Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1021/3096 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovulaatio testi voi näyttää raskauden..ainakin minulla näytti

1022/3096 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi, että siskoni kehoituksesta tein iltapäivästä raskaustestin ja positiivinen, tosin haalea plussa mutta kuitenkin. Vielä tiistaina oli täysin nega testi ja tän päivän ovistestin takia lähinnä nyt testasin uudelleen 😍 nyt vain jännätään kestääkö masuasukki matkassa vaiko ei :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1023/3096 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelman kirjoitti:

Nyt tiistaina, eli kp22 mulla piirtyi ensimmäistä kertaa ovulaatiotikkuun kaksi viivaa joista testiviiva oli huomattavasti tummempi. Kivut oli sinä päivänä todella repiviä vasemmalla puolen munasarjassa, ja nännit arat olleet siitä asti. Kiertoni onkin nyt siis pidempi kuin oletin, mutta olen iloinen että bongasin ovulaation!

Vaikuttaakohan pitkä kierto (~33-35pvää) jotenkin raskautumiseen?

Sillä tavalla ainakin voi kuulemma vaikuttaa, että jos ovulaatio on tosi myöhään ja menkat alkaa melkein heti sen jälkeen, niin raskaudella on huonommat mahdollisuudet alkaa. 🤔 Esim. jos menkat alkaisi 9 päivää ovulaation jälkeen niin se voi olla liian vähän. Se oli muistaakseni se raja, tuo 9 päivää. Eli siis luteaalivaihe ei saa olla liian lyhyt.

Esikoinen la 10/2020. 💜

1024/3096 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks hurjasti onnea plussanneille ❤️

Täältäki palaillaan pienen hiljaiselon jälkeen takasi. Täällä aletaan pikkuhiljaa olemaan fyysisesti selvitty tuosta edellisestä keskenmenosta ja yritetään ootella niitä seuraavia menkkoja josko ne suostusivat ittellään alkamaan 🙄 Pääkoppa koittaa kovasti kiirehtiä, että josko pääsis jo taas yrityskierteeseen, mutta toisaalta pieni pelko takaraivossa on, että jos se plussa tulis nii haluaako tota paskaa käyvä uuvellee läpi 😏 Mut häätyy toivoa et jos tuuria ois nii seuraava plussa pysyis kyvyissä loppuun asti.

Pakko sanoo et tän tilanteen kans on ehkä vaikeinta henkisesti ollu seku lähipiiristä puskee koko ajan vauvauutisia ja ite vaa hiljaa yksin miettii et itekki voisin olla nyt samoilla viikoilla jne. Tosiaan miehen kans ei olla tästä yrityspuuhasta kerrottu yhtään kelleen eikä kerrota ja ehkä parempi niin 😏

Ei täällä kellään sattuis kuite olee tietoa et minkä ajan päästä km:n jälkeen menkkojen pitäs saapua? Luonnollisestihan tohtorit ei oo osannu vastata tähän 🙄

1025/3096 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa etten ehtinyt mukaan tähän. 

1026/3096 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen mukaan tähän keskusteluun, olen pitkän aikaa jo lukenut ketjua mutten ole viitsinyt kirjoitella.

Minulla takana alkukesästä viikon 8 keskenmeno ja siitä pikkuhiljaa toivuttu. Menkat alkoi tasan 4 viikkoa keskenmenosta ja nyt on tarkoitus kokeilla uudestaan raskautumista. Ristiriitaiset tunteet, samaan aikaan en malta odottaa että tulisin taas raskaaksi mutta samalla pelottaa, että entä jos joudutaan käymään keskenmeno uudestaan läpi. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta mikä tuo vähän lisähaasteita.

1027/3096 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Uus täällä joka nyt päätti vihdoin kirjotella.

Oon ennestään 2 lapsen äiti ja nykysellä miehellä on teini-ikäinen lapsi. Ehkäisy jätetty jo marraskuussa. Itse olen pyöritellyt kiertoa tammikuusta, mies lämpeni ajatukselle keväällä joten olikohan nyt sitten yk5 meneillään.

Olen edellisistä lapsista raskautunut heti ekalla joten arvaatte varmaan kuinka pahalta tämä aika on tuntunut. Haluaisin mennä katsomaan, että onhan kaikki kunnossa, mutta mies ei suostu. Ja tuntuu, että oma kroppa oikein kettuilee nykyään.

Tuo äijä on muutenkin vaikea saada peittoa heiluttamaan ja tuntuu pahalta kun joudun sen oviksen aikoihin pakottamaan sänkyyn :/

Tämä kierto on kumpikin syöty sekä foolihappoa että myös vehnänalkioöljyä. En tiedä johtuuko noista vai mistä, mutta ekaa kertaa ennen ovulaatiota tuli verta hieman valkovuodon mukana ja ihanku ovis oisi ollu aikasemmin? Muilla kokemusta rajuntaako kyseinen öljy ovulaatiota?

Olen kova stressaamaan vauva-asiaa ja siksi joka kuukaus putoan korkeelta ja kovaa

1028/3096 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30254 kirjoitti:

Tämä kierto on kumpikin syöty sekä foolihappoa että myös vehnänalkioöljyä. En tiedä johtuuko noista vai mistä, mutta ekaa kertaa ennen ovulaatiota tuli verta hieman valkovuodon mukana ja ihanku ovis oisi ollu aikasemmin? Muilla kokemusta rajuntaako kyseinen öljy ovulaatiota?

Kyllähän nuo jotkut kirjoittaa, että siinä kierrossa missä on esim. juonut greippimehua (sisältää juurikin tuota foolihappoa), on ovulaatiokin tuntunut paljon selvemmin kuin normaalisti. 🤔 Siitä en tiedä, onko se voinut olla sattumaa vai mitä. 😁

Esikoinen la 10/2020. 💜

1029/3096 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh, elokuu saapui ihan hujauksessa ja hommat on lähteneet pyörimään sellaista tahtia että en oo melkeen pysynyt mukana :D tosiaan alkuviikosta aloitettiin kasvatushormonin pistäminen ja punktio olisi toivon mukaan lähitulevaisuudessa. Neulakammoisena tämä koko pistämistouhu on ollut aika kidutusta (ja kuulemma jarrulääkkeessä on vielä paksumpi neula...) mutta toivon mukaan ei tarvitsisi kärvistellä enää pitkään.

On tullut ihmisten kanssa puheeksi hoidoissa käynti, ja todella moni kommentoi, että "eihän sulla voi mitään ongelmaa olla, kun olet niin nuori!" Niin no, sanoppa se mun keholle, joskopa se sillä alkaisi toimia kunnolla! :D

1030/3096 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Vieläkö ehtii mukaan kuumeilemaan? Meillä yritetty esikoista viime toukokuulta asti. Vuosi sitten heinäkuussa jätettiin ehkäisy pois ja pitkään mentiin "varmoilla päivillä" kunnes pikku hiljaa alkoi tulla olo, että vois alkaa yrittämäänkin. Ei enää laskettu varmoja päiviä, mutta ei erityisesti yritetty ajoittaa seksiä ovulaation aikaan. Kunnes sitten viime keväänä alkoikin turhauttaa, että miksei jo tärppää ja toukokuusta alettiin laskea ovulaatiopäiviä. Nyt kp 9 menossa ja yk 4 alkamassa. Tänään ajattelin alkaa ekaa kertaa tikuttamaan. Aiemmin siis menty ilman testejä, kun mulla aika tarkka 27/28 päivän kierto. Nyt ostin tollasen CB digitaalitestin. Oon keskustelupalstoilta lukenut, että siinä pitäisi näkyä vilkkuva naama ku lh-huippu lähestymässä ja sitten huipun aikana naama pysyy näytöllä. Paketin mukana tulleiden ohjeiden mukaan testi näyttää kuitenkin vaan tyhjää ympyrää tai naamaa, joka ei vilku. Onko tietoa, onko näitäkin erilaisia samalta merkiltä vai voiko olla, ettei siitä vilkkuvasta vaan mainita ohjeissa? :o

Jännittää kyllä, miten tässä käy ja vähän jopa huolettaa, jos ei ala vuoden kuluessa tärppiä tulla kun ollaan jo yli 30-vuotiaita. Ja eka lapsi siis toiveena.

Ihanaa, että on tällainen ryhmä, kun en lähipiirille halua vielä tästä jutella. Miehen kanssa on tylsä jutella, kun ei oikein osaa sanoa mihinkään juuta eikä jaata. :D Olen siinä mielessä onnekkaassa asemassa, että mies odottaa lasta melkein enemmän kuin minä ja on jo itse ehdottanut, että voisi mennä tutkimuksiin, jos ei pian tärppää. Ite kävin gynellä kesäkuussa ultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa.

Toivottavasti täällä vielä jutellaan aktiivisesti. Oon lukenut ketjun läpi ja jokaisesta plussasta ilahtunut kovin. Kumpa saisin itekin pian jonkin plussan (ees ovis) täällä teidän kanssa jakaa. xD

1031/3096 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan pian hedelmöittymisen jälkeen voi ilmaantua kiinnittymisvuotoa..? Tänään kp 17 ja dpo 3-4, tänään jysähti jäätävä flunssa päälle ja äsken pissalla käydessä jäi paperiin aivan pieni määrä haaleaa verta 😳 joko hormonitoiminta elelee muuten vaan omaa elämäänsä tai sitten on joku tarttunut matkaan. Nyt on kyllä toiveet korkeella ja tiputaan kyllä kovaa ja korkeelta alas jos taas menkat alkaa parin viikon päästä ja kierähtää käyntiin yk 7..

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

1032/3096 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä omaa kroppaansa ymmärrä. Ovulaatiolimat plus verta tuli reilu viikko sitten. Flo:n mukaan ovis oisi ollut maanantaina. Nyt sattuu niin ettei kunnolla kävelemään pysty. En ole tikuttanut ovista tässä kuussa. Nytkö se vasta änkee kiertoon mukaan...

1033/3096 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa!

Kävin tämän viikon keskiviikkona lääkärissä ja siellä tuumattiin, että mulla on tod.näk. endometrioosi. Vasemmassa munasarjassa oli kaksi möhkylää, jotka olivat verta täynnä. Eivät leikkaa, koska eivät vaivaa ja molemmat ovat n.1,5cm kokoisia.

Kyllä harmitti, mutta helpotus sinänsä kun löytyi sitten kuitenkin syy miksi raskaus ei ole mahdolisesti alkanut.

Lääkäri laittoi lähetteen eteenpäin lapsettomushoitoihin ja toivotaan, että silloin viimeistään tärppäisi!

1034/3096 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VivaLaVida kirjoitti:

Kuinkahan pian hedelmöittymisen jälkeen voi ilmaantua kiinnittymisvuotoa..? Tänään kp 17 ja dpo 3-4, tänään jysähti jäätävä flunssa päälle ja äsken pissalla käydessä jäi paperiin aivan pieni määrä haaleaa verta 😳 joko hormonitoiminta elelee muuten vaan omaa elämäänsä tai sitten on joku tarttunut matkaan. Nyt on kyllä toiveet korkeella ja tiputaan kyllä kovaa ja korkeelta alas jos taas menkat alkaa parin viikon päästä ja kierähtää käyntiin yk 7..

Toivottavasti on se parempi vaihtoehto! 👍

1035/3096 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp24 ja ilman mitään varoitusta alkoi näköjään menkat. Ei pienintäkään ennakkovaroitusta, mahakipua tms. mitä yleensä on. Vessassa käydessä vaan totesin, että jaahas verta ja heti aika reilusti, ei mitään pari tippaa.

No yk2 päättyi siis näköjään tähän.

Vaikka yrittää olla odottamatta mitään niin kyllähän sitä toivoo.... ehkä ensi kuussa?

Onnea plussanneille! :)

1036/3096 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut menkoista ja endo diagnoosista.. 😔

Kuinka tarkkaa oviksen tikuttamisessa on, että tapahtuis aina samaan aikaan tai että on 4h kulunut viime vessakäynnistä? Mulla ois kuudelta tarkotus tehdä testi ja aivan kauhea pissahätä ollut jo reilu puoli tuntia. 🙈

Onko täällä muuten muita yli 30-v. kuumeilijoita, joilla eka lapsi vasta toiveissa? Kommentteja lukiessa taisi jokunen vastaavassa tilanteessa olla, mutta en oikein pysynyt enää perässä kuka plussasi ja kuka täällä vielä odottelee hyviä uutisia.

Aurinkoista alkuviikkoa kaikille! 🌻

1037/3096 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 33v ja eka lapsi oisi toiveissa ☺

Oviksen tikuttamisesta en valitettavasti tiedä mitään.

1038/3096 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perhana. Dpo11 ja (kuviteltuja 😂) oireita vaikka muille jakaa. Menkkamaista supistelua jatkunut kohta viikon ajan ja välillä sukkapuikkomaista kipua munasarjoissa. Rinnat turvonneet ja arat, naama kukkii. Aika lailla siis pms-oireita, mutta isona erona se että on hirveän hyvä ja seesteinen mieli koko ajan. Paleltaa myös kovasti ja äsken pamahti flunssainen olo päälle. Toiveita herättää myös mahdollinen kiinnittymisvuoto dpo6-8:na, josta mainitsinkin edellisessä viestissäni...

...Kuitenkin tein äsken tyylipuhtaan negan one stepin liuskatestillä. Vain 1,5h pidätyksen jälkeen. Vaikka menkkojen alkuun on vielä 2-4 päivää. Miksi mä oon tyhmä hätähousu!?! Nyt oon ihan depiksessä 😂 Vaikka toivoa kai vielä on.

1039/3096 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis viikko vielä jännitettävää kun tarkastetaan sairaalassa missä se pikkunen tällä kertaa majailee (kohdun ulkoinen raskaus takana)

Jännittää ihan sairaasti, yritän kyllä parhaani mukaan olla ajattelematta asiaa mutta vaikeeta se on..

Täysin erilaiset oireet mulla kyllä nyt on kun silloin tuossa KU:ssa.

KU:n oireet tulivat vasta viikolla 7 hieman väsymystä, järjetön turvotus(mikä ei ollu enää vaan normi turvotusta vaan hirveen kipeetä) yhden kerran yökkäys automatkalla. Mutta samoihin aikoihin alkoi vuoto.

Nyt oireet oli ennen plussaa:

älytön väsymys

Jano

Tissejä kutitti. Nännit oli kipeet, mutta ne on mulla aina ovulaatiosta menkkojen alkuun.

Plussan jälkeen:

Väsymys jatkuu, töissä jaksan ihan hyvin mutta loppupäivä on taistelua.

Janottaa aika ajoin

Tissit on järkyttävän kipeet, varsinkin sivuilta ja alta

Ihan muutama paha olo kohtaus tullut..ja ruokaa ei aina kauheesti tee mieli..

Finnejä leuassa,nenän alla ja selässä

Nyt kuitenki viiko pitäis vielä jännittää..

Sit yks juttu vielä..seksin harrastamisen jälkeen mulla tuli hieman vaaleanpunaista vuotoa..tai sperma oli värjäytynyttä..ja myös seuraavana aamuna tuli hieman valkovuoto joka oli vaaleanpunaista/vaalean rusehtavaa...onkohan tämä normaalia?

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!

1040/3096 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen 43 v 3 lapsen äiti joka vielä haaveilee yhdestä. Aiemmin tilanne oli se että luulin suurperheen olevan mahdoton ajatus vanhimman lapsen sairastuttua vakavasti. Mutta siitä rankasta ajasta selvittiin ja nyt miehen kanssa toivoisimme vielä yhtä lasta. Taloudellinen tilanne on paras ja olemme kokeneet suhdetta vahvistavia asioita viimeisten vuosien aikana. Olen fyysisesti erittäin hyväkuntoinen vaikka olenkin yli 40. Tiedän joidenkin paheksuvan yli nelikymppisiä raskaudesta haaveilijoita. Tähän voin vain sanoa, että en minäkään aavistanut nuorempana että tässä iässä tällaisesta haaveilisin. On helppo nuorena todeta milloin lapset "kuuluu" hankkia mutta asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Niin, että kai meilläkin on vielä lupa haaveilla ja yrittää kun molemmat sitä haluaa... Tiedän ettei raskaaksi tule niin nopeaan kuin aiemmin iän takia. Nyt olemme olleet ilman ehkäisyä noin 5 kk. Voihan olla ettei lasta enää tulekaan ja toki se harmittaisi, mutta olemme antaneet lapselle luvan tulla jos niin käy.

Ketju on lukittu.