Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1421/3096 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puha, koska oon vuotanu useissa kierroissa tippa sillon, tippa tällön ja öisin enemmän, niin aika usein on kuppi ollu käytössä myös seksin jälkeen. En keittele kuppia kovinkaan usein, mutta käytän kuukupin pesunestettä joka tyhjennyksen välissä (paitsi töissä). En jotenki usko sen apuun, musta kuulostaa samalle kuin takapuoli ylös seksin jälkeen, että siemenet oikein valuu kohtuun. Ei ne mihinkään valu ellei oo sopivaa limaa kohdunkaulalla 🤭

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1422/3096 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausyllätys kirjoitti:

Minulla vähän erilainen tarina.

Elikkäs ehkäisykierukka ollut pois vuoden, mutta käytössä oli keskeytetty yhdyntä. Normaalisti oli ovulaation oireet kierron puolessavälissä ja näin. Minulla on tasainen kierto 32 päivää. Muutama päivä ennen kuukautisten alkua tulimme loppuun asti ja tästä yhdestä kerrasta samantien paksuksi. Todella outoa on se, että miten vain pari päivää ennen kk tämä on mahdollista? Lääkärikään ei osannut vastata. Ovulaation aikaan ei edes harrastettu seksiä varmuuden vuoksi.

Että se niistä varmoista päivistä!! Minulla ikää 30.

Nyt viikot 11+2 olen elänyt ihan normaalia elämää. Jopa ulkomaan matkalla olin vesipuistossa hurjimmissakin laskuissa. Vaikka jotku varoitteli keskenmenon riskistä, mutta eikös vatsalihakset ym suojaa alussa kaikelta.

Ystävälleni kävi samoin, että tuli kierron viineisenä päivänä raskaaksi. Ikinä yhdessä ollessaan olleet ehkäisyä käyttäneet, mies reissutyössä ja just ovulaation aikaan 2vk työhommissa eri puolella Suomena. Ystäväni kertoi että heille seksi on harvinaista miehen työn takia ja sen kerran kun olivat luopuneet toivosta, että raskaus siinäkään kuussa alkaisi, tuli raskaaksi. Varmoja päiviä ei olekaan!

Toiseen kysymykseesi, en ole tutkinu enkä aio hakea tietoa lapsen kasvattamiseen liittyvistä asioista ennen kuin varmasti tiedän saavani vauvan. Miksi? Koska yrityskiertoja on takana 23, keskenmenoja 4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1423/3096 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rupee nyt vähän jännittää, huomenna pitäisi ne menkat alkaa ja olo on kaikkea muuta. Oon tässä ajatellu, että ei oo yhtään semmone raskautunut olo, näyttää testit mitä näyttää. Kuitenkin joitain oireita ollut oviksesta lähtien

- järkyttävä palelu, etenkin iltaisin ja öisin

- lämmöt olleet koholla noin 0,6 astetta koko ajan

- viisi päivää oviksesta repäisykivut vasemmassa munasarjassa esim yskiessä (kestivät kaksi päivää)

- olematon valkovuoto, pari kertaa lirahtanut kunnolla, mutta thats it

- kokonaisen päivän kestänyt päänsärky lääkkeistä huolimatta noin viikko oviksesta

- pieni hajuherkkyys

Toivotaan menkkojen pysyvän poissa! :)

1424/3096 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Raskausyllätys kirjoitti:

Minulla vähän erilainen tarina.

Elikkäs ehkäisykierukka ollut pois vuoden, mutta käytössä oli keskeytetty yhdyntä. Normaalisti oli ovulaation oireet kierron puolessavälissä ja näin. Minulla on tasainen kierto 32 päivää. Muutama päivä ennen kuukautisten alkua tulimme loppuun asti ja tästä yhdestä kerrasta samantien paksuksi. Todella outoa on se, että miten vain pari päivää ennen kk tämä on mahdollista? Lääkärikään ei osannut vastata. Ovulaation aikaan ei edes harrastettu seksiä varmuuden vuoksi.

Että se niistä varmoista päivistä!! Minulla ikää 30.

Nyt viikot 11+2 olen elänyt ihan normaalia elämää. Jopa ulkomaan matkalla olin vesipuistossa hurjimmissakin laskuissa. Vaikka jotku varoitteli keskenmenon riskistä, mutta eikös vatsalihakset ym suojaa alussa kaikelta.

Ystävälleni kävi samoin, että tuli kierron viineisenä päivänä raskaaksi. Ikinä yhdessä ollessaan olleet ehkäisyä käyttäneet, mies reissutyössä ja just ovulaation aikaan 2vk työhommissa eri puolella Suomena. Ystäväni kertoi että heille seksi on harvinaista miehen työn takia ja sen kerran kun olivat luopuneet toivosta, että raskaus siinäkään kuussa alkaisi, tuli raskaaksi. Varmoja päiviä ei olekaan!

Toiseen kysymykseesi, en ole tutkinu enkä aio hakea tietoa lapsen kasvattamiseen liittyvistä asioista ennen kuin varmasti tiedän saavani vauvan. Miksi? Koska yrityskiertoja on takana 23, keskenmenoja 4.

Toivottavasti teillä vielä tärppää ja raskaus pääsee jatkumaan.

Itse uskon saavani vasta lapsen kun sen saa syliin ja kuulee että kaikki on kunnossa. Lähipiirisssä useampi keskenmeno viikoilla 15-20. Kaverilla kuoli vauva kohtuun vain päivä ennen laskettua aikaa.

1425/3096 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä olette tästä? Vihreä on siis ovistesti ja sininen raskaustesti. Uskaltaisikohan sitä jo uskoa että raskaana ollaan. Teen kyllä joka tapauksessa muutaman päivän päästä digitestin joka odottelee kaapissa. Pelottaa vaan kun on tosi menkkamaisia kipuja. Menkkojen pitäis alkaa nyt la-ma.

1426/3096 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailijatar kirjoitti:

Mitäs mieltä olette tästä? Vihreä on siis ovistesti ja sininen raskaustesti. Uskaltaisikohan sitä jo uskoa että raskaana ollaan. Teen kyllä joka tapauksessa muutaman päivän päästä digitestin joka odottelee kaapissa. Pelottaa vaan kun on tosi menkkamaisia kipuja. Menkkojen pitäis alkaa nyt la-ma.

Mun silmään aivan selkeä plussa! Onnea 😍

1427/3096 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi tarkkailijatar plussalta näyttää ainakin minun silmääni! Onnea ja tarrasukkia ❤️

1428/3096 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailijatar, tuohan on aivan selkeä plussa. 😊 Menkkamaiset kivuthan ilmeisesti kuuluu asiaan tai ainakin siis voi kuulua asiaan. Eli en huolestuisi, ellei ne menkat sitten tosiaan ala. Jotain pientä vuotoahan sieltä voi silti tulla, joillain on lukemani mukaan saattanut tulla aivan kunnon menkatkin ja silti raskaus on jatkunut aivan normaalisti. 🤔

Esikoinen la 10/2020. 💜

1429/3096 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 35/35 kaikki oireet hävinny, ja menkkoja ei kuitenkaan kuulu🙄 testit huutaa puhdasta negaa.. vähän häijy olo😔

19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla

1430/3096 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailijatar, onneksi olkoon ❤️

Ei oo menkkoja näkynyt ja testitulos tämä. Kai se on pikkuhiljaa uskottava 🤩 täytyy huomenna aamulla varmistaa vielä digillä, josko nyt tulisi jo positiivinen sieltäkin. Tänään siis kp 28/27.

1431/3096 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti onnea plussanneille! 😍

Täällä menossa kp 30 ja ei minkäänlaisia oireita ei ees menkkaoireita. Ainut vaan, että tänään alkoi vähän rusehtava valkovuoto niin eiköhän ne menkat viikon sisällä ala 😏 Tosi räikee ovisplussa oli kp16 ja päästiin tallettelemaan hyvin, joten toiveet ollu vähän liian korkealla taas, mutta jospa ens kierrossa sitten 🙄

1432/3096 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpätäti ja Tarkkailijatar, onnea valtavasti! ❤ niin valtavasti onnea 🥰🤩

Ei ollut plussaa minun testissä, ovistestiki nii haalea etten usko eilisen olleen sen kummallisemmin plussa kun muutakaan. Menkkamaiset kivut jatkuu, etova olo on yhä. Tissit niin kipeät että liivit päällä täytyy nukkuakin. Pitää jäädä kuulostelemaan... josko se myöhemmin plussautus. Varsinaisia menkkaoireita tai raskausoireitakaan ei ole, tämmöistä samaa on ollut jo kauan. Jatkuvaa kipuilevaa oloa ja oksettavaa oloa. Ainut mitä mietin, on tissien järkyttävä arkuus/kipu.

Itkettää.

1433/3096 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

salainen haave kirjoitti:

kp 35/35 kaikki oireet hävinny, ja menkkoja ei kuitenkaan kuulu🙄 testit huutaa puhdasta negaa.. vähän häijy olo😔

Voi ei! Jospa ne oireet palaa ja plussa kuitenkin tulee testiin ❤

1434/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se plussa pärähti digiinkin, "Raskaana 1-2 viikkoa"! Kiitos onnitteluista 😝 nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin.

Villahuivi ja salainen haave, mä toivon pikaisia plussatuulia myös teille peukut ja varpaat pystyssä 😊

1435/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Voi ei! Jospa ne oireet palaa ja plussa kuitenkin tulee testiin ❤

sitä toivois itekki.. menkat ei oo vieläkään alkanu...😟

19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla

1436/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpätäti kirjoitti:

Sieltä se plussa pärähti digiinkin, "Raskaana 1-2 viikkoa"! Kiitos onnitteluista 😝 nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin.

Villahuivi ja salainen haave, mä toivon pikaisia plussatuulia myös teille peukut ja varpaat pystyssä 😊

kiitos❤️ mä vaan niin paljon toivon et ois joku ihme tässä et esim mulla ei virtsassa näkyiskään raskaus tms😂 kaikenlaista sitä toivooki nyt🙈

1437/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn piinailijoiden joukkoon. Ikää on 30 ja nyt käynnissä neljäs yrityskierto. Kesällä yhdet kuukautiset jäivät välistä ja silloin terveyskeskuksesta todettiin, että on tapahtunut varhainen keskenmeno, joka sekoitti kiertoa. Mitään muuta tässä ei olekaan sitten tapahtunut.

Tänään pitäisi kuukautisten alkaa ja kaikenlaisia tuntemuksia on, mutta niihin en enää uskalla luottaa, kun taidan ylitulkita kaikkia oireita. Toivon niin, että plussa tulisi pian, sillä tämä jatkuva odottaminen on alkanut nostaa pelkoja siitä, ettemme niin helposti saakaan lasta.

Onnea kaikille tähän mennessä plussanneille ❤ Olen niin iloinen puolestanne!

1438/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpätäti kirjoitti:

kiitos❤️ mä vaan niin paljon toivon et ois joku ihme tässä et esim mulla ei virtsassa näkyiskään raskaus tms😂 kaikenlaista sitä toivooki nyt🙈

Minulla pn aiemmi plussautunu hitaasti, joten en ihmettele vaikka mitään ei näkyskään testissä vaikka oireet olis mitä. Joten, oottele rauhassa. (Helppo sanoo 😆) jospa se sieltä plussautuu!!

1439/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on todennäköisesti ovulaatio jo ollut ja kaikkemme tehty sen suhteen. Jännityksellä odotellaan seuraavat pari viikkoa. Tein koko viikon hedelmällisyysmeditaatioita YouTubesta ja pakko sanoa, että ne on valaneet muhun uskoa ja itsevarmuutta siitä, että vauva tulee meille kyllä ja toivottavasti mahdollisimman pian. Suosittelen kokeilemaan! Ainakin mulla ne ovat auttaneet rentoutumaan ja rauhallinen ääni, joka kutsuu jumalattareksi, hedelmälliseksi ulpukkalammeksi jne on yllättävän voimaannuttava 😃

Tässä kierrossa mukana olivat siis:

Greippimehu

Foolihappo

Hedelmällisyymeditaatio

Flo

Ovulaatiotestit

Paljon seksiä

Vähän alkoholia

Saa nähdä, onko tämä meidän vauvaresepti. Ensi kierrosta (jota toki toivon, että ei tulisi) ajattelin sitten kokeilla jotain muuta. Mikäs se olikaan se punkkujuttu? 😃

1440/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te raskaana olevat ja etenkin te, jotka ootte saanu "vasta" haalean plussan (pidemmällä raskaana olevilla tilanne muuttuu luonnollisesti...)!! Onko teillä häpyluun/karvoitusrajan yläpuolella tunnusteltavissa sellane 2-3 sormen levyinen ja häpyluusta ylöspäin noin yhden nivelen korkuinen (sormen päästä siihen 1 niveleen asti) kova kohta??

Mulla on. Mieski tunsi sen. Se on kamalan arka, ja esim mahallaan nukkuminen ei kivun vuoksi onnistu. Istuessa, seisoessa ei satu, mut esim vessareissulla tuntuu sellane sähköiskumainen pistely ja venytellessä myös. Lisäksi ei voi kuvitellakaan taivuttavansa ylävartaloa lattiaa kohti, jos seisoo eikä myöskään istuessa jalat suorina, voi taivuttaa päätä jalkoihin.

Ketju on lukittu.