Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Metsätähti peukut pystyssä plussan puolesta! Täällä oireet selkenee, rintoja ei enään vaan kiristä, vaan sattuu ihan mahottomasti jos koskettaa, töistä tullessa nälkä iski niin kovana, että vielä tunti syömisen jälkeen tärisin ku haavanlehti. Syömistä.ei yhtään helpota se että mitään ei tee mieli. Alamaha ja varsinki kohdun alue on jomotellu/nippaillu pari päivää ovulaation jälkeen tasasin väliajoin. Hassuin oire on reisien "hapoille" meno vaikkei tekis mitään, tämä oire oli myös tammikuussa, raskauden aikana joka päätty liian lyhyeen.
Edelleen kuitenkin ajattelen että oireet on mielikuvituksen tepposia, voihan koirallaki olla valeraskaus;) Laitathan metsätähti het tietoa kun testin tulos selvä? Näyttäis listlla olevan myös muutama muukin nimi kiertopäivissä mua edellä, mikähän on tilanne heillä?
Kovasti plussa tuulia sekä hempeitä hetkiä peiton alla...täytyyhän tuota plussapinoa saada kasvatettua, einös?
Hyvää yötä kaikille!
tarrasukan oireet kuulostaa lupaavalta! jes, plussaa kehiin :) metsätähdelle myös plussaonnea, jännät paikat sulla!
mulla on ollut alavatsassa outo tunne koko kierron, menkkojen loppumisesta lähtien, että siitä en voi mitään päätellä... toivottavasti se ei ole mitään vakavaa :/ pari päivää on etonut lievästi, joka voi johtua siitä että mulla on tällanen lievä flunssa, joka on ollut jo pari viikkoa ja nyt muuttunut sellaiseksi, että yskittää ja keuhkoista irtoaa limaa. voi siis ajoittainen lievä pahoinvointi johtua myös tästä mun flunssasta. eli ei mitään varsinaisia oireita havaittavissa... ja tosiaan, kp22 vasta menossa, että ei välttämättä mitään vielä tuntuiskaa.
mulla pitäs menkkojen alkaa viimestään ensviikon tiistaina. kahessa edellisessä luomukierrossa ollut n.4 pv ennen menkkojen alkua tiputtelua. joten jos tämä kierto on samanlainen niin sitten tiedän oikeastaan jo vloppuna alkaako menkat vai ei... tiputtelu on ärsyttävää, kun ei tiedä koska sitä sidettä ihan tosissaan tarttee ja koska ei, mutta sitte taas toisaalta ei tuu tuhlattua turhaan testejä kun alkaa tiputteleen jo muutama päivä ennen h-hetkeä :)
Hello!
Tosiaan, tarrasukan oireet on aika ilmiselvät ;) Rohkaisen kaikkia muita testailemaan, kun itsekin jo kovasti intoilisin.. En tajua, mikä nyt tekee minusta näin kärsimättömän?? Menkkojen pitäisi normikierron mukaan alkaa huomenna, mutta ne voivat alkaa myös vasta lauantaina (jotain merkkejä olis kyllä ehkä tuleva jo ennen sitä). Mä haluaisin ihan hirveästi testata jo, mutta sitten vaan soimaan itseäni, jos menkat alkaa het sen perään (joku varmaan ihmettelee, että so what :D). Ehkäpä testaankin..
Oireista: pesänrakennusvietti! Hehheh, ei ehkä ole mikään kiinnittymisoire, mutta kuitenkin. Kauheesti puuhailisin ja hommailisin kaikkea kotiin, pitää pitää ittensä kurissa. Ja yks, mitä ehkä voisi ihan oireenakin pitää: turvotus. Oon ollut vähän kuihtiksella tässä koko alkuvuoden ja painoakin on tippunut ihan mukavasti, no, nyt on ollu tosi kurinalainen viikko taas, mutta vatsa on kauhea pallo! Ihan järkky! Ei mitenkään kipeä tai pinkeä, mutta turvonnut. Mitäköhän se on.. Onks muilla?
Orvokki, testaapa vaan! :D Ite ainakin aion sitten varmaan testata ennen kun menkkojen pitäs alkaa, siks kun oon niin kärsimätön. Toisaalta mulla on yleensä samanlailla kun Tiinulla, että tiputtelee useitakin päiviä ennen, ni kyl sen varmaan sitten tietää aika nopeesti jos ei tärpännyt. Mites Tarrasukka, aiotko oottaa menkkoihin asti vai testata vähän ajoissa? Ja Metsätähti, joko joko???
Mulla oli kauheesti turvotusta vatsassa sinä päivänä kun oli ovis. Seuraavana päivänä onneks laskenut. Oon muuten viimesen vuoden aikana ollut monta kertaa ihan varma, että oon jo usealla kuulla raskaana kun on vatsa kasvanut just semoseks kovaks palloks. Oon sitten googlaillu kaikkia "menkat vaikka raskaana" juttuja. :D No enhän mä oo mitään raskaana ollut, turvoksissa vaan.
Täällä sitten vissiin hiiva alkoi tänään kokkareisesta vuodosta päätellen. :/ Ei kyllä mikään raskausoire, just vasta viime kuussa oli viimeks. Otin sillon diflucania mutta nyt ei raaskis kun se on niin tajuttoman kallista. Viime kesänä sain hiivan ekan kerran ja olin ulkomailla käymässä just sillon, enkä sieltä sitten löytänyt mitään lääkkeitä. Viikossa se menikin sitten ittestään ohi, tai no kokeilin kaikkia viinietikkakylpyjä sun muita. Ehkä pitää kokeilla taas jotain kotikonsteja ennen kun meen apteekkiin asti.
Heippa kaikille,
sen verran vaan tulin ON-infoamaan että poistun ryhmästä,menkat alkoi tänään,ja meitä kutsuu lapsettomuustutkimukset,varmaan myös hoidot. Ajan sain varattua lääkärille jo ensiviikolle,missä ensin kartoitetaan tilanne... Kuulemma ei kovin pitkät jonotusajat ole,toivottavasti. Rankkaa tulee olemaan jos ei ihme jostain syystä käy :/
Kovasti tsemppiä teille kaikille jatkoon!! Marjanalle eritoten,olen hengessä kokoajan mukana.
mago kp 1/28 yk12
Suvilintu, Tuo valkovuodon kokkareisuus oli myös tosiaan mullakin oviksen jälkeen, niinkun aiemmin kirjotin luulin sen olevan hiivatulehdusta mutta meni ennenku kerkesin lääkitsemään. Ite oonnyt älyttömän arka kaiken suhteen, mutta kannattaa varmaan harkiten käyttää kotikonsteja jos vaikka olisitkin raskaana ;)
Oireet edelleen jatkuu, mutta en yhtään tiedä missä vaiheessa uskallan testata. Ehkä just tämä oireiden selkeys tai ainaki olettamani sellainen kasvattaa kynnystä ja lisää omaa tuskaa jos viivoja piirtyykin vain yks.
Eli lopputulos on se, että ensin ettii itestään oireita, sitten kun niitä on se vaan lisää toiveita ja toiveitten myötä spekuloi valmiiksi pettymystä. Mikään ei ikinä siis ole hyvä =)
Voimia Mago! Toivottavasti saatte avun ja sekeyttä tilanteeseen.
Samoin, tsemppiä Mago!
Ihan extempore tein äsken testin. Iltapissasta vieläpä. Ennen kuin menkkojen olis pitänyt ees alkaa. Olin vaan niin kärsimätön :/ Negaa näytti tietenkin ja teinkin sen vielä jotenkin "vasemmalla kädellä". Tunnen itseni juuri niin typeräksi kuin ajattelinkin. Nyt en vaivaa itseäni ajatuksella ennen kuin vasta.. Sunnuntaina. Joo. Näin teen.
Voi Magoa! Älä luovu toivosta.. ja jos jotain häikkää tutkimuksissa löytyy niin onneksi on nykyään niin hyviä hoitoja tarjolla. Jaksamista!!
Orvokki, toivotaan että sunnuntaina sitten plussaat!
Ja vielä tosta hiivasta.. luulen kyllä että se on sitä, kun nyt alkoi kutinakin. Et kai se on käytävä vaan huomenna apteekin kautta.. :/
Joulukuiset (10.4.2013)
Suvilintu kp 16/27-28
Ninnu73 kp 20/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 23/26-28 yk3
Tarrasukka kp 25/ 28-30
Metsätähti88 kp 36/30-35 yk 4
Pimelipom kp 39/31-33 yk 1=km + yk 14
Mukana myös:
Roxymamma
Maisa84
Danikris1503
Orvokki80
Plussanneet:
Taika82
Jonsei
Meltsu12
Sude
Sabriina
Huomenta kaikille ja hauskaa päivää! Ei tässä muuta nyt ehdikään. :)
Onko Pimpelipom vielä mukana matkassa ja jos on niin mikä tilanne?
Moi! Meikäläinen jatkaa tammikuisisssa, menkat alkoi yöllä! Ihan justiinsa kierron mukaan. Paljon tsemppiä jännittäjille!
En ole tänne kirjoitellut, vaikka "ilmoittanut" itsestäni olenkin aiemmin :), kun olin lomalla, ja siellähän tuli kovasti miehen kanssa puuhailtua ja toivottavasti tuloskin on mieluinen :). Yritetty on joka tapauksessa sekstailla kovasti oletetun oviksen aikoihin. Lapsia on kaksi ennestään.
Minulla nyt kp 21/28 tai 29. Kuparikierukka otettiin pois kp 4 tässä kierrossa. Ennen kierukkaa kiertoni oli 31 pv, lyheni kierukan käytön aikana. Tiedä sitten, mitä tällä hetkellä on! Joten ovisajankohta on arvio. Limat oli kyllä, mutta sitten n. 4-5 pv oletetun oviksen jälkeen kun Suomessa tein testin, se testi näytti positiivista (?). Eli olikohan mun ovis sittenkin n, kp 18...Olisin kuvitellut sen olevan n. kp 14.Olisihan se uskomatonta, jos heti raskautuisi, mutta toivossa on tietenkin hyvä elää!
Kauheasti oireita huomailee itsessään, kaiken maailman nippailuja ja "kuin veitsellä viiltäisi"-tuntemuksia. Yhtenä yönä heräsin ihmeellisiin kipuihin, joita ei yleensä ole ollut. Maha tuntuu oudon jännittyneeltä ja kauhea nälkä olisi koko ajan :). Eilen kp 20 tuli valkoista (ei-läpinäkyvää) limaa hieman. Mietin tietenkin toiveikkaana, liittyisikö esim. kiinnittymiseen :).
Lämmöt hieman koholla, mikä tietty myös positiivista.
Mutta mä en jaksa odottaa tätä viikkoa enää, tää on todellakin yhtä tuuuskaaa....!
Plussaisia kevätauringonsäteitä kaikille!
Siis unohdin sanoa, että mun piti rekisteröityä uudelleen kun oli jotain häikkää ja ottaa uusi nimimerkki :/. Nimimerkkini oli aiemmin Ninnu73. Sen voisi vaihtaa Elli_73:ksi. Kiitokset!
Elli
Heippa ja tervetuloa joukkoon Elli!
Meitä ei taida enää kauhea monta olla tässä pinossa enää jäljellä?
ON: Tänään menossa siis kp 37 ja punaista aaltoa ei vielä onneksi näy. Viime kierrossa alkoi menkat kp 38, mutta huomenna ajattelin testata aamusta kun olen vapaalla. Kauhean kiireinen viikko takana ja onneksi ajatuksetkin ovat olleet välillä muualla tästä kuumeilusta :)
Kiitos!
Minäkin olin ajatellut ottaa rennosti tämän kuumeilun, mutta eihän tätä voi ottaa rennosti :)!
Koskaan ei viikko oo tuntunut näin pitkältä, siltä tuntuu...Aion nimittäin uskaliaasti testata viikon päästä, eli ensi viikon torstaina :).
Laitetaampa listan päivitys ekana. :)
Joulukuiset (10.4.2013)
Suvilintu kp 17/27-28 yk1
Elli_73 kp 21/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 24/26-28 yk3
Tarrasukka kp 26/ 28-30
Metsätähti88 kp 37/30-35 yk 4
Pimelipom kp 40/31-33 yk 1=km + yk 14
Mukana myös:
Roxymamma
Maisa84
Danikris1503
Plussanneet:
Taika82
Jonsei
Meltsu12
Sude
Sabriina
Pahoittelut menkoista Orvokki! Ja tervetuloa takaisin Ninnu/Elli. :D Sinä taidat olla kierrossa pari päivää mua edellä.
Joukko vähänee, mutta missä viipyy kaikki loppupään plussat!?
Itellä olettaisin tänään olevan dpo5. Ei niin minkäänlaisia normaalista poikkeavia oireita. vielä. Tiedä sitten tuleeko ollenkaan kun jäi ovis todennäkösesti hyödyntämättä. Hauska kuitenkin seurailla tuntemuksia ja kuulostella kiinnittymistä ym. jos sittenkin ois jo saattanut onnistaa.
Se on kyllä niin totta että aika menee tavattoman hitaasti, kun oottelee oireita! Mulla on vielä tää vauvakuume vallannut niin hullusti pään, että en kotona ollessa paljon muuta ajattelekaan. Koulutehtävätkin kasaantuu ja tulee tehtyy huolimattomasti kun menee tunteja päivässä vauvasivujen lukemiseen ja oireiden googlettamiseen. Eilen luin kauheesti juttuja kiinnittymisestä ja ilmeisesti se tapahtuu useimmiten vasta dpo9. Eli raskausoireita ei siis pitäis tullakaan ennen kiinnittymistä.
Ootan jännittyneenä etenkin että tuleeko mulla rinnat kipeeks. Se ois varmaan mulla jo aika iso oire, kun yleensä ei oo oikeen mitään tuntemuksia rinnoissa.
Tuon listan pitäisi muuten sanoa joulukuiset 11.4 ei 10.4. muuten toivottavasti kaikki oikein.
Moi.
En ole ehtinyt käydä täällä. Siirryn tammikuisiin. Täällä jo kp 7..
Oi, niin ihana palsta, täällä saa tunnustaa tyhmyytensä. Ennen tunnustusta tervetuloa uudelleen Ninnu ja pahoittelut teille jotka pujahditte tammikuisiin.
Eli en siten malttanut pitää näppejä erossa testeistä. Maitokauppareissulla koriin tupsahti kaksi pregcheck liuskaa ja toinen piti tietenkin tehdä heti. Lopputulos oli haamujen haamu. Eikö sitä aikuinen ihminen osaa odottaa edes muutamaa päivää?
Suvilintu: En uskaltanu vielä tänä aamuna ja tuli samalla melko kiirus lähteä töihinkin :) katsotaan josko huomenna testais, menkoista ei onneksi ole näköhavaintoa, vaikkakin semmoisia tuntemuksia on. Pelottaa jotenkin niin, jos ei testissä näykään kaksi viivaa, niin sitä haluaa venyttää aikaa kun pitäisi testata :)
Mitenkäs muilla? Onko oireita tai muuta ihmeempiä? :)