Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

41/3096 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Täällä on alkanut ekat luomumenkat, tai jotakin sinne päin... keskiviikkona sain kauhean itkuraivokohtauksen (ihana PMS) ja torstai-iltana alkoi tulla tuhruvuotoa, joka on jatkunut tähän päivään asti. Alavatsassa juilii menkkamaisesti. Ehdin torstai-iltana hihkua jo kuukautisten alkua, mutta mietin myös voiko näitä edes menkoiksi kutsua? Luin jostakin, että niukat kuukautiset voivat vaikeuttaa raskautumista. Oviksen bongasin pari viikkoa sitten, että jotenkin se kroppa kait toimii. Aloitin kierron laskemisen eilisestä, kun vuoto oli vähän runsaampaa, mutta tänä aamuna oli taas tuhruista.

Ensimmäinen yrityskerta siis alkakoot!

42/3096 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohdin sanoa, että Nuvaringin lopetuksen jälkeen eka luomukierto oli 28 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/3096 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 26/24 ja heti varovainen toive herännyt, kun useampi edellinen kierto ollut sen tasan 24 päivää. 😄 Mutta pms-oireet kyllä ollut tosi selkeät, finnit ilmesty viikko sitten ja kiukkuisuus. Rinnat olleet arat silloin tällöin. Ja on kierroissa ollut ennenkin vähän heittoja, vaikkei vähään aikaan. Mietin kuitenkin, että tekisikö tänään testin, niin tietäisi voiko ravintolassa juoda pari lasia viiniä tänään.

44/3096 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Vieläkin täällä... vuosi tulee kuukauden päästä täyteen. Oon taas tikutellut ovulaatiota ja tikutin haalean ovis viivan alkuviikosta, ajattelin että ovis on varmaan sitä seuraavana päivänä, mutta tikussa ei enää näkynyt mitään.

Eli tää ovulaatio meni varmaan "hukkaan".

Ajattelin että kun kaamosaika loppuu niin loppus myös tää henkinen paha olo mutta ei edes aurinko auta😂 Ensviikolla lääkäri ja aion puhua josko laitettas lähete lapsettomuushoitoihin.. tsemppiä kaikille!

Vierailija
45/3096 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo pitkä putki "tasaisen" 35-45 päivän kierto. Nyt on kp 35, enkä oo edes ovista vielä tuntenut. Tuntemuksia alavatsalla kyllä ollut ja kipuja oikealla munasarjassa, jonka uskon vahvasti toimineen viime kierrossa, josta tuloksena oli joko kemiallinen raskaus tai sitten kysta. Nyt veikkaan kystaa, koska viimeksi kystan ollessa kierto venyi 65 päivään ja se katkaistiin Terolutilla. Saas nähdä kuinka pitkäksi tämä kierto nyt sitten venyykään... Että osaa raivostuttaa tää oma paska kroppa hormonitoiminnan suhteen. En tiedä, miten tuun selviämään yritysajasta järjissäni.

Toisaalta ei oo mikään kiire (paitsi ikä). Katsoin just ku otettiin autolainaa asuntolainan lisäksi, et mitä käy tuloille äippälomalla. 9 kk vielä ihan ok, mut sen jälkeen vain joku 330e/kk ja siitäkin verot. Mitä hittoa? Miten kukaan pystyy jäämään hoitovapaalle tolla summalla? Olin ajatellut olla ainakin 2 vuotta kotona, jos lapsen saan, mutta on se aika tiputus omiin tuloihin. En tajua, miten varsinkaan ne pärjää, jotka on yksin tai joilla mies tienaa vähän. Huh. Tarvinnee lisätä säästämisen määrää ja ehkei se olekaan maailmanloppu yrittää lasta ensin vuosi ilman hoitoja, niin saa ainakin pesämunaa kasvatettua.

46/3096 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen rfsu-testillä haalean, mutta kuitenkin selkeän viivan ja tänään aamupissasta clearbluella ja tulos oli raskaana 2-3 viikkoa. Epätodellinen olo! Kyllä se ovulaatio vaan on tapahtunut, vaikka epäilinkin sitä kun mitään oireita ei ollut. Toivotaan, että tää pieni jaksaa pysyä mukana. :)

47/3096 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Shallow, paljon tarrasukkia sinne! :) 

48/3096 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo, onnea Shallow! :)

49/3096 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Shallow!:)

50/3096 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Shallow ja tarrasukkia matkaan! :)

Ite oon kanssa Chem miettinyt, että miten sitä pärjää hoitovapaalla. Toisaalta ollaan kyllä saatu hyvin säästöön, että kai niillä sitten täytyy elellä. Totesin jo miehellekin, että haluisin olla mahdollisimman pitkään kotona lapsen kanssa. Vähän ehkä aikaisin näitäkin tulee mietittyä, kun ei oo vielä ees tärppi käynyt :D

Nyt on menossa kp 11. Täytyy tällä viikolla tehdä r-testi, jos se näyttää negaa, niin sitten vois alkaa tikuttelemaan ovista. Onhan se nyt epätodennäköisestä, että tästä km jälkeisestä kierrosta tärppäisi, kun en edes tiedä, miten pitkä kierto tästä tulee. 

51/3096 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Nämä ekat luomumenkat olivat tosi oudot! Vuotoa ei nimeksikään, mutta alavatsaa repi kuukautismaisesti. Tamponeja en käyttänyt kuin parin päivän aikana, muuten selvisin paperiin pyyhkimisellä. Aloin jo stressata, että millaista omalla kohdalla raskautuminen tulee olemaankaan. Mies on yrittänyt rauhoitella ja sanoi, että kroppa varmasti yrittää päästä kiinni luonnolliseen kiertoon. Huomisesta lähtien alan jo tikutella (joo, tiedän, olen neuroottinen) ja CB:n ovistestien ohjeissa käsketään aloittaa testaaminen kp 5 alkaen, jos siis kierto on 21 päivää tai vähemmän. Itsellä eka kierto oli sen 27/28 päivää.

Kivaa viikon alkua kaikille!

52/3096 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Shallow!

Täällä lähti viimeinen pilleriliuska käyttöön. Aloitin myös vitamiinilisät, kun täältä olin sellaisia vinkkejä lukenut. Muutenkin ollut tosi kiva seurata, millaista porukkaa täällä on, kun tuntuu että tulen touhuun mukaan ehkä vähän sinisilmäisenä.

Aurinkoa kevääseen ja tsemppiä kaikille!

53/3096 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Shallow <3

Täällä jäi tässä ovulaatiossa yritykset hyvin vähälle, sillä meidän perhettä kohtasi suuri suru. Olisi kyllä oikein kohtalon ivaa jäädä juuri nyt raskaaksi kun se henkilö, joka odotti vauva-uutisia eniten ei ole enää täällä.

Ovulaatiota en tikuttanut tällä kertaa, mutta oireet oli aikamoiset. Mulla oli useamman päivän alavatsa kipeä ja turvoksissa ja muutkin merkit näkyi vahvasti. Mun ovulaatio on selkeästi aina myöhemmin kuin sovellukset näyttää, joten luteaalivaihe jää kyllä alle kahden viikon. Onkohan siitä paljonkin haittaa?

54/3096 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täällä liittyisi joukkoonne 26-vuotias nuori nainen, joka kovasti toivoo avopuolisonsa kanssa pientä vauvaa :) Jännittävää seurata ja jakaa kokemuksia muiden kanssa!

Omasta taustasta sen verran, että viime syksynä raskauiduin yllättäen (tietoisesti oltiin ilman ehkäisyä, sillä jotenkin kuvittelin, että en tulisi helposti raskaaksi) ja se päättyi keskenmenoon. Elämäni on ollut todella stressaavaa tuolloin, minkä uskoin vaikuttavan raskautumiseeni. Toisin silti kävi ja ainakin nyt olen vakuuttunut siitä, että voin raskaaksi toistekin tulla :)

Nyt elämäntilanne on alkanut helpottaa tuosta ja ollaan päätetty, että lapsi saisi tulla ja mahdollisimman pian tietysti. Oon tikuttanut oviksen nyt jokasena kertana ja kolmas ovis päättyi eilen. Nyt vain odotellaan ja toivotaan parasta :)

55/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi kuumeilija :) vauvatoive alkuvuodelle 2020.

Nyt menossa ekat luomumenkat evra laastarin pois jätön jälkeen. Tämä kierto mennään vielä kumin kanssa, yritän tarkkailla oviksen oireita.

Seuraavasta kierrosta aletaan yrittämään :)

56/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan myös uudet! Kiva, että saadaan lisää vauvasta haaveilevia joukkoon. Aloitin tänään tikuttelun CB:n ovistestillä, ylläri ylläri negaa näytti (en kyllä edes odottanut hymynaamaa pärähtävän tauluun). CB:n sivujen mukaan minun pitäisi aloittaa testaaminen sunnuntaina, mutta tällainen hätähousu kun olen :)

Edellisessä 2018-19 -keskustelussa oli mainintaa painonpudotuksesta. Itselle on kertynyt myös n. 10 kiloa liikaa (nyt olen 167/79) ja aloitin tällä viikolla kilojen karistamisen ja katson mitä suuhuni laitan. Minkäkokoisia te olette, jos saan kysyä? :)

57/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

155/54, muutama kilo tavotteena nyt pudottaa.

Jostain olin lukevinani, että joitakin vitamiineja kannattaisi jo vauvaa yrittäessä alkaa syömään? Tällä hetkellä dietin takia syön omega, c, d, kalkki, sinkki ja monivitamiini

58/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,

Mekin ryhdyimme miehen kanssa vauvantekohommiin; minä 26v ja mies 34v. Pillerit lopetin helmikuun lopussa eli ekalla kierroksella ollaan. Ensi viikolla pitäisi menkkojen sitten alkaa jos alkavat.

Tunnen ehkä semisti piston sydämmessäni, kun tuntuu, että kaikki muut ovat hyvin perillä kiertojensa pituudesta ja kiertopäivistä. Ite ei koskaan ole tullut mietittyä kierron pituutta, on vaa pitänyt huolen, että tulleet suurinpiirtein ajallansa. Montakohan raipan iskua tästä tietämättömyydestä saa neuvolassa?:D tekisi jo kovasti mieli tehdä testejä, mutta kai tässä on vielä mielensä maltettava.

59/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuskah itse olen aika lailla sun kanssa samassa tilanteessa eli ei oo ollu mistään mitään hajua :D niin monta vuotta mennyt vain laastarin kanssa, ettei oo ajatellutkaan muuta kun millon pitää vaihtaa ja millon menkkaviikko :D laastarit kun jätin aloin merkitä kalenteriin vuotopäivät, tietämättä edelleenkään mistään kierroista mitään :D nyt tosiaan ekat luomumenkat menossa. Nämä kierto asiat ja lyhenteet ym oon oppinut edellisen viikonlopun aikana tältä keskustelufoorumilta :D ne mistä en oo tienny mitä tarkottaa oon kysyny mun siskolta :D

60/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Ehkä nyt saadaan enemmän keskusteluakin aikaiseksi :)

Snowbelle, itse oon 157/58. Olen käynyt salilla joulukuusta asti 5krt/vko. Tarkoituksena olisi lähinnä kiinteytyä ja se painonpudotus sitten siinä sivussa. Muutenkin syön kohtuullisen terveellisesti, enkä juuri käytä alkoholia. Jos on ylipainoa (tai alipainoa), niin se saattaa vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.  Tsemppiä elämäntapamuutokseen!

Spyro, suosittelen ainakin foolihappolisää. Itse syön mammavitskuja, kun ei niistä haittaakaan ole :) Mullakaan ei yrityksen alussa vuosi sitten ollut kierrosta mitään tietoa. Aloitin käyttämään Flo sovellusta ja nyt olen paljon paremmin perillä. Suosittelen kyllä hankkimaan jonkun appin, niin pääsee seuraamaan kiertoaan.