Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Kiitos Seepla💖. Tosiaan on välillä murskaavaa kun ihmiset käsikirjoittavat toisten elämiä, kuka saa tehdä mitäkin minkä ikäisinä. Ihmisillä on niin erilaiset tilanteet. Olemme miehen kanssa pohtineet miten onnekkaita olemme kun löysimme toisemme silloin kolmikymppisinä ja tilannehan on ihana kun vauva-asiakin on kummallekin iloinen. Jos meille vielä lapsi suotaisiin niin ainakin sillä olisi rakastavat siskot ja vanhemmat ja kahdet isovanhemmat. Mitä muuta voisi toivoa😊.
Katti76 kirjoitti:
Hei!
Olen 43 v 3 lapsen äiti joka vielä haaveilee yhdestä. Aiemmin tilanne oli se että luulin suurperheen olevan mahdoton ajatus vanhimman lapsen sairastuttua vakavasti. Mutta siitä rankasta ajasta selvittiin ja nyt miehen kanssa toivoisimme vielä yhtä lasta. Taloudellinen tilanne on paras ja olemme kokeneet suhdetta vahvistavia asioita viimeisten vuosien aikana. Olen fyysisesti erittäin hyväkuntoinen vaikka olenkin yli 40. Tiedän joidenkin paheksuvan yli nelikymppisiä raskaudesta haaveilijoita. Tähän voin vain sanoa, että en minäkään aavistanut nuorempana että tässä iässä tällaisesta haaveilisin. On helppo nuorena todeta milloin lapset "kuuluu" hankkia mutta asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Niin, että kai meilläkin on vielä lupa haaveilla ja yrittää kun molemmat sitä haluaa... Tiedän ettei raskaaksi tule niin nopeaan kuin aiemmin iän takia. Nyt olemme olleet ilman ehkäisyä noin 5 kk. Voihan olla ettei lasta enää tulekaan ja toki se harmittaisi, mutta olemme antaneet lapselle luvan tulla jos niin käy.
Minun mielestä se ei kyllä tasan kuulu kenellekään, milloin kukanenkin meistä lapsia haluaa. 😇 Eli todellakin on lupa haaveilla ja yrittää! 💓
Esikoinen la 10/2020. 💜
Onnea plussaneille❤️ Toivottavasti itsekin heihin jossain vaiheessa kuulun😊
Olen nyt oikeasti ottanut rennommin tämän kierron. Sunnuntaina vähän petipuuhia ja tänään sit taas oli vuorossa. Sovittiin etten tikuttele ja kokeillaan ”jokatoinenpäivä” metodia.
Alotin myös ketoilemaan. Hiilareita pois ja tarkempaa syömistä👍 nyt viikossa lähteny jo muutamia kiloja ja olo on kevyt❤️ jospas se pieni painonpudotus auttaisi myös raskautumishommissa. Jotenkin saanu tämän alun stressin ”haluan vauvan heti tänne nyt” laantumaan ja otan koko homman rauhallisesti. Toki nopea onnistuminen olis aina plussaa. Yk 6 siis käyntiin🌸
Mitätapahtuu. Miten alkukierto menee niin hujauksessa? Pari viikkoa kohta tätä kiertoa takana ja vasta piinailin edelliskierrossa. Toivottavasti osaan ottaa yhtä rennosti loppu kierronkin.
Kiertosovelluksen olen pitänyt suurimmaksi osaksi kiinni ja olen avannut sen vain merkitäkseni yhdynnät. Mietin sitäkin, että alkaisin kirjaamaan ne seinäkalenteriin ruksilla, sillä joka kerta kun avaan sovelluksen, se läimäyttää etusivulle tekstin: "MAHDOLLISUUTESI TULLA RASKAAKSI: SUURI!", tms... ei paljoo helpota tähän "olen ajattelematta koko asiaa" -metodiin 😆
Ja paljon tullut tänne uutta porukkaa, tervetuloa 🙂
Jihuu! Ovikseen 5 päivää sovelluksen mukaan. Nyt yritystä päälle! 🥳 toivottavasti tärppää!
Tyttö sanoi eilen saunassa, kun mahaani katsoi; Äiti, sinun mahassa on pikkuvaukkeli 😅 Kerroin sen kyllä olevan vaan pizzaa!
Ja tuonne aikaisempaan! Minustakaan vauvahaaveet ei katso ikää. Jos itsensä tuntee siihen kykeneväksi niin hitot muiden mielipiteistä!
Onnea uusille plussanneille täältäkin :)
Minä olen yksi niitä kolmekymppisiä, 35v ja ekaa toivova. Yk8 meneillään, kp23/28-31 ja dpo8. Tämä kierto on mennyt miettiessä aivan muita kuin lapsijuttuja, on ollut oikeastaan todella ihanaa, sovelluskin jäänyt täyttämättä.
Seksiä oli juuri oletetun ovulaation aikana (lopetin tikuttelun), joten mahiksia on. Minulle tuli tosin saatanalliset ovulaatiohormoonimyrskyt, jotka aiheuttivat viikon mittaisen ahdistuksen, jonka aikana olin sekuntia vaille lopettamassa parisuhteeni ja kuoppaamassa kaikki lapsiajatukset. Tuli melkein paniikki kun mietin, et olisi nyt voinut tärpätä. Ja sit hormonihana käänsi asentoa ja kaikki olikin parin tunnin siirtymäajalla taas normaalia ja hyvää ja kivaa ja mies aivan ihana.
Äärimmäisen raskasta tämä vuoristorata, se on pahentunut kolmekymppisenä koko ajan. Onneksi PMDD-tasoiset megaoireilut ovat läsnä "vain" joka kolmas kierto, perus angstimasennusta on kyl sit joka kierrossa, heh. Toivon hartaasti, et jos tärppää niin kuulun heihin, joilla hormonirata tasoittuu raskauden ajaksi... Lisäksi vähän pelottaa se, et tutkimusten mukaan PMDD:tä kokevalla on huomattavasti suurempi riski sairastua synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Mutta toisaalta kun sen tiedostaa niin voi olla valppaana asian suhteen.
Nyt siis parin päivän ajan enimmäkseen oireetonta, normi ajoittaista menkkapainetta/-vihlontaa/-pistoa alavatsalla. Enkä stressaa yhtään kierron tulostakaan, mikä on aivan ihanaa. Tulee jos on tullakseen.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
Mullahan nää on toiset luomumenkat plllerien lopettamisen jälkeen. On ollu kyllä erikoista, ei yhtään menkkakipuja tähän mennessä (kolmas vuotopäivä) ja mielialakaan ei ole heitellyt. Ai vitsi kun pysyis näin! Oispa helppoa!
Mä oon syöny pillereitä teini-ikäisestä ja aina ollu menkkakipuja ja etenkin viimeisimpien pillerien aikana huomas muutenkin koko kuukauden (ei pelkkien menkkojen ajan) että mielialat vaihteli tosi paljon. Tai ainakin yhdistin sen niihin pillereihin.
Heippa! En ole vissiin juhannuksen jälkeen kirjoitellutkaan, kun silloin tuntui että alan toistamaan jo liikaa samoja asioita. Ketjua olen kyllä lukenut. Tilasin taannoin ovistikkuja ja pari digitaalista ovistestiä puhtaasta mielenkiinnosta ovuloinko edes. Toistaiseksi en ole saanut kunnon plussaa niillä tavallisilla tikuilla, väri kyllä vahvenee mutta ei näköni mukaan ole kertaakaan ollut yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva.
Kuukauden olen ollut lomalla ja loma tulikin vietettyä melko huolettomasti. Mietin toki vauvajuttuja, mutta en liikaa. Alkoholia join yllättävän usein (mutta en hirveitä määriä kerralla), mikä tosiaankin on ”epänormaalia” mulle.
Lomalle sattui sopivasti uusi kierto ja uusi ovulaatiomahdollisuus, joka hyödynnettiin useina päivinä. Jotain nippailuja tuntui pitkin kiertoa ja rinnat oli ihan turvoksissa ja vähän kipeinäkin yli viikon. Enää ne ei ole kipeinä mutta niiden turvotus jatkuu. Viime perjantaina tunsin ns. viiltoja alavatsalla keskellä aina kun taivutin selkää taakse tai kroppaa sivulle. Ehdinkin jo innostua, kunnes max 0,5h siitä alkoi menkat kp30. Verenvuodatus ei kylläkään kauaa jatkunut, koska jo sunnuntaina oli käytännössä vuodotonta. Tosi haaleaa ja mitätöntä tiputtelua on silti jatkunut tähän päivään asti, mikä hämmentää koska yleensä kun mulla menkat loppuu niin ne myös loppuu.
Jokin sai mut tekemään tänään kaapissa olleen raskaustestin. Näytti ensin negaa ja jätin tikun lojumaan pöydälle kunnes noin tunti sen tekemisestä katsoin uudestaan. Järkytyin suuresti!!! Tänään on kp6. Nyt tuossa todellakin on väriä mitä aiemmin keväällä tehdyissä testeissä ei ole ollut mutta olen silti nähnyt harhoja. 😅 Voisko olla totta...? Voiko pitää paikkaansa reilun tunnin päästä testauksesta...? Toivon niiiiin paljon, että tämä mahdollinen pikkuinen pysyy kiinni.
Onnea muille plussanneille ja meille yrittäville!
Esikoinen, LA 7/2020
Näkyypä muuten heikosti tuossa kuvassa. Livenä paljon tummempi jos näin voi sanoa,
Esikoinen, LA 7/2020
Mureke kirjoitti:
Heippa! En ole vissiin juhannuksen jälkeen kirjoitellutkaan, kun silloin tuntui että alan toistamaan jo liikaa samoja asioita. Ketjua olen kyllä lukenut. Tilasin taannoin ovistikkuja ja pari digitaalista ovistestiä puhtaasta mielenkiinnosta ovuloinko edes. Toistaiseksi en ole saanut kunnon plussaa niillä tavallisilla tikuilla, väri kyllä vahvenee mutta ei näköni mukaan ole kertaakaan ollut yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva.
Kuukauden olen ollut lomalla ja loma tulikin vietettyä melko huolettomasti. Mietin toki vauvajuttuja, mutta en liikaa. Alkoholia join yllättävän usein (mutta en hirveitä määriä kerralla), mikä tosiaankin on ”epänormaalia” mulle.
Lomalle sattui sopivasti uusi kierto ja uusi ovulaatiomahdollisuus, joka hyödynnettiin useina päivinä. Jotain nippailuja tuntui pitkin kiertoa ja rinnat oli ihan turvoksissa ja vähän kipeinäkin yli viikon. Enää ne ei ole kipeinä mutta niiden turvotus jatkuu. Viime perjantaina tunsin ns. viiltoja alavatsalla keskellä aina kun taivutin selkää taakse tai kroppaa sivulle. Ehdinkin jo innostua, kunnes max 0,5h siitä alkoi menkat kp30. Verenvuodatus ei kylläkään kauaa jatkunut, koska jo sunnuntaina oli käytännössä vuodotonta. Tosi haaleaa ja mitätöntä tiputtelua on silti jatkunut tähän päivään asti, mikä hämmentää koska yleensä kun mulla menkat loppuu niin ne myös loppuu.Jokin sai mut tekemään tänään kaapissa olleen raskaustestin. Näytti ensin negaa ja jätin tikun lojumaan pöydälle kunnes noin tunti sen tekemisestä katsoin uudestaan. Järkytyin suuresti!!! Tänään on kp6. Nyt tuossa todellakin on väriä mitä aiemmin keväällä tehdyissä testeissä ei ole ollut mutta olen silti nähnyt harhoja. 😅 Voisko olla totta...? Voiko pitää paikkaansa reilun tunnin päästä testauksesta...? Toivon niiiiin paljon, että tämä mahdollinen pikkuinen pysyy kiinni.
Onnea muille plussanneille ja meille yrittäville!
Mulla oli samanlainen mysteerivuoto! Yhden päivän tuli kunnolla vuotoa ja muuten vaan tuhrua. Kummallista 🤔 Tuossa kuvassa ei kyllä näy tosiaan muuta kuin viivanpaikka, kun tästä kattoo. Itellä rfsu:n herkässä testissä oli samanlainen 🤔
Moi kaikki!
Olen jonkin aikaa seuraillut tätä keskustelua, ja ajattelin liittyä joukkoon nyt kun on ensimmäinen yrityskuukausi meneillään. Täytyy sanoa, että tätä keskustelua on ollut mukava lukea ja joka kerta olen aidosti ilahtunut, kun joku on plussannut! :) Itselläni ei ole oikein ketään, jonka kanssa pystyisin jakamaan vauvakuumefiiliksiä, kun kellään kavereilla/sisaruksilla ei vielä lapsihaaveet ole ajankohtaisia. Vauva-asiat pyörii 24/7 mielessä, toivottavasti en vain lietso täällä itseäni lisää...
Olen pian 24-vuotias, mies muutaman vuoden vanhempi. Vauvakuume tuli yllättäin noin 1,5 vuotta sitten. Olemme molemmat jo korkeakouluista valmistuneita ja käymme töissä, asumme vuokralla ja parisuhteessa menee vakaasti. En tosiaan tunne ketään muuta "nuorta" äitiä, joten kynnys vauvan yrittämiseen oli aluksi iso. Olen pelännyt mm. sitä, syrjäydynkö työelämästä kun ei ole vakipaikkaa, luovunko nuoruudesta liian aikaisin jne. Lopulta vauvakuume vei kuitenkin voiton, ja nyt pelkoni kohdistuvat enemmänkin siihen, jos raskaus ei jostain syystä onnistukaan. Sekavia fiiliksiä!
Nyt kp 16/28, ovulaatio taisi jo mennä, mutta en saanut sitä kiinni tikuilla. Oletetun ovulaation aikaan puuhailtiin pariin otteeseen. Olen hämmentynyt, kun kaikki muut täällä tuntuvat tietävän milloin ovuloivat oireiden perusteella. Minä en ole koskaan tuntenut mitään kipua enkä havainnut muutoksia valkovuodossa ovulaation aikaan. Toki pillereiden lopettamisesta on aikaa vain muutama kuukausi ja sitä ennen ei ovulaatiota tapahtunut tietenkään moneen vuoteen, mutta en kyllä muista koskaan ennen pillereiden aloitustakaan tunteneeni ovista.
Mureke, kyseessä taitaa olla RFSU:n testi? Mun silmään näyttää viivanpaikalta, ainakin omissa vastaavan merkin ovistesteissä (ja myös Raskauskeijun liuskoissa) ”kuivahtaessaan” tulee juurikin tuo viivanpaikka esiin. Ja se tosiaan näkyy vasta jonkin ajan kuluttua eikä tuon 10 min aikaikkunan sisällä, jolloin tulos on luotettava. Joten sinuna odottelisin vielä viikon verran ja testaisin silloin uudelleen! 😊 Digitestiinkin saattaisin satsata jos kovasti mietityttää, niissä ei tarvitse tuskailla sen tulkinnan kanssa.
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
Kp 22/28?.
Alamaha sekä alaselkä vaihtelevasti kipeänä, varsinkin lenkit hidastunut. Vv hyvin voidemaista ja sitä on paljon. On toki normi menkkakipuakin molemmat.
Äsken tein hätäsenä testin, negahan se tietenki oli :D
Mutta. Emätin on hyvin turvoksissa mitä ei normaalisti ole.
On tää kun ei tiedä missä mennään, päivät menee niin hitasti kun odottaa vaan kierron loppua jotta tietäis mikä on tulos
Vainhaaveita kirjoitti:
Kp 22/28?.
Alamaha sekä alaselkä vaihtelevasti kipeänä, varsinkin lenkit hidastunut. Vv hyvin voidemaista ja sitä on paljon. On toki normi menkkakipuakin molemmat.Äsken tein hätäsenä testin, negahan se tietenki oli :D
On tää kun ei tiedä missä mennään, päivät menee niin hitasti kun odottaa vaan kierron loppua jotta tietäis mikä on tulos
Hei me mennään sitten kierrossa melko rinta rinnan! 😅 täällä kp 21/28. Tosin viime kierto oli kummallisesti lyhyempi, vaan 25 päivää. Joka on kyllä outoa sillä mulla on yleensä tosi säännöllinen kierto ja hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut 6 vuoteen. Monesko yk teillä Vainhaaveita menossa? 😊 mulla ei tällä hetkellä minkäänlaisia oireita, joten oletan viikon päästä alkavaksi yk 7... Tosiaan la iltana dpo 4 tuli vaaleanpunainen tuhru pyyhkiessä, sen jälkeen ei mitään. Flunssa edelleen jatkuu, mutta ei minkäänlaisia tuntemuksia alavatsassa, rinnoissa tai muuallakaan. Ovulaatiotestit tässä kierrossa kyllä tummenivat, mutta ei missään vaiheessa tullut tasavahvaa viivaa. Myöskään ovisoireet eivät olleet läheskään yhtä vahvat tässä kierrossa kuin vrt. edelliseen kiertoon. Olen alkanut ajatella että onkohan mulla joku oikku niin että ovuloin vain joka toinen kierto 🤔
Hö! Mitähän tämäkin nyt on! Minulla tosiaan oli tuo kummallinen vuoto ja vuodon loppumisen jälkeen kipuiluja. Nyt sitten taas alavatsakipuja ja huonoa oloa! Ei kai tuleva ovis voi pahaa oloa tuoda?
Testin tein ennen tuota vuotoa ja 5min sisällä en siinä mitään nähnyt. Turvotus on jatkunu kuitenkin vuodon jälkeenki. Totta minun keho on ihan sekasin nyt tästä kuumeilusta 😅🤔
Meillä on nyt yk5 muistaakseni, tunne on kyl sellanen, että seuraavaan kiertoon joudutaan :(
VivaLaVida kirjoitti:
Vainhaaveita kirjoitti:
Kp 22/28?.
Alamaha sekä alaselkä vaihtelevasti kipeänä, varsinkin lenkit hidastunut. Vv hyvin voidemaista ja sitä on paljon. On toki normi menkkakipuakin molemmat.Äsken tein hätäsenä testin, negahan se tietenki oli :D
Hei me mennään sitten kierrossa melko rinta rinnan! 😅 täällä kp 21/28. Tosin viime kierto oli kummallisesti lyhyempi, vaan 25 päivää. Joka on kyllä outoa sillä mulla on yleensä tosi säännöllinen kierto ja hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut 6 vuoteen. Monesko yk teillä Vainhaaveita menossa? 😊 mulla ei tällä hetkellä minkäänlaisia oireita, joten oletan viikon päästä alkavaksi yk 7... Tosiaan la iltana dpo 4 tuli vaaleanpunainen tuhru pyyhkiessä, sen jälkeen ei mitään. Flunssa edelleen jatkuu, mutta ei minkäänlaisia tuntemuksia alavatsassa, rinnoissa tai muuallakaan. Ovulaatiotestit tässä kierrossa kyllä tummenivat, mutta ei missään vaiheessa tullut tasavahvaa viivaa. Myöskään ovisoireet eivät olleet läheskään yhtä vahvat tässä kierrossa kuin vrt. edelliseen kiertoon. Olen alkanut ajatella että onkohan mulla joku oikku niin että ovuloin vain joka toinen kierto 🤔
Täällä myös kp 21 :D Muutaman kierron yrittänyt ottaa rennosti ja liikoja ajattelematta mutta aina ne toiveet herää. Nyt ollut pari päivää rinnat aivan järkyttävän kipeät, vatsa turvoksissa ja ajoittain pientä kipuilua tuntunut alavatsassa. Taitavat silti olla vain menkkoja edeltäviä vaivoja. Eiköhän se yk9 ensiviikolla käynnisty.
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Haaveilija_90 kirjoitti:
VivaLaVida kirjoitti:
Vainhaaveita kirjoitti:
Kp 22/28?.
Täällä myös kp 21 :D Muutaman kierron yrittänyt ottaa rennosti ja liikoja ajattelematta mutta aina ne toiveet herää. Nyt ollut pari päivää rinnat aivan järkyttävän kipeät, vatsa turvoksissa ja ajoittain pientä kipuilua tuntunut alavatsassa. Taitavat silti olla vain menkkoja edeltäviä vaivoja. Eiköhän se yk9 ensiviikolla käynnisty.
Hei mahtavaa, jännäillään viikko yhdessä!! 😁👍🏻 Sun oireet kuulostaa kyllä tosi lupaavilta, nyt pidetään sormet ristissä meille kaikille ja toivottavasti ensi viikon jälkeen palaillaan tänne plussauutisten kera 🤞🏻💕
Joko Mureke on tehnyt uutta testiä!? 🧐
Jänniä aikoja Sointu ja tsemppiä Kuumeilijalle! Toivottavasti pieni on löytänyt tällä kertaan oikeaan paikkaan. :)
Katti76: Kyllä teillä on ihan yhtälainen oikeus vauvahaaveisiin kuin kenellä tahansa muullakin! 💛