Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Meilläkin tulee kesäkuussa täyteen vuosi yritystä. En olisi kans uskonut että omslle kohdalle käy näin, tietenkin tiesin että ei se välttämättä ihan sormia napsauttamalla käy mutta on tää aika isku vasten kasvoja..:( meillä suvussa kaikki on sikiävää sakkia joteb kai sitä aatteli että kyllä minäkin...no toisin kävi...
Jotenkin toivon että nyt kun saadaan toi kilpirauhasen vajaatoiminta kuntoon että nyt tulisin raskaaksi.
Kyselen nyt uudestaan että onko täälä ketään kellä kyseinen sairaus olisi?
nuttura kirjoitti:
Snowbelle: Tänään aamulla tein Clearbluen herkän testin, mutta negatiivinen oli. Mies sanoi näkevänsä siinä jotakin ja kyllä minäkin jotakin haalean viivan tapaista olin näkevinäni, mutta uskoisin, että tässä vaiheessa tuloksen pitäisi olla vahvempi. Hyvin hämmentävää aikaa elellään :D
Pakko kuitenkin hyväksyä se fakta, että mun kierto välillä heittelee ihan miten sattuu. Olin sen ehtinyt jo pillereiden takia vähän unohtaa. Eli todennäköisesti kuukautiset alkaa myöhemmin, varsinkin kun en ole vielä plussannut millään testillä. En edes niillä erityisen herkillä testeillä, mukaan lukien nyt tämä Clearblue.
Ehkä sun täytyy tehdä uusi testi alkuviikosta, jos menkkoja ei kuulu. Suosin näitä digitaalisella näytöllä varustettuja testejä, koska ei tarvitse siristellä silmiä ja tulkita, näkyykö testissä haamu vai ei. Mutta jännittäviä aikoja siellä elätte, toivottavasti on tärpännyt! :)
Tiuskah: Täällä myös vauva-ajatukset ja haaveet käyvät mielessä joka päivä, enemmän tai vähemmän :D
Huomenna lähdetään pienelle minilomalle (5 pv), toivottavasti ovis osuu ens viikolle.
Kiitos tsempeistä. Kuukautiset alkoivat ja vuoto on tosi runsasta ja hyytymiä on paljon. Itseasiassa on ollut jo useimmissa kuukautisissa. Varasin eilen terveyskeskukseen ajan ja aika olisi kahden viikon päästä. Nyt mietin, että pitäisikö mennä yksityiselle? Maksaa tietenkin, mutta epätietoisuus sattuu ja en tiedä, miten nopeasti kunnallisella puolella pääsee tutkimuksiin ? Tuntuu väärältä, kun kesti monta vuotta löytää hyvä mies ja nyt kun ihana mies rinnalla ja lapsia haluttaisiin, niin tämmöisiä uusia vaivoja (runsaat ja kipeät kuukautiset). Harmittaa paljon ja en oikein tiedä mitä nyt... Te jotka kävitte yksityisellä, mitä ensimmäisellä kerralla tapahtui ja mitä maksoi?
Tiuskah: sama täällä, eli hiukan haittaa muuta elämää kyllä. Mutta tää on elämää, yritän olla stressaamatta, että vaikuttaa välillä paljonkin.
Täällä alkoi tänää menkat. Vikan teron otin torstaina (ja nyt la aamuna menkat) Kierto oli vain 25 päivää. Mites muilla terojen kanssa? Yhden kierron otan enää teroja kp 15-24 ja sitten ilman. Pieni toive oli, että olisko terot auttanut ja tärpännyt, mutta en varmaankaan ovuloinut. Ei ollut mitään oireita ainakaan. No uuteen kierrokseen toiveikkaana
Pikkuminnis: Tsemppiä uuteen kiertoon! Minulle kaikki on uutta. Jaksatko avata mikä on terot?
Heips! Siirryn myös tuolta 18-19 ryhmästä tänne. Ikää mulla 28 ja mies 31 ilman ehkäisyä oltu vuoden alusta asti. Ei olla mitenkään ovista kytätty että vähän periaatteella tulee sitten kun haluaa on menty. Itseä vähän kaivelee välillä että eikai ole jotain vikaa kun ei ole tärpännyt vaikka tiedän että aikaa on kulunut vasta todella vähän ja kun ei olla varsinaisesti edes yritetty niin aivan turhaan murehdin.
Myös ylipaino varmasti vaikuttaa, kierto on koko ajan ollut tosi tasainen ihme kyllä. Talven olin työttömänä (teen fyysisesti raskasta työtä normaalisti) niin se kostautui heti kymmenellä lisäkilolla. Nyt vaan keskityn painon pois saantiin niin eiköhän se tästä.
Tsemppiä kaikille paljon ja onnea jo raskautuneille! :)
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Vielä_yksi: mitä teillä maksoi tuo icsi yksityisellä? Teittekö siis vaan yhden hoidon? Me ollaan kans aloittamassa hoidot kun terolut kuuri ei itsellä auttanut eli kuukautiset ja ovulaatio loistaa poissaolollaan. Pillerit jätin viime kesänä.
Mandariini kirjoitti:
Pikkuminnis: Tsemppiä uuteen kiertoon! Minulle kaikki on uutta. Jaksatko avata mikä on terot?
Terolut. Minulla kierrot oli e pillereiden lopetuksen jälkeen yli 100 päivää eikä kuukautisia näkynyt. Niillä käynnestettiin kuukautiset ja yritetään pari kiertoa tasata kiertoa. Otan kp 15-24 ja kuukautiset alkaaa sitten. Ilmeisesti täälläkin on suht monilla käytössä. :)
isbe kirjoitti:
Vielä_yksi: mitä teillä maksoi tuo icsi yksityisellä? Teittekö siis vaan yhden hoidon? Me ollaan kans aloittamassa hoidot kun terolut kuuri ei itsellä auttanut eli kuukautiset ja ovulaatio loistaa poissaolollaan. Pillerit jätin viime kesänä.
Ollaan tehty yksityisellä neljä inseminaatiota ja yksi icsi hoito. Icsi- hoito tuli maksamaan 4000euroa. Yhteensä tutkimuksineen käytetty nyt noin 6000 euroa tähän projektiin. Plus tietty kaikki vitamiinit , testit ja muut vippaskonstit mihin rahaa palanut vuosien aikana.
Ei se rahan meno haittaisi jos joku lupaisi et kun laitat toisen saman verran rahaa niin saat lapsen. Maksaisin sen ilomielin. Mitään takuita näistä hommista ikävä kyllä ei saa.
Mun mielestä on vähän outoa, miksi niin monelle määrätään Terolutit, vaikka tarkoitus on raskautua. Nehän ei edesauta mitenkään ovulaatiota, vaan auttavat vaan vuodon alkamiseen ja näin keinotekoisesti säännöllistävät kiertoa (ilman ovista). Toki puhutaan, että ne myös herättelee omaa kroppaa taas toimimaan. Mutten näe siinä järkeä itse, jos on jo halu tulla raskaaksi, kun olisi mahdollista syödä lääkkeitä, jotka auttaa suoraan siihen.
Jos on todettu pcos, on ongelma usein siinä, ettei ovulaatiota tapahdu tai että se tapahtuu liian myöhään. Ja Terolutithan estää koko oviksen, jos ne otetaan ennen kuin ovis on ehtinyt tapahtua. Mun järkeilyn mukaan, jos haluaa tulla raskaaksi ja ongelmana on pitkät kierrot, niin pitäisi nimenomaan syödä Letroja, jotka auttaa hyvään ja aikaiseen ovikseen ja jotka myös näin ollen säännöllistää kierron. Oma gyneni ainakin puhui silloin, että kun haluan raskaaksi, tule käymään, niin määrätään Letrot. Terolutit sain silloin, kun mun kierto ei alkanut itsellään ja ei vielä yritetty lasta.
Mutta en siis tietenkään ole lääkäri ja varmasti he asiansa osaavat. Mut mitä itse oon selvitellyt, niin tuntuu kummalliselta tuo yleinen Terolutien määrääminen. Vissiin kunnallisella ainakin määräävät niitä herkästi ekana?
Mulla on kp 25/30-31, ovis lienee ollut kp 16 (en tikuttanut tässä kierrossa). Tänään tuli vähän rusehtavaa tuhrua/limaa, kun kävin vessassa. Pienen pieni toivonkipinä heräsi, että voisiko olla kiinnittymisvuotoa... Tosin liekö vähän myöhäinen ajankohta kiinnittymiselle. No, nähtäväksi jää. Tähän saakka olen ollut hyvin pessimistinen sen suhteen, että olisi tässä kierrossa tärpännyt, mutta kieltämättä nyt alkoi jännittää taas ihan eri tavalla. Meillä menossa nyt yk 6.
Kävin gynellä tällä viikolla ja samalla ultrasi kohdun. Rakenteellisesti kaikki oli kunnossa. Totesi, että jos vuoden päästä yrityksen aloituksesta ei olla onnistuttu, niin sitten otetaan labrakokeita ja sperma-analyysiin. Helpotti kyllä omaa mieltä, nyt vaan yritetään ottaa rennosti ja toivoa, että raskaus pian onnistuisi.
Tsemppiä ja plussaonnea kaikille! 😍
Moi,
Kuinka kauan olette olleet kumppaninne kanssa yhdessä ennen kuin päätitte alkaa yrittää lasta? Ihan mielenkiinnosta kyselen 😊
Me ollaan oltu reilu vuosi ja elokuun lopusta asuttu yhdessä. Aika vähän aikaa ollaan oltu, mutta tuntuu oikealta. Mulla loppuu opinnot nyt keväällä ja menen takaisin vanhaan työpaikkaan. Toivottavasti ei hirveän kauaa tarvi töissä olla 🤗eli elämäntilanne sopiva lapsen tulemiseen ja myös iänkin N26/M34 puolesta.
Tiuskah, me oltiin oltu neljä vuotta yhdessä kun jätettiin ehkäisy pois. Periaatteessa itse olisin ollut valmis yrittämään jo aiemminkim, mutta mies tarvitsi vähän enemmän aikaa tottua ajatukseen isyydestä. Nyt onkin sitten hommassa täysillä mukana. ☺️
Me ollaan oltu 5 vuotta. Ikää 28 ja 29. Olisin itse ollut valmis aiemminkin, mut mies ei. Ihan hyvä toisaalta näin, nyt on sit vakipaikat, omistusasunto, uusi turvallinen ja tilavampi auto, avioliitto (kesällä) ja rahaa hyvin säästössä. 😄 Miehellä tosin on yhä käsitys et se vauva vaan tehdään, vaikka oon yrittäny selittää sille pcos:stä jne... No joko käy hyvä tuuri tai se oppii kantapään kautta.
Kesällä tosiaan vast alkaa yritys. Kaks vuotta käytetty keskeytettyä yhdyntää ja siitä lipsuttu oviksen jälkeisiin varmoihin päiviin ja täs kierrossa myös muutenkin, koska tulossa yli 50 päiväinen kierto, jonka en usko olevan hedelmällinen millään muotoa.
Nyt tuli selitys miksei testeihin tullut positiivisia tuloksia, kun tänään alkoi menkat. Toisaalta olen helpottunut niiden alkamisesta, koska ainakaan kierto ei mitenkään liian pahasti venähtänyt.
Me nyt otetaan vähän iisimmin seuraavat pari kiertoa, koska olisi matkaa kohta tiedossa ja vähän jännitän, että jos tuleekin alkuraskaudessa pahoinvointia tms :D Vielä vähäsen mietitään asiaa.
Meillä on seurustelua takana lähes 10v, aloitettiin nuorina seurustelemaan. Avoliitossa ollaan oltu useampi vuosi.
Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa
Me ollaan oltu yhdessä nyt reilu kolme vuotta. Aluksi mulla ei ollut mitään vauvahaaveita, mutta kun miehellä olikin jo lapsi edellisestä suhteesta, aloin itsekin lämmetä ajatukselle. Miehen kanssa lapsesta on puhuttu jo pari vuotta, mutta nyt elämäntilanne on sen verran vakaa ja turvallinen taloudellisesti ja muuten, että nyt sitten ryhdytään tuumasta toimeen :D Meillä siis miehen tytär asuu meillä vuoroviikoin, eli lapsiperhearjesta on jotain kokemusta jo alla.
Hmm. Sanoin ylempänä, että ollaan tässä kierrossa lipsuttu varmoista päivistäkin. Mulla on nyt kp 42 meneillään, enkä ollut tähän mennessä tuntenut ovista (tunnen sen aina selkeästi monista eri merkeistä). Muutama päivä sitten miehelle totesin, että antaa mennä loppuun asti vaan, kun ei tässä kierrossa varmasti ole enää pelkoa raskaudesta (aiemmat yli 50 päivän kierrot on olleet oviksettomia). Otettiin tietoinen pieni riski.
Mutta kas tänään sitten oviskivut ja muut ovisoireet onkin olleet läsnä. Totesin miehelle, että toivotaan ettei ole ovis, kun tuli se sitten ihan ekaa kertaa hyödynnettyä. Mutta mies oli sitä mieltä, että ei se mitään haittaa jos raskaudun, kun yritys kuitenkin pian alkaa. Ja näinhän se onkin. :)
Toki en itse usko, että ovis on kunnollinen enää näillä päivillä, mutta hassua ajatella et nyt ois ekaa kertaa raskaus teoriassa hyvinkin mahdollinen verrattuna aiempaan. Saas nähdä. Jos tämä siis edes ovis on, en mä osaa tästä farssikierrosta enää sanoa mitään. :D
Tiuskah, olimme miehen kanssa olleet 4 vuotta yhdessä, kun aloimme yrittämään ensimmäistä lasta, jossa kesti sitten reilu puoli vuotta tärpätä. Vauvakuume oli molemmilla jo aiemmin, mutta halusin saada opiskelut päätökseen ennen vauvaa. Olimme 24 ja 34 kun esikoinen syntyi ja siitä on nyt puolitoista vuotta. Haluaisimme toisen suht pienellä ikäerolla, mutta aika epätodennäköiseltä vaikuttaa.
Täällä elellään piinapäiviä. Keskiviikkona pitäisi alkaa kuukautiset ja mun mielestä kohdunsuu on taas laskenut alas, kuten aina tekee ennen kk. Toiveet ja odotukset ei siis ole korkealla.
Snowbelle: Tänään aamulla tein Clearbluen herkän testin, mutta negatiivinen oli. Mies sanoi näkevänsä siinä jotakin ja kyllä minäkin jotakin haalean viivan tapaista olin näkevinäni, mutta uskoisin, että tässä vaiheessa tuloksen pitäisi olla vahvempi. Hyvin hämmentävää aikaa elellään :D
Pakko kuitenkin hyväksyä se fakta, että mun kierto välillä heittelee ihan miten sattuu. Olin sen ehtinyt jo pillereiden takia vähän unohtaa. Eli todennäköisesti kuukautiset alkaa myöhemmin, varsinkin kun en ole vielä plussannut millään testillä. En edes niillä erityisen herkillä testeillä, mukaan lukien nyt tämä Clearblue.
Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa