Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos sille joka suositteli oliiviöljysaippuaa hiusten pesuun

Vierailija
13.02.2013 |

viime vuoden loppupuolella. Sorry en löytänyt alkuperäistä keskustelua haulla enää, joten kiitän tässä erikseen.

Olen nyt pessyt 100% oliiviöljysaippualla, jota ostin Ruohonjuuresta pari kuukautta, ja eipä olisi uskonut että vaikutus on näin hyvä. Hiukset on paljon jämäkämmän ja paksumman tuntuiset kuin ennen. Tämän lisäksi yllättävä vaikutus on, että olen voinut vähentää hiusten pesun joka 3 tai 4. päivä tapahtuvaksi kun ennen oli pakko pestä joka toinen päivä tai oli tyvi rasvainen. Lisäksi hiukset kiiltää tosi paljon, vaikka en ole käyttänyt hoitoaineita, pari kertaa olen laittanut vaan etikkavesihuuhtelun jonka jättänyt hiuksiin pesun jälkeen. 

Varmaan vaikuttaa sekin kun tulee päänahkaa hierottua kunnolla kun vaahdottaa sitä saippuaa päähän ja huuhdellessa myös. Mutta eipä olisi uskonut että noin yksinkertainne ja halpa tuote toimii paremmin kuin kokeilemani volyymishampoot ja hoitoaineet.

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
42/144 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, neljännen pesun jälkeen, alkaa vaikuttaa siltä, että tahmaisuus olisi vähenemässä! Toivottavasti asia tosiaan on näin. Se on hassua, miten hiukset "natisevat" huuhdellessa juuri niin kuin voi kuvitella hyvin pesevän saippuapesun jälkeen tapahtuvan, mutta silti harjatessa hiukset selviävät ihan helposti. Eivät nuo hiukset vieläkään kuivana ihan normaaleilta tunnu, mutta vähemmän tahmaisilta kyllä verrattuna aiempaan. Herääkin kysymys, että miten paljon perus shampoosta jää hiuksiin kaikenlaista, jos kestää monta pesua että hiukset puhdistuvat kunnolla...

4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siitä muuten minkä verran haittaa tälle puhdistautumisprosessille, jos tässä välissä peseekin ihan shampoolla? Olisi meinaan kampaaja kohta ja en viitsi tahmatukalla sinne mennä...

4

Vierailija
44/144 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 20:23"]

Mulla on edelliseltä Kreikan reissulta jäänyt kaappiin oliivipalasaippuaa. Ajaakohan se saman asian? Jotain paikallista käsityötä ovat.

Onko siis eroa oliivisaippualla ja oliiviÖLJYsaippualla?

[/quote]

Minä otin alkuperäisen viestiketjun innoittamana oman, Kreikasta tuodun palasaippuan hiustenpesukäyttöön ja hyvin tuntuu toimivan! Hinta 1,80e. Minusta saippua jättää lirut hiukseni paksumman tuntuiseksi ja jotenkin muhkeammiksi.

Vierailija
45/144 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 23:16"]

Onkohan siitä muuten minkä verran haittaa tälle puhdistautumisprosessille, jos tässä välissä peseekin ihan shampoolla? Olisi meinaan kampaaja kohta ja en viitsi tahmatukalla sinne mennä...[/quote]

Mä menin tahmatukalla silloin kun aloitin palasaippuan käytön, mutta en usko että kertapesusta kampaajan takia mitään haittaa on. :) Puhdistautuminen saattaa tietty kestää hetken kauemmin kun taas tulee kemikaalikerros hiuksiin, mut kyllä se siitä silti joskus puhdistuu.

Niin ja ekan kerran jälkeen (kun menin tahmatukalla kampaajalle) ei oo tarvinnut murehtia tahmatukasta, se ei ollut enää ongelma seuraavalla kampaajakerralla ja oonkin aina käynyt ilman erikoisvalmisteluja. Nykyään tulee vaan kehuja hyväkuntoisista hiuksista kun käyn kampaajalla, ei oo tahmatukasta puhettakaan. Eli hiukset muuttuu kyllä kosteanakin helposti harjattaviksi ajan myötä. :)

Vierailija
46/144 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään oliiviöljysaippuan käyttäjällä kuiva hiuspohja ja taipumusta päänahan hilseilyyn? Onko saippua auttanut siihen? Tuleeko hilsettä?

Näiden kommenttien innoittamana olen ajatellut kokeilla itsekin oliiviöljysaippuaa, kunhan sellaisen saan hankittua. Minulle tulee vaan tosi herkästi hilsettä, niin mietin että mitenköhän saippua siihen vaikuttaa..

Vierailija
47/144 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 20:23"]

Mulla on edelliseltä Kreikan reissulta jäänyt kaappiin oliivipalasaippuaa. Ajaakohan se saman asian? Jotain paikallista käsityötä ovat.

Onko siis eroa oliivisaippualla ja oliiviÖLJYsaippualla?

[/quote]

Ei ole eroa noilla. Ja hyvin voit käyttää sitä Kreikan reissulta ostettua saippuaa, yleensä nuo käsityönä perinteisillä menetelmillä tehdyt on ihan parhaita.

Vierailija
48/144 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 23:16"]

Onkohan siitä muuten minkä verran haittaa tälle puhdistautumisprosessille, jos tässä välissä peseekin ihan shampoolla? Olisi meinaan kampaaja kohta ja en viitsi tahmatukalla sinne mennä...

4

[/quote]

Eipä tuosta suurta haittaa ole. Minä värjään tukkaani kerran kuussa ja kyllä se siellä kampaajalla silloin pestään ihan tavis shampoolla ja hoitoainetta päälle. Kotona sitten pesen aina oliiviöljysaippualla. Kampaajan pesun jälkeen hiukset on jonkun aikaa oudon littanat ja ohuen tuntuiset mutta parin pesun jälkeen taas alkaa olla ok.

Vierailija
49/144 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliraportti: vieläkin on pientä tahmaisuutta havaittavissa, pesuja takana kuusi. Ääh.

4

Vierailija
50/144 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 15:58"]

Väliraportti: vieläkin on pientä tahmaisuutta havaittavissa, pesuja takana kuusi. Ääh.

4

[/quote]

Ootko kokeillut etikkahuuhtelua? Se joskus auttaa tuossa sopeutumisvaiheessa. Eli vaikka pieneen pakasterasiaan lämmintä vettä, sinne ruokalusikallinen etikkaa ja kaadetaan pyyhekuivaan tukkaan, jätetään sinne. Haisee vähän etikalta tukka märkänä, mutta kuivana ei enää.

Vierailija
51/144 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 16:00"]

4

[/quote]

Ootko kokeillut etikkahuuhtelua? Se joskus auttaa tuossa sopeutumisvaiheessa. Eli vaikka pieneen pakasterasiaan lämmintä vettä, sinne ruokalusikallinen etikkaa ja kaadetaan pyyhekuivaan tukkaan, jätetään sinne. Haisee vähän etikalta tukka märkänä, mutta kuivana ei enää.

[/quote]

Hmm, no täytynee ehkä kokeilla vielä tuota. Nyt tosin on kampaaja tulossa joten joudun pesemään ihan perusshampoolla kun en tällä tahmapäällä viitsi sinne mennä. Mutta joo, kiitos muistutuksesta, voisinkin ostaa etikkaa ja kokeilla vielä tuota. Ihan tavallinen väkiviinaetikkako on paras?

4

Vierailija
52/144 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 16:00"]

4

[/quote]

[/quote]

Hmm, no täytynee ehkä kokeilla vielä tuota. Nyt tosin on kampaaja tulossa joten joudun pesemään ihan perusshampoolla kun en tällä tahmapäällä viitsi sinne mennä. Mutta joo, kiitos muistutuksesta, voisinkin ostaa etikkaa ja kokeilla vielä tuota. Ihan tavallinen väkiviinaetikkako on paras?

4

[/quote]

Useimmat käyttää vaaleaa viinietikkaa (esim. omenaviinietikka), mutta en usko että sillä on niin merkitystä, pääasia on että aine on hapanta kuten etikat on. 

Vierailija
53/144 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 17:05"]

Minäkin kävin ruohonjuuresta ostamassa tuota saippuaa tämän ketjun innoittamana. Pesun jälkeen hiukset eivät juurikaan olleet puhtaammat, vaan tuntuivat hyvin rasvaisilta, eikä vain tyvestä, vaan hiukset oli pidemmältä matkalta ihan lähmäiset. En luovuttanut vaan jatkoin sitkeästi saippuan käyttöä, toivoen lähmäisyyden häviävän. Pesin oliiviöljysaippualla pitkät hiukseni kahdesti viikossa, ihan niin kuin aiemminkin kun pesin tavallisella shampoolla. 

Lopputulos: lähmäisyys ei hävinnyt vaan paheni. Pitkät hiukset saa kiinni, joten aika hyvin sen likaisen lookin saa peitettyä, mutta kuukauden jälkeen en enää jaksanut peittelyä. Haluan joskus kulkea hiukset aukikin, likaisen näön vuoksi en sitä kuitenkaan voinut tehdä. Siirryin takaisin tavalliseen shampooseen. Kesti 3 pesua shampoolla, ennenkuin lähmäefekti eli se öljyn tuntu hiuksista hävisi. En tule kokeilemaan enää, mielummin puhtaat hiukset, kuin öljystä tahmaiset, Kiitos.

[/quote]

Joo, eipä mullakaan hurraamista ole. Positiivisena puolena sanottakoon, että hiukset ovat hiukan ilmavamman/tuuheamman oloiset verrattuna shampoopesuun, tosin vain sinä päivänä kun ne olen pessyt. Miinuspuolena on edelleen tahmaisuus, ja latvat myös menevät takkuun tosi helposti. En sitten tiedä auttaisiko aktiivisempi etikan käyttö (en ole montaa kertaa laittanut) vai pitäisikö vaan luovuttaa. Taidan nyt kuitenkin jatkaa edelleen, kun ei tämä nyt täysin toivotontakaan ole. Joidenkin pesujen jälkeen tuntuu vähemmän tahmaiselta kuin toisten. En tiedä missä vika. Mielestäni aika kärsivällisesti ainakin huuhtelen.

Lähinnä se on tuo pieni tuuheuttava efekti, joka saa jatkamaan käyttöä vielä. Luonnonmukaisuuskin on plussaa.

4

Vierailija
54/144 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuheuttavan efektin saattaa saada aikaiseksi ihan luomushampoollakin. Verrattuna tavalliseen shampooseen, kun pesen hiukseni luomulla (urtekram) ne tuntuvat puhtaammilta, tuuheammilta ja jämäkämmiltä. Johtuisiko siitä, että luomu puhdistaa jotenkin tehokkaammin ja sisältää vähemmän hiusta silottavia, hoitavia keinotekoisia aineita? Varsinkin jos jättää laittamatta hoitoainetta hiukset ovat erityisen tuuheat ja ilmavat. Eikä ole tahmaisuutta lainkaan. :)

Vierailija
55/144 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kampaaja, joka kiinnostui oliiviöljysaippuasta nyt ihan todenteolla:) Ollut aukko sivistyksessä, kun en ole kyseisestä tuotteesta aijemmin kuullutkaan.

Minulla itselläni juuri sellaiset tyypilliset suomalaiset hiukset. Siis sellaiset pehmeät, hennot hiukset, jotka ei tahdo pysyä koholla millään aineilla, jos leikkausmallissa on pituutta enemmän, kuin 10cm. Ja sähköistyminen on talvisin jotain aivan kamalaa:( Hoitoaineet auttaisivat sähköisyyteen, mutta sittenpä hiukset ovatkin jo likaisen näköiset! Olisikohan oliiviöljysaippua ratkaisu minunkin ongelmiin?

Tällähetkellä hiukseni ovat värjäämättömät, mutta siis onko kenelläkään kertoa vielä lisää kokemuksia tästä saippuasta ja hiustenvärjäämisestä? Tarttuuko värit ihan normaalisti oliiviöljysaippualla pidemmän aikaa pestyyn hiukseen? Ja haalistaako kyseinen saippua tummempia/voimakkaampia punasävyjä ennen aikojaan? Kiinnostaa ammattilaista ihan oikeasti:)

Vierailija
56/144 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 22:22"]

Minäkin kävin ruohonjuuresta ostamassa tuota saippuaa tämän ketjun innoittamana. Pesun jälkeen hiukset eivät juurikaan olleet puhtaammat, vaan tuntuivat hyvin rasvaisilta, eikä vain tyvestä, vaan hiukset oli pidemmältä matkalta ihan lähmäiset. En luovuttanut vaan jatkoin sitkeästi saippuan käyttöä, toivoen lähmäisyyden häviävän. Pesin oliiviöljysaippualla pitkät hiukseni kahdesti viikossa, ihan niin kuin aiemminkin kun pesin tavallisella shampoolla. 

Lopputulos: lähmäisyys ei hävinnyt vaan paheni. Pitkät hiukset saa kiinni, joten aika hyvin sen likaisen lookin saa peitettyä, mutta kuukauden jälkeen en enää jaksanut peittelyä. Haluan joskus kulkea hiukset aukikin, likaisen näön vuoksi en sitä kuitenkaan voinut tehdä. Siirryin takaisin tavalliseen shampooseen. Kesti 3 pesua shampoolla, ennenkuin lähmäefekti eli se öljyn tuntu hiuksista hävisi. En tule kokeilemaan enää, mielummin puhtaat hiukset, kuin öljystä tahmaiset, Kiitos.

[/quote]

Joo, eipä mullakaan hurraamista ole. Positiivisena puolena sanottakoon, että hiukset ovat hiukan ilmavamman/tuuheamman oloiset verrattuna shampoopesuun, tosin vain sinä päivänä kun ne olen pessyt. Miinuspuolena on edelleen tahmaisuus, ja latvat myös menevät takkuun tosi helposti. En sitten tiedä auttaisiko aktiivisempi etikan käyttö (en ole montaa kertaa laittanut) vai pitäisikö vaan luovuttaa. Taidan nyt kuitenkin jatkaa edelleen, kun ei tämä nyt täysin toivotontakaan ole. Joidenkin pesujen jälkeen tuntuu vähemmän tahmaiselta kuin toisten. En tiedä missä vika. Mielestäni aika kärsivällisesti ainakin huuhtelen.

Lähinnä se on tuo pieni tuuheuttava efekti, joka saa jatkamaan käyttöä vielä. Luonnonmukaisuuskin on plussaa.

4

[/quote]

Mä jo mietinkin, että olenko mä ainoa, jolla tuo oliiviöljysaippua ei toimi ollenkaan. Mulla myös lähmäefekti oli aivan järkyttävä. Tukka ei käytännössä kuivunut ikinä, juuresta oli n. 15 senttiä tukka tosi hyvän tuntuinen, mutta siitä eteenpäin ihan sellainen rasvaklimppi. 

Ja huuhtelin kyllä niin helvatusti, samoin vaahdotin todella kunnolla.Tuon lisäksi ihan latvat sitten olivatkin kuitenkin aivan rutikuivat. Eli aivan kammottava oli tukka oliiviöljysaippuan jälkeen. Ja on sitä OLIVA-saippuaa, joka on 100 % oliiviöljypohjainen.

Vierailija
57/144 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 22:40"]

Tuuheuttavan efektin saattaa saada aikaiseksi ihan luomushampoollakin. Verrattuna tavalliseen shampooseen, kun pesen hiukseni luomulla (urtekram) ne tuntuvat puhtaammilta, tuuheammilta ja jämäkämmiltä. Johtuisiko siitä, että luomu puhdistaa jotenkin tehokkaammin ja sisältää vähemmän hiusta silottavia, hoitavia keinotekoisia aineita? Varsinkin jos jättää laittamatta hoitoainetta hiukset ovat erityisen tuuheat ja ilmavat. Eikä ole tahmaisuutta lainkaan. :)

[/quote]

Sulfaatittomista luomushampoista voi kyllä tulla samalla tavalla lähmäefekti kuin saippuastakin... Osalle se tulee, osalle ei. 

Vierailija
58/144 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 23:11"]

[/quote]

4

[/quote]

Mä jo mietinkin, että olenko mä ainoa, jolla tuo oliiviöljysaippua ei toimi ollenkaan. Mulla myös lähmäefekti oli aivan järkyttävä. Tukka ei käytännössä kuivunut ikinä, juuresta oli n. 15 senttiä tukka tosi hyvän tuntuinen, mutta siitä eteenpäin ihan sellainen rasvaklimppi. 

Ja huuhtelin kyllä niin helvatusti, samoin vaahdotin todella kunnolla.Tuon lisäksi ihan latvat sitten olivatkin kuitenkin aivan rutikuivat. Eli aivan kammottava oli tukka oliiviöljysaippuan jälkeen. Ja on sitä OLIVA-saippuaa, joka on 100 % oliiviöljypohjainen.

[/quote]

Joo, sama saippua mulla käytössä ja sama juttu, että juuresta on hyvän tuntuinen mutta mitä alemmas mennään niin sitä tahmaisemmat ja takkuisemmat hiukset ovat. Tuuheuskin johtunee suurelta osin takkuisuudesta, koska harjaamalla hiukset latistuvat vanhaan tuttuun lättämalliin.

Alan kyllä jo olla aika lailla siinä rajoilla, että jaksanko tämän tahmean takkukasan kanssa. Siksi olen toistaiseksi jaksanut, että normaalisti hiukseni menevät ihan päätä myöden ja ovat littanat, joten tämä tuuheampi fiilis on tuntunut kivalta -olkootkin sitten että johtuu enimmäkseen takkuisuudesta. Ehkä kokeilen vielä ottaa etikan aktiivisempaan käyttöön ja jos sekään ei auta niin luovutan. En tiedä miksi mulla ei ikinä tunnu toimivan odotetulla tavalla mitkään hehkutetut supertuotteet.

4

Vierailija
59/144 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 22:50"]

Täällä yksi kampaaja, joka kiinnostui oliiviöljysaippuasta nyt ihan todenteolla:) Ollut aukko sivistyksessä, kun en ole kyseisestä tuotteesta aijemmin kuullutkaan.

Minulla itselläni juuri sellaiset tyypilliset suomalaiset hiukset. Siis sellaiset pehmeät, hennot hiukset, jotka ei tahdo pysyä koholla millään aineilla, jos leikkausmallissa on pituutta enemmän, kuin 10cm. Ja sähköistyminen on talvisin jotain aivan kamalaa:( Hoitoaineet auttaisivat sähköisyyteen, mutta sittenpä hiukset ovatkin jo likaisen näköiset! Olisikohan oliiviöljysaippua ratkaisu minunkin ongelmiin?

Tällähetkellä hiukseni ovat värjäämättömät, mutta siis onko kenelläkään kertoa vielä lisää kokemuksia tästä saippuasta ja hiustenvärjäämisestä? Tarttuuko värit ihan normaalisti oliiviöljysaippualla pidemmän aikaa pestyyn hiukseen? Ja haalistaako kyseinen saippua tummempia/voimakkaampia punasävyjä ennen aikojaan? Kiinnostaa ammattilaista ihan oikeasti:)

[/quote]

Täällä yksi oliiviöljysaippuan käyttäjä joka värjää tukkaa. Oma väri tummanvaalea, värjätty väri mustanruskea. Ainakin kestoväri jollaisella mun tukka värjätään, tarttuu ihan normaalisti saippuapestyyn hiukseen, eikä kestossakaan ole mitään valittamista. Mulla väri tuntuu kestävän paremmin kuin ennen, mutta johtunee myös siitä että ennen pesin joka päivä tukan, oliiviöljysaippualla pestessä vain 2 kertaa viikossa. Jotenkin ei rasvoitu niin nopeasti kun tukka ei ole ihan päänahkaa myöten littanana. 

Suoravärien tarttumiseen voi olla teoriassa ainakin vaikutusta, koska hiuksen omaa rasvaa jää teollisella shampoolla pesua enemmän tukkaan, samoin mahdollisesti hieman öljyjäämiä, ja  voi olla ettei hapetteeton väri pääse oikein tarttumaan hiukseen hyvin.

Vierailija
60/144 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 23:11"]

[/quote]

4

[/quote]

[/quote]

Joo, sama saippua mulla käytössä ja sama juttu, että juuresta on hyvän tuntuinen mutta mitä alemmas mennään niin sitä tahmaisemmat ja takkuisemmat hiukset ovat. Tuuheuskin johtunee suurelta osin takkuisuudesta, koska harjaamalla hiukset latistuvat vanhaan tuttuun lättämalliin.

Alan kyllä jo olla aika lailla siinä rajoilla, että jaksanko tämän tahmean takkukasan kanssa. Siksi olen toistaiseksi jaksanut, että normaalisti hiukseni menevät ihan päätä myöden ja ovat littanat, joten tämä tuuheampi fiilis on tuntunut kivalta -olkootkin sitten että johtuu enimmäkseen takkuisuudesta. Ehkä kokeilen vielä ottaa etikan aktiivisempaan käyttöön ja jos sekään ei auta niin luovutan. En tiedä miksi mulla ei ikinä tunnu toimivan odotetulla tavalla mitkään hehkutetut supertuotteet.

4

[/quote]

Minulle tuli sama ongelma, tahmeat hiukset. Joten otin pari ruokalusikallista tavallista poytasuolaa jonka sekoitin 1/2 kupilliseen mietoa samppoota ja pesin tuolla sekoituksella hiukset ja paanahan perusteellisesti ja huuhtelin puhtaaksi. Sitten pesin viela oliivisaippualla ja laitoin vain vahan hoitoainetta latvoihin. Sen jalkeen onkin oliivisaippua riittanyt ihan mainiosti, puhdasta tulee ja hiukset ovat pehmeat ja kiiltavat. Tosin en kayta mitaan muita tuotteita jotka jaisivat hiuksia rasittamaan, minulla on pitkat hiukset jotka eivat sen kummempia kasittelyja tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi