Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Nonii! Sieltä se vuoto alkoi. Nyt sitten odottelemaan seuraavaa yritystä. 😁 Oikein odotin että alkaa ja pääsee uudestaan yrittämään.
Täällä vietellään niitä kuuluisia piinapäiviä.. Nyt kp 26/28 ja olen jo tyhmyyttäni tehnyt muutamia testejä, jotka täysin negatiivisia. Odotukset ovat tietty korkealla, mutta ei mitään oireita, jotka viittaisivat raskauteen :( lähinnä alavatsassa tuntuu siltä että ne menkat tulee kyllä jälleen täsmälleen ajallaan..
Pikkuminnis kirjoitti:
Tervetuloa uusille :)
Nyt on tehty uusi testi ja puhdas nega. Annoin hetken itseni iloita siitä oudosta plussasta ja eniten harmittaa, että miehellekin sanoin ja hän ehti jo iloita. Tämä on vaikuttanut eniten mielialaan koko yrityksen aikana. Olen koko ajan itkuherkkä eikä tee mieli nähdä ketään. Toiseksi jätin terolut kuurin kesken. Otin kp 15-22 eli 2 viimeistä jätin ottamatta. No menkat ei nyt sitten ala.. ennen alkanut aina heti kp25. No nyt vasta kp27 mutta silti. Vaikka ajattelin, että outo tuo testi, koska viiva ei ole kokonainen, mutta silti. Miksi siihen piti tulla se näkyviin. Pettymys olisi ihan eri luokkaa, kun se olisi heti ollut selkeä nega.
Pakko purkaa mieltä, koska ei ole ketään kenelle puhua. Miehellekään en viitsi kunnolla, koska en halua, että tämä tarttuu hänee.
Voi Pikkuminnis
LA 12/20
Täällä 29-vuotias lapsen toivoja, avomieheni on 32-vuotias. Olemme yrittäneet vasta kaksi kiertoa, tuntuu, että kierto on pidentynyt vähän, vaikka aiemmin en olekaan tietysti sitä niin tarkasti laskenut. Kuukautiset on aina olleet säännölliset. Yritän ottaa rennosti, mutta tuntuu se yrittäminen silti vähän stressaavan ja tietysti elämän muut osa-alueet.
Mut olen toivonut äitiyttä koko ikäni, joten olen onnellinen, että nyt rinnallani on kumppani joka toivoo lasta kanssani.
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Moikka kaikille!
Hiljaiselon jälkeen minäkin palaan linjoille. Yk3 käynnistyi eilen menkkojen saattelemana eli kp2 täällä taas terve.
Olen kuitenkin rauhallisin mielin ja iloinen säännöllisestä kierrostani sentään :)
Ollaan miehen kanssa sillä linjalla että tulee jos on tullakseen, mutta kieltämättä ensimmäinen ajatus menkoista otti päähän lujaa.
Ei muuta kuin uuteen kiertoon.
Mietin jopa jos varaisin aikaa perustarkastukseen gynelle, mulla on endometrioosi ja toivon että se ei ole esteenä raskaudelle...
Onnea matkaan kaikille ❤️
Haavelija91 kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
Tervetuloa uusille :)
Nyt on tehty uusi testi ja puhdas nega. Annoin hetken itseni iloita siitä oudosta plussasta ja eniten harmittaa, että miehellekin sanoin ja hän ehti jo iloita. Tämä on vaikuttanut eniten mielialaan koko yrityksen aikana. Olen koko ajan itkuherkkä eikä tee mieli nähdä ketään. Toiseksi jätin terolut kuurin kesken. Otin kp 15-22 eli 2 viimeistä jätin ottamatta. No menkat ei nyt sitten ala.. ennen alkanut aina heti kp25. No nyt vasta kp27 mutta silti. Vaikka ajattelin, että outo tuo testi, koska viiva ei ole kokonainen, mutta silti. Miksi siihen piti tulla se näkyviin. Pettymys olisi ihan eri luokkaa, kun se olisi heti ollut selkeä nega.
Pakko purkaa mieltä, koska ei ole ketään kenelle puhua. Miehellekään en viitsi kunnolla, koska en halua, että tämä tarttuu hänee.Voi Pikkuminnis <3 Jaan samat tunteet tosta itkuherkkyydestä ja ettei oikein ketään jaksa nähdä. Tuntuu että on sellanen 24/7 ketutus päällä koko ajan ja mielessä ei pyöri mikään muu kun nää vauva-asiat.. Viime viikolla kun menkat alko niin kävin ihan pohjilla ja itkusta ei tullut loppua kun tajusin kunnolla että yritystä takana jo yli vuosi. Ja kun tuo viime kierto oli ensimmäinen kierto jossa ovis tapahtui niin olin niin innoissani josko olisi tärpännyt. "Raskausoireitakin" oli vaikka millä mitalla mutta sieltähän ne menkat sitten tuli. Nyt saatiin onneksi lähete julkiselle hoitoihin ja niihin on jonot noin 3kk mutta pääasia että ollaan sinne nyt pääsemässä. Suosittelisin että nyt vaan syöt niitä teroja aina sen kpt15-24 ja toivottavasti saisit ne letrot pian mukaan jelppimään. Tsemppihalit sulle ja kovasti plussatuulia meille kaikille! <3
Voimia sinullekin. On tässä jaksamista. Minullakin tosiaan lähete kunnalliseen, mutta ahdistaa jo valmiiksi se, että miten töistä voi olla pois. Ja jos ajan saa vain eikä hirveästi voi vaikuttaa. No se on sen ajan murhe. Kuun lopussa vielä aika toiselle gynelle. Syön terot loppuun, kunhan vain menkat alkaisi. Pelkään, että tein pahasti hallaa kierrolle kun jätin 2 viimeistä ottamatta. Voimia sinne ja myös muille
Täällä on jännät paikat! Dpo6 ja tänään on tullut ruskeaa tuhruvuotoa jonka seassa muutama kiinteä klöntti. Pientä nippailua myös alavatsalla ollut muutaman päivän. Olisiko tämä nyt se kiinnittymisvuoto? Tällaista ei ole aiemmin tapahtunut. Toiveita herättää erityisesti se, että viikon ajan ennen ovulaatiota tuli litkittyä greippimehua ja heti ovulaation jälkeen yksi lasi punaviiniä illassa. Eli täällä ollaan turvauduttu jo kikkakolmosiin 😂
Noniin, nyt on ovulaatio tästä kierrosta bongattu! Olen tosiaan huhtikuussa lopettanut e-pillerit seitsemän vuoden jälkeen ja kierrot on olleet ihan mitä sattuu ja ovulaatio hukassa. Nyt oli jopa ihan tuntemuksia ovulaatiosta. ✌️ Ylin on perjantailta, sitten en nyt enää muista mikä on miltäkin päivää (tein kaksi ainakin la ja su 😄), mutta alin on joka tapauksessa tehty äsken ja sitä ennen oleva eilen. Eli nuo vahvimmat viivat on lauantailta ja sunnuntailta, itse asiassa tuo kaikista vahvin oli muistaakseni sunnuntailta. Kyllähän tässä nyt on hyödynnetty oikein urakalla nuo punaiset viivat! 😆 Olo on kyllä toiveikas, tämä on ihan ensimmäinen kierto kun kaikki on tehty niin ”oikein” kun vaan ikinä on mahdollista. ✌️
Esikoinen la 10/2020. 💜
Sointu kirjoitti:
Täällä on jännät paikat! Dpo6 ja tänään on tullut ruskeaa tuhruvuotoa jonka seassa muutama kiinteä klöntti. Pientä nippailua myös alavatsalla ollut muutaman päivän. Olisiko tämä nyt se kiinnittymisvuoto? Tällaista ei ole aiemmin tapahtunut. Toiveita herättää erityisesti se, että viikon ajan ennen ovulaatiota tuli litkittyä greippimehua ja heti ovulaation jälkeen yksi lasi punaviiniä illassa. Eli täällä ollaan turvauduttu jo kikkakolmosiin 😂
Täällä on myös juotu greippimehua ihan kp 1 lähtien. 😂
Esikoinen la 10/2020. 💜
Tervetuloa uusille! 😊 jäänyt nyt vähän harvemmalle täällä kirjoittelu. Täällä nyt siis yk6 meneillään ja kp13, ovulaatio näinä päivinä. Ollaan nyt joka päivä oltu ”aktiivisia” jotta maksimoitaisiin mahikset. Ajattelin heinäkuussa että lopetan oviksen tikuttelun, noh olenpa nyt sitten kuitenkin testaillut kun niitä kaapissa lojui 😅 kahtena päivänä nyt selkeästi LH-pitoisuus noussut, mutta vahvaa viivaa en ole testiin saanut. Oireet viittaisivat että tänään tai huomenna olisi ovis, Flo ennusteli tälle päivälle ovulaatiota.
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
Laitanpa nyt vielä kuvan kuitenkin. Mitä mieltä, ei varmaan vielä positiiviseksi lasketa tuota alinta? Jos tuosta nyt huomenna vielä vahvistuu, niin oletettavasti siis perjantaina
/ lauantaina olisi kuitenkin vasta ovulaatio (?)
Hei kaikille! Olen lukenut koko ketjun ja tässä jonkin aikaa seurannut teidän yritystänne ja raskautumisia. Meillä alkaa yritys NYT. Lopetin jo pari kuukautta sitten e-pillerit yhteisestä päätöksestä, mutta miehen työmatkojen ja oman työstressin takia seksiä on ollut niin harvoin, ettei oikein voi laskea vauvan yrittämiseksi vielä. Minä 29v ja mies 40v ja elämäntilanne ihan ok, koulutukset, työt, vakaa parisuhde jne. Järkeilen, ettei sitä täydellistä hetkeä hankkia lapsi tule ikinä ja ei tässä kumpikaan nuoremmaksikaan tule. Kiertoni on ollut yllättävänkin säännöllinen pillereiden lopettamisen jälkeen. Haluaisin kysyä teiltä kenties enemmän tietäviltä lisäravinteista. Tällä hetkellä syön vaikka mitä pilleriä ja mietin, mitkä ovat turvallisia raskaana. Voiko esim. Vihreä tee-kapselin ottaa aamuisin? En juo kahvia ja tuon kapselin kofeiinilla käynnistyn. Lisäksi minulla on taipumusta unettomuuteen ja otan siihen tarvittaessa melatoniinia ja valeriaanaa. Varsinaisia unilääkkeitä ei kai ainakaan olisi hyvä raskaana syödä ja stressaan nyt, miten pärjään, jos en saisi unettomuuden iskiessä turvautua edes noihin "rohtoihini". Muuten perus mammavitamiini, omega3 ja maitohappobakteerit käytössä. Kiitos kovasti jo etukäteen, jos joku osaa auttaa.
Lisään vielä, että itseasiassa yritys alkaa vasta ensi kuussa, sillä mies vielä työmatkalla ensi viikon loppuun ja kuukautisten tulisi alkaa loppukuusta eli tänä kiertona tuskin seksiä ehtii olla ovulaation aikoihin. Eli syyskuun lopulla sitten jännitetään kunnolla tärppäsikö jo ekasta kierrosta. Yritän olla ottamatta yrityksestä stressiä, mutta onhan tämä nyt älyttömäm jännää. Iik!
Pampula90, raskaana ollessa ei suositella rohtoja ja yrttejä käytettäväksi sillä suoranaiset vaikutukset sikiöön eivät ole täysin selvillä. Melatoniinihan toki on hormoni jota keho luontaisestikin tuottaa, joten voisin kuvitella ettei suurta vaaraa ole raskauden aikana käytettäväksi? Mutta ainakin lähtökohtaisesti luopuisin ainakin tuon valeriaana-rohdon käytöstä, tuota vihreä tee-kapselia tutkisin vielä myös tarkemmin (minkä verran sisältää esim. kofeiinia). Teratologinen tietopalvelu on tietysti yksi väylä mistä voisi tarkemmin tiedustella 😊
VivaLaVida kirjoitti:
Pampula90, raskaana ollessa ei suositella rohtoja ja yrttejä käytettäväksi sillä suoranaiset vaikutukset sikiöön eivät ole täysin selvillä. Melatoniinihan toki on hormoni jota keho luontaisestikin tuottaa, joten voisin kuvitella ettei suurta vaaraa ole raskauden aikana käytettäväksi? Mutta ainakin lähtökohtaisesti luopuisin ainakin tuon valeriaana-rohdon käytöstä, tuota vihreä tee-kapselia tutkisin vielä myös tarkemmin (minkä verran sisältää esim. kofeiinia). Teratologinen tietopalvelu on tietysti yksi väylä mistä voisi tarkemmin tiedustella 😊
Yritän nyt sitten luopua muista lisäravinteista paitsi tuosta raskausmultivitamiinista, omega3 ja maitohappobakteereista, jotka kai ok? Melatoniinia otan sitten vain "hätätapauksessa" eli, jos en vain kerta kaikkiaan saa muuten riittävästi unta. Onhan äidin unettomuus ja väsymyskin varmasti vauvalle haitaksi, joten joku kultainen keskitie tuossa pitäisi löytää. Toivottavasti nyt tärppäisi ja saisin unta ilman "rohtojanikin". Moni kaveri kertonut, että raskaana ollessa on niin väsynyt, että uni kyllä maittaa. :)
Nyt tiistaina, eli kp22 mulla piirtyi ensimmäistä kertaa ovulaatiotikkuun kaksi viivaa joista testiviiva oli huomattavasti tummempi. Kivut oli sinä päivänä todella repiviä vasemmalla puolen munasarjassa, ja nännit arat olleet siitä asti. Kiertoni onkin nyt siis pidempi kuin oletin, mutta olen iloinen että bongasin ovulaation!
Vaikuttaakohan pitkä kierto (~33-35pvää) jotenkin raskautumiseen?
Vadelman kirjoitti:
Nyt tiistaina, eli kp22 mulla piirtyi ensimmäistä kertaa ovulaatiotikkuun kaksi viivaa joista testiviiva oli huomattavasti tummempi. Kivut oli sinä päivänä todella repiviä vasemmalla puolen munasarjassa, ja nännit arat olleet siitä asti. Kiertoni onkin nyt siis pidempi kuin oletin, mutta olen iloinen että bongasin ovulaation!
Vaikuttaakohan pitkä kierto (~33-35pvää) jotenkin raskautumiseen?
No jos ovulaatio kuitenkin tulee niin ei kai sitten! Tsemppiä!
Onko näistä kokemusta? Onko kukaan oikeasti saanut plussaa tähän 6 tai edes 4 päivää ennen oletettuja kuukautisia? Kuitenkin monesti tuntuu olevan keskustelua että ainoastaan oletettuna alkamispäivänä vois olla täysin varma testin tuloksesta. 🤔
Heipä hei, en nyt muista onko asiasta ollut täällä keskustelua, mutta voiko ovulaatiotesti näyttää raskauden ennen kuin raskaustesti on positiivinen? Mulla nyt menossa kp 28/28 ja dpo 11 tai 12 ja tein kaappiin jääneen ovistestin johon tuli kaksi viivaa, raskaustesti oli vielä eilen negatiivinen.
Äh! Pirullista! Olisikohan testi jotenkin epäonnistunut tai jokin kiinnittynisyritys siihen jäänyt. Varmana harmittaa 😩