Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

04.03.2013 |

En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!

Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;) 

Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.

Tellu kp 4/28-33

Kommentit (448)

401/448 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon välillä mittaillu lämpöö loppukierrosta, en siis mitenkään säännöllisesti. mutta oon ittessäni huomannu sen, että lämpö on yli 37 astetta ennen menkkoja ja sit ku menkat alkanu niin on pudonnu johki vähä yli 36... eli mä en lämpöä tarkkailemalla pysty tekeen mitään johtopäätöksiä ennen menkkojen alkuajankohtaa. ja kun en oo koskaan ollu raskaana nii en tiä pysyykö se lämpö mulla sitte korkeempana vai ei... mulla ei oo viä kertaakaan ollu mitn "MÄ OON RASKAANA!!!" -fiilistä... toisaalta ihan hyvä nii en oo sitte niin korkeelta pudonnu... aina kuitenki tulee etittyä itestä niitä oireita, jotka joka kerta on ilmeisesti ollu oireita menkoista :(

sulla karoliina onki kohta selvillä tuleeko joululahja vaavi vai ei. koska testailet? mä tosiaan joudun viä pari viikkoo ootteleen. mutta tosiaan ei oo sellasta fiilistä, että voisin plussata nii ehkä ei oo sitte ihan niin piinalliset päivät tiedossa ku parissa edellisessä kierrossa on ollu. toivotaan ainaki niin :)

402/448 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin viimeks tänään ja oli negatiivinen. Toivoa antaa kyllä toi tuttavan tarina, kun jatkuvasti testaili ja viikolla 8 vasta kaks viivaa.

Seuraavan kerran varmaan meen maanantaina verikokeisiin, jos ei ala. Mulla on kyllä ihan sellanen olo, että jouluvauva tulee.

No niistä lämmöistä on sellanen sääntö, että jos on yli 18 päivää oviksesta lämpö koholla niin ois raskaana.. http://raskausviikot.org/testi/

sitä mä mittailen nyt dpo 15 menossa. :)

muista se, että voit olla kuitenkin raskaana, vaikkei ois mitään oloja! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
403/448 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitämällä kirjaa perusruumiinlämmöstäsi, voit säästää kotiraskaustestin hinnan verran.  Jos kuukautesi myöhästyvät, tarvii sinun vain huomata onko luteaalivaiheesi – ovulaatiosta kulunut aika vuorokausina- normaalia pidempi. Olet luultavasti raskaana, jos mittaus näyttää kohonnutta lämpötilaa 18 peräkkäisenä päivänä, tai jos ruumiinlämpösi pysyy kohonneena vähintää kolme päivää kauemmin kuin mitä luteaalivaiheesi on koskaan kestänyt."

luki nuilla sivuilla, ihan uutta tietoa mulle :)

404/448 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Karoliina että päivität listaa. 

Itse mittailin lämpöjä km:n jälkeen ja ovulaation bongasinki, mutta tosiaan varmaanki se lämpöjen mittaaminen raskauden toteamiseks toimii vasta joskus dpo 14 jälkeen. Itselle sain vain surkean surun, sillä lämpö laski vasta kun vuoto alkoi, eli kuumeiluun ennen oletettuja menkkoja lämpöjen seuraaminen aiheutti itselle vain turhia toiveita. Karoliinalla näyttäis ehkä asiat olevan toisin, kerranko kuukautiset jo myöhässä ;-)

Omaa napaa. Vatsa pömpöllään ja tissit kipiänä piinailen, vastako viikon päästä pääsee  testaamaan :( ? Uutena oireena mahottomat ilmavaivat ja yskiessä pissan lirahtamisen tunne, jos en oo riittävän usein käyny vessassa. Ai että on vallan hehkeä olo. Tosiaan nämä kaikki voi olla vain tunteita jotka ei merkitse mitään,  viimekierrossaki näitä oli (paitsi lirahtelun tunnetta) mutta paljon lievempänä ja vasta muutama päivä ennen menkkoja, nyt niihin olis aikaa vielä viikko ja oireet on hiipuen voimistunu tällä viikolla.

Ittensähän tässä saa aivan hulluuden partaalle. Mutta toisaalta pitää nyt yrittää nauttiakin tästä hulluudesta, sillä jos tärppää, niin oletan, että oireiden metsästämistä ei enään tämän jälkeen tapahdu, niinku joskus aiemmin oon maininnu, alkaa meidän mittarissa olemaan kilometrit täynnä vauvanteko puuhiin.

405/448 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ootte niitä lämpöjä mitannut? Kainalon alta vai? Ite en oikeen koskaan mittaile lämpöäni kun ei ole oikeen ollut kuumettakaan moneen vuoteen niin enkai edes osaisi sanoa, mikä on mulle normaali ja mikä koholla.

Tänään kp 12, tai niin arvelisin. Mulla oli viime menkkoja ennen kolme päivää tuhrua ja laskin kp1:ksi sen päivän kun ne menkat viimein alkoi kunnolla, vaikka oli se tuhruttelu ihan suht runsasta jo sitä ennenkin. Limat on nyt muutaman päivän lisääntynyt aika reilusti ja tänään on inhottava turvotus. Liittyyköhän se mahdollisesti lähestyvään ovulaatioon mitenkään? 

Ite tilasin kanssa jo valmiiks raskaustestejä, kuus kappaletta (hih) tosin niitä kaikista halvimpia vaan. Ootan niin että pääsis jo testaamaan, mutta pari viikkoa pitää vielä ainakin odotella. Toisaalta ei oo mitään kauheita paineita nyt onnistuakaan kun meillä on menossa vasta yk1. Hyvä mieli vaan siitä, että ollaan viimein päätetty että vauva saa tulla. Me ei olla mitenkään tosi aktiivisia tuolla makuuhuoneen puolella, yleensä jää vaan viikonloppuihin. Ei siis ois mitenkään ihmeellistä että jos ei nyt sitten ekalla kerralla onnistukaan. No, tietty on sitten ihan mieli maassa jos menkat alkaa, mutta ehkä siitä pääsee sitten aika pian takas jaloilleen ja uuteen yritykseen. 

Metsätähti ja Karoliina: voikun sieltä tulis plussat teille molemmille eikä täytyis sinne viikoille 8 odottaa!! Kyl on jännät päivät teillä menossa!

Täällä oli puhetta abortista.. Ite en oo (tietääkseni) tuntenut ketään, kuka ois sen käynyt läpi, mutta oon kuullut että se on aivan mielettömän rankka kokemus. Ite en kyllä varmaan pystyis ikinä sitä tekemään. Mulle se pieni alkiotoukka ois jo ihan oma lapsi ois se kuinka aikasessa vaiheessa. Vaikka ois vammanenkin. Ei mulla oo oikeutta päättää toisen elämästä. Ja sitten miettii vielä että niitä abortteja tehään vielä sillon kun se näyttää jo ihan pieneltä ihmiseltä. En muista missä maissa, mutta kuulin että jossain saa abortin aivan tosi myöhäisillä viikoilla.. tyyliin kun jossain sitä voitaisiin pitää jo keskosena.. Aivan kauheaa!! Tää on siis mun mielipiteeni/ kuinka ite toimisin, mutta en tietenkään menisi tämmösiä puhumaan jollekin, joka on siinä tilanteessa, että tuntee että on pakko tehä abortti. Siinä tilanteessa ei varmaan voi ystävänä muuta tehä kun tukea ja lohduttaa. 

406/448 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kp 32 pdo 16 lämpö edelleen 37,1 ja tissit kipeet. olin just vessassa ja tuli jotain Oranssin keltasta vuotoa ja limaa :/ toivottavasti ei olis menkat. yleensä mulla kyllä tulee ihan punasta ja kirkasta alusta asti, mutta voi olla että siirryn pian tammikuisiin..

plussaa kaikille ++++

407/448 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä siirry Karoliina! Varmana vielä plussaa!!!! 

408/448 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon suvilintu tuosta! :)

mä en vaan oo valmis luopumaan tästä ajatuksesta, että nyt olis onnistunut. varsinkin, kun laskettu aika laskurilla tulee mun syntymäpäivä. Se on jotenkin maagista..

409/448 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo lämpöjä mitännu koskaan ovulaation määrittämiseksi. tässä kierrossa tein ovulaatiotestin. Nyt mittailin "raskaustestiksi" :)

Mulla on sellasia kavereita, joille abortti on ollu tosi kova paikka ja sen jälkeen jopa ajatus lapsesta aktivoitunut. Ja on sellaisiakin jotka tekevät kerta toisensa perään.

mulla se vuoto ei ole nyt jatkunut.. :P huh

410/448 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sii ja joo kainalosta oon mitannu :)

411/448 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuiset (7.4.2013)

Suvilintu kp 13/27-28

Ninnu73 kp 17/28-29 yk 1

Tiinu89 kp 20/26-28 yk3

Tarrasukka kp 22/ 28-30

mago kp 29/28 yk11

Metsätähti88 kp 33/30-35 yk 4

Kirsikkakarkki yk 9 kp 34/28-33

Maizaana kp 35/28, yk 1 keskenmenon jälkeen

Pimelipom kp 36/31-33 yk 1=km + yk 14

Marjana kp 39/30-35 yk 3v.

Mukana myös:

Roxymamma

Pihlaja

Pikkuinenmyy

Maisa84

Danikris1503

Karoliina89

Orvokki80

Plussanneet:

Taika82

Jonsei

Meltsu12

Sude

Sabriina

Laitoin nyt listan päivät uusiks. Ei jos joku meni väärin tai siirtyny seuraaviin listoihin, niin korjataan tilanne. Tllu ainakin perusti jo uuden ketjun. Onko plussanneit tullu tuon 3.4 jälkeen? Magosta eteenpäin kp:t ainakin näyttää lupaavilta =)

Täällä tissikipuilu yltyy ja eilen illalla oli heikotukset mutta liekö psyykkistä toiveajattelua.

412/448 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kattelemassa tammikuisissa, että mikä meininki sielä on ja huomasin että sielä oli listassa muutama sama nimimerkki ku täälä. poistin ne, toivottavasti en kuitenkaan ketään sellaista ketä ei olisi saanut poistaa.

Joulukuiset (7.4.2013)

Suvilintu kp 13/27-28

Ninnu73 kp 17/28-29 yk 1

Tiinu89 kp 20/26-28 yk3

Tarrasukka kp 22/ 28-30

mago kp 29/28 yk11

Metsätähti88 kp 33/30-35 yk 4

Pimelipom kp 36/31-33 yk 1=km + yk 14

Mukana myös:

Roxymamma

Maisa84

Danikris1503

Karoliina89

Orvokki80

Plussanneet:

Taika82

Jonsei

Meltsu12

Sude

Sabriina

Vierailija
413/448 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabriina: Kiitos paljon! :) Olen todella onnellinen, että plussasin epäsäännöllisistä kierroista huolimatta! Tyhkennysvuoto tuli kp38, ensimmäinen kierto oli 38pv, toinen muistaakseni 90-99pv, kolmas 51pv ja nyt tästä neljännestä raskauduin (plussasin kp56). Meinasin todellakin jo luovuttaa, mutta sillon ne kaksi viivaa sieltä tuli, kun vähiten osasi odottaa. Minulla kyllä oireet oli aika selvät ja sen takia testasinkin vasta kp 56 eli tässä ollaan menossa varmaan jollain 8-9 raskausviikolla?! Kuulun varmaan loka-marraskuisiin odottajiin.

Ensimmäinen aika neuvolaan olisi viikon päästä maanantaina, sitten tietää missä ollaan menossa. Jännittää! :) Haluaisin tietää millon masukki on saanut alkunsa!!! Eikö ne nykyään aika tarkasti pysty hedelmöityksen ajankohdan selvittämään..?? Joittenkin laskureitten mukaan, hedelmöitys olisi tapahtunut 20.02, MUTTEN jaksa uskoa epäsäännöllisistä kierroista, että ovis olisi ollut jo kp 15-18 paikkeilla.. koska kierrot muuten ovat olleet niin pitkiä.. Minulla on tällä hetkellä aivan kamalaa pahoinvointia IHAN KOKOAJAN, ollut nyt yli viikon eikä loppua näy.. Joka aamu alkaa oksentamalla ja pahoinvointi jatkuu aaltoilevana iltaan asti.. Töitä on ollut vaikia tehdä, saa olla muovipussi vieressä kokoajan. :p Rinnat on kosketusarat jajajaja... toivotaan, ettei koko raskaus jatku tämän huonon olon kanssa!

Tsemppiä kaikille ja hurrrrrjasti plussatuulia, kyllä se plussa sieltä tulee, kun sitä vähiten osaa odottaa, ihan niinkuin minulle!!! :) :) Niin ja parempi vain, kun EI RESSAA LIIKAA!!! Tiedän, helppo sanoa, mutta totta se on.. kun jätin pillerit pois stressasin ihan hulluna mahdollisesta raskaudesta ja kokoajan etsin merkkejä oviksesta ja raskausoireista ja joka kierrosta niintä mukamas löysin.. sain pian huomata, että omat kierrot on todella epäsäännöllisiä ja pitkiä, joten annoin asian jäädä hieman taka-alalle ja nyt se tuotti tulosta :)

- Rahtarinna rv8-9?

414/448 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei.

Kyllä aika tuntuu menevän hitaasti! :D Ja vielä luntakin tulee lisää ulkona. Tänään siis menossa kp 33 ja olen saanut pidettyä näppini erossa testeistä, sillä ajattelin kokeilla vasta huomenna :) Olin erään ystävän kanssa kahvilla tänään jonka laskettu aika on kesällä, ihanaa aikaa hänellä, olin aidosti onnellinen hänen puolestaan, mutta kyllä jos se täti kylään tulee niin harmittaa aivan vietävästi :/

Eipä tänne sen kummempia!

Vierailija
415/448 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

On totta tosiaan melkoista jännitystä nämä kierron viimeiset päivät.. Mulla nyt menossa kp 22/25. Eli ens ke pitäs alkaa (aikaisintaan). Viime kiertohan venyi (tai se eka kunnon vuotopäivä venyi normikierrosta - veikkaan et syynä kierukan poisto, parina päivänä ihan pikkusta tuhrua oli kai.. muistaakseni..). Olen aiemmissa raskauksissa tehnyt plussatestin varhain, siis tyyliin yhden päivän menkkojen oletetun alkupvän jälkeen ja plussa näkyi selvästi heti. En kuitenkaan haluais lähteä testailemaan ennen oletettua alkupäivää, koska jos ne vaan negaa näyttää, niin ihan turhaa "tuhlausta".. Koska MITÄÄN oireita ei ole. Mutta en ole mitenkään heittänyt kirvestä kaivoon, sikäli mikäli se ovispäivä oli oireiden (ja laskurin) perusteella olettamani, se tuli kyllä ihan mukavasti hyödynnettyä :)

Vietin viikonloppua siskojeni ja lasten kanssa ja toinen (jolla itsellään on puolivuosikas IHANA vauva) uteli ihan härskisti meidän vauvasuunnitelmia.. En siis ole perheelle kertonut, että yritys on päällä, mutta tämä siskoni laski kyllä 1+1.. Kysyi ihan suoraan, onko kierukka jo poistettu ja tokasin vaan, että jätäpäs utelut :) Olen kertonut parhaille ystävilleni, että kierukka on poistettu ja vauva saa tulla, mutta tuntuvat kyllä pitävän utelut mahassaan :) Musta on tosi kivaa, että muutama ystävä tietää. Kuitenkin - kolme lasta on jo melkoinen määrä (hih, mun mittapuulla) ja tosi monella ystäväpiirissä on se kaksi lasta.

Tulipas pitkä sepustus :) No, oireita odotellessa. Aiemmat raskaudet on siis olleet tosi oireettomia ja helppoja, pahin oire ehkä loppuraskauden närästys ja alussa armoton väsymys, mut se nyt ei oo mitään. Ihan mieluusti ottaisin oireettoman raskauden nytkin.. Tai ihan minkälaisen vaan ;)

Rahtarinna, paljon onnea!! Ja tsemppiä pahoinvointiin, toivottavasti alkaa hellittää.. Kanssapiinailijoille tsemppiä odotteluun! Metsätähti, peukut pystyssä huomiselle, jos uskaltaudut jo testaamaan!

416/448 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan kaikille paljon plussia ja siirryn tammikuisiin. Heräsin yöllä hirveissä kivuissa ihan veressä :/ 

417/448 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Karoliina.. :( Haleja sinne ja toivotaan että seuraavasta tärppää!

Oma kierto vasta puolvälissä ja tuli jo vähän masentunut fiilis. Ovislimat loppu ku seinään, eilen illalla vielä paljon ja nyt aamulla ei enää mitään. Olin jotenkin oottanut sitä ovulaatiota vasta muutaman päivän päästä mutta ilmeisesti merkeistä päätellen se oli sitten kp13. Tietenkään ei olla puuhailtu mitään makuuhuoneen puolella sitten kp7, ja tänään vasta iltapäivästä sain houkuteltua miehen puuhiin.

Lueskelin että ovulaation jälkeen munasolu on hedelmöityskykynen vaan max 24 tuntia, ja sitten luin jotain että siitiöillä kestää monta tuntia sinne munasolun luo.. eli voi olla että missattiin mahollisuudet jo tässä kierrossa, ellei sitten oo tosi pitkäikäsiä siittiöitä, jotka ois jaksanut ootella sen 5 päivää.. En tietty voi olla varma, että se ovulaatio oli jo, kun enhän oo sitä muuten testaillut, limoja vaan tarkkailin. Että en vielä menetä toivoa vaan jaksan toivoa jouluvauvaa!! 

Suvilintu kp 14/27-28

418/448 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni omat luvut taas ihan sekasin. Tänään kp13, ja epäilen että ovuloin eilen kp12. 

419/448 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuiset (8.4.2013)

Suvilintu kp 14/27-28

Ninnu73 kp 18/28-29 yk 1

Tiinu89 kp 21/26-28 yk3

Tarrasukka kp 23/ 28-30

mago kp 30/28 yk11

Metsätähti88 kp 34/30-35 yk 4

Pimelipom kp 37/31-33 yk 1=km + yk 14

Mukana myös:

Roxymamma

Maisa84

Danikris1503

Orvokki80

Plussanneet:

Taika82

Jonsei

Meltsu12

Sude

Sabriina

420/448 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti meni lista oikein! :)

Metsätähti, oletko vielä testaillut? :) :)