Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1781/3096 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä itkunen päivä. Uupunu ja itkunen. Kipuja on muille jakaa, pahoinvointi jatkuu, ärsytyskynnys on niin romahtanu. Vielä olisi tutkimuksissa kardiologille aika, kun gastro- ja kolonoskopiat ei tuottanu tulosta. Lisäks pitäs varata aika gynelle, joka on endokrinologiaan erikoistunu.

Ei löydy syytä tähän oloon. Rautavarastot heikkenee, vuotomäärät on isoja, jatkuva pahoinvointi, mieliala alkaa jo kärsiä tästä. Tuntuu niin epäreilulle kun kaikki vastustaa 😭 ainut onni tässä on se, et tässä kierrossa ei tarvii pettyä menkkojen alkamiseen..

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1782/3096 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varattiin just aika yksityiselle. Mä en jaksa odottaa, kun mulla on tosiaan tullu kesäkuun jälkeen yhdet menkat, niin miten tässä sit pitäis yrittää. Panna joka toinen päivä monta kuukautta putkeen (meille sopiva määrä muuten olisi noin kerran viikossa)? Katsotaan mitä siellä sanotaan ja josko saataisiin jotain apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1783/3096 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

martta1 kirjoitti:

Jaksaisitko kertoa tuosta, että miten se käytännössä meni. Minkä ajan varasin ekalle tapaamiselle, mitä siellä tehtiin, mitä tutkittiin ja mihin päädyttiin? Kuinka paljon teillä maksoi? Saitko jotain apua vai todettiinkin vaan, että kaikki on hyvin?

Täällä kans yks opiskelija. Jos jotain tässä on oppinu, niin sitä ettei näköjään voi itse valita milloin sen lapsen haluaa. Mä oon kiitollinen kyllä, jos vaan raskaaksi tuun. Eiköhän kaikki muu sitten järjesty myös ajallaan :)

Katsoin paikkakunnan yksityisten gynekologien kuvauksista sen gynen, jolla osaamisen painopiste lapsettomuus/ovulaatio-ongelmissa, ja kävin jo noin vuosi ennen ehkäisyn poisjättöä perus tarkastuksessa jossa ultrattiinkin kun on kuukautiskipuongelmia, endoepäilyä, kuukautisten poisjääntiä ym ollut taustalla. Totesi kaiken olevan kunnossa, ja sovittiin että jos ei menkat ala pillereiden poisjätön myötä niin laitan hänelle tekstiviestin Terolutin tarpeesta. Viestiteltiin kun oli kierto jo venähtänyt melkein 60 päiväiseksi (eka kierto oli 35 päivää mutta sitten ei kuulunut kuukautisia) ja sovittiin että varaan hänelle ajan koska lisäksi oli kovia kipuja. Käynnillä ultrattiin ja todettiin kivun ja kuukautisten puuttumisen syyksi follikkelikysta joka vuotanut verta. Muuten kaikki kunnossa, sain terolut-reseptin varmuuden vuoksi. Kystan takia ei kuukautiset alkaneet kun ovulaatio ns jäänyt kesken, follikkeli vaan kasvanut kystaksi vaikka sen olisi pitänyt puhjeta munasolun vapauttamiseksi! Kuukautiset alkoivat sitten spontaanisti kuitenkin reilusti myöhässä, nyt mennään kp20 ja odottelen että mitä tapahtuu. Jos ei ala kuukautiset järkevään aikaan niin otan Terolutit käyttöön. Jos tulee mitä vain ongelmia niin saan laittaa tekstiviestiä gynelle ja katsotaan miten jatketaan. Toistaiseksi ei siis mitään labroja tms ole otettu, kun ilman pillereitä olen ollut vasta vajaa 4kk. Hintaa ekalle käynnille tuli n. 100e, toka käynti 160e. Ekalla kerralla gyne ei laskuttanut jostain syystä ultrasta erikseen.

1784/3096 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

martta1 kirjoitti:

Me varattiin just aika yksityiselle. Mä en jaksa odottaa, kun mulla on tosiaan tullu kesäkuun jälkeen yhdet menkat, niin miten tässä sit pitäis yrittää. Panna joka toinen päivä monta kuukautta putkeen (meille sopiva määrä muuten olisi noin kerran viikossa)? Katsotaan mitä siellä sanotaan ja josko saataisiin jotain apua.

Hyvä kun varasit. Eihän sitä oikein mahdollisuutta ole raskautua ilman kuukautisia ja ovulaatiota.

Tällee jälkeenpäin itseäkin vähän ärsyttää (ja hieman huvittaa) että yritettiin 7kk raskautua kun mahiksia ei juurikaan ollut kun ei ollut menkkojakaan. Nyt kun lääkkeillä tulee ovis ja menkat + ymmärtää ne raskautumisen mahdollisuuden ajankohdat niin heilutellaan peittoa 1-3krt viikossa ja ovisviikolla sitten vaan enemmän.

Mut just se, kun viime vuoden puolella rynkyteltiin just jokatoinen päivä verenmaku suussa ja nyt jälkeenpäin tajuaa että se on ollut täysin turhaa. :-D

LA 12/20

1785/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannanako kirjoitti:

Liityn mukaan joukkoon.

Ikää mulla on 26v ja mies on 31v. Meillä on kaksi lasta jo pienellä ikäerolla ja nyt ollaan yli vuosi yritetty kolmatta ja ei, ei tule niin ei tule. Yrityskierroksia on tosi monta kun on kauan yritetty. Kierto pyörii siinä 25-27 välillä.

On kokeiltu maca, vehnäalkiöljy, greippimehua ja nyt oon kuukauden syönyt gelee royalia..

Kävin kesäkuussa gynellä sairaalassa kovien äkillisten kuukautiskipujen vuoksi ja hän äkkiä ultrasi ja pois sulki mahdolliset sairaudet ja antoi lääkettä miranaxia kipuihin ja ovesta ulos. Kyllä se kirjoitti pitkän stoorin mitä näkyi mutta eihän siitä tekstistä ota selvää jossei ole lääkäri :(

En enään keksi muuta kuin rauta arvot olisi huonot tai sitten joku muu vaan päättää että enempää ei meille tarvita. :(

Tervetuloa ja kovasti voimia! Mietin voisiko varata lääkäriajan tuon kirjoituksen selittämistä varten? Tai soittaa ainakin ja kysyä miten toimia, kun et ymmärrä lääkärin kirjoitusta? Tuntuu kurjalta, jos joutuu jäämään yksin vielä moista pohtimaan. 😕 Rauta-arvon lisäksi kannattaa nuo kilpirauhasarvot mittauttaa. Onko sulta otettu fsh, lh ja amh? Prolaktiini ja progesteroni? Kysyisin myös noiden testaamista, jos ei ole otettu, ja jos mahdollista. Mulla ainakin nuo antoi toivoa, että luomuyrittäminen ei ole ainakaan turhaa. Tsemppiä!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1786/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kysyn pokkana teiltä plussanneilta: miten usein harrastitte seksiä? 😁 Joka päivä, joka 2.päivä vai jollain muulla tiheydellä?

Toki tiedän, että nämä kovin yksilöllisiä eikä yleistää voi ihan suoraan, mutta itseä nyt tuo mietityttää enkä oikein tiedä miten toimittais. Netissäkin näkyy, että jopa lääkäritkin antaneet eri neuvoja. 🙄

Täällä kp12 ja vasta tänään monitori havaitsi ees estrogeenin nousun. Aikamoista vaihtelua tossa estrogeeninkin erityksessä, kun joissain kierrossa se näkynyt jo kp7. Odottavan aika on suhteellisen pitkä, vaikka kuinka yrittäis muuhunkin keskittyä. 😅

Rentoa viikonloppua kaikille! 😍

Villahuiville, halit ja voimia!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1787/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie, täällä ketjussa on yksi plussannut ainoastaan 1:lä kerralla. Itse plussasin (kemiallinen) aiemmin tänä vuonna, kun kertoja oli kp 8 9 10 12 14 17 ja nyt tämä plussa tuli kun pupuiltiin kp 7 8 12 14 16 18 21 ja ovis olisi sovelluksen mukaan ollut kp 19. Ovisoireita mulla ei ollut viime kierrossa. Eikä edelleenkään ole mitään raskausoireita, edes rinnat eivät ole kipeät.

Mutta tosiaan ollaan aloitettu tallettelu jo reilusti ennen ovista. Luin jostain, että siemennesteen laatu pysyy parempana mikäli seksikertoja olisi tiheämmin. Yritettiin siinä mielessä vähän kotikonsteja (jos uimarit eivät olisikaan ihan kilpauimareita) että talletellaan sitten useammin. En tiedä sitten tuliko plussa siitä johtuen, mutta tässä sitä nyt ollaan. :D

1788/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempeistä ja omien kokemusten jaksamisesta.

Seksistä ja seksin määrästä on toki tärkeää puhua, mutta se tuntuu tosi pahalta, kun nopeasti raskautuneet kokevat raskaaksi tulon omana ansionaan. Tulee sellainen olo, että tää lapsettomuus on oma vika ja me ei oltais tehty jotain oikein. Kun alettiin yrittämään, niin en todellakaan ajatellu, että se olisin minä, joka jäisi tänne palstalle kirjoittelemaan lääkärikäynneistä ja diagnooseista.

Oon ehkä vähän herkkä tällä hetkellä näille kommenteille, kun uidaan vähän syvissä vesissä tän PCOS epäilyn ja muiden elämässä just nyt tapahtuneiden asioiden takia. Ei kenenkään tarkoitus varmaa tällä kanavalla oo syyllistää ketään, mut avauduinpahan nyt kuitenkin.

1789/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie: Meillä plussakierrossa seksiä kp 6, 10, 12 ja 13. Ovisplussa kp 12 eli ovis todnäk kp 13. Kp6 taitaa olla kyllä enemmän huvin kuin tavoitteen vuoksi 😁

Nyt venailen ekoja kunnon menkkoja keskenmenon jälkeen. Luulen että ovis oli ihan ajallaan, joten menkkojen pitäis alkaa parin päivän päästä. Nyt hämmentää, koska pillereiden poisjätöstä (vuosi sitten) asti mulla on kaikissa kierrossa (paitsi tärpissä) alkanut tiputtelu 4-7 päivää ennen menkkoja. Nyt ei!

Voiko olla, että tuo raskaus, vaikka menikin kesken, vaikuttaa kropan hormonitoimintaan jotenkin? 😮

1790/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martta, pahoittelen jos mun kommentti loukkasi. Me ollaan oltu ilman ehkäisyä jo varmaan kohta kuusi vuotta, yritys aloitettu joulun jälkeen, että ei tämä plussa ihan itsestään tullut. Sekä mitä vaan voi vielä plussanneillakin tapahtua, tuulimuna, kkm, sikiöllä ei kaik kunnossa jnejne... Et ei stressi lopu siihen plussaan. Paljon voimia sinulle. ♥

1791/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldie, meillä seksiä kp 11, 13,15,16,17, ovis (hymynaama cb:n testeillä) tuli kp15.

Raskaustesteissä näkyy edelleen molemmat viivat, pitänee tehdä vielä digitesti viikonloppuna. Kesällä keskenmennyt (11+4) kummittelee mielessä. Jos tämä nyt etenee niin menen tällä kertaa alkuraskauden ultraan tsekkaamaan tilanteen. Nyt pitäisi olla 4+2 menossa.

1792/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie, meillä peitto heilui kp 6, 7, 9, 12, 13 sovelluksen mukaan oletettu ovis piti oleman kp 14 tai 15 tärppikierrossa ei ollut minkäänlaisia ovis oireita. Olin jo ihan varma että tämä oli nyt tässä kun tosiaan miehen terveydentilan takia yritys olisi tauonnut ainakin vuodeksi. 

Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020

1793/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei yhteiselomme aikana ole ollut ehkäisyä käytössä. Seksielämä on säännöllisen epäsäännöllistä, 3-5x viikko. Molemmat ollaan aktiivisia rakastelun suhteen ja siksi ei meidän kohdalla varsinaista "yrittämistä" olekaan, eli ei lasketa päiviä ovulaatioon ja aikatauluteta siten rakastelua.

Neljässä plussakierrossa raskautuminen on tapahtunu yllättäen, koska kierto oli silloin vain 20pv tietämillä, enkä ovuloinut koko vuonna kun sen 4 kertaa. Tänä vuonna ovulaatiot ei oo tuottaneet raskautta, vaikka talletteluja on ollut....

1794/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista, vaikka surujakin sinne mukaan mahtui. ❤️

Voin suorilta käsin sanoa, että olette kyllä kaikki olleet meitä ahkerampia, joten pitänee hieman tsempata kertojen kanssa. 😬

Martta1, ei varmasti kukaan syyllistä täällä, päinvastoin! Meilläkin kohta vuosi ilman ehkäisyä ja varsinaista yritystä menossa 8.kuukausi, 9.kierto. Ei lapsettomuus kenenkään syytä ole. ❤️ Itse kyselin tätä siitä näkökulmasta, kun muutenkin tämän ikäisenä kerään kaiken tiedon keinoista, joihin itse voi jollain tavalla edes yrittää vaikuttaa. Nekään eivät välttämättä silti riitä tokikaan.

Useampi kirjoittanut netissä, että plussakierrossa onkin ollut vähemmän oireita eikä vaikka tiputtelua yhtään. Se on mielenkiintoista, vaikka sekin toki vaihtelee. Ja vaikka keskenmenot hirveitä ovatkin, niin eikö kuitenkin katsota hyvällä, että plussaan asti on päästy? Sehän kertoo ainakin, että ovis tapahtuu kokonaan, siittiöt kunnossa, munanjohtimet auki, kiinnittyminen onnistuu..eikö? 😬 Omalla logiikalla pääteltynä vois hyvinkin vaikuttaa hormoneihin. Raskauden alussahan niitä erittyy enemmän kuin ennen menkkoja, joten tiedä boostaavatko hormonitoimintaa sit kaikkiaan? Omaa pohdintaa tämä, varmaksi en tiedä.

1795/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tulin vielä lisäämään, että toivottavasti kaikkien plussanneiden salaiset matkustajat pysyy matkassa! 😍

1796/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, millasia kommentteja sain juuri yhdeltä ystävältäni, kun kerroin surullisena keskenmenostani... "Noh, ainakin voit juoda mun kaa viiniä tänään!" ja "Nyt on just tullu tosi paljon vauva-uutisia ens keväälle, et ehkä hyväkin jos sä et saa sillon just samaan aikaan vaan vähän myöhemmin, ku tulee niitä vauvakutsuja useampia". Heitti noi osittain vitsillä siis, mutta tuntui kyllä mun mielestä aika loukkaavalta.... Kai se yritti jotenkin piristää ja keventää tunnelmaa, mutta eh....

1797/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähtityttö ymmärryksestä ja kaikkea hyvää teille <3 

Kenellekään en mitään pahaa toivo, mutta kyllähän se on välillä niin vaikeaa olla vilpittömästi onnellinen toisten plussista. Varsinkin, kun näitä raskausuutisia ja vauvauutisia on nyt meidän lähipiirissä. Yksi toisella kierrolla raskautunut mulle totesi, että ehkä te ette ole yrittäneet tarpeeksi....... Musta tuntuu, ettei ihmiset oikeen osaa suhtautua tähän. Toinen sanoi, että "älä stressaa". Sanoin, että en mä stressannut aikaisemmin, mutta kyllä mä nyt vähän stressaan, kun on diagnoosiepäilyt, epäsäännöllinen kierto ja pitkään jatkunut tulokseton yritys.... 

1798/3096 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me harrastettiin plussakierrossa seksiä kp 10, 12, 13, 14, 15 ja 16. Oviksen plussasin muistaakseni kp 15. Ajoitettiin siis kyllä tarkoituksella hedelmällisiin päiviin, mutta huomasin kyllä lisääntyneen halukkuudenkin siinä paikkeilla :D Nyt menossa rv 5+4, tuntuu, että on tienny raskaudesta jo ikuisuuden ja aika vaan matelee ennen kuin toivottavasti päästään yli alun "riskiviikkojen". Tsemppiä myös täältä kaikille jo plussanneille ja vielä tärppäämistä odottaville! <3

1799/3096 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli seksiä kp 10, kp 12 ja heti bongatun oviksen kanssa samana päivänä eli kp 13. Kp 14 mulla alkoi verinen vuoto, jolloin ei enää harrastettu seksiä ja seuraava kerta oli vasta kp 18. Ollaan molemmat väsyneitä työelämästä, joten ei tulisi muutoin harrastettua seksiä noin usein ellei mun tee mieli enemmän (normaalisti kerran, ihan max kaksi viikossa). Vähän oli tuo ovispäivänäkin väkisin väännetty, kun oltiin molemmat tehty 10+ h työpäivät. Mutta oltiin onnekkaita ja olen ainakin vielä raskaana. 

Hurjasti onnea matkaan ihan jokaiselle tässä ketjussa kirjoittavalle! <3 

1800/3096 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martta1, meillä tämä kierto on 24, eikä vauvaa kuulu. Katkeruutta on ollu ja varmasti tuleekin olemaan jossain määrin. Kuitenkin kokemani keskenmenot vahvistaa sen, että mahdollisuus raskautua on olemassa. Tässä kierrossaen usko raskautuvani, koska minulle tehtävien tutkimusten ja lääkekokeilujen vuoksi raskaus ei ole toivottavaa ennen kuin tutkimukset ovat ohi. Toki me ehdittiin rakastella alkukierrosta yhden kerran kp 3, jolloin vielä menkatkin oli, mutta sen jälkee selibaatti on pitäny. Jatketaan tutkimusten jälkeen normaalisti. Aika näyttää suoko korkeampi voima meille lapsia vai ei.

Toivon sinulle Martta1 kovasti voimia ja tsemppiä! Ja todella paljon onnea plussaamista varten❤