Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kaikki joilla ulkomaalainen mies

Vierailija
04.03.2019 |

Mikä teillä on yhteisenä kielenä? Itsellä säpinää erään miehen kanssa ja vielä mietin että alkaako tapailemaan tosissaan vaikko ei. Ja kertokaa minkämaalainen mies.

Kommentit (269)

Vierailija
161/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei ulkomaalainen nainen käy?

Vierailija
162/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on kyllä parasta viihdettä. Huomaa että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa 😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkään ei voi Suomessa elää niin että vain puoliso puhuu suomea ja uusi tulokas ei, työtä ei saa jos ei opettele suomea, on erittäin noloa myöntää vielä kymmenen vuoden jälkeen ettei osaa tai halua osata puhua suomea, kouluttautuminenkin on melko vaikeaa jos ei puhu suomea/ruotsia ja englantia. Ihmetyttää nämä kehujat "mieheni ei puhu suomea" miksi sitten asua Suomessa? eri asia jos opettelu kiinnostaa/pitää jo valmiiksi omaa yritystä tai muuta vakaata tuloa, nyt näyttää siltä että jotkut naiset kuvittelevat ettei miehen tarvitse koskaan oppia maan kieltä =nainen siis haluaa elättää miestää.

Mun mies on asunut Suomessa viisi vuotta eikä osaa tai aio opetella suomea. Työskentelee tutkijana yliopistossa.

Noloa ja ylimielistä. Minä en kehtaisi asua jossain maassa opettelematta edes välttävästi sen kieltä. Sitten jos en oppisi, niin ainakin yrittäisin pitää huolta että muiden ei tarvitsisi vaihtaa äidinkieltään minun takiani johonkin muuhun kieleen. Käyttäisin vaikka sitten kääntäjiä, tulkkeja ym. mahdollisimman pitkälle. (En toki tiedä kuuluuko tällainen kielen vaihtamisen vaatiminen vaatiminen juuri sinun miehesi käytöstapoihin).

Oletko niin vajaaälyinen, että et ole kyennyt opettelemaan sujuvasti muita kieliä aikuisikään mennessä? Jos mies on töissä toisessa maassa ja pärjää 90% ihmisten kanssa omalla kielellään, niin miksi hänen pitäisi opetella Suomea, jolla on maailmassa vähemmän n. 5 miljoonaa puhujaa? Nyt ei taida ihan apinaimmeisen logiikka pelata.

Ööh, olen asunut synnyinmaani lisäksi kolmessa muussa maassa ja opetellut kaikkien niiden kieliä oman äidinkieleni lisäksi. Lisäksi osaan yhtä kieltä, jota olen opetellut huvikseni. Montaako kieltä miehesi osaa? Kai hänelläkin riittäisi kykyjä edes yhden kielen opetteluun oman kielensä lisäksi varsinkin jos asuu maassa, jossa hänen oma äidinkielensä ei ole virallinen kieli.

Tiedätkö mitä korkeakoulutetun tutkijan ammattiin kuuluu? Arki on ihmisillä erilaista, Suomi ei ole kansainvälisesti millään tavalla olennainen kieli. Joten jos olet ulkomaalaisena tutkijana täällä väliaikaisesti töissä, niin en näe mitään syytä minkä takia sinun olisi syytä tai edes järkeä alkaa käyttää erikseen aikaa Suomen kaltaisen kielen perusteelliseen opetteluun. Koita vähän nyt miettiä oikean elämän realiteettien kannalta, immeinen hyvä.

Ymmärrän tämän, jos on väliaikaisesti töissä. Tämä ei vaan tullut esiin missään vaiheessa tätä keskustelua, vaan alunperin kerrottiin että kyseinen ihminen on asunut jo viisi vuotta Suomessa eikä osaa tai aio opetella kieltä. Väliaikaiselta asujalta ymmärrän, mutta jos tarkoituksena on jäädä maahan, pidän moista asennetta yksinkertaisesti itsekeskeisenä. Ei edes nähdä hyötyjä mitä kielen opettelusta saattaisi itselle olla, saati sitten mitä hyötyä siitä olisi muille. Itsekeskeinen ihminen näkee helpompana, että kaikki muut ympärillä opettelevat ja puhuvat itselleen vierasta kieltä kuin että itse opettelisi näiden ihmisten äidinkieltä vaikka eläisi heidän keskellään. 

Ei ne minunkaan opettelemat kielet ole mitään kansainvälisiä lingua francoja, mutta ei vaan pokka kestä olla se tyyppi, jonka takia muiden pitää alkuvaiheen jälkeen puhua kotimaassaan jotain muuta kieltä kuin maan omaa kieltä.

Vierailija
164/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on kyllä parasta viihdettä. Huomaa että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa 😂😂😂

Niinpä kalikkaa näyttää kovastikin kalahtaneen monilla suomalaismiehillä nilkan lisäksi pääkoppaan 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
165/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kotoisin Intiasta. Suomen kansalainen ollut nyt noin 10 vuotta. Olemme olleet yhdessä 22 vuotta, joista 20 naimisissa. Puhumme suomea ja osaksi englantiakin. Mies on insinööri (kuten suurin osa Suomessa asuvista intialaisista) ja työskentelee projektipäällikkönä.

Vierailija
166/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kauheaa siinä on jos suhteen alussa ei ole yhteistä kieltä?

No minä ainakin kiinnostun miehestä (ulkoisen olemuksen lisäksi) paljolti hänen persoonallisuutensa vuoksi. Haluan tietää mitä hän ajattelee, minkälaiset arvot hänellä on, minkälaisille asioille hän nauraa, mitä tavoitteita hänellä on tulevaisuutta varten jne. Ei sitä yhteistä kieltä tietenkään täydellisesti tarvitse puhua, mutta kyllä mun mielestä sen verran yhteistä kieltä täytyy olla, että tuommoiset asiat pystyy ilmaisemaan. 

Vierailija
167/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin kiinnostun miehestä (ulkoisen olemuksen lisäksi) paljolti hänen persoonallisuutensa vuoksi. Haluan tietää mitä hän ajattelee, minkälaiset arvot hänellä on, minkälaisille asioille hän nauraa, mitä tavoitteita hänellä on tulevaisuutta varten jne. Ei sitä yhteistä kieltä tietenkään täydellisesti tarvitse puhua, mutta kyllä mun mielestä sen verran yhteistä kieltä täytyy olla, että tuommoiset asiat pystyy ilmaisemaan. 

Oletko sinä sillä tavalla hidas älyllisesti ja kiinnostustasoltasi, että et ole aikuisikään mennessä (ja nähtävästi tulevaisuudessakaan äänenpainon perusteella) oppinut muita kieliä, tai ystäviä jotka eivät puhu äidinkieltäsi? Minulla on esimerkiksi useita Englantia puhuvia ystäviä ja pystymme hyvinkin syvällisistä asioista kommunikoimaan toistemme kanssa. 

Miten sinä olet jäänyt niin torsoksi kielitaidoltasi, ehkä tämä kiinnostaa, ja miksi koet että et kykene vastaisuudessakaan tätä asiaa korjaamaan. Toisin sanoen: oletko tyhmä?

Vierailija
168/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkään ei voi Suomessa elää niin että vain puoliso puhuu suomea ja uusi tulokas ei, työtä ei saa jos ei opettele suomea, on erittäin noloa myöntää vielä kymmenen vuoden jälkeen ettei osaa tai halua osata puhua suomea, kouluttautuminenkin on melko vaikeaa jos ei puhu suomea/ruotsia ja englantia. Ihmetyttää nämä kehujat "mieheni ei puhu suomea" miksi sitten asua Suomessa? eri asia jos opettelu kiinnostaa/pitää jo valmiiksi omaa yritystä tai muuta vakaata tuloa, nyt näyttää siltä että jotkut naiset kuvittelevat ettei miehen tarvitse koskaan oppia maan kieltä =nainen siis haluaa elättää miestää.

Mun mies on asunut Suomessa viisi vuotta eikä osaa tai aio opetella suomea. Työskentelee tutkijana yliopistossa.

Noloa ja ylimielistä. Minä en kehtaisi asua jossain maassa opettelematta edes välttävästi sen kieltä. Sitten jos en oppisi, niin ainakin yrittäisin pitää huolta että muiden ei tarvitsisi vaihtaa äidinkieltään minun takiani johonkin muuhun kieleen. Käyttäisin vaikka sitten kääntäjiä, tulkkeja ym. mahdollisimman pitkälle. (En toki tiedä kuuluuko tällainen kielen vaihtamisen vaatiminen vaatiminen juuri sinun miehesi käytöstapoihin).

Oletko niin vajaaälyinen, että et ole kyennyt opettelemaan sujuvasti muita kieliä aikuisikään mennessä? Jos mies on töissä toisessa maassa ja pärjää 90% ihmisten kanssa omalla kielellään, niin miksi hänen pitäisi opetella Suomea, jolla on maailmassa vähemmän n. 5 miljoonaa puhujaa? Nyt ei taida ihan apinaimmeisen logiikka pelata.

Ööh, olen asunut synnyinmaani lisäksi kolmessa muussa maassa ja opetellut kaikkien niiden kieliä oman äidinkieleni lisäksi. Lisäksi osaan yhtä kieltä, jota olen opetellut huvikseni. Montaako kieltä miehesi osaa? Kai hänelläkin riittäisi kykyjä edes yhden kielen opetteluun oman kielensä lisäksi varsinkin jos asuu maassa, jossa hänen oma äidinkielensä ei ole virallinen kieli.

Osaa englantia, saksaa, ranskaa ja espanjaa.

Vierailija
169/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näiden palstaulien on ihan pakko pilata joka ikinen ketju näillä ala-arvoisilla ja lapsellisilla kommenteillaan? 

Jotenkin nämä ressukat kai ajattelevat, että se on heiltä pois kun suomalaisilla naisilla on ulkomaalaisia miehiä. Ehkä he omissa ajatuksissaan kelpaisivat näille naisille jos heillä ei näitä ulkomaalaisia miehiä olisi?

Kyllä, katkeruus paistaa läpi. Ne kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Terv. kaunis, fiksu ja kansainvälinen suomalainen nainen, jolla on itsetunto kohdillaan ja jolla ei ole tarvetta haukkua suomalaisia miehiä, heitäkin on niin monenlaisia.

Vierailija
170/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näiden palstaulien on ihan pakko pilata joka ikinen ketju näillä ala-arvoisilla ja lapsellisilla kommenteillaan? 

Jotenkin nämä ressukat kai ajattelevat, että se on heiltä pois kun suomalaisilla naisilla on ulkomaalaisia miehiä. Ehkä he omissa ajatuksissaan kelpaisivat näille naisille jos heillä ei näitä ulkomaalaisia miehiä olisi?

Kyllä, katkeruus paistaa läpi. Ne kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Terv. kaunis, fiksu ja kansainvälinen suomalainen nainen, jolla on itsetunto kohdillaan ja jolla ei ole tarvetta haukkua suomalaisia miehiä, heitäkin on niin monenlaisia.

Kukaan ei saa huomautella vähemmän onnistuineista miesvalinnoista olematta katkera?

Vierailija
171/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas nainen ottaa eurooppalaisen komean koulutetun miehen, suomalaisen miehen huolii vain nainen, jolta puuttuu itsekunnioitus.

Vierailija
172/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ei ulkomaalainen nainen käy?

Tuollaiset ketjut ilmiannetaan ja poistetaan heti. Suomalainen nainen kun on kypsä eikä mitenkään samanlainen kuin tämän palstan ulisijamiehet.

Vierailija
173/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä sillä tavalla hidas älyllisesti ja kiinnostustasoltasi, että et ole aikuisikään mennessä (ja nähtävästi tulevaisuudessakaan äänenpainon perusteella) oppinut muita kieliä, tai ystäviä jotka eivät puhu äidinkieltäsi? Minulla on esimerkiksi useita Englantia puhuvia ystäviä ja pystymme hyvinkin syvällisistä asioista kommunikoimaan toistemme kanssa. 

Miten sinä olet jäänyt niin torsoksi kielitaidoltasi, ehkä tämä kiinnostaa, ja miksi koet että et kykene vastaisuudessakaan tätä asiaa korjaamaan. Toisin sanoen: oletko tyhmä?

Ja missä vaiheessa sanoin, että yhteisen kielen täytyy olla se äidinkieleni? Eihän sen yhteisen kielen tarvitse tietenkään olla kummankaan äidinkieli vaan kieli, jota molemmat puhuvat suht sujuvasti. (Mulla itsellä englantilainen mies ja keskustelemme englanniksi.)

Vierailija
174/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa englantia, saksaa, ranskaa ja espanjaa.

Siinä tapauksessa hän varmasti tietää, että mitä enemmän kieliä osaa, sitä helpommin niitä oppii lisää. Eli kyse on lähinnä itsekkyydestä miksei opettele asuinmaansa kieltä, ei edes siitä että oppiminen olisi erityisen hankalaa. On vain helpompaa, kun jättää kommunikoinnin vaatiman vaivannäön muille.

Vierailija
175/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvaltalainen, puhumme englantia. Olemme molemmat akateemisia, joten kielen taso on hyvin korkea. Edelleen 10:n vuoden päästäkin mieheltä löytyy sanavarastoa, jota en osaa. Mutta siis hvyin tulemme juttuun.

Miten se akateemisuus liittyy kielen tasoon? Minun mies opiskelee tohtoriksi tällä hetkellä ja itse olen "vain" amiksen käynyt. Puhun englantia paljon paremmin kuin mieheni, pl. miehen alan ammattisanasto.

Vierailija
176/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukas nainen ottaa eurooppalaisen komean koulutetun miehen, suomalaisen miehen huolii vain nainen, jolta puuttuu itsekunnioitus.

No jaa. On niitä hyviäkin suomalaisia miehiä. Mutta eivät oleile tällä palstalla.

T. latina

Vierailija
177/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei saa huomautella vähemmän onnistuineista miesvalinnoista olematta katkera?

Huomauttelu toisen "vähemmän onnistuneista miesvalinnoista" ei kuuluu hyviin tapoihin.

Kun "miesvalintojen huomauttelu" tehdään anonyymeille henkilöille netissä vain kuviteltuun miehen etnisyyteen perustuen, kyseessä lienee vain rasistinen trollaus, joka palvelee ainoastaan trollaajaan omia ahdistuksia. Sille ei ole mitään oikeutusta.

Ja filosofisemmin ajatellaan asiaa, mikä on onnistunut parinvalinta, mikä ei? Jokainen hetki eroonkin päättyneessä liitossa on osa meidän elämäämme ja muokkaa persoonaamme. Usein parempaan suuntaan. Parisuhteet ja ihmiset eivät ole tuotteita joita ostetaan marketista, joten ei niiden "ostopäätöstä" voi kritisoida.

Se, jos meidän valintamme suomalaisina naisina ei miellytä jotain suomalaista miestä, se onkin tämän miehen oma korvienvälinen ongelma. Onko vaikeaa hyväksyä naisten tasa-arvo? Onka vaikeaa ymmärtää että suomalaiset naiset eivät ole suomalaisten miesten omaisuutta vaan vapaita ja itsenäisiä ihmisiä? Miten et näe että parinvalinta on ihmisten yksityisasia - oletko itse valmis avaamaan netissä ovat naisasiasi? Oliko sinulla vaikea äitisuhde ja vaikuttaako se jotenkin siihen miten näet kaikki naiset?

Vierailija
178/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. On niitä hyviäkin suomalaisia miehiä. Mutta eivät oleile tällä palstalla.

T. latina

Entäs sitten onko hyviä latinoja?

Hieman vierestä

mies51v

Vierailija
179/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut suomalaisten miesten kanssa ja nykyinen poikaystäväni on irakista. Tottakai suomalaisten kanssa on helpompaa arkena kun voi käyttää äidinkieltä ja kulttuuri erot eivät ole suuret. En siltikään vaihtaisi ikimaailmassa nykyistä pois. Puhumme keskenämme englantia ja olen jo oppinut puhumaan hiukan arabiaa. Ulkomaalaiset miehet ovat hyvin huomaavaisia ja ottavat naisensa hyvin huomioon.

Vierailija
180/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuolisoni on puolalainen, puhutaan englantia. Molemmat puhuu sitä yhtä hyvin ja ihan tavallista kommunikointia. Itse ymmärrän välttävästi myös Puolaa.