Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kaikki joilla ulkomaalainen mies

Vierailija
04.03.2019 |

Mikä teillä on yhteisenä kielenä? Itsellä säpinää erään miehen kanssa ja vielä mietin että alkaako tapailemaan tosissaan vaikko ei. Ja kertokaa minkämaalainen mies.

Kommentit (269)

Vierailija
121/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englanti on miehen äidinkieli ja sitä puhumme. Minäkin puhun ja kirjoitan sujuvasti englantia. Silti on tosi vaikeaa monesti ymmärtää miestä ja hänen minua.

Miksi on vaikea ymmärtää? Mulla kans englanninkielinen mies eikä meillä ole mitään hankaluuksia ymmärtää toisiamme.

Käännä tuo kotikielellesi niin katsotaan mitä osaat

Vierailija
122/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti. USA. Sopeuttaa ja yksinkertaistaa puhumaansa omalle kielitatitotasolke. Oma kielitaito vahvistuu koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkään ei voi Suomessa elää niin että vain puoliso puhuu suomea ja uusi tulokas ei, työtä ei saa jos ei opettele suomea, on erittäin noloa myöntää vielä kymmenen vuoden jälkeen ettei osaa tai halua osata puhua suomea, kouluttautuminenkin on melko vaikeaa jos ei puhu suomea/ruotsia ja englantia. Ihmetyttää nämä kehujat "mieheni ei puhu suomea" miksi sitten asua Suomessa? eri asia jos opettelu kiinnostaa/pitää jo valmiiksi omaa yritystä tai muuta vakaata tuloa, nyt näyttää siltä että jotkut naiset kuvittelevat ettei miehen tarvitse koskaan oppia maan kieltä =nainen siis haluaa elättää miestää.

Mun mies on asunut Suomessa viisi vuotta eikä osaa tai aio opetella suomea. Työskentelee tutkijana yliopistossa.

Tuskin on suunnitellut ikuisesti täällä asuvan. Suomi vain välietappi. Tuutte muuttamaan jossain vaiheessa muualle.

Vierailija
124/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies venäjältä. Puhumme suomea, venäjää ja karjalaa.

Vierailija
125/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on raumalainen ja meillä on kotikielenä espanja. Me kun ei asuta Raumalla niin en ole oppinut sitä kieltä kunnolla. Kymmenen vuotta ollaan kuitenkin oltu yhdessä ja on toiminut ihan hyvin.

Vierailija
126/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englanti on miehen äidinkieli ja sitä puhumme. Minäkin puhun ja kirjoitan sujuvasti englantia. Silti on tosi vaikeaa monesti ymmärtää miestä ja hänen minua.

Miksi on vaikea ymmärtää? Mulla kans englanninkielinen mies eikä meillä ole mitään hankaluuksia ymmärtää toisiamme.

Käännä tuo kotikielellesi niin katsotaan mitä osaat

En mä kotona käännä suomea englanniksi vaan puhun englantia.

Vierailija
127/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole suomalaisia miehiä ollutkaan, sillä muutin 19-vuotiaana ulkomaille ja sille tielle jäin. Olen tapaillut elämässäni tasan kahta miestä ja luonnollisesti molemmat ulkomaalaisia, koska suomalaisia ei ole tullut edes vastaan. Ei ole ollut mitään ongelmia kielen kanssa, englanti on tunnekieleni enkä seurustelisi miehen kanssa, joka ei sitä puhu riittävästi. Ensimmäinen mies oli saksalainen ja nyt tämä toinen belgialainen. Toivon että hän olisi myös viimeinen :).

Vierailija
128/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla brittimies, puhutaan luonnollisesti englantia. Meillä ei ole oikeastaan ollut kielestä johtuvia väärinymmärryksiä kovinkaan paljoa ja en koe että suomenkielisen miehen kanssa sujuisi yhtään paremmin, päin vastoin, suomalainen luonteenlaatu tuntuu itselleni vieraalta.

Tavattiin kun opiskelin Englannissa.

Vierailija
129/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on espanjalainen ja oltu 22 vuotta yhdessä, ei mitään ongelmia sillä Espanjan kieli on yhteinen kielemme.

Vierailija
130/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan mieheni äidinkieltä espanjaa. Kielimuuria ei nykyisin juurikaan ole, ja vuosien aikana olemme tutustuneet toisiimme ja sopeutuneet toistemme kulttuureihin niin hyvin, että mitään suuria vaikeuksia ei ole.

Vierailija
131/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugalilainen ja puhumme suomea. Jos ei mene sillä perille niin tarvittaessa englannilla sitten. Lasten synnyttyä olen kyllä tsempannut portugalin puhumisessakin eli se taitaa lisääntyä vuosien kuluessa

Vierailija
132/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan opettelisi naisen äidinkieltä, jos se olisi muu kuin englanti. En ole erityisen hyvä oppimaan kieliä ja englannilla pärjää joka tapauksessa ympäri maailmaa. Jos joskus muutan vaikka johonkin Espanjaan viettämään eläkepäiviä, niin en tosiaan aio opetella kieltä sitä varten. Muutaman perus lauseen nyt voi ihan kohteliaisuudesta opetella tosin.

Vierailija
133/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvaltalainen, puhumme englantia. Olemme molemmat akateemisia, joten kielen taso on hyvin korkea. Edelleen 10:n vuoden päästäkin mieheltä löytyy sanavarastoa, jota en osaa. Mutta siis hvyin tulemme juttuun.

Olen allerginen sille, kun joku korostaa akateemisuuttaan. Ehkä tämä oli läppä.

Vierailija
134/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaan opettelisi naisen äidinkieltä, jos se olisi muu kuin englanti. En ole erityisen hyvä oppimaan kieliä ja englannilla pärjää joka tapauksessa ympäri maailmaa. Jos joskus muutan vaikka johonkin Espanjaan viettämään eläkepäiviä, niin en tosiaan aio opetella kieltä sitä varten. Muutaman perus lauseen nyt voi ihan kohteliaisuudesta opetella tosin.

et pärjää ympäri maailmaa englannilla ja usein jo puolison sukulaisille juttelu on mahdotonta jos ei osaa hänen kieltään. 

Vierailija
135/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et pärjää ympäri maailmaa englannilla ja usein jo puolison sukulaisille juttelu on mahdotonta jos ei osaa hänen kieltään. 

Pärjää enlannilla ainakin riittävän monessa paikassa. Kieltä en kuitenkaan oppisi niin hyvin, että sukulaisille ja muille natiiveille pystyisi syvällisiä puhumaan, joten olisin altavastaajana ihan joka puolella. Ei jaksaisi pidemmän päälle sellaista.

Vierailija
136/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjää enlannilla ainakin riittävän monessa paikassa. Kieltä en kuitenkaan oppisi niin hyvin, että sukulaisille ja muille natiiveille pystyisi syvällisiä puhumaan, joten olisin altavastaajana ihan joka puolella. Ei jaksaisi pidemmän päälle sellaista.

Moni muu pystyy kuitenkin omaksumaan ja oppimaan myös vieraan kielen erittäin hyvin ja niin, että pärjää keskustelussa kuin keskustelussa eikä jää altavastaajan asemaan. Itse asuin kymmenen vuotta englannissa, kielitaitoni oli vahva ja sinne muuttaessani ja nykyisin pärjään englanninkielellä tilanteessa kuin tilanteessa. Toki sanavarastano on suppeampi kuin laajan sanavaraston omaavien natiivien, mutta silti laajempi/moniouolisempi kuin monen englanninkielisen. 

Vierailija
137/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näiden palstaulien on ihan pakko pilata joka ikinen ketju näillä ala-arvoisilla ja lapsellisilla kommenteillaan? 

Vierailija
138/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies Yhdysvalloista Clevelandista. Englantia puhumme yhdessä. Olen kyllä opettanut hänelle suomea. Kuulostaa hassulta, kun hän puhuu suomea... :)

Vierailija
139/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näiden palstaulien on ihan pakko pilata joka ikinen ketju näillä ala-arvoisilla ja lapsellisilla kommenteillaan? 

Koska se on kaikki, mitä heillä on antaa toisille ihmisille, keskustekuille tai yhteiskunnalle ylipäätään. Ei mitään omaa tai järkevää sanottavaa, toistavat netistä oppimiaan misogynistisiä latteuksia kuin vähä-älyiset papukaijat. Sillä, sopivatko nuo latteudet käynnissä olevaan keskusteluun tai vastaavatko ne millään tavalla todellisuutta ei ole mitään merkitystä näille tyypeille. He elävät aivan omassa surkeassa kuplassaan ja tietävät sen itsekin, vaikka kuinka yrittävät väittää tympeiden ongelmiensa koskettavan "tavallisia" miehiä.

Syvällä sisimmissään tietävät kyllä, että ovat itse kaikkea muuta kuin tavallisia miehiä. Ovat Gaussin käyrän häntäpäätä ja niitä ihmisyyden häpeäpilkkuja, joita ei olekaan luotu parisuhteeseen saati sitten lisääntymään. Internet vaan antaa äänen heillekin, on se ääni sitten kuinka tahansa vääristynyt. 

Vierailija
140/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen. Kielinä ruotsi ja englanti.