Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostaa uusi auto?

Vierailija
21.12.2024 |

Alkuun; ymmärrän osittain, että ihmiset ostavat uusia autoja, eihän niitä muuten käytettyinäkään olisi. Ja se uuden auton haju, fiilis jne.

Mutta aivan rehellisesti; tonnilla-muutamalla saa tämän vuosituhannen, ellei viime vuosikymmenen auton, jossa ovat ilmastoinnit, airbagit ja oikeastaan kaikki tarpeellinen, mitä uusimmissakin autoissa on. Ymmärrän, että  tätä vanhemmista vehkeistä puuttuvat monet mukavuusvarusteet(jos niitä kaipaa) ja turvallisuuskin voi olla mitä on(jos sillä on merkitystä). Jos siis mennään ysärille ja sitä vanhempiin.

Mutta ennen kaikkea; jos 05-10 mallinen Corolla/Octavia tms. tarjoaa tonnilla-muutamalla oikeastaan kaiken tarpeellisen, niin miksi ostaa uusi Octavia/Corolla ja maksaa siitä 30-40ke? En vain tajua tätä.

Vielä enemmän en tajua sähköautoa, koska jälleenmyyntiarvo arvo tippuu vielä nopeammin. Eihän asiassa vain ole mitään_vatun_järkeä?

Ja en ole itse pa. Voisin hyvin mennä liikkeeseen ostamaan käteisellä(kortilla) esim em. uuden auton, mutta se arvonlasku ja kaikki olisi aivan kauheata sielussani. Lisäksi en vain halua mitään liikennemerkkitunnistimia tai nopeushälytyksiä autooni. hohhoijjaa.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät tiedä, että uuden auton hajun saa wunderbaumillakin.

Vierailija
2/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alkuun; ymmärrän osittain, että ihmiset ostavat uusia autoja, eihän niitä muuten käytettyinäkään olisi."

No suurinta osaa käytetyistä autoista ei ole ostettu Suomessa uutena, vaan ne on entisiä työsuhde-leasing vehkeitä ja se toinen puolisko käytetyistä tuodaan Suomeen ulkomailta (Ruotsi, Saksa, Belgia). Se että autoliikkeestä löytää käytetyn auton, joka olisi ostettu Suomessa, on jo kyllä melkoinen harvinaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät tiedä, että uuden auton hajun saa wunderbaumillakin.

Ei saa eikä perseenhaju sillä lähde.

Vierailija
4/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aja kenenkään vanhalla autolla. Ostan 3-5 vuoden välein uuden kaupasta.

Vierailija
5/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä 7 vuotta vanha auto karvalakkimalli, ilmastoinnilla jota en vaihda. Jotkut tarvitsevat uuden auton hinnalla ja velkarahalla. Maksakoot sitten itseensä kipeäksi ja menkööt vararikkoon.

Vierailija
6/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvä 7 vuotta vanha auto karvalakkimalli, ilmastoinnilla jota en vaihda. Jotkut tarvitsevat uuden auton hinnalla ja velkarahalla. Maksakoot sitten itseensä kipeäksi ja menkööt vararikkoon.

Uliuli köyhä.

Vierailija
7/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ostaisi uutta autoa, jos haluaa uuden auton? Joku sen sinunkin Octaviasi on halunnut uutena vuonna 2005.

Vierailija
8/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeustunnistin on niin hyvä, pari piippausta ja tiedät, että nyt mentiin ylinopeuden puolelle. Ei tarvii kytätä nopeusmittaria.

Radion säätö ratissa, mahtavaa.

Peruutuuskamera ihan huippu, en näkisi pimeällä peruuttaa.

Vierailija
9/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miksi jotkut ostavat autoja. Mulla on työsuhdeauto, ei tartte omaa rahaa laittaa, paljon järkevämpää näin. Aina on alla uusi auto joka vaihtuu 2v välein. Ei remontteja, ei katsastuksia tms

Vierailija
10/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ajaa millään vanhalla romulla.

Vierailija
11/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puolivuotta vanhana ostettu auto, eikä tarvinnut maksaa itseään kipeäksi eikä velkarahalla.

Vierailija
12/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alkuun; ymmärrän osittain, että ihmiset ostavat uusia autoja, eihän niitä muuten käytettyinäkään olisi."

No suurinta osaa käytetyistä autoista ei ole ostettu Suomessa uutena, vaan ne on entisiä työsuhde-leasing vehkeitä ja se toinen puolisko käytetyistä tuodaan Suomeen ulkomailta (Ruotsi, Saksa, Belgia). Se että autoliikkeestä löytää käytetyn auton, joka olisi ostettu Suomessa, on jo kyllä melkoinen harvinaisuus.

Mistähän se johtuu, että olen onnistunut löytämään vain tällaisia harvinaisuuksia?

Vierailija
13/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeustunnistin on niin hyvä, pari piippausta ja tiedät, että nyt mentiin ylinopeuden puolelle. Ei tarvii kytätä nopeusmittaria.

Radion säätö ratissa, mahtavaa.

Peruutuuskamera ihan huippu, en näkisi pimeällä peruuttaa.

No mulla on 10v vanhassa autossani nämä samat "herkut"...

Vierailija
14/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille auton kilometrimäärälläkin on merkitystä.

Vierailija
15/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden auton ja olen sillä nyt 9 vuotta ajoni ajanut, ajan varmaan toisetkin 9 vuotta jos hengissä olen.

16/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri halus aina et sen autossa on takuu vomassa, siks osti aina uusia autoja. Itte ajan kyllä vanhalla,mutta hyvällä autolla.

Vierailija
17/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoilijat tekee noin, kikotin ostetaan valaksi ja auton arvo putoaa kahdessa vuodessa valtavasti, velkaa on jäjellä enemmän mitä auton arvo enää on kahden vuoden kuluttua.

Vierailija
18/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa uusi auto?

Siksi, kun uusi on aina uusi. 

Vierailija
19/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa niin miksipä ei. Saa valita mieleset lisävarusteet ja värin. Ei tarvitse miettiä missä kunnossa auto on kun sen vaihtaa tarpeeksi usein.

Vierailija
20/88 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä