Kiitos sille joka suositteli oliiviöljysaippuaa hiusten pesuun
viime vuoden loppupuolella. Sorry en löytänyt alkuperäistä keskustelua haulla enää, joten kiitän tässä erikseen.
Olen nyt pessyt 100% oliiviöljysaippualla, jota ostin Ruohonjuuresta pari kuukautta, ja eipä olisi uskonut että vaikutus on näin hyvä. Hiukset on paljon jämäkämmän ja paksumman tuntuiset kuin ennen. Tämän lisäksi yllättävä vaikutus on, että olen voinut vähentää hiusten pesun joka 3 tai 4. päivä tapahtuvaksi kun ennen oli pakko pestä joka toinen päivä tai oli tyvi rasvainen. Lisäksi hiukset kiiltää tosi paljon, vaikka en ole käyttänyt hoitoaineita, pari kertaa olen laittanut vaan etikkavesihuuhtelun jonka jättänyt hiuksiin pesun jälkeen.
Varmaan vaikuttaa sekin kun tulee päänahkaa hierottua kunnolla kun vaahdottaa sitä saippuaa päähän ja huuhdellessa myös. Mutta eipä olisi uskonut että noin yksinkertainne ja halpa tuote toimii paremmin kuin kokeilemani volyymishampoot ja hoitoaineet.
Kommentit (144)
Omat kokemukset ovat hyviä kun saippualla pesen hiukseni :)
Ensimmäisen kerran käytin shampoo paloja jo useita vuosia sitten mutta en okein ymmärtänyt miten käyttää ja hiukset jäivät tahmean tuntuiseksi..
Mutta kuukausi sitten päätin uudelleen yrittää :D
Olen käyttänyt hiustenpesuun mm. Flow shampoopaloilla ja Sundance Soaperyn shampoopaloilla (http://www.sundancesoapery.com/collections/shampoo-bar) erityisesti tämä Tangerine & Spearmint Shampoo Bar on aivan ihanaa!!
Olen kokeillut myös mm. oliiviöljysaippuaa (hyvää oli) ja seuraavana on odottamassa Musta saippua kokeilu vuoroon.
Shampoo palan pesun jälkeen vaahdotan hiuksiini hapanta hoitoaine palasaippuaa. Sitä olen tilannut australiasta saakka sivuilta: http://www.goatsmilksoapcreations.com.au/131-hair-conditioner-bar-930000000303.html
Ja sellaisen jutun haluan vielä huomauttaa että jos alat pesemään hiuksiasi tällaisilla tuotteilla niin vasta noin 6 - 8 pesukerran jälkeen hiukset "tottuu" ja tuuheutuu kauniisti :) ihan vaan kokemus pohjalta olen huomannut asian.
Mistä tälläistä shamppoota saa.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:39"]
Mistä tälläistä shamppoota saa.
[/quote]
Esim. ekokaupoista kuten Ruohonjuuresta saa niin oliiviöljysaippuaa, afrikkalaista mustaa saippuaa kuin monenlaisia palashampoita. Kotimaisella Flow:lla on myös nettikauppa http://www.flowkosmetiikka.fi/ (heillä on myös 100% oliiviöljysaippua nimellä Untuvikko vauvasaippua)
Minä olen kokeillut monia palashampoita sekä Inkuton afrikkalaista mustaa saippuaa ja oliiviöljysaippuaa (Oliva ja Flow vauvasaippua). Itselläni toimii parhaiten tuo oliiviöljysaippua, koska se on pesevämpi kuin musta saippua tai useimmat shampoopalat. Minulla on rasvoittumaan taipuvainen päänahka ja tukka ja tuntuu ettei musta saippua tai monet palat puhdista vaan tukka jää rasvaisen oloiseksi. Oliiviöljysaippualla 2 vaahdotusta kyllä toimii. Toisaalta jos on hyvin kuiva tai käsitelty hius, voi nuo muut vaihtoehdot olla parempia.
tiedoksi että ainaki oulusta tota samaa oliva saippuaa löytyy keskustan life luontaistuotekaupasta hintaan 2,75e.
Juu ite olen pessyt marseille saippualla hiukset vuosikausia ja huuhdellut laimealla omenaviinietika vedellä. Toimii paremmin kuin kaupan myrkky shamppoot.
Voin vain kauhulla kuvitella millaiseen hampouiseen ikitakkuun tukkani menisi palasaippuasta, kun jo erittäin hieno suomalainen shampoo takuttaa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:09"]Voin vain kauhulla kuvitella millaiseen hampouiseen ikitakkuun tukkani menisi palasaippuasta, kun jo erittäin hieno suomalainen shampoo takuttaa.
[/quote]
Hamppuiseen
Jos ei pelkkään o.liivisaippuaan halua tyytyä, kehotan kokeilemaan Lush:in sahmpoita. Itte oon niitten palashampoista tykäyyn kovasti!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 19:22"]
Tajutkaa nyt etta jos olette vuosikaupalla kayttaneet kaiken maailman hiustenhoitotuotteita, hiuksissa on sinne jaanytta silikonia ja muuta paskaa joten hiustenkuorinta on ainut keino jolla silikonista paasee eroon ja tahmaisuus loppuu. Vasta sitten alkaa oliivioljysaippua toimimaan.
[/quote]
Eikö se mahdollinen silikoni oikeasti edes 9 kk aikana häviä ilman kuorintaa? En sitten tiedä, miksi minulla välillä tuo saippua toimi ihan hyvinkin ja nyt on taas yhtä tahmaa koko pää. Jos tuo silikoniteoria pitäisi paikkansa, niin eihän se ole loogista että tuossa välissä oli ihan ok vaihe.
Tosiaan en käytä juuri koskaan muotoilutuotteita ja olen pessyt pelkästään tuolla oliivisaippualla (Oliva) tämän 9 kk, lukuunottamatta kahta kampaajakäyntiä, jolloin kampaaja pesi kampaamon shampoolla. Minkälainen sen miedon shampoon (johon suola sekoitetaan) tulisi olla? Joku vauvojen shampoo, vai kävisiköhän esim. Yves Rocherin kamomillashampoo (se on ainut mitä nyt löytyy)? Vielä voisin tuota kuorintaa sitten kokeilla ja antaa vielä kerran oliivisaippualle mahdollisuuden, vaikka aika skeptinen olen.
4
ruohonjuuren kamat aiheuttaa kaikki lähmäisyyttä, mutta sitten löysin aarteen: http://kauppa.wanhamarkki.fi/category/1/palasaippuat
aika voimakkaan tuoksuisia, mutta tuo ruusu on ehdottomasti suosikki. Kookos on kanssa ihan jees jos kookoksen tuoksusta tykkää. Ihanan tuntuiset hiukset ja mieto, miellyttävä tuoksu kestää koko pesuvälin *löyhyttelee nytkin ruusuntuoksuisia hiuksiaan*
ja plussana, mies on aivan hullaantunut hiusteni tuoksuun. Nuuskii, silittelee ja kiihottuu...
Intialaisesta kaupasta loytyi palasaippua jossa on tuoteselosteen mukaan pasupahkinaa ja kookosoljya. Toimii ihan mukiinmenevasti.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:20"]
Intialaisesta kaupasta loytyi palasaippua jossa on tuoteselosteen mukaan pasupahkinaa ja kookosoljya. Toimii ihan mukiinmenevasti.
[/quote]siis pesupahkinaa. Hiukset tosin kayttaytyvat hieman omituisesti markana joten olenkin aina kuivanut ne ensin ja sitten kammannut suoraksi.
Olisi kiva jos joku pesisi hiuset tarvin pesuapua hiusiini heti
1Saisko hiusten pesua heti vastaa pian
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pelkkään o.liivisaippuaan halua tyytyä, kehotan kokeilemaan Lush:in sahmpoita. Itte oon niitten palashampoista tykäyyn kovasti!
Nuo on sinänsä vähän hämäystä, etteivät ne ole saippuoita ollenkaan (siis pesevät aineet ei ole öljyistä saippuointimenetelmällä tehtyjä) vaan ihan sulfaatteihin perustuvia tavallisia shampoita, jotka vaan on muokattu palamuotoon. Eli jos esim. etsii sulfaatitonta shampoota, mihin tarkoitukseen monet näitä saippuoita tai palashampoita käyttää, niin Lushin palat ei käy. (Sulfaatittomia käytetään, koska säilyttävät keinovärin paremmin, ja koska sulfaatit aiheuttavat osalle ihmisistä hiustenlähtöä. Samoin hyvin hento tukka saattaa näyttää paremmalta sulfaatittomalla pestynä.)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 13:28"]
Olen myös huomannut sen, että hiusharja likaantuu helpommin kuin ennen, joten sitä joutuu pesämään vähän koko ajan.
[/quote]
Joo, mulla on vaalea kampa, ja siihen jää sellaista tummaa töhnää kun tarpeeksi kampailee.