Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

61/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Miriam! :) täytyykin käydä lataamassa sovellus :)

62/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 172 senttiä pitkä ja painoa noin 70 kg (vähän päälle, mutta en harrasta vaa'alla käyntiä). Oon koko ikäni urheillut ja liikkunut aktiivisesti. Syön suhteellisen terveellisesti ja alkoholia juon harvoin. Eli jatkan aika samalla linjalla jatkossa kuin ennenkin. Tuossa pcos:ssä yleensä on ylipainoa ja kehotetaan laihduttamaan, niin mun tapauksessa laihduttaminen on melko hankalaa :/ Hoikka ja normaalipainoinen kun olen! 

Ja noista vitamiineistä... Alussa söin foolihappoa hyvinkin aktiivisesti, mutta nyt täytyy kyllä myöntää, että se on vähän jäänyt ja syön muutaman kerran viikossa. Pitäisi kyllä nyt taas aktiivisesti aloittaa. :) 

Täältä myös suositus Flo-sovellukselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on vähän kertynyt ylimääräistä tässä vuoden aikana, kun elämässä on ollut vähän liikaa stressiä ja väsymystä työn ja koulun takia. Lisäksi keskenmeno oli henkisesti todella raskas. Olen ollut todella aktiivinen aina ja lihastakin löytyy, mutta nyt liikunta jäänyt vähille ajan ja kiinnostuksen puutteen takia. Olen nyt jotain 180 cm ja vähän päälle 80kg kai. En jaksa käydä vaa’alla, mutta positiivisena yllärinä äippäneuvolassa syksyllä arvioin painoni muutamia kiloja todellista korkeammaksi :) Nyt pääsen pian taas aloittamaan kuntoilun kun valmistun.

Noista vitamiineista.. lähisuvussani on MMC, joten syön kymmenkertaista annosta foolihappoa tällä hetkellä. Sen pitäisi ehkäistä tuota jopa 90 prosentilla, mutta silti jännittää tietysti tuokin asia..:(

64/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuskah kirjoitti:

Hei vaan kaikille,

Mekin ryhdyimme miehen kanssa vauvantekohommiin; minä 26v ja mies 34v. Pillerit lopetin helmikuun lopussa eli ekalla kierroksella ollaan. Ensi viikolla pitäisi menkkojen sitten alkaa jos alkavat.

Tunnen ehkä semisti piston sydämmessäni, kun tuntuu, että kaikki muut ovat hyvin perillä kiertojensa pituudesta ja kiertopäivistä. Ite ei koskaan ole tullut mietittyä kierron pituutta, on vaa pitänyt huolen, että tulleet suurinpiirtein ajallansa. Montakohan raipan iskua tästä tietämättömyydestä saa neuvolassa?:D tekisi jo kovasti mieli tehdä testejä, mutta kai tässä on vielä mielensä maltettava.

Tiedän ton tunteen hyvin! Itellä minipillereitä takana noin 7 vuotta vailla mitään merkkejä. En ihan täysin rehellisesti ees muista kauanko oon syönyt noita, tästä onkin hyvä lähteä eteenpäin :D Tuntuu että täällä on tietoa ja terminologiaa asiaan liittyen varmaan perusopintojen oppikirjan verran.

65/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin muutaman kerran edelliseen ketjuun, mutta en ole ehtinyt enää pitkään aikaan siellä käydä. Ajattelin nyt kuitenkin palata kertomaan että meille tuli pari viikkoa sitten plussa! Eli esikoinen saa syksymmällä sisaruksen, jos hyvin käy.

Tämä oli vasta neljäs kierto kun plussasi, esikoista yritettiin ainakin 8 kuukautta.

Yksi erikoinen juttu oli mitä tein juuri ennen tätä kiertoa ja ovista, sen voisin kaikille jakaa.

Olettehan lukeneet että ientulehdus ja suun ongelmat voivat vaikuttaa myös lapsijuttuihin? Mulla on aina ollut helposti verta vuotavat ikenet, eli ientulehdusta. Nyt hetken mielijohteesta aloin käyttää hammaslankaa ja ientulehdusta hillitsevää hammastahnaa jo menkkojen ekoina päivinä. Lisäksi kävin poistattamassa viisaudenhampaan jossa oli reikä....

Ja hokkuspokkus, olen raskaana! Erikoinen sattuma, mutta tuskin hammaskaluston parempi kunto kenellekään haitaksi on, joten kokeilkaa tätäkin!

66/3096 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annikki_ kirjoitti:

Tiuskah kirjoitti:

Hei vaan kaikille,

Mekin ryhdyimme miehen kanssa vauvantekohommiin; minä 26v ja mies 34v. Pillerit lopetin helmikuun lopussa eli ekalla kierroksella ollaan. Ensi viikolla pitäisi menkkojen sitten alkaa jos alkavat.

Tunnen ehkä semisti piston sydämmessäni, kun tuntuu, että kaikki muut ovat hyvin perillä kiertojensa pituudesta ja kiertopäivistä. Ite ei koskaan ole tullut mietittyä kierron pituutta, on vaa pitänyt huolen, että tulleet suurinpiirtein ajallansa. Montakohan raipan iskua tästä tietämättömyydestä saa neuvolassa?:D tekisi jo kovasti mieli tehdä testejä, mutta kai tässä on vielä mielensä maltettava.

Tiedän ton tunteen hyvin! Itellä minipillereitä takana noin 7 vuotta vailla mitään merkkejä. En ihan täysin rehellisesti ees muista kauanko oon syönyt noita, tästä onkin hyvä lähteä eteenpäin :D Tuntuu että täällä on tietoa ja terminologiaa asiaan liittyen varmaan perusopintojen oppikirjan verran.

Hei, mä oon ollut kans sellainen hulda huoleton mitä tulee omaan kuukautiskiertoon. Ei ollut mitään tietoa, milloin ovuloin tai milloin kuukautiset alkaisivat. Aina sanoin joka paikassa, että kuukautiset ovat epäsäännölliset. Nyt kun raskautta yritetty, niin yllättävää kyllä, oman kierron oppi todella nopeasti. Oon myös huomannut, että se onkin todella säännöllinen :) kaupasta saa niitä edullisia ovistikkuja niin niiden avulla pääsee ainakin alkuun :)

67/3096 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

En siis ole ainoa, joka ei ole ihan perillä kehonsa toiminnasta :) latasin aiemmin vau.fi sovelluksen, joka antaa hedelmälliset päivät. Tosiaan en tarkkaan tiedä omaa kiertoa, mutta kai tuo jonkun suunnan antaa.

Jännä, kun Äiti-85 mainitsi juuri tuon hammaslääkär käynnin, juuri eilen mietin, että päisi käydä suuhygienistillä!

Oon joka päivä tunnustellut oloani, että onkohan tämä joku raskausoire, jos vähän on heikko olo tai maha purnuttaa. Sitä ei yhtään helpota se, että poikaystävä vitsailee joka asiasta "Ootkohan raskaana?" :D Taitaa mieli tehdä tepposia. Viime yönä näin unta, että olin raskaana.

Mukavaa päivää kaikille! :)

68/3096 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 157/54

Mulla nyt alkoi Thyroxini lääkitys ja toivotaan että se auttaa laittamaan kiertoni kuntoon ja mahdollistaa raskauden alkamisen:)

69/3096 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryinpä minäkin tänne tuolta 18-19 ryhmästä. Vauva kuume roihuaa kovasti. Viime syksynä kesketynyt keskeneno vko 12 ja sen jälkeen kierto palautui nopeasti säännölliseksi. Aktiivisesti ollaan yritetty heti kun keskenmenosta olin toipunut. Ahdistus vauvan menetyksestä on ollut kova mutta ei auta kuin uskoa että meillekkin vauva vielä tulee. Yksityisellä kävin lääkärillä ja kaikki kunnossa ja ovulaatiokin tapahtuu. Olen muistakin syistä käynyt akupunktiossa ja päätin nyt kokeilla josko akupunktio auttaisi raskautumaan uudestaan. Ensimmäinen hoito takana ja ensi viikolle odottelen ovulaatiota. Plussatuulia kaikille tälle keväälle

70/3096 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susa84, meillä siis hyvin samantapainen tilanne. Itsellä kanssa keskenmeno syksyllä ja sen jälkeen on yritetty..

Tiuskah, täälläkin tunnustellaan kokoajan oireita. Ensimmäisessä kiertossa kun aktiivisesti yritettiin km jälkeen niin olin jo aika varma, että onnistui heti ensimmäisellä, koska tuli täysin samanlaisia vatsan nipistelyjä kuin raskaana ollessani. Muulloin näitä ei ole ollut ja ne on siis niin kovat, että niitä ei voi olla huomaamatta..

Itseäni on mietityttänyt kovasti myös tuo maitohormoni, prolaktaani, koska rinnoistani tulee ajoittain hieman maitoa.. olen ollut hyvin stressaantunut ja tämä voisi olla syy maitotippoihin? Ja se voi myös osaltaan vaikuttaa raskautumiseen..

Vierailija
71/3096 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, täällä kuukautisen myöhässä (normaalisti säännölliset) ja haaleat viivat ja oireet kadonneet, eli tässä kuussa ei tainnut onnistua.. Meilläkin yksi varhainen keskeskenmeno viikolla 7 taisi olla. Näihin aikoihin olisi laskettuaika, jos olisi jatkunut. Huoh. Toivottavasti seuraavassa kierrossa tärppäisi. Tsemppiä kaikille. Ps tulkaa kertomaan, kun tärpppää, jotenkin antaa toivoa, kun tietää että sitä voi onnistua, keskenmenojen ja pitkän yrityksen jälkeen :)

72/3096 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä myös sulle Mandariini <3

73/3096 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti-85, kävin viime kesänä hammaslääkärissä ja poistettiin yks viisuri, jossa oli reikä. Itse oon aina huolehtinut hampaista hyvin ja reikiä tulee harvoin. Käyn muutenkin säännöllisesti hammaslääkärissä ja suuhygienistilla. Eli mulla ei oo ainakaan auttanut :D Toisaalta, jos kehossa on koko ajan tulehdustila päällä, niin ei se ainakaan positiivisesti vaikuta raskaaksi tulemisen mahdollisuuksiin. Kannattaa siis hoitaa hampaitaan, jos se ei muuten rutiineihin kuulu!

Ajattelin perjantaina testata, että haamuileeko r-testi enää keskenmenon jälkeen. Jos näyttää negaa, niin voisi ovista tikutella, kun Flo ennustaa sitä viikonlopulle.

Tsemppiä Mandariinille seuraavaan kiertoon! Mäkin haluan lukea erityisesti keskenmenon kokeneiden ja pitkään yrittäneiden onnistumisista. Saisi sitten itsekin vähän toivoa omaan tilanteeseen.

74/3096 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otampas minäkin osaa tähän keskusteluun.. Yksi 3v tyttö jo löytyy, toinen haaveissa. Tuulimunaraskaus todettu tammikuun lopulla, nyt uutta yritystä taas. Meni useampi kuukausi että tuo tuulimuna tärppäsi, toivottavasti pian uudestaan. Oviksia tikuttelen taas..

75/3096 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Onnea Shallow!!!

Äiti-85: Tuo on kyllä totta, että hampaiden terveys vaikuttaa raskautumiseen. Ientulehdus aiheuttaa matala-asteista tulehdusta, eikä se ole varmasti optimaalinen tila yrittää raskautua. Itsellänikin löytyi hiljattain ientulehdus. Reikiä ei ollut, mutta minulla on taipumus kehittää runsasta hammaskiveä. Jouduin käymään hammashygienistillä kaksi kertaa, että kaiken sai pois. Olen aina harjannut hampaat kaksi kertaa päivässä, mutta nyt otin lisäksi hammasvälitikut. Ehkä juuri tähän liittyvä mielenkiintoinen sattuma(?) on, että joka kerta ennen tärppiä olen juonut inkiväärivettä. Tajusin tämän pari päivää sitten kun selailin vanhojen kiertojen tietoja Fertility Friendistä. Pikainen googletus paljasti, että inkivääri mm. hillitsee matala-asteista tulehdusta. Minulla on vaivana myös nenän polyyppitauti. Minulla ei siis ole haju-tai makuaistia. Tilaa voi ilmeisesti parantaa luonnollisesti ehkäisemällä matala-asteista tulehdusta. Tähän liittyen olen jo jonkin aikaa sitten eliminoinut ruokavaliostani KAIKEN tulehdusta aiheuttavan, eli sokeri, gluteeni, maitotuotteet, alkoholi, kasvirasvat. Ei silti hajuaistia. Kokeilen seuraavaksi probiootteja. Erään suomalaisen tutkimuksen mukaan Lactobacillus rhamnosus GG ja Bifidobacterium lactis BB12 vaikuttavat positiivisesti myös suun terveyteen.

Kävin siis Synlabilla otattamassa verikokeet. Yllätyksekseni ferritiinini olikin 81. Ideaali olisi 100, ja alle 30 on jo liian matala. Minulta ei myöskään löytynyt APC-resistenssiä. Onneksi, vaikka olisi se selittänyt toistuvat keskenmenot. Toisaalta matala-asteinen tulehdus voi myöskin aiheuttaa tukoksia istukan verenkiertoon, että en vielä heitä primaspaneja roskiin.

Nyt on menossa dpo13 ja Fertility Friend ennustaa menkkoja alkavaksi huomenissa. Lämmöt ovat vielä koholla, mutta toiveet eivät ole kovin korkealla. Oli nimittäin aika surkeat ovislimat. Lauantaina olisi tarkoitus testata jos huomenna ei tätiä näy.

76/3096 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Siirryn minäkin tänne ketjuun. Yritystä jo niin kauan etten enää tiedä monesko kierros on menossa. Kaksi vuotta yritystä tulee kesällä.

Hoidoissa ollaan oltu yksityisellä klinikalla viime syksystä asti. Alku vuoden Icsi hoidon tuotesiirto päättyi negaan ja pakkaseen ei saatu ainuttakaan alkioita.

Hetken ajattelin et lapsi toiveet oli siinä.

Todettiin ettei rahat riitä enää yksityisen hoitoihin. Käytiin vielä yksityisellä gynellä puhumassa edellinen hoito läpi( missä meni vikaan, oisko voinut tehdä toisin = ei syytä löytynyt) ja pyydettiin lähete kunnalliselle.

Onneksi saatiin myönteinen päätös ja huhtikuussa tulossa aika suunnittelukäynnille. Kaksi hoitokertaa saadaan julkiselta ja jos ei onnistuta niin vihdoin voi keskittyä elämässä johonkin muuhunkin. Nyt tämä projekti vie kaiken energian. Lopulta tuntuu jo että ihan sama mikä lopputulos. Jatkuva jonkin odottaminen ainakin loppuu.

77/3096 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

mulla on todella suuri turhautuminen päällä tällä hetkellä. Kp 32-33 meneillään, eli tavallaan kuukautiset ovat myöhässä muutaman päivän (eikä ole merkkejä niiden alkamisestakaan..), mutta ota siitä selvää kun kierrot on nyt vaan pidentyny ja pidentyny. Testejä olen tehnyt erilaisia, kaikki negoja. Mielummin alkaisi nyt ja yk 4 voisi alkaa, kuin että venyy ja venyy. Toisaalta pitäisi olla stressaamatta asiaa, koska stressi heti vaikuttaa. Vähän olen suunnitellut tekeväni vielä clearbluen testin, joka multa löytyy jos ei nyt viikonloppunakaan ala. Mutta toisaalta en haluaisi sitä käyttää kuin vasta raskauden varmistukseen. Saahan niitä toki aina uusia, mutta rahalle olisi muutakin käyttöä :D

Mutta ei kai auta muu kuin vaan odottaa :/

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

78/3096 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuttura, miksi et tee jo testiä? CB:n testithän ovat 99% varmoja, ja erityisesti kun menkkasi ovat jo pari päivää myöhässä.

Täällä tikuttelu jatkuu ja eilen iski taas sellainen "kaikki-ärsyttää"-tunne, joka oli myös sama viime kierrossa muutama päivä ennen ovulaatiota. Toivottavasti uusi hymynaama tulee testiin pian :)

Kivaa viikonloppua kaikille!

79/3096 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille,

Tämä vauva-asia pyörii mulla päässä ihan koko ajan ja alkaa jo haitata työtä sekä opiskelua :D Oon kyllä sellanen, kun johokin "hurahtaa", niin siitä etsii kaiken tiedon ja aihe täyttää pääkopan. Kai tämä on sellaista alkujännitystä ja -huuma, kun vasta aloitettiin vauvanteko. Tällä viikolla taas tuli vauvauutisia lähipiiristä, joka ei yhtää helpotata tätä raskautumiskuumetta. Voikun pääsisi jo testamaan, en viitsi kuintenkaan alkaa turhan aikaiseen.

Miten muilla? Onko muuta elämää? :D

80/3096 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pärähti plussa ovulaatiotestiin ja nyt vaan peukut pystyyn.

Ens kuussa tulee vuosi siitä kun jätettiin ehkäisy pois ja toiveissani laskeskelin jo että laskettu olisi joulukuun alussa. En olis ikinä uskonu että tässä menee näin kauan. Tällä menolla saadaan haudata haaveet kahdesta alle 2v lapsesta.