Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1441/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut paljon plussia viime aikoina, onnittelut kaikille niistä ❤.

Itselle kävi niin, et tänään alkoi kp1 ja yk10. Itku tuli.

Mutta yritän valaa promillen verran toivoa vielä ja varaan nyt ajan gynelle tähän kiertoon. Vuodenvaihteessa kävin perustutkimuksissa, mut jospa olisi mahdollista tehdä jokin laajempi?

Ajattelin, et olisi parasta varata aika lähelle oletettua ovulaatiota, jolloin voi myös nähdä onko kaikki tarvittava aktiivisena? Onko kenelläkään tästä ihan tietoakin, et mikä olisi paras ajankohta gynetutkimuksille?

Ja miten nämä lapsettomuustutkimusjutut yleensä lähtee liikkeelle ja toimii? Onko olemassa mitään perusmallia, joka ensin aina käydään läpi?

Hoitoja sun muita en halua edes miettiä, se tuntuu liialliselta ja ikävältä, mut tutkimuspuoli on polku, jonka silti haluan käydä läpi.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

1442/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tosiaan ensiviikolla menossa gynelle, vajaa vuosi sitten vielä pillereiden aikaan perustutkimuksessa jossa myös ultrattiin. Nyt toivon myös ultraa ja labroja kuukautisten puuttumisen vuoksi. Katsotaan sitten mihin johtaa. En osaa sanoa mihin aikaan kierrosta olisi paras mennä, varmaan ovulaation tietämillä jos haluaa ovuloimista tutkia?

Mulla on ollut monta päivää vasemmalla alavatsalla aika kovia kipuja, liikkuessa etenkin tuntuu. Kohdun kohdalta ja vasemmalta alavatsalta painaessa tuntuu kipu myös, sellanen todella pinkeä pingottava kipu. Pelkään endometrioosin tehneen tuhojaan kun vas. alavatsalla gyne viimeksi tunsi jotain paksuuntumaa tms.. onneksi se gyneaika tulossa niin ei tarvi yksin tätä miettiä. Aloin jo miettiä myös kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta, mutta olisi varmaan vielä kivuliaampaa ja vuotokin puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1443/3096 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen tsemppiä ens viikon gynekäynnille, toiv ultra kertois vähä mussä mennää ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1444/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kannattaa mennä ovulaation aikaan niin gyne pystyy katsomaan esim. millaisessa kunnossa kohdun limakalvo on.

Tänään on kp 28/30 ja menin tekemään aamulla raskaustestin ja negatiivistahan se näytti ☹️ Voi itku, olisi pitänyt malttaa odottaa menkkoihin asti. Se yksi viiva on aina ihan mieletön pettymys, mutta on vaikea olla testaamatta, kun minun pitää aloittaa heti plussan jälkeen luget ja klexane.

1445/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp 34 eikä menkkoja kuulu. Tein viime viikolla noin kp30 kohdalla clearbluen varhaisen testin josta laitoin kuvaakin tänne. Koska olin näkevinäni jotain väriä viivan kohdalla, tein perjantaina vielä toisen, tavallisen testin joka näytti negatiivista. 

Minulla on kuitenkin viime viikon keskiviikosta asti ollut pahoinvointia ja vatsan nipistelyä/kramppailua, yhtenä aamuna jouduin ihan oksennusta pidättelemään. Lauantaina iski ihan järkyttävä vatsakipu, joka kesti useita tunteja. Olo ei ole millään tavalla normaali... Mitähän ihmettä nyt? Voiko PMS oireissa olla noin rajua pahoinvointia? Muita oireita ei ole nyt ollut. 

Esikoisen LA 8/20

1446/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista! Tosiaan eilen tein vielä digi testin ja sehän näytti Raskaana 1-2 viikkoa. Nyt vaan sitten toivotaan että pieni pysyy matkassa! 😍

Onnittelut myös kaikille muille plussanneille ja tsemppiä muille yrittäjille! 😊

1447/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo2 ja ystäväni akne on palannut kasvoilleni. Mikään ei siis ole muuttunut hirveästi. Väsyttää, pissattaa, poskia kuumottaa, olo on toiveikas ja luottavainen. Kaikkemme ainakin tehtiin jos ei muuta. Miten jaksan odottaa vielä 12 päivää ennen kuin testaan 😃

Iso tsemppi kaikille! Ollaan toistemme tukena ja hengessä mukana. Kaikki menee lopulta kuten pitää. Toivotaan pikaisia plussia ja lempeitä piinaviikkoja ❤️

1448/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kysymään nyt sellaisen tyhmän kysymyksen. Anatomia on ihan ok hallussa (kai😂), mutta mistä voisi johtua, että ennen ovista ja oviksen aikaan sperma ei valu pupuilun jälkeen pois niin äkkiä? Siis oikeasti olen alkanut miettimään tälläisiä juttuja. 😂 Voiko isompi osa lastista jotenkin muka päästä kohdunsuusta jotenkin sisälle kohtuun vai mitä hittoa? 😂 Älkää nyt jättäkö mua yksin tän ajatuksen kanssa! 😅

1449/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtityttö kirjoitti:

Tulen kysymään nyt sellaisen tyhmän kysymyksen. Anatomia on ihan ok hallussa (kai😂), mutta mistä voisi johtua, että ennen ovista ja oviksen aikaan sperma ei valu pupuilun jälkeen pois niin äkkiä? Siis oikeasti olen alkanut miettimään tälläisiä juttuja. 😂 Voiko isompi osa lastista jotenkin muka päästä kohdunsuusta jotenkin sisälle kohtuun vai mitä hittoa? 😂 Älkää nyt jättäkö mua yksin tän ajatuksen kanssa! 😅

Just vähän tätä samaa eilen mietin kun tuntui pitkän aikaa seksin jälkeen ihan telkkaria katsellessa, kuin emätin tai joku ois supistellut ikään kuin imien spermaa sisäänpäin.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

1450/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtityttö kirjoitti:

Mulla on käyny sama mielessä 😃

Ja mulla on kaksi teoriaa..

1. Kun seksiä on enemmän, siemennestettä on vähemmän ja siksi sitä myös valuu ulos vähemmän.

2. Kohtu imaisee tavaran sisään eikä päästä sitä ulos 😆

1451/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtityttö kirjoitti:

Olen myös jostain lukenut, että se valkoinen töhnä on ns. kuljetusalusta itse tavaralle, eli se paljonko tulee ulos ei esim. kerro sitä, paljonko uimareita on päätynyt sisälle, ne jatkaa matkaa kun töhnä jää uloimmille tasoille. Et voihan olla niin, et jos ejakulointeja on tiiviimmin niin sitä töhnää on vähemmän verrattuna vähän harvaisempaan harrasteluun, jolloin se näyttäytyy siinä, ettei sitä tule uloskaan niin paljon.

1452/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt olikin kp 9, 10 ja 11 hiljaista makkarissa, mutta kp 12 peitto heilui ja kolmen päivän edestä lastia katosi jonnekin kohdun uumeniin. 😂 Ei oo näkynyt sen jälkeen. 😂 Mutjoo, ehkä oviksen aikaan paikat saattaapi olla vähän raollaan uimareita varten.

1453/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali kirjoitti:

Täällä menossa kp 34 eikä menkkoja kuulu. Tein viime viikolla noin kp30 kohdalla clearbluen varhaisen testin josta laitoin kuvaakin tänne. Koska olin näkevinäni jotain väriä viivan kohdalla, tein perjantaina vielä toisen, tavallisen testin joka näytti negatiivista. 

Minulla on kuitenkin viime viikon keskiviikosta asti ollut pahoinvointia ja vatsan nipistelyä/kramppailua, yhtenä aamuna jouduin ihan oksennusta pidättelemään. Lauantaina iski ihan järkyttävä vatsakipu, joka kesti useita tunteja. Olo ei ole millään tavalla normaali... Mitähän ihmettä nyt? Voiko PMS oireissa olla noin rajua pahoinvointia? Muita oireita ei ole nyt ollut. 

Olen omalla kohdalla todennut, et yritysaikana sitä on oppinut paljon uusia asioita kehostaan kun on aivan eri tavalla tietoinen oireista ja vivahteista.

Minullakin on parissa kierrossa ollut kummallista pahoinvointia, nytkin oli. Olen päätellyt niin, et on sitä ennenkin PMS-aikana ollut, mutta sitä ei ole jäänyt sen "pahoinvoinnin vangiksi", eli ryhdistäytynyt ja sit vaan unohtanut. Nyt on ollut helpompi tulkita se raskausoireeksi ja vähän niin kuin antautua sille oireelle, ja jopa antaa sen vahvistua. En luota mihinkään tuntemuksiin enää, heh.

1454/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjottelin viime kierrossa aika tarkastikin oireita ylös ja tulin siihen lopputulemaan, että kaikenlaisia tuntemuksia on ja ne voi johtua mistä vaan. Estrogenin ja progesteronin muutoksista, pms:stä, säästä, stressistä, ruoasta, alkoholista, mistä vaan. Yritän nyt olla ajattelematta yhtään mitään. Onneksi on tosi paljon työkiireitä, niin ei ehdi jokaista pikku tuntemusta ihmettelemään.

Se, mikä tässä kierrossa on tosin erilaista on vahva luotto siihen, että nyt on tärpännyt! Aion pysyä tällä positiivisella asenteella siihen asti, kunnes toisin todistetaan tai toivottavasti saadaan plussa testiin!

1455/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille ja onnea plussanneille ♥️

Täällä menossa yk5 ja oletetusta oviksesta nyt 4. päivä. Menkkoihin siis 11 päivää. On tämä odottaminen kyllä niin piinaavaa ja näillä vuosilla (40.v.) jotenkin jo muutenkin panikoin sitä onnistuuko tämä ensinkään.

Meillä peitto heilui joka toinen päivä tasaisesti tuon oletetun oviksen ympärillä ja kovasti toivon, että tulosta nyt tulisi. Tässä kierrossa ekaa kertaa yritin tikuttaa ovista, mutta en kyllä noihin RFSU: tikkuihin mitään tummaa viivaa saanut. Viiva kyllä vahvistui oletetun ovispäivän tienoilla, mutta ei se tullut yhtä tummaksi kuin testiviiva. Toivottavasti kuitenkin ovulaatio on ollut 🥺

Oireista en osaa oikein mitään sanoa, muuta kun minäkin huomasin sen, että nuo siemenet pysyivät aika tehokkaasti sisällä ja olen havainnut myös ikäänkuin sellaista "emättimen supistelua" mitä en muista olleen aiemmin. Päätä on nyt särkenyt tänään ja palelu on aikamoista. (Töissä toimistossa istun kevyttopoatakki päällä) eikä täällä kyllä kylmä ole 😝 muiden mielestä.

Odotellaan, eihän tässä muu auta.

1456/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakulla kokemusta rfsu:n liuskatesteistä että näkyykö niissä viivanpaikka? Olen niitä itse kuluttanut jo ties kuinka monta ja aina tikussa ollut vain ja ainoastaan se yksi viiva vaikka mitenpäin sitä on tiiraillut mutta nyt kp28/24-31 tein äsken testin (entiedä miksi en odottanut aamuun!) ja nyt olen ihan näkevinäni jotain todella hentoista väriä. Flon mukaan menkat piti alkaa eilen ja lauantaina olin jo ihan varma että nyt pärähti yk10 käyntiin kun pyyhkiessä paperiin jäi vaaleanpunaista ja pieni hyytymä mutta eilen ei mitään ja äsken ihan vähän jotain vaaleanpunaista. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa kun en tiedä voiko tuossa tosiaan olla jotain väriä vai onko tämä mielikuvituksen tuotetta vai se kuuluisa viivanpaikka. 

Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020

1457/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun autossa kaupan pihassa ja itken. Oon nii väsynyt tähän!!

Järkyttäviä kipuja alamahalla, kohdunsuu noussu korkealle, yökkäyttää ja heikottaa. Oon väsynyt toivomaan ja luottamaan, oon väsynyt koko vauva-asiaan! Kävin lääkärillä, teki nopean gyn.tutkimuksen (ei siis ultrattu) kohtu todella arka ja lääkärin mukaan normaalitilanteesta poikkeava mutta ei selvää raskautta todettavissa kohdun koon perusteella. Siispä aamulla pissanäytteen antoon ja verikokeena raskaustesti. No, se on alle viitteen huomenakin, kun tänään aamulla ei antanut edes haamua herkkään testiin. Pelottaa mennä siihe kokeeseen, vain siksi että en jaksa enää negatiivisia tuloksia, toiveikkuutta ja pettymystä kun toivolta tipahtaa pohja.

1458/3096 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Villahuivi älä luovuta ♥️ kovasti tsemppiä sinulle. Kävitkö sinä siinä verikokeessa? Siis saitko negan vai muutenko vaan surettaa noin kovin? Sinulla kyllä pitkä tausta noita yrityksiä, mutta kyllä se vielä tärppää, siihen uskotaan 🤞 Ei varmaan lohduta tämä lässytys yhtään, mutta hengessä mukana ♥️

Onhan tämä odottaminen ja itsensä kuuntelu ja kaikkien oireiden analysointi raskasta... Miksi ei vaan vois antaa olla, kyllähän sen sitten näkee alkaako menkat vai ei. Mutta ei sitä osaa, kokoajan mielessä pyörii ja välillä ei osaa mihinkään keskittyä.

1459/3096 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitula79, aamulla kävin. Iltapv selviää tulos. Ahdistaa. Pelottaa. Oksettaa. EN HALUA kuulla taas että en oo raskaana 😭😭😭😭 tissit on kipeet ja oksettaa, ja koko ajan pelottaa et menkat alkaa kohta.

1460/3096 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veren hcg negatiivinen. Että semmosta. Toivo loppuu, se loppuu aivan kokonaan 😭😭😭😭

Ketju on lukittu.