ja tarrasukkia!
Omasta kierrosta en osaa päiviä sanoa, mutta jos vanhoilla rytmeillä mennään, niin 28-30 on aika lähellä. Eli nyt sitten kp1/ 28-30
Sunnuntaita!
Pitkästä aikaa terve vaan. Menee nää päivät niin muissa puuhissa, että oon ollu ylilaiska pinoileen. Tääkin viikonloppu ollaan tavattu sukulaisia ja ystäviä, ulkoiltu ja nautittu perhe-elämästä. Koneella en oo ees käyny...
Uusille tervetuloa mukaan.
Tarrasukka: kiva kun täällä on aika paljon myös meitä varttuneempia yrittäjiä. Itsekin siis viittä vaille 36 =). Ikävä kokemus teilläkin takana, pahoittelut siitä. Minusta jokainen kokee ja käsittelee keskenmenon omalla tavallaan ja ihan hyvähän se on suunnata katseet vaan eteenpäin.
Jonsei: Höh, olisi ollut jees, jos olisitkin ollut raskaana. Mutta kiva huomata viestistäsi, että olet suunnannut ajatukset jo eteenpäin =).
'
Jonsterille pahoittelut menkoista =(.
Pimpelipom: Aika hyvä typo tuo vauvan muuttuminen vaivaksi =D. Näitä sattuu...
Missäs muut luuraa? Ulkona on kyllä ollu niin makeet kelit, että toivottavasti kaikki on vaan poissa koneelta.
).( Itse olen tässä ollut vähän mietteissäni kun tuli täyteen tuo vuosi ilman ehkäisyä. Saldona siis vain se rv10 keskenmennyt raskaus... Hoitokiertoja ehtinyt olla viisi ja lisää siis tiedossa. Tää luomukuukausi on kyllä tehnyt ihmeitä mun nupille. Mulla ei ole ollut hajuakaan kierrostani enkä ole edes miettinyt olotiloja tai oireistoja. Huomaan myös olevani ihan "normitilassa" kun ei ole hormoneja tuomassa tuntemuksia. Rintoja ei jomota, vatsaa ei nippaile tai vihlo eikä mielialassa ole moittimista. Tuntuu tosi hyvälle.
Samalla tietty nousee se ajatus, että montako hormoniavusteista kiertoa sitä vielä jaksaa? Missä kohtaa on se hetki käsillä, että me luovutetaan ja annetaan olla? Hyvähän meillä näinkin on, kolme upeaa lasta viemässä aikaa ja rahat ;o). Toki olisi aivan ihanaa saada vielä yhteinenkin lapsi ja toki ymmärrän, että miehelleni asia on vielä tärkeämpi, hänellä kun ei biologisia lapsia ole yhtäkään. Niinpä keräilen voimia jos vaikka jaksettais vielä painaa...
Niin hyvälle tämä välikierto on tuntunut, että taidamme pitää vielä ensi kierronkin lomaa niistä hormoneista, ultrista ja ajoittamisista. Takaraivossa kolkuttaa se ajatus, etten minä tästä nuorru, mutta samalla huomaan ajattelevani, että ei kai se nyt yhteen kiertoon kaadu... Jos siis on onnistuakseen vielä raskaus niin kaipa se sitten onnistuu vaikka vielä yhden kierron lepäilisi =).
Nyt siis loppukierto kai jo meneillään, vaikea sanoa. Mulla ovat nämä luomukierrot olleet 21-34 vrk pitkiä, joten saa nähdä koska menkat sitten tulee. Se tässä luomuilussa on ainut pas* a puoli, että saa kytätä menkkoja parikin viikkoa...
Mutta häntä pystyyn ja eteenpäin, sano mummo lumessa. Kevät on ihan pian käsillä, aurinko paistaa ja elämä jatkuu. Mukavaa alkavaa viikkoa ja sunnuntain loppua.
RM (tuota... gröhöm... lasketaas...) kp21
Tervetuloa uudet ja vanhat mukaan kuumeilemaan munkin puolesta! Toivottavasti saadaan monta pientä joulutonttua alulle tästä pinosta ;)
Jonseille ja Jonsterille pahoittelut kmenkoista, olis kyllä ollut hienoa jos olis jo ekat plussat saatu pinoon! Nyt vaan voimia uuteen yritykseen!
RM: varmasti ihan oikea päätös pitää vielä toinen välikierto niin saa keho ja mieli välillä levätä! kuulostaa ainakij siltä, että tulee tarpeeseen, mahtavaa jos olo nyt on hyvä :)
Täällä ovis oli ja meni, niin ainakin luulisin. Limojen perusteella näin arvelen, muita oireita ei siitä ollutkaan... ei mitään mahakiouiliua tällä kertaa ja ihan kiinnostavaa nähdä miten kierto nyt asettuu eli onko minulle normipitkä noin 28 pvä vai onko keho vielä kuinka sekaisin kun edelliset kuukautiset oli ekat keskenmenon ja kaavinnan jälkeen. En kyllä usko raskauteen tässä kierrossa, kun olis jotain ihme välivuotoaikin silloin alkukierrossa. Mutta toivoahan voi kuitenkin ;) mutta enemmän kyllä jännitän loppukuusta olevaa jälkitarkastusta ja kaikkien tulosten kuulemista kun sikiö tutkittiin ja kaiken maailman näytteitä otettiin keskenmenon yhteydessä. Että löytyikö jokin syy tapahtuneeseen, mutta itse oletan ettei sitä syytä löydy. Tavallaan ok ajatuksena kun silloin voin ajatella että oli vain "huonoa tuuria" että meni kesken ja seurraavan kerran toivottavasti on onni myötä loppuun asti... On se jännä miten mieli toivoo kun pystyy samaan aikaan suremaan ja olla toiveikkaana tulevaisuun suhteen...
voimia kaikille uuteen viikkon!
sabriina
Mielen koukerot ne on kummalliset. Kai tää toivo on meille ihmisille sen takia keksitty, että päästää surusta eteenpäin. Pikaisesti puhelimella näprään viestin, niin jää tää tarinointi lyhyeks, mutta oisko teillä keskenmenon kokeneilla jakaa kokemuksia ekoista menkoista km:n jälkeen? Itse hiukan hämilläni näistä omista, vuoto on todella kirkasta verta ja niukkaa aiempiin kuukautisiin nähden.
Nyt töihin lähtö ja kotiin greippimehukaupan kautta. Lempeitä tonttutuulia kaikille!
Joulukuiset
(18.3.2013)
Tarrasukka kp2/ 28-30
mago kp 9/28 yk11
Metsätähti88 kp 14/30-35 yk 4
Maizaana kp 15/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp16/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 16/25
Lapinnoita 17/28 yk 2
sabriina kp 17/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 18/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 19/30-35 yk 3v.
Mussuttaja kp 19/24 yk1
serputin kp 21/29-31
Pikkuinenmyy kp 23/~30
Meltsu12 kp 27/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Tervetuloa Tarrasukka mukaan kuumeilemaan! Ja pahoittelut kokemuksestanne. Vaikutat kuitenkin päässeen suhteellisen hyvin yli asiasta... se on hyvä! Nyt vain toivotaan pikaista uutta tärppiä ja sitä, että kaikki menee hienosti loppuun asti=)
RM, minulla on välillä hieman samankaltaisia ajatuksia kuin sinulla, vaikka ilman mitään hormonaalisia apuja luomusti mennäänkin... Mietin välillä, että kuinkahan kauan sitä jaksaa kuumeilla kun aina nämä kierrotkin menevät mönkään. Ollaan vaan kerta toisensa jälkeen juuri oviksen tienoilla eri paikkakunnilla tms. Ja toisaalta, meillä on jo NELJÄ lasta kuluttamassa niitä rahoja ja viemässä aikaamme. Eilen oli esimerkiksi semmoinen päivä, että mietin laittavani pillit pussiin ja iloitsen näistä kullannupuista ja tänään taas syli huutaa vauvaa. Kummallinen on ihmisen mieli! Katsotaan nyt siis, kuinka kauan kuumeilen=)
Marjana, missäs luuraat? Tulehan kertomaan kuulumisisa=)
).( Eilen oltiin ulkona pienimmän kanssa todella kauan ja olin aivan rättipoikki kun tulimme kotiin. Siksi listan päivitys jäi kokonaan, mutta sallittakoon se noin sunnuntaina, jooko?
Oltiin tosiaan ulkona ja seisoskellessani leikkipuistossa alkoi yht´äkkiä sattumaan aivan kamalasti selkään. Kipu oli hyvin menkkamaista. Oviksen aikaan mulla on ollut viimeisissä kierroissa hyvin samankaltaisia kipuja, mutta ne ovat olleet lievempiä ja toisaalta taas kestäneet mielestäni pidempään. Tuo eilinen kipu oli aivan järkyttävä, mutta kestoltaan vain ehkä 10 min.!!!! Mikähän lie?
No jokatapauksessa saatiin ässäiltyä yhden kerran tämän viikonlopun aikana, heti kun matkalaiset saapuivat lätkämatkaltaan. Kovin suuria odotuksia ei siis tämän kierron suhteen ole! Toivon vain, ettei kierto venyisi ja, että pääsisi sitten äkkiä uuteen yritykseen=)
Ja kun nyt mitä suurimmalla todennäköisyydellä mennään seuraavaan kiertoon, niin keksinhän minä siitäkin hyviä puolia! Esim. se, että lapsi saa aloittaa koulun hieman vanhempana. Ja ei mene jouluaatto todennäköisesti synnärrillä (meillä on lapset loppukuusta syntyneitä). Kyllä minä tuota listaa voin sitten jatkaa itseäni lohduttaakseni parin viikon kuluttua;D
Heippa! Tervetuloa uusille! Kun porukka kasvaa, kasvaa myös plussien mahdollisuus tässäkin pinossa:) Kurjaa, kun noita keskenmenotarinoita tulee kokoajan lisää ja ne tuntuu aina vaan pahalta vaikka en nyt itse sellaista olekaan kokenut (koputan puuta), mutta en tosiaankaan sellaista kenellekään toivo:( Höh! No, uutta yritystä kothti ja kyllä se vielä kaikille meille se plussa tulee, ennemmin tai myöhemmin. Miluiten tietysti ennemmin:)
ON: Viikonloppu vietetty ihanissa merkeissä. Mahdollinen ovulaatiokin hyödynetty kahdesti, vaikka alunperin vähän epäilin sen menevän liian hankalaksi appivanhempien kotona. Tarvitaan vain kekseliäisyyttä niin kyllä se siitä:) Siksi siis vain mahdollinen ovulaatio, että en päässyt kuitenkaan ovulaatiotestiä viikonloppuna tekemään, mutta limojen perusteella ovulaatio eilen....ellei nyt sitten vielä tänäänkin limaa ala tulla. Sitten en taas tiedä, koska se ovulaatio nyt todellisuudessa onkaan. No, eipä se haittaa, voidaanhan me tänäänkin sitä hyödyntää, ihan vaikka vain varmuuden vuoksikin:) Kysyin eilen mieheltä, että ei kai tämä nyt ole hänen mielestään vielä mennyt liiaksi yrittämiseksi ja hän sanoi, että ei hänestä ainakaan siltä tunnu. Hyvä:) Omastakin mielestä tämä on vielä ihan kivaa:) Vaikka kyllä välillä se epätoivokin iskee.
Oli muuten aika kivannäköistä, kun ajeltiin illalla kotiin, kun taivaalla näkyi revontulia. En muista koska viimeksi olisin nähnyt, kun täällä eteläisessä Suomessa niitä harvemmin näkyy.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti täällä ei tällä viikolla olisi niin hiljaista, kun on viime viikolla ollut. On tosi kiva lueskella ja seurailla muiden tilanteita.
Metsätähti: Yritä vaan kehua miestäsi riittävästi, että hän ymmärtää sinun haluavan häntä, eikä vain vauvantekoseksiä. Meillä on myös nuo työvuorot aina ristissä ja välillä on ollut ovulaation aikaan vain pakko sanoa, että otetaan pikaiset, kun tulet töistä, että valvon siihen asti. Se on kyllä ollut kirjaimellisesti sitä vauvantekoseksiä, mutta sitten paremmalla ajalla sitten voi harrastaa seksiä ihan sen seksin ilon takia. :)
RM: Mielestäni olet kyllä hienosti jaksanut noita hoitokiertojakin, mutta muistatte vaan jutella miehesi kanssa siitä, jos meinaa voimat loppua. Yleensä siitä keskustelusta saa lisää voimaa jatkaa. :)
Sabriina: Ihmismieli on kyllä niin ihmeellinen asia. Miten se liekään luotu selviämään kaikesta ja kääntämään asiat kuitenkin jotenkin sen toivon ja uskon puolelle jossain vaiheessa.
Tellu: Älä nyt vielä suunnittele seuraavaa kiertoa, kun teillä on kuitenkin täydet mahdollisuudet tässäkin kierrossa. Se kipu voi ihan hyvin olla oviskipua. Joskus se vaan kestää lyhyemmän aikaa. Ainakin itselläni olen huomannut, että jos olen ulkoilemassa/liikkumassa silloin, kun ovis iskee päälle, niin se kipu menee lievempänä ohi. Ehkei sitä ajattele ja kuuntele niin paljoa silloin, mutta ei sitä voi olla kyllä huomaamattakaan.
ON: Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Tervetuloa kaikille uusille ja pahoittelut tädin yllättäneille.
Täällä näkyi jo ihmiset kyselevänkin minunkin perään. Nyt täytyy tunnustaa, että en ole käynyt koko vauva-foorumilla talvilomaviikon aikana! Kuumeilulta en kyllä ole silti välttynyt, mutta internetiä en ole käyttänyt kuin ehkä kerran.
Kuumeiltu on siinä määrin, että käytiin miehen kanssa infektioverikokeissa ivf-hoitoa varten. Ne verikokeet on siis pakolliset ennen kuin hoitoja tehdään ja on voimassa vain puoli vuotta, joten entiset testit on vanhentuneet jo. Sitten käytiin ostamassa lääkkeet valmiiksi. Apteekin tiskillä noin 420 euroa kirpaisi kyllä hieman...
Mutta pahin hetki tämän vauvakuumeen takia oli eilen. Kuulin, että tuttavapariskunta odottaa vauvaa... En olisi uskonut, että he tässä vaiheessa hankkisivat lapsia, enkä edes osannut olla oikein iloinen heidän puolestaan. Tähän tuntemukseen on monta syytä, joita en nyt halua eritellä sen enempää. Kuitenkin tuntui vaan, että miksi meille ei sitä vauvaa suoda, kun meillä olisi kaikki asiat muuten niin hyvin lapsen saamista varten. Onneksi mies kertoi tämän uutisen minulle, niin ei tarvinnut esittää mitään. Itkuhan siinä tuli. Olo on vieläkin aika kamala, mutta täytyy yrittää jotenkin tsempata. Stressaantunut kroppa ei ainakaan raskaudu... Ikävästi vaan taas sattuu monia isompia tai pienempiä huolen aiheita yhteen kasaan, niin ei meinaa jaksaa edes hymyillä tällä hetkellä.
Mukana taas täällä joka tapauksessa. Perjantaina aloitan Synarela-nenäsumutteen. Onneksi ollaan jo tässä vaiheessa menossa, että hoito on noin lähellä alkamassa. Vaikka varmasti on piinaavia viikkoja juuri nuo Synarela-viikot, kun silloin ei tapahdu vielä mitään, eikä ole edes polikäyntejä, mutta yritän keskittyä kaikkeen muuhun. Hassua kyllä, että arki on melkoisen kiireistä, minulla on paljon harrastuksia ja suorastaan aikapulaa välillä, mutta silti ajatukset ei pysy poissa vauvankaipuusta ja on suorastaan hankala keskittyä muihin asioihin.
Marjana kp 19
Maanantaita!
Marjana: Kiitos tsempistä taasen. Mies on kyllä ihana eikä yhtään ihmettele miksi nautin tästä "hormoonittomuudesta". Meillä on ollut tapana jakaa tää yrittäminen noissa hormoniavusteisissa kierroissa erittäin tarkkaan eli hän kyselee ja minä kerron joka saamarin vihlaisusta ja ties mistä. Niinpä tämä on lomaa hänellekin =).
Kiva kuulla myös kuulumisiasi. Ymmärrän tuon pahanolon tunteen vauvauutisten edessä. Ei sille reaktiolleen vaan mitään voi... Onneksi mies on tukenasi ja ymmärtää taatusti miksi olet surullinen. Mutta hoitonne, tosi pianhan se käynnistyy nyt kuitenkin, ainakin tuntuu siltä nyt kun pääsette jo lääkkeiden kanssa kohta tunaamaan. ONNEA ja tsemppiä hoitorumbaan. Pidä meidät täällä ajantasalla etenemisestä.
Meltsu: Hyvältä kuulostaa oviksen bongailu. Jospa osuivat tallettelutkin kohdilleen. Piinaonnea ja -malttia sitten vaan!
Tellu: Kiitos ajatusten jakamisesta. Tuntuuhan se välillä ihan älyttömältä haaveilla vielä siitä vaipparumbasta ja muusta, mutta toisaalta... tiedät varmasti mitä tarkoitan. Ja kuten Marjana totesi, kipusi saattoi hyvinkin olla oviksesta. Tsemp!
Sabriina: Toivottavasti saatte jotain selvyyttä keskenmenoon lääkäriltä. Käsitykseni mukaan nuo syyt jäävät kyllä valitettavan usein pimentoon. Näin ainakin itselläni on ollut molemmissa keskenmenoissa. Toki ne ovat tapahtuneet aiemmilla viikoilla, joten se voi vaikuttaa asiaan. Kierron asettuminen uomiinsa voi kyllä ottaa useammankin kierron km:n jälkeen, mutta limat ovat yleensä aika selvä merkki oviksesta. Tsemppiä siis sinullekin piinailuun.
Tarrasukka: Toivo on kyllä keksitty juuri siksi! Itselläni ovat ekat km:n jälkeiset kuukautiset olleet kummallakin kerralla TODELLA runsaat, kuin härän kurkusta-meiningillä. Myös kipuja on ollut enemmän kuin muissa menkoissa. Mutta sitten ovat asettuneet normaaleiksi. Voi olla, että elimistösi on vielä sekaisin. Mutta jos vuoto on ihan kirkasta verta kuitenkin, kyllä ne menkat kuitenkin varmaan on...
).( Jääköhän tää kierto lyhyeksi? Alkoi nimittäin aamuyön aikana joskus pikkuhiljaa jomotella alaselkää ja vatsassakin tuntuu sellaista tylsää jomoilua. Ihan siis sitä menkkaoloa jo nyt. Eihän se mikään uus juttu olisi, mutta toivoin vähän normaalimman pituista kiertoa. Vielä ei kyllä vuotoa näy, joten ei ainakaan ehkä ihan tänään ole alkamassa.
Täällä on kaksi nuorinta murua kipeänä, joten kotipäivää vietellään. Korttipeliä, dvd:tä ja lepäilyä, siitä on upean aurinkoinen päivä tehty. Ei ole ulos asiaa.
Mukavaa maanantaita kaikille!
RM kp22
Hoppusesti taas kuulumisia..
Tervetuloa uudet!
Nuista keskenmenoista.. mulla niitä on takana 5 ja net on olhet ennen näitä lapsukaisia, eli ensimmäinen 15v sitte. 4niistä meni kesken rv 10-12 (alkoivat verenvuodolla..3Krt kaavinta) ja 1 oli rv16 (sikiö oli pieni ja kuollut kohtuun rv12 mutta ei tullut ulos > kaavinta) ja kuukautisvuoto alko aina n.1kk kuluttua ja erittäin kivuliaina ja runsaina. ja sitte nämät 3normaalia raskautta, kun saatiin viimein kilpirauhaslääkitys TARPEEKSI korkealle niin raskaudet jatku ihan normisti. Raskauksien ajan olen sitte ollu tehoseurannassa thyroxinlääkityksen kans.
Eka raskaus oli ihan ylläri ja juuri oli tuo lääkitys tuplattu. Toinen sai alkunsa heti ekasta kierrosta kun aloimma yrittämhän. Kolmas lähti alkhun kolmannesta kierrosta.. Ja heti olen plussauksen jälkhin soittanu lääkärhin että nyt verikoetta ja äkkiä..
Kyllä mullaki on VIELÄKI vaikeuksia ottaa tuttujen raskausuutisia vastaan.. Se elämä oli sillon niin palasina ko 6 vuotta yritimmä saaha vauvaa...
Ja nyt vieläki enemmän ommaa nappaa ;D ...eli oikealla puolen oviksen aikaan oli kipua ja tänään on ollu taas, semmoista jomottelua... valkovuotoa...
Sairaspäivää tääläki, keskimmäinen ja pikkuinen räkätauissa.. Ittelläki vähän flunssanen olo.
Tsemppiä kaikille!!
Lapinnoita kp17/28 yk2
meltsu12 joo ymmärrän kaiken turhan panikoinnin oikein hyvin, täällä toinen samanmoinen.
Oon melkoiset paineet onnistunut itselleni luomaan tässä yhdessä viikossa. Suorituspaineet - voi jee, se on asia jos joku missä mä oon aivan huippuhyvä. Tänään tuli aamulla sit ihan riideltyäkin miehen kanssa kun ei sitä ois huvittanut ja mun ovistesti näytti eilen plussaa (häh..? kp 17/24) ja saatiin kuin saatinkin sit hommat tehtyä ja ihan kivaakin oli. Tässä hommassa pitäisi jotenkin osaisi relata sopivasti ja olla sopivasti kuulolla ja tarkkana. Toi mies on meilläkin se väsyneempi puolisko ja mä taas aina valmiina.