Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Jänniä aikoja elelee täällä monet. :) Luin tänään jostain, että raskauden alkamiseen on vain 20% mahdollisuus per kierto. Kuulostaa jotenkin toivottomalta. Vaikka olenhan mäkin ollut jo kerran raskaana ja saanut ihanan terveen lapsen. Tuntuu, että se on melkein ihme. :) Täällä tänään kp 24, eikä kyllä mitään tuntemuksia vielä havaittavissa. Menkkojen pitäis alkaa ensi viikon ma tai ti, jos tulevat. Jos olisin raskaana, kiinnittymisen olisi pitänyt tapahtua tänään tai viimeistään huomenna, eli oireita ei varmaan vielä edes olisikaan... Koitan olla tarkkailematta itseäni liikaa. Viime kierrossakin löysin kaikenlaisia merkkejä mahdollisesta raskaudesta, vaikka emme olleet tosissamme yrittäneetkään vauvaa. En uskalla toivoa vielä. :)
Plussatuulia kaikille ja tsemppiä! Niin ja onnea Taikalle plussasta! :))
-Sude yk ja kp 24/29-28 (tässä kierrossa varmaan 30-31)
Joulukuiset (27.3.2013)
Ninnu73 kp 7/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 9/26-28 yk3
Tarrasukka kp 11/ 28-30
mago kp 18/28 yk11
Metsätähti88 kp 22/30-35 yk 4
Maizaana kp 24/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 25/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 25/25
Sude yk 1 ja kp 25/28-29
sabriina kp 26/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Lapinnoita 26/28 yk 2
Tellu kp 27/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 28/30-35 yk 3v.
serputin kp 30/29-31
Meltsu12 kp 36/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Kirsikkakarkki yk. 8
Pikkuinenmyy
Mussuttaja
Plussanneet:
Taika82
Täällähän on ollut kivasti keskustelua vielä iltapäivän ja illan puolella=)
Jonsei, APUA! Mä niin jännitän sun puolestas täällä!!! Hyvältä ainakin vaikuttaa kaikki merkit, pidetään peukkuja bd. Mä en pystyis pitämään näppejäni erossa testistä, jos mulla olisi niitä kaapissa, se on nähty. Sulla on todelliset piinapäivät edessä=)
Meltsu, tiedän miten ikävää tuo on kun ei menkat ala ja testikin negatiivinen. Minulla oli tuo sama tilanne pari kiertoa sitten. Luulen, että minun kohdallani kyseessä oli anovulatorinen kierto ja sen takia vain kierto venähti megapitkäksi. Toivottavasti sinä saat jonkin vastauksen pian omaan tilanteeseesi. Olisiko mahdollista, että ovis olisi ollut myöhemmin?
Sabrina, hyvä kun kaikki oli ok. Nyt vain pikaista plussaamista toivomaan ja tietysti ennenkaikkea sitä, että seuraavalla kerralla kaikki menee hyvin!
Sude, minäkin muistan lukeneeni tuon raskaaksitulemisen mahdollisuuden tai oikeastaan näin kuumeillessa se tuntuu ennemminkin mahdottomuudelta! Kuitenkin meilläkin on jo NELJÄ kullannuppua=) Että ei kai se ihan mahdotonta ole!
).( Tänne ei mitään uutta. Kaikki menkkakivutkin ovat olleet jo vissiin useamman päivän kateissa. Eli tuntuu ihan normaaliolotilalta ennen menkkoja. Huomenna saattaisi alkaa kipuilut tai sitten vasta ylihuomenna. Mulla on kivut usein vasta silloin kun ne menkat oikeasti alkavatkin, joskus on tosin alkanut vatsa-/selkäkivut jo edellisenä iltana.
Olen vieläkin kuopuksen kanssa kotona kun hän on kovassa kuumeessa=( Tosi kurjaa katsoa pientä, kun ei jaksa edes leikkiä tai mitään muutakaan tehdä... Lääkkeilläkään ei kuume laske kuin hetkeksi. Huomenna on isännän vuoro jäädä kotiin, saapahan piiitkän pääsiäisloman=) Minun täytyisi jo vääntäytyä töihin.
Moi!
En ollut loytanyt tata keskustelua ennen muuten olisin jo kirjoittanut aiemmin! tahan asti mun hossotysta on ainoastaan kuunnellut oma mies, sisko ja paras kaveri.. luulen etta ne on hiukan jo kyllastyneita ;)
Lopetin pillerit tammikuussa ja kuukautiset tulleet saannollisesti kp 27. Viimeiset kuukautiset alkoi 1.3.
Mulla on paljon raskausoireita. onkohan kuviteltuja vai oikeita? heheh
Sain elamani ensimmaisen huuliherpeksen (laskureiden mukaan) hedelmoittymispaivan jalkeen. Samana paivana alkoi viikon kestava loysa vatsa joka ei edelleenkaan ole kunnossa. Olen karsinyt myos paakivusta jota en normaalisti pode. Viikon ajan rintani ovat olleet kovat ja kipeat. En ole ikina karsinyt tastakaan! Oon toisaalta ihan onnellinen oireesta vaikka sarkeekin, koska tissit nayttaa hyvalta. ja mun mummo on opettanut et kauneudesta pitaa karsia heheheheh :D
Oireena on myos lieva narastys.Joudun hengittelemaan syvaan joka vapauttaa mukanaan ihania royhtayksia (helpottavaa!!) Havettaa vaan, koska opiskelen ja luennoilla vahingossa minulta karkaa kuuluvia royhtailyja! olen juonut narastykseen niita pussukoita Rennien vastaava mutta ne auttavat vain hetkellisesti. En tieda jos narastys johtuu alkuraskaudesta, mutta se on ainakin oire mita en ole ikina karsinyt.
Olen myos tuntenut voimakkaita vihlontoja vatsassa kun aivastan.
Luin kommentteja lampotilojen noususta, mutta joidenkin mielesta lammon nousulla ei ole mitaan tekemista raskauden kanssa, ja joidenkin mielesta taas on. Aloin mittaamaan lampotilojani ihan mielenkiinnosta samoihin aikoihin kun rintani kipeytyivat ja kun normaalilamponi on 36.1, nyt se oli 37-37.3 aamulla ja illalla 36.8. Voikohan talla olla jotain tekemista myos!
Mieheni sai minut miettimaan jos olisinkin raskaana, silla han alkoi mainita rinnoistani. Olen tehnyt nyt 2 raskaustestia (tiedan etta aivan liian aikaisin) ja molemmat oli negatiivisia. Asun etela-amerikassa ja taalla en ole loytanyt digitaalisia testeja tai saatikaan testeja jotka olisivat hieman herkempia. Tanaan ostin vahan kalliimman testin (ajatuksena et jos oliskin tarkempi kun halpikset) ja etela-amerikan hintojen "kallis" oli 4 euroa! heheh
Kyseessa olisi ensimmainen raskaus. Menimme juuri naimisiin mieheni kanssa, joten lapsi olisi ihana asia yhteisen matkan alkamiseksi!
Oon lukenut viestiketjun lapi ja oon tosi iloinen et naiset pitaa yhta edes netin valityksella! Mun monien kavereiden kohdalla on kaynyt etta lapsettomat ei enaa hengaile "lapsellisten" ;) kanssa tai pain vastoin ja monesti ne lapselliset jaa yksinaisiksi :(
Terkkuja lampimasta!
Sabrina, ihana kuulla, että jälkitarkastuksessa oli kaikki hyvin. :)
Valitettavasti en ehdi nyt hirveästi kommentoimaan ja kirjoittelemaan, mutta piti pikaisesti tulla kuitenkin moikkaamaan. Kohtako saataisiin lisää porukkaa plussapinoon? :)
ON: 5. päivän Synarelan sumuttelua menossa ja aika rutiinilla se jo menee. Eniten pelottaa, että unohdan jonkun annoksen. Olen kyllä laittanut puhelimeen muistutuksen joka aamulle ja illalle, että en vaan unohtaisi.
Menkkojen alkamistahan tässä odottelee, että pääsisi varsinaisesti siihen meidän yrityskiertoon. :) Tosin ne voi olla myöhässä tuosta lääkkeestä johtuen. Ei muuta kummempia tänne suunnille siis.
Marjana kp 28
Huomenta!
Sabrina: Ihanaa, että kaikki meni hyvin jälkitarkastuksessa:)
Tellu: En yhtään nyt tiedä mitään tästä kierrosta. Voi hyvin olla, ettei ovulaatiota ole lainkaan tapahtunut tai että se on ollut myöhään tai ei vielä ollenkaan...kaikki on kai mahdollista ekassa kierrossa pillereiden jälkeen. E-pillerit kun lopetin ekaa yrittäessä, kierto palautui heti normaaliksi vaikka olin syönyt pillereitä monta vuotta. Nyt harmittaa kyllä, että aloitin nuo minipillerit kirukan jälkeen, kun nyt voisi olla kierto jo ihan normaali, jos se ei olisi pillereiden takia päässyt sekoittumaan. No, tulipahan käytettyä eikä sille mitään voi:( Laittaako minipillerit tosiaan kierron noin nopeasti sekaisin, kun söin niitä vain 1,5 laattaa?
Onneksi meiltä löytyy tuo ihana pikkuprinsessa ilostuttamassa elämää:) Kiirettäkin pitää, kun synttärit on viikonloppuna enkä ole vieläkään hänelle ostanut lahjaa:/ Mitä muut on ostanut lapsilleen 1-vuotislahjaksi? Kun leluja ja vaatteita en halua ostaa, ostelen niitä muutenkin ja haluaisin ekan synttärilahjan olevan jotain erityistä ja kestävää niin jää sitten muisto Ajattelin yrittää jostain löytää antiikkisen pienen arkun, johon voisin laittaa muistoja ekalta vuodelta...mutta jos en nyt vielä löydä arkkua, mitä muuta voisin keksiä?
Pyrypäivää!!!
Äkkiä taas kirjuutan ko sain tuon pienen sairastelijan nukahtamhan hetkeksi.. Mahtava silimätulehuski raukalle tuli kaupanpäälisiksi..
Jonsei -Jokos testasit???????????? ++++++++++++ ??????????? :DD
Meltsu: Ompa tuskallinen tilanne, sais se kyllä johonki päin kehittyä että päästäis sinut piinasta...
Sabriina, Sude, Tellu ja muutama muuki: samoilla jännäpäivillä menhään. Jokatoinen hetki on usko lopussa ja taas hoksaa jonku uuen mahollisen raskausoirheen?? Joko oletta sortunhet testaahman? ;D
Mitenkäpä Serputtimen tilanne?
Tervetuloa Danikris -lähettäisikkö meille sitä lämpöä sieltä jooko.... Plussaonnea tuoreeseen avioliittoon!!
Ja Marjana: Jaksamista ja jaksamista, kyllä se palkitaan. Usko vain sie olet vielä tässä ko mieki.
ON: Julistin eilen että menkat ne siltä tulleepi. No net alavattakivut jokka on olhet viikon aika kovat niin ovat vaimentunheet pikku jomotuksiksi MUTTA tämä selekäsärky..... alaselekä on niin kipiä että ja iskiasvaiavaa pukkaa kans mistä olen joka raskauessa kärsinu kovasti. Mitähän lienee, ei mulla menkkoihin ylheensä liity selekäkipuja. Palellutinko itteni pilikillä.... Ja valkovuotoa on aikasta reiphaanlaisesti.
Aamukahavi maistuu edelleen mutta esikoinen ko heräs aamulla ja tuli hallaamhan pikkusta minun sylissä, niin herrajesta sen henki haisi!!! Vieläki puistattaa!! Raukka ko äiti komensi aika lujasti hammaspesulle...
Testejä on kaapissa, mutta EN testaa ennen perjantaita. Pessimisti ei kovasti pety..
Ai muuten, edellisessa raskauessa oli hassu oire alussa -suun kuivuminen. Ei ole ollu muissa raskauksissa. Ja eilen olin tuntevinani... PLÄÄÄÄÄHHHHH!!!!! ;D
Nyt siivoahman pääsiäisvieraita varten (tai niitten TAKIA)
Ovistelijoille munarikasta Pääsiäistä :D
Lapinnoita kp26/28
Lapinnoita, kuulostaa kyllä kupaavalta nuo sinunkin tuntemuksesi=) Saadaan varmasti monta plussaa pääsiäisen aikaan.
Minulla ei mitään oireita=( Harmittaa niin vietävästi, että piti mennä kokeilemaan niitä ovistestejä. Aina vaan saan jotenkin luotua uskoa loppukierrosta mahdollisuuksien suhteen ja sitten pettymys on vain entistä suurempi... Plääh!
Tellu: mie en uskalla kokkeilla ovistestillä, niitäki olis kaapissa.. Pelekään niin kovasti pettymystä, tai juuriki sitä että se näyttää plussaa ja sitte raskaustesti negaa.. ja menkat alakaa..
Mulla on muuten rinnakki vähän kipiät, mitä ei ennen menkkoja ole aiemmin ollu. Paitsi viimekierrossa oli...ja täti sitten saapui.... Mutta ei nämä 3 lasta imettänheet ajokoiran korvat enhän menekkään sillälailla kipiäksi ko sillon joskus... ;)
Usko sie minhun niin mie uskon sinhun... ko oma usko ja tsemppi ei näköjhän riitä...
Heh, meillä koitettiin eilen illalla josko seksi käynnistäisi kuukautiset. Niin on nimittäin usein käynyt, kun on ollut kuukautiset tuloillaan niin ovat heti seksin jälkeen alkanut. No, olin melko varma, että yön aikana alkaa, kun vessassa käydessäni heti touhujen jälkeen pyttyyn valui ihan vaaleanpunaista limaa(sperma ja jtn muuta sekaisin kai). No, ei alkanut eikä ole vieläkään alkanut:( Nyt alkaa harmittamaan ihan tosissaan:(
Tellu ja Lapinnoita: Kyllä teillä kuulostaa jo todella lupaavalta tuo tilanne molemmilla. Mie voin uskoa molempiin:)
Hei!
Minäkin taidan hiipiä tänne pinoon, varsin varovasti kyllä. Meillä on taustalla pitkä lapsettomuus, ja tämä kierto on nyt meidän viimeinen varsinainen yrityskierto. Jos tästä(kään) kierrosta ei plussaa tule, niin sitten hiivin takaisin taka-alalle ja menemme elämässä eteenpäin. Tiedän, että on aivan järjetöntä toivoa luomuihmettä näin monen vuoden jälkeen, mutta välillä ihminen on järjetön. Ja jos en tätä kiertoa kuumeile tosissani, en pääse suremaan biologisen lapsen puuttumista vaan elättelen jonkinlaisia toiveita loppuikäni.
Mutta asiaan :) Ovulaatio tuli komeasti, ja se hyödynnettiin hyvin. Minulla oli pitkästä aikaa selkeä ovulaatio, jes! Tänään mennään vaiheessa dpo 6. Oviksen jälkeen nippaili muutaman päivän munasarjoissa, keltarauhanen taisi kasvatella itseään. Eilen aivastaessa repäisi kohtua oikein kunnolla. Se oli aivan uusi juttu minulle :) Illalla kokeilin myös kohdunkaulaa, ja se oli aivan kivikova. Ikinä ei ole tuolta tuntunut. Paleltaa ja aivastuttaa, pientä nippailua myös kohdun nurkilla. Toivotaan parasta.
Peukut pystyssä jännäilijöille! :)
Tervetuloa Maisa mukaan pinoilemaan! Ja tsempit sinne, pidetään peukkuja sulle kovasti!
Tänne tuli täti sitten vihdoin ja viimein, tai oikeastaan se oli harmillinen yhteenkohtaaminen. Onnistuin sitten ilmeisesti tällä stressaamisella siirtämään menkkani, tosi järkevää hei. Nyt alkaa sitten uusi kierto, uusi elämä ja ihan uudet kujeet. Tää miettiminen loppuu tähän. Taidankin tilata sen nettipohjaisen rauhoittumispaketin raskautuville, kun ilmeisesti mulle olisi sille kovasti käyttöä ;)
Tekis mieli mennä nurkkaan itkemään. Ehkä menenkin nyt tästä vähäksi aikaa säälimään kaameaa kohtaloaani (sarkasmia) ja sitten uutta tuulta purjeisiin. Päivä kerrallaan.
Tsempit Meltsulle, ihan kaameaa jännäämistä sullakin. Toivottavasti tilanne selkiää suuntaan tai toiseen.
Ja tsempit muillekin. Pidän peukut pystyssä ja sormet ja varpaat ristissä! Mulla seuraavat kaksi kiertoa (tai tällä sekoamisella ehkä vaan yksi) menee vielä tässä pinossa, joten mukana taustailen.
Mussuttaja: Voi harmi:( No mutta olisihan se jo ollut aikamoinen lottovoitto, jos olisit ihan heti ekasta kierrosta raskautunut. Varmasti ottaa päähän, ymmärrän sen, mutta jos yhtään lohduttaa niin täällä toinen samanmoinen stressaaja ja kaikki mulle heti -tyyppinen ihminen ja silti jaksoin ekaa yrittää jopa neljä kiertoa ennen onnistumista. Onneksi kuitenkin sinulla nyt alkoi ne kuuakutiset niin pääsit pois piinasta, toisin kuin minä:( Toivotaan tosiaan, ett' täälläkin se täti pian vierailisi niin pääsisin myös ihan oikeasti yrittämään sitä vauvaa...
Ootteko muuten kuullut Arttu Wiskarin biisiä nimeltä Ikuisesti kahdestaan? Kertoo pariskunnasta, joka ei voi saada lapsia...jos nyt ihan oikein niitä sanoja tulkitsin.
Tervetuloa uudet mukaan! Mä mietinkin joskus, että ulkosuomalaisille tämä on varmasti kivaa, kun saa omalla äidinkielellään höpöttää näitä vauvanodotusjuttua.
Lapinnoita ja Tellu: Hyvältä kuulostaa teillä edelleen, perjantaina sitten hopihopi kertomaan, miten käy testin kanssa ;)
----
voi kuukuna,
enhän mä sitten jäänyt odottamaan sitä perjantaita vaikka kuinka itselleni niin lupasin. Eilen illalla hipsin vessaan juotuani etovaan oloon vichyä koko illan ja testasin. Tosi fiksua! Nega tuli.
Että mua harmittaa oma malttamattomuuteni ja turha rahanmeno. Olis vaan ollut niin kiva päästä varmuuteen jo eilen. Nyt sitten joudun joka tapauksessa jännittämään ainakin vielä tämän päivän, jolloin menkkojen pitäisi alkaa ja huomisen, jos ei menkkoja kuulu. Mulla on niin säännöllinen 25 päivän kierto, että olo on nyt tosi typerä.
Blaah!!
Heippa kaikille!
Täällä ollaan...oon viettäny hiljaiseloa ja yrittänyt olla vauvakuumeilematta, niin kauheesti...huonoin tuloksin tosin! :) Kaikkien viestit oon kyllä käyny lukemassa!
Tänään siis itsellä kp31/31, eli lista laahaa päivän jäljessä. Huomenna teen siis testin, jos ei tätiä iltaan mennessä kuulu :) viime kierrossa täti tuli kp31 iltasella..tuntemuksia ei ole juurikaan ollut suuntaan tai toiseen. Alavatsaa jomottelee aika-ajoin ja tissit ( etenkin nännit) olleet kipeät jo jonkin aikaa...väsymys on myös vaivannut, mutta nuo voi olla oireita myös tädistä, eli tää päivä menee vielä jännittäen!
Kovasti plussia kaikille ja tervetuloa kaikki uudet!
Serputin: Heippa taas:) Kuulostaa kyllä nyt niin monen tilanne hyvältä, että päästää iloitsemaan varmasti monesta plussasta lähiaikoina.
Harmittaa kyllä tämä oma epäonnistuminen nyt kovasti vaikka varsinaisesti en ihan heti uskonutkaan onnistuvan. Olen vaan niin kauan halunnut jouluvauvaa itselleni, se olisi vaan niin ihanaa. Esikoisen kohdalla se ei onnistunut ja nyt ei sitten taaskaan:( Ja tässä ne mahdollisuudet sitten olikin, kun kaksi lasta meille olisi tarkoitus vain tulla:( Näin pitkällä kierrolla kun se laskettu aika menisi sitten jo melkein sinne tammikuun puoleen väliin, jos tokasta kierrosta tärppää. No, kaikkea ei voi saada mitä haluaa:(
Joo kiitos meltsu. Ja kyllähän se aina harmittaa. Aina ei voi saada. Mutta toivoa sitäkin enemmän :) Jos nyt siihen talvivauvaan tähdätään kuitenkin eiks jee ;)
Jonsei, just ton takia mä en hankikaan näitä testejä varastoon :D Mä tekisin ton saman!
Itse olin näköjään hyvin pitkään pitänyt tämän vauvahaaveen ihan piilossa ja yritin tahallaan olla ajattelematta asiaa, koska oli sata syytä (en valmistunut vielä, ei oikeaa miestä, ei sitä tai ei tätä) ja nyt kun kaikki on (tai no ei, mutta ehkä se tärkein, rakas mies kuitenkin tässä) ja aika olisi, niin veikkaanpa että mulla monen vuoden salatut toiveet purkautui ekaan yrittämiseen tällaisena stressinä, nyt kun kerrankin saa haaveilla. Mä tajusin tän nyt, ja osaan varmaan ottaa iisimmin nyt seuraavassa. Tai ainakin luulisin niin :) Ja onneksi toi mies on niin ymmärtäväinen, kärsivällinen ja rauhallinen, ja sille voi puhua kun alkaa pää hajoilla pahemman kerran, ja itseasiassa se on kivaakin, että yhdessä jännitettiin perjantain testiä. Ihanaa. ü
Puhuttiinko tässä ketjussa vai missä, mitä kaikkia asioita on valmiina vauvaa varten? No mehän asutaan 40m2 yksiössä ison koiran kanssa kahdestaan, että ei tässä itelläkän omaa huonetta (makkaria) ole, se ois kyllä ihan kiva bonus, mutta asuntoasia järjestyy sitten aikanaan. Ja jotenkin en usko että ihan pikkanen alle 1v tarttee omaa huonetta, mutta jos lapsellisilla on parempaa tietoa, jakakaa ; )
Tossa puhuin miehelle, että oisko ihan väärin jos mä kävisin jonkun pienen söpön potkupuvun hakemassa, mutta ei se suositellut...Tulee turhia paineita. No voi olla etten kysykään häneltä ;) Itse hän meni sitten ostamaan isomman auton. Että "kaikki" mahtuu. Hassu. <3
Laskuvirhe!
Tajusin juuri, että olen laskenut pieleen. Huomenna ne menkat vasta alkaa!
[quote author="Jonsei" time="27.03.2013 klo 15:15"]
Nyt sitten joudun joka tapauksessa jännittämään ainakin vielä tämän päivän, jolloin menkkojen pitäisi alkaa ja huomisen, jos ei menkkoja kuulu.
[/quote]
Lapinnoita: Lupaavia oireitahan sinulla on. :) Jännäilen mukana perjantain testaustasi!
Maisa: Tervetuloa! Oletteko ihan luomusti yrittäneet siis koko ajan vai oletteko käyneet lääkärissä?
Meltsu: On varmasti turhauttavaa odotella menkkoja saapuviksi, jos ne antaa itsestään jo merkkiäkin. :/
Mussuttajalle tuulta purjeisiin uuteen kiertoon. Hetken itsesääli on hyvä tapa antaa itselle pieni hetki aikaa "surra" ja sitten potkaista itsenstä kohti tulevaa.
Jonsei: Et varmasti ole ainoa, joka testailee, vaikka lupaa itselleen malttaa odottaa. Sitä niin kovasti toivoo näkevänsä ne kaksi viivaa testissä.
ON: Eiiiiih, miten pitkältä tämä aika tuntuu!! Tasan kahden viikon päästä vasta ensimmäinen ultra, että tietää onko tämä nenäsumute tehnyt tehtävänsä ja päästäänkö aloittamaan pistoslääkitys. Ei sillä, että hinkuisin siihen pistosvaiheeseen, mutta haluaisin tämän kaiken olevan jo ohi ja kaikki olisi mennyt nappiin. Toisaalta yritän nyt nauttia paljon urheilusta, kun sitten pistosvaiheessa se pitäisi jättää aivan kevyeen liikkumiseen. Se oli viimeksikin se hermoja repivä asia, kun ei voinut urheilla kunnolla.
Tänään illalla tuntui jo hieman siltä, että voisi tuo menkkavuotokin alkaa. Kenties jo yöllä tai huomenna alkaisi... Alkaisi vaan, niin olisi sekin sitten mennyt ohjekirjan mukaan.
Marjana
Paivat tuntuu todellakin niin pitkalta kun odottaa ja odottaa!! :D
Opiskelen kulinaarikoulussa, onneksi keittio- kondiittoritunneilla saa jotain muuta ajateltavaa, mutta heti kun tunti loppuu mietin et olenkohan raskaana ? heheh en oo varmaan meista ainoa ;)
Tanaan tunsin oloni vahan huonoksi tunnilla, keittion kuumuudessa ja kiireen keskella tunsin erittain huonoa oloa vatsassa. Lisaksi aamulla jouduin taas ottamaan narastykseen laaketta. Ostin apteekista purutabletteja mutta kun aloin lukemaan niista niin ei sovi raskaana oleville. No, en tiia oonko ees raskaana mut en halua riskeerata mitenkaan. Voiko joku kertoa mulle mita voin ottaa narastykseen vai voiko siihen ottaa mitaan?? En oo ikina karsinyt moisesta. Joku vois sanoa etta mene kysymaan apteekista mut taalla apteekin tyontekijat ei oo kayny mitaan koulutusta ja he ei todellakaan tieda mitaan. Esim naa purutabletit oli muka just sellasia mita voin ottaa narastykseen ja soveltuu vaikka olisinkin raskaana.
Tarkoituksena on huomenna aamulla tehda POSITIIVINEN raskaustesti :)
Terveisiä jälkitarkastuksesta... Ihan hyvin meni, vaikka olin aika hermoraunio ennen sitä. En olis uskonut, että olisi niin ahdistavaa palata sairaalaan. mitään syytä ei keskenmenolle löytynyt, niin kuin olin itse aavistellutkin. Istukan rakenne oli normaali eikä mitään infektioon viittaavaa löytynyt. Meidän pikkuisestakaan ei löytynyt mitään poikkeavaa.. olishan se ollut tavallaan hyvä saada jotain vastauksia mutta näinkin on ihan hyvä, se nyt on mitä on ja näillä mennään. Ainakaan ei löytynyt mitään syytä, ettei raskaus voisi vielä onnistua normaalisti.
Nyt ei olekaan montaa päivää kiertoa jäljellä, pieni osa minusta kyllä jännäilee mutta enpä usko että jo olisi tärpännyt. Mutta eihän sitä koskaan tiedä... Sen näkee sitten!
monella onkin jännäilypäivät päällä tai juuri tulossa, piina on varmasti kova :) toivon mukaan plussajonosta tulee tooooooosi pitkä! Kuka testaa seuraavaksi?