Kiitos sille joka suositteli oliiviöljysaippuaa hiusten pesuun
viime vuoden loppupuolella. Sorry en löytänyt alkuperäistä keskustelua haulla enää, joten kiitän tässä erikseen.
Olen nyt pessyt 100% oliiviöljysaippualla, jota ostin Ruohonjuuresta pari kuukautta, ja eipä olisi uskonut että vaikutus on näin hyvä. Hiukset on paljon jämäkämmän ja paksumman tuntuiset kuin ennen. Tämän lisäksi yllättävä vaikutus on, että olen voinut vähentää hiusten pesun joka 3 tai 4. päivä tapahtuvaksi kun ennen oli pakko pestä joka toinen päivä tai oli tyvi rasvainen. Lisäksi hiukset kiiltää tosi paljon, vaikka en ole käyttänyt hoitoaineita, pari kertaa olen laittanut vaan etikkavesihuuhtelun jonka jättänyt hiuksiin pesun jälkeen.
Varmaan vaikuttaa sekin kun tulee päänahkaa hierottua kunnolla kun vaahdottaa sitä saippuaa päähän ja huuhdellessa myös. Mutta eipä olisi uskonut että noin yksinkertainne ja halpa tuote toimii paremmin kuin kokeilemani volyymishampoot ja hoitoaineet.
Kommentit (144)
Ai niin ja olen huomannut, että juuri pakasta vedetty saippua toimii jotenkin paremmin kuin viimeisiään vetelevä.
4
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 23:20"]
Minäkin kokeilin tämän ketjun innoittamana. ja lopetin.
tahmaisuus vain lisääntyi. Pesin varmaan 10-15 kertaa. Haluaisin pestä hiukset vain joka toinen päivä, mutta saippuan kanssa piti joka päivä.
Minulla on tosi paljon hiuksia, mutta hiuslaatu on lasimainen. yleensä hiukseni kestävät ihan mitä vain.
[/quote]
Erilaisia on näköjään kokemukset. Minulla myös hyvin lasimainen hento hiuslaatu, vähän rasvoittumaan taipuvainen tukka. Värjään kerran kuussa kestovärillä. Jouduin ennen tavallisilla shampoilla pestessä pesemään joka toinen päivä, nyt oliiviöljysaippualla riittää kahdesti viikossa.
Mitään tahmaa ei ole ollut missään vaiheessa. Hiukset kyllä tuntuu erilaisilta märkänä, painavammilta, mutta kuivuessaan näyttävät täysin puhtailta ja pysyvät sellaisina pitkään. Kiiltävyys sama kuin kampaamon shampoilla, mutta tuuheutta tulee paljon enemmän.
Teille joille on tullut tahmaiset hiukset, ette kai vain kayta/ ole kayttaneet hiustenhoitotuotteita joissa on silikonia? Sen poistaminen hiuksista ei onnistu hellavaraisella oliivioljysaippualla vaan ensin taytyy tehda hiusten kuorinta miedolla samppoolla johon on lisatty tavallista ruokasuolaa. Pari rkl puoleen desilitraan pitaisi riittaa. Tarkistakaa ettei tuossakaan samppoossa ole silikonia, jos se sisaltaa aineita joiden lopussa lukee -cone, silloin on silikonia kaytetty ja juuri silikoni aiheutti ainakin minulla alussa tuon hiusten tahmaisuuden. Siis tuolla sampoo-suolasekoituksella pestaan hiukset ja paanahka huolellisesti ja lopuksi huuhdellaan. Sen jalkeen voikin pesta hiukset oliivioljysamppoolla eika tuota kuorintaa tarvitse enaan tehda mikali ei rasita hiuksiaan liikaa keinotekoisilla hiustenhoitotuotteilla.
Jooh, pesasin ekaa kertaa tällä "oliva" saippualla. Pituudet ja latvat hyväkuntoiset ja ihan kuin ois laittanu jotain hienoa uutta hoitoainetta niihin, niin on hyväkuntosemmat. MUTTA hiuspohjasta 10cm on aika rasvanen look....
Mullakin oli ekat suunnilleen neljä pesua, et näytti rasvaiselta tukka. Sit se muuttui ja saippua puhdisti ihan kunnolla hiukset. :)
Minäkin kokeilin tämän ketjun innoittamana. ja lopetin.
tahmaisuus vain lisääntyi. Pesin varmaan 10-15 kertaa. Haluaisin pestä hiukset vain joka toinen päivä, mutta saippuan kanssa piti joka päivä.
Minulla on tosi paljon hiuksia, mutta hiuslaatu on lasimainen. yleensä hiukseni kestävät ihan mitä vain.
Ostin Ruskovillan oliiviöljysaippuan (palasaippua), jonka koostumus näyttäisi olevan saippuoitu oliiviöljy, vesi ja suola. Alkuperämaa Kreikka. Onko kukaan kokeillut tätä hiustenpesussa, ja vastaako se esimerkiksi Ruohonjuuren Oliva-saippuaa?
Nelonen taitaa nyt viimein lopettaa. Aika kauan mä sitä käytin, mutta nyt tuntuu että täytyy kokeilla jotakin muuta, kun hiukset ovat aina rasvaisen tuntuiset ja näköiset. Kumma kyllä tosiaan aivan uudella saippualla tulee parempi tulos, mutta kun n. puolet saippuasta on mennyt niin tahmaisuus alkaa. Vaikka käytän etikkaa joka kerta. Ennen etikka toimi aivan kuin hoitoaineena, mutta raitojen laittamisen jälkeen hiukset ovat olleet hirveän takkuiset pesun jälkeen. Luulen, että alan käyttää ihan shampoota taas.
Niin ja muotoilutuotteita sun muita en käytä juuri koskaan. Luulisi myös, että jos joskus olisi ollut silikonia hiuksissa, niin se olisi tässä kevään, kesän ja syksyn aikana jo lähtenyt. Lisäksi tuossa välillä olin ihan tyytyväinenkin oliivisaippuaan, mutta nyt taas on koko ajan tahmainen olo. Niin ja hiukset ovat huonokuntoiset myös. Kaukaa näyttävät (jos on juuri pesty) ihan kiiltäviltä, mutta lähemmässä tarkastelussa huomaa, että katkeilevat hirveästi ja ovat jotenkin "rikkonaiset".
4
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:15"]
Ostin Ruskovillan oliiviöljysaippuan (palasaippua), jonka koostumus näyttäisi olevan saippuoitu oliiviöljy, vesi ja suola. Alkuperämaa Kreikka. Onko kukaan kokeillut tätä hiustenpesussa, ja vastaako se esimerkiksi Ruohonjuuren Oliva-saippuaa?
[/quote]
Ainakin ainesosiensa puolesta näyttäisi vastaavan.
Tajutkaa nyt etta jos olette vuosikaupalla kayttaneet kaiken maailman hiustenhoitotuotteita, hiuksissa on sinne jaanytta silikonia ja muuta paskaa joten hiustenkuorinta on ainut keino jolla silikonista paasee eroon ja tahmaisuus loppuu. Vasta sitten alkaa oliivioljysaippua toimimaan.
Miltä tuo Ruohonjuuren oliiviöljysaippua tuoksuu?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:07"]
[/quote]
Ei käytännössä miltään. Siinä ei ole hajusteita ollenkaan. Jos ihan nokka kiinni palassa haistaa sitä, se haisee lievästi oliiviöljymäiseltä ja saippuaiselta, mutta hyvin lievästi.
Itse muuten käytän säännöllisesti silikonipitoisia muotoilutuotteita, ja pesen vain oliiviöljysaippualla, ja minulla tämä kombinaatio ei ole mitään lähmäisyyttä kyllä aiheuttanut.
Lopettakaa nyt jauhaminen tästä. Ei se mikään ihmesaippua ole, sisältää vain oliiviöljyä ja merisuolaa!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:11"]
[/quote]
Ei käytännössä miltään. Siinä ei ole hajusteita ollenkaan. Jos ihan nokka kiinni palassa haistaa sitä, se haisee lievästi oliiviöljymäiseltä ja saippuaiselta, mutta hyvin lievästi.
Itse muuten käytän säännöllisesti silikonipitoisia muotoilutuotteita, ja pesen vain oliiviöljysaippualla, ja minulla tämä kombinaatio ei ole mitään lähmäisyyttä kyllä aiheuttanut.
[/quote]
Kiitos tiedosta. Oliko saippuan nimi Oliva? Pitäisiköhän tilata ja kokeilla.
Jostain syystä olen hurahtanut palasaippuoihin. Olen ostanut paikallisen saippuavalmistajan saippuoita ja käytän niitä välillä myös siivouksessa: hieron saippuaa puhtaaseen tiskirättiin, jolla pesen keittiön pinnat. Vuolen saippuasta pieniä palasia lattianpesuveteen, jne.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:11"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos tiedosta. Oliko saippuan nimi Oliva? Pitäisiköhän tilata ja kokeilla.
Jostain syystä olen hurahtanut palasaippuoihin. Olen ostanut paikallisen saippuavalmistajan saippuoita ja käytän niitä välillä myös siivouksessa: hieron saippuaa puhtaaseen tiskirättiin, jolla pesen keittiön pinnat. Vuolen saippuasta pieniä palasia lattianpesuveteen, jne.
[/quote]
Joo Oliva-merkkistä on (ruohonjuuressa http://kauppa.ruohonjuuri.fi/oliivioljysaippua-pala/OLIVA-5201720030086/dp ). Kreetalla käsintehty saippua. Käy myös noihin kuvaamiisi tarkoituksiin ja villa- tai silkkivaatteiden käsinpesuun, hiusten ja ihon pesemisen lisäksi :)
"Lopettakaa nyt jauhaminen tästä. Ei se mikään ihmesaippua ole, sisältää vain oliiviöljyä ja merisuolaa!"
Niinpä, ei ole ihmesaippua vaan hyvinkin tavallinen. Joskus vaan ne perinteiset on ihan parhaita, ja siksi niitä edelleen valmistetaan :)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 10:42"]
Googlasin ja toi Flow:n ulkonäön perusteella olisin 98% varma että oli se. Oiskohan siinä ollut jotain vikaa sitten? se oli kyllä melko tiukkaa kamaa muistan kun pesin itseäni sillä "ihanalla" muhkealla vaahdolla oli melkein kun moussea:D no meni sitten vahingossa sitä foumia alakertaan ja oli kun ois happoa saanut iholle:( hrr kirveli varmaan 1/2 h vielä jälkikäteen. Muualle iholle ei aiheuttanut kun vaan perusteellisen puhtaan tunteen vähän kun ois syväpuhdisteetu.
[/quote]
Kuulostaa kyllä että jotain vikaa on tarvinnut olla. Untuvikko-saippua on erityishellävarainen vauvasaippua, ja jos ei nyt satu olemaan oliiville hyvin allerginen niin ei siinä pitäisi olla mitään mikä voi moisen reaktion aiheuttaa. Ihan kuin olisi tosiaan joku viallinen erä missä saippuointi on jäänyt epätäydelliseksi ja tuotteessa on vapaata lipeää tai jotain! (Saippuointihan tehdään lipeän avulla, mutta saippuoinnin kemiallisessa prosessissa öljy ja lipeä reagoi niin ettei pitäisi jäädä yhtään lipeää valmiiseen tuotteeseen, jos homma tehdään oikein).
Minä olen käyttänyt tuota Flow Untuvikko-vauvasaippuaa sekä naaman että hiusten pesuun nyt jonkin aikaa ja minulla se on ollut hyvää. Ei juuri vaahtoa kuten oliiviöljysaippuan ei pidäkään. On aika kova pala kuten pitääkin. Ei ole kuivattava, joskaan ei ihan yhtä superrasvoitettu ja hoitava kuin Chagrin Valleyn Castile-saippua.
Kirjoittaisin sinuna Flow:lle palautetta reaktioista jotka sait, ei kuulosta todellakaan normaalilta. Ja kun kyseessä on vielä vauvasaippua, niin on hyvin ikävää jos liikkeellä on joku viallinen erä joka polttaa iholla kuin happo :-o
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta:)
Ei kyllä käynyt mielessä heti että siinä jotain vikaa olisi.
Mieheni puhui myös jotain lipeästä mutta meni ohi melkolailla kun yritin huljutella mun kirvelevää alakertaa jääkylmällä vedellä:D kyllä naurattaa nyt näin jälkikäteen taidanpa tehdä niinkun sanoit ja laittaa palautetta.
Ehkä rohkenen vielä jokupäivä kokeilemaan saman sarjan saippuaa uudestaan:)
Osaisiko joku suositella seborreaan eli taliköhnään sopivaa tuotetta? Palashampoita olen kokeillut monenlaisia, mutta mikään niistä ei pidemmän päälle ole sopinut mulle vaan pääanahka on alkanut kutista ja rasvaista hilsettä on joutunut raapimaan päänahasta.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 13:43"]
Osaisiko joku suositella seborreaan eli taliköhnään sopivaa tuotetta? Palashampoita olen kokeillut monenlaisia, mutta mikään niistä ei pidemmän päälle ole sopinut mulle vaan pääanahka on alkanut kutista ja rasvaista hilsettä on joutunut raapimaan päänahasta.
[/quote]
Tämä toimii ainakin mulla erinomaisesti, valitettavasti joutuu tilaamaan jenkeistä:
http://www.chagrinvalleysoapandsalve.com/products/details/48/49/neem-tea-tree-body-hair-shampoo
Kiitos suosituksesta. Olen tätä Flow;n Teepuuta http://www.flowkosmetiikka.fi/Shampoopala-Teepuu joskus käyttänyt muttei toiminut. Oletko sinä testannut sitä niin että voisit verrata noita kahta?
t. 43
Mä se vaan jatkan edelleen. Saippua ei ole ilmiömäisen hyvä muttei myöskään niin huono että olisin vaihtanut takaisin perusshampooseen. Hiukset rasvoittuvat edelleen nopeasti, joka päivä täytyy pestä. Raitojen laittamisen jälkeen on kyllä ollut kamalat takut pesun jälkeen, etikasta huolimatta... Ei oikein voi muuta kuin antaa kuivua takkuun. Kerran laitoin hoitoainetta, joka selvitti hiukset täysin mutta kuivumisen jälkeen oli kauhean tahmaiset. Hiusten kunto on varmaan samaa luokkaa kuin ennen oliivisaippuan käyttöönottoa, ei ainakaan parempi. Kiiltoa ehkä on vähän enemmän.
4