Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos sille joka suositteli oliiviöljysaippuaa hiusten pesuun

Vierailija
13.02.2013 |

viime vuoden loppupuolella. Sorry en löytänyt alkuperäistä keskustelua haulla enää, joten kiitän tässä erikseen.

Olen nyt pessyt 100% oliiviöljysaippualla, jota ostin Ruohonjuuresta pari kuukautta, ja eipä olisi uskonut että vaikutus on näin hyvä. Hiukset on paljon jämäkämmän ja paksumman tuntuiset kuin ennen. Tämän lisäksi yllättävä vaikutus on, että olen voinut vähentää hiusten pesun joka 3 tai 4. päivä tapahtuvaksi kun ennen oli pakko pestä joka toinen päivä tai oli tyvi rasvainen. Lisäksi hiukset kiiltää tosi paljon, vaikka en ole käyttänyt hoitoaineita, pari kertaa olen laittanut vaan etikkavesihuuhtelun jonka jättänyt hiuksiin pesun jälkeen. 

Varmaan vaikuttaa sekin kun tulee päänahkaa hierottua kunnolla kun vaahdottaa sitä saippuaa päähän ja huuhdellessa myös. Mutta eipä olisi uskonut että noin yksinkertainne ja halpa tuote toimii paremmin kuin kokeilemani volyymishampoot ja hoitoaineet.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 14:20"]

Kiitos suosituksesta. Olen tätä Flow;n Teepuuta http://www.flowkosmetiikka.fi/Shampoopala-Teepuu joskus käyttänyt muttei toiminut. Oletko sinä testannut sitä niin että voisit verrata noita kahta?

t. 43

[/quote]

En valitettavasti ole testannut tuota Flown versiota. Täytyisi kokeilla. Hyvin erilaiset öljykoostumukset noissa kyllä näyttää olevan, CV:n palassa pääasiallinen saippuoitu öljy on neemöljy, kun Flowin palassa kookosöljy. Vähän ihmettelen sitä että Flown palassa on paljon karitevoita (Butyrospermum Parkii Butter) koska se on yleensä kuiville hiuksille käytettävä aine, joka mulla ainakin helposti rasvoittaa päänahkaa ja tukkaa.

Vierailija
82/144 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin nyt ekaa kertaa tuolla oliivisaippualla. Ostin siis tämän http://www.luomu-puoti.fi/images/kuvat/7032.jpg

Vähän on kyllä nahkean tuntuiset hiukset, en tiedä enkö sitten huuhdellut tarpeeksi vaikka mielestäni kyllä huuhtelinkin suht pitkään. Tai sitten täällä on vaan vääränlainen vesi... Harmi.

4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä netin mukaan on pehmeä vesi joten ei kai sitten siitä ole kiinni...

4

Vierailija
84/144 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 15:53"]

Kyllä täällä netin mukaan on pehmeä vesi joten ei kai sitten siitä ole kiinni...

4

[/quote]

Tiedäthän, että saippuapohjaisiin pesuaineisiin siirtymisessä voi olla jonkinasteinen siirtymäkausi, eli kestää 2-10 pesua että alkaa toimia kunnolla? Sen aikaa kannattaa sitkeästi vain yrittää pestä sillä. Tarvittaessa kaadat lopuksi hoidoksi päälle pari desiä vettä jossa ruokalusikallinen etikkaa. Näin tätä kuvataan esim. Flown sivuilla:

"Kun alat pestä hiuksiasi tällä palashampoolla,  voivat ne tuntua aluksi pesun jälkeen hieman tahmeilta, mutta tämä reaktio häviää kun jatkat  tuotteen käyttöä. Anna siis shampoolle ja hiuksillesi aikaa  puhdistua kemikaaleista. Tämä vie aikaa noin 1-10 pesukertaa  (kun olemme kaikki yksilöitä niin hiuksetkin reagoivat eritavalla). Yleensä käsitellyissä hiuksissa vie pidempään kuin luonnontilaisissa hiuksissa.Hiuksesi  tuntuvat kerta kerran jälkeen paremmalta.  Niistä tulee ryhdikkäämmät, kiiltävämmät ja kuohkeammat. "

Ja siis märkinä hiukset tuntuu aina saippua- tai shampoopalapesun jälkeen erilaisilta, mutta kuivina niiden pitäisi olla puhtaan oloiset ja ei-rasvaiset tai nihkeät.

Vierailija
85/144 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 15:53"]

4

[/quote]

Tiedäthän, että saippuapohjaisiin pesuaineisiin siirtymisessä voi olla jonkinasteinen siirtymäkausi, eli kestää 2-10 pesua että alkaa toimia kunnolla? Sen aikaa kannattaa sitkeästi vain yrittää pestä sillä. Tarvittaessa kaadat lopuksi hoidoksi päälle pari desiä vettä jossa ruokalusikallinen etikkaa. Näin tätä kuvataan esim. Flown sivuilla:

"Kun alat pestä hiuksiasi tällä palashampoolla,  voivat ne tuntua aluksi pesun jälkeen hieman tahmeilta, mutta tämä reaktio häviää kun jatkat  tuotteen käyttöä. Anna siis shampoolle ja hiuksillesi aikaa  puhdistua kemikaaleista. Tämä vie aikaa noin 1-10 pesukertaa  (kun olemme kaikki yksilöitä niin hiuksetkin reagoivat eritavalla). Yleensä käsitellyissä hiuksissa vie pidempään kuin luonnontilaisissa hiuksissa.Hiuksesi  tuntuvat kerta kerran jälkeen paremmalta.  Niistä tulee ryhdikkäämmät, kiiltävämmät ja kuohkeammat. "

Ja siis märkinä hiukset tuntuu aina saippua- tai shampoopalapesun jälkeen erilaisilta, mutta kuivina niiden pitäisi olla puhtaan oloiset ja ei-rasvaiset tai nihkeät.

[/quote]

Joo, täytynee vaan sinnikkäästi testata vielä useampaan kertaan, jos auttaisi. Olisi kyllä ihan mahtavaa, jos saisin nopeasti rasvoittuvat ja raskaat hiukset kuohkeammiksi. Erityisen paksut mun hiukset eivät ole, jos nyt eivät kovin uhuetkaan.

4

Vierailija
86/144 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset postimaksut tuolla CV:llä, eikö niitä tosiaan sais mistään halvemmalla tilattua... Harmi ettei iherbistä löytynyt.

Vierailija
87/144 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 07:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 02:24"]Villi veikkaus: Tämän topicin on aloittanut Teresa niminen nainen ;D

noooh onko Teresa mainostanut tätä saippuaa Facebookissa? ;)

Joo on. Ja hipsteri-Teresa muutenkin vaahtoaa näistä eko-luomuilu jutuista ihan tarpeeksi blogeissaan ja naamakirjassa...

Vierailija
88/144 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelliseltä Kreikan reissulta jäänyt kaappiin oliivipalasaippuaa. Ajaakohan se saman asian? Jotain paikallista käsityötä ovat.

Onko siis eroa oliivisaippualla ja oliiviÖLJYsaippualla?

Vierailija
89/144 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kolmas pesu takana, hiukset vielä märkänä niin en osaa sanoa joko on vähemmän tahmainen. Toisen pesun jälkeen oli ainakin nahkeat hiukset vaikka huuhtelin tosi hyvin. Muutaman kerran vielä pesen tuolla mutta sitten kyllä luovutan jos ei se tahmaisuus häviä.

4

Vierailija
90/144 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 20:23"]

Mulla on edelliseltä Kreikan reissulta jäänyt kaappiin oliivipalasaippuaa. Ajaakohan se saman asian? Jotain paikallista käsityötä ovat.

Onko siis eroa oliivisaippualla ja oliiviÖLJYsaippualla?

[/quote]

No siis tuo mun linkittämäni on ainakin nimenomaan palasaippua. Ei sisällä muuta kuin oliiviöljyä, merisuolaa ja vettä.

Vierailija
91/144 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

55=4

Vierailija
92/144 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin liittyä palasaippuan hehkuttajien joukkoon. :)

Aloitin oliiviöljypalasaippualla jota käytin muutaman kuukauden, mutta kun se loppui vaihdoin african black soapiin (http://www.akomaskincare.co.uk/section.php/147/1/african_black_soap_from_ghana) ja siihen jäin. Nyt tulee kaksi vuotta kun en oo käyttänyt mitään muuta, eikä muuten käytä mun mieskään pitkille hiuksilleen enää muita tuotteita! Tolla mustalla saippualla me pestään ihokin, en käytä muuta kun sitä (en tarvi hoitoainetta) ja sit naamanpesuainetta.

Ekat kerrat jäi hiukset ihan kummallisen tuntuisiksi, märkänä ne oli tahmeat ja oudon tuntuiset. Sit vaan yhtäkkiä se alkoi toimia! Kai se sit oli niin et kemikaalit peseyty pois tai jotain. Nykyään mun ei tarvitse pestä hiuksia kun kerran-pari viikossa, siis verrattuna siihen että ennen piti vähintään joka toinen päivä pestä hiukset ja sillon ne jo NÄYTTI tosi rasvaisilta! Mä käyn vieläkin päivittäin suihkussa mutta rasvaletin takia ei kyllä tarvis. Usein pesen hiukset pelkällä vedellä hieromalla samalla kun käyn suihkussa ja sit käytän mustaa saippuaa kun alkaa hiukset näyttää likaisilta.

Enää mun hiukset ei muuten oo tahmean tuntuiset märkänäkään. :) Ja ne kiiltää ja voi hyvin, ihan tosi hyvin! Mies väittää että sen ohut pitkä tukka on nykyään vahvempi kun vaihdettiin saippuaa. :)

Niin ja viä se, et jos on joskus tarvetta pestä lapsia saippualla niin lapsetkin on kiva pestä tolla eikä millään kemikaalimömmöllä. ;)

Vierailija
93/144 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö kokeilla :O

Vierailija
94/144 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän taas väliaikatietoja. En ole aivan haltioitunut tästä oliiviöljysaippuasta, mutta toisaalta ei niin huonokaan vaikutelma ole ettenkö jatkaisi sen käyttöä edelleen. Enää hiukset eivät (yleensä) muutu nahkeiksi heti kuivuttuaan, mutta seuraavana päivänä kyllä jo tuntuukin vähän pientä tahmaisuutta. Joudun pestä joka päivä (jouduin siis ennenkin), päänahka rasvoittuu tosi nopeasti mutta nyt uutena juttuna on se että latvat tosiaan muuttuvat vähän tahmaisen tuntuisiksi viimeistään seuraavana päivänä pesusta. Ei pahasti kuitenkaan, kun vertaa siihen että aloitettuani oliivisaippuapesut hiukset olivat tosi nahkean tuntuiset kuivuneina. Olen miettinyt, voisivatko hiusten huonokuntoisimmat osat jäädä helpoiten nahkeaksi. Juuri meinaan tuntuu yleensä nyt sileältä, ja nahkeus ilmestyy enemmän tuonne latvojen suuntaan.

Etikkahuuhtelun olen tehnyt muutaman kerran pesun päätteeksi. Vaikuttaisi siltä, että hiukset ehkä näyttävät nyt hiukan ilmavammilta/tuuheammilta. (Eivät tosin todellakaan enää pesusta seuraavana päivänä, mutta pesun jälkeen kyllä.) Tosin a) lyhensin niitä hiukan eli varmaan siksikin ovat nyt kevyemmät ja ilmavamman näköiset b) pöyhin hiuksia niiden kuivuessa aika paljon, enemmän kuin ennen. Saattaa silti olla, että tuolla saippuallakin on osansa asiassa. Hoitoainetta en käytä, hiukset selviävät hyvin ilmankin. Täytyy nyt vaan jatkaa kokeilua ja katsoa, otanko tuon ihan tavaksi. Onhan tuo ainakin mukavan luonnollinen tuote verrattuna shampoisiin.

4

Vierailija
95/144 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tää aihe nousi niin kerronpa kokemuksista minäkin. Ostin Ruohonjuuresta vähän tän ketjun aloituksen jälkeen sitä suositeltua saippuaa ja olen käyttänyt siitä asti. Asun Helsingissä joten vesi on pehmeää. Alkuun minulla tuli lähmäefekti, hiukset näytti pesun jälkeen melkein rasvaisemmilta kuin ennen. Mutta tämä meni mulla muutamassa pesussa ohi. Aloin myös vaahdottaa saippuan 2 kertaa päähän ja huuuhtoa tosi hyvin, koska käytän paljon muotoilutuotteita ja epäilin että ehkä kaikki ei lähde 1 vaahdotuksella. 

Nyt olen erirttäin tyytyväinen saippuaan. Hiukset tuntuu huomattavasti jämäkämmiltä kuin ennen. Hassua on että lyhyet etuhiukseni voi vaikka nostaa kohti taivasta ja ne jopa pysyy siinä jonkin aikaa :D Ennen oli niin liukas tukka että ei tahtonut pysyä missään asennossa edes lakan avulla. Latvoihin käytän kyllä vanhaa hoitoainettani, koska mulla on tehty sinne pari värinpoistoa ja päälle sävy, joten ilman hoitsikkaa ei pärjää vaan jää hapsuisen ja huonon näköiseksi ilman silikonihoitoainetta.

Vierailija
96/144 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin ruohonjuuresta ostamassa tuota saippuaa tämän ketjun innoittamana. Pesun jälkeen hiukset eivät juurikaan olleet puhtaammat, vaan tuntuivat hyvin rasvaisilta, eikä vain tyvestä, vaan hiukset oli pidemmältä matkalta ihan lähmäiset. En luovuttanut vaan jatkoin sitkeästi saippuan käyttöä, toivoen lähmäisyyden häviävän. Pesin oliiviöljysaippualla pitkät hiukseni kahdesti viikossa, ihan niin kuin aiemminkin kun pesin tavallisella shampoolla. 

Lopputulos: lähmäisyys ei hävinnyt vaan paheni. Pitkät hiukset saa kiinni, joten aika hyvin sen likaisen lookin saa peitettyä, mutta kuukauden jälkeen en enää jaksanut peittelyä. Haluan joskus kulkea hiukset aukikin, likaisen näön vuoksi en sitä kuitenkaan voinut tehdä. Siirryin takaisin tavalliseen shampooseen. Kesti 3 pesua shampoolla, ennenkuin lähmäefekti eli se öljyn tuntu hiuksista hävisi. En tule kokeilemaan enää, mielummin puhtaat hiukset, kuin öljystä tahmaiset, Kiitos.

Vierailija
97/144 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä vaan vieläkin jatkanut oliivisaippuan käyttöä, en ole tainnut kertaakaan pestä shampoolla tässä välissä. Kun ryhdistäytyin sen etikan kanssa, niin tahmaisuuskin katosi (ikävä kyllä myös tuuheus, sillä etikka tosiaan toimii/toimi kuin hoitoaine, esim. teki aivan selvän eron siihen miten helppo hiukset on harjata pesun jälkeen). En tiedä johtuuko runsaasta järvivedessä uimisesta vai etikkamerkin vaihtumisesta (ei kai sentään?) vai mistä, kun nyt ei meinaa etikkakaan enää selvittää hiuksia. Jää aika pahasti takkuun pesun jälkeen etikasta huolimatta.

Hiukset näyttävät kiiltävämmiltä, mutta paljon on kuitenkin katkeilevia ja muita huonokuntoisia hiuksia edelleen (tosin mihinkäs ne katoaisi, sitä en tiedä onko niitä tullut lisää), eli en sanoisi että hiukset olisivat jotenkin häkellyttävän hyväkuntoiset verrattuna aiempaan. Kiiltävämmät kyllä ovat. Tilasin Grouponista Moroccan Argan Oilia, jos se vaikka sopisi "tehoaineeksi" tämän oliivisaippuapolitiikan kanssa. Hiukan kyllä epäilyttää minkäänlaisen rasvan tunkeminen hiuksiin kun muutenkin ovat raskaat, mutta kokeillaan...

4

Vierailija
98/144 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:14"]

Lopettakaa nyt jauhaminen tästä. Ei se mikään ihmesaippua ole, sisältää vain oliiviöljyä ja merisuolaa!

[/quote]

Mä luulen, että sä et sitä kyllä määrää mistä tällä palstalla saa jauhaa ja mistä ei.

Vierailija
99/144 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites mitä öljyä voisi käyttää latvoihin, värjätyille hiuksille hoitoaineena, käviskö kookosöljy? Jos pesee oliivisaippualla hiukset lähteekö väri pois?

Vierailija
100/144 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tätä saippuaa hiusten pesuun nyt muutaman kuukauden. Ostin sen itseasiassa jo joskus keväällä, mutten uskaltanut heti käyttää sitä, kun pelkäsin tuon tahmaisuuden ja tottumisjakson olevan hirveän pitkä. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan hiukset puhdistuivat jo ensimmäisessä pesussa ihan hyvin. Hiukset tuntuvat ehkä myös jonkin verran tuuheammilta, mikä on hyvä.

Olisin silti toivonut, että tämän saippuan avulla tukka olisi tottunut siihen, että se pestään vain joka kolmas päivä entisen joka toisen sijaan. Näin ei kuitenkaan ole käynyt, vaan kyllä se rasvaisuus on kolmantena päivänä jo ihan häiritsevää. Ehkä sitten kannattaa jatkossa pitää pesuväli jossain kahdessa ja puolessa vuorokaudessa.

Ja kyllä tuo saippua minusta jonkin verran haisee/tuoksuu. Ei ehkä kuivana palana, mutta pestessä se tuntuu ihan selkeästi ja hajua jää vähän myös kuiviin hiuksiin. Ei se varsinaisesti paha haju ole, muttei mikään hyvä ja raikaskaan. Olen myös huomannut sen, että hiusharja likaantuu helpommin kuin ennen, joten sitä joutuu pesämään vähän koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä