Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

101/3096 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä_yksi kirjoitti:

isbe kirjoitti:

Vielä_yksi: mitä teillä maksoi tuo icsi yksityisellä? Teittekö siis vaan yhden hoidon? Me ollaan kans aloittamassa hoidot kun terolut kuuri ei itsellä auttanut eli kuukautiset ja ovulaatio loistaa poissaolollaan. Pillerit jätin viime kesänä.

Ollaan tehty yksityisellä neljä inseminaatiota ja yksi icsi hoito. Icsi- hoito tuli maksamaan 4000euroa. Yhteensä tutkimuksineen käytetty nyt noin 6000 euroa tähän projektiin. Plus tietty kaikki vitamiinit , testit ja muut vippaskonstit mihin rahaa palanut vuosien aikana.

Ei se rahan meno haittaisi jos joku lupaisi et kun laitat toisen saman verran rahaa niin saat lapsen. Maksaisin sen ilomielin. Mitään takuita näistä hommista ikävä kyllä ei saa.

Niinpä.. voi kun noissa olisi joku takuu että rahat takaisin jos ei onnistu -periaatteella.

102/3096 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Siirryn tähän ketjuun kun en saanut toiseen keskustelukavereita! Toivottavasti mahtuu joukkoon vaikka vielä yritystä ei ole aloitettu. Tarkoitus olisi aloittaa heinäkuussa töiden, talouden yms. syiden takia. Miehen kanssa on siis sopimus, että yritys saa alkaa kun opintolaina on kuitattu ja nyt on suunniteltu että kesäkuussa saataisiin se maksetuksi!

Ollaan siis 23/24v. pariskunta ja 5 vuotta yhteiseloa takana.

Joku muukin ketjussa näytti sairastavan kilpirauhasen vajaatoimintaa, joka tuo ihan omat haasteensa raskautumiseen kuin sitten raskauteen. Itse olen menossa lääkäriin ko. asiasta huhtikuussa ja nostamaan lääkeannosta, koska nyt olo on sellainen etteivät arvot ole kunnossa. Yleislääkäreillä tuntuu olevan heikko tieto ko. sairaudesta joten pelkään todella että sairaus tuo mutkia matkaan.

Muuten olen yrittämiseen valmistautunut aloittamalla monivitamiinin syömisen ja foolihapon. Hammaslääkäri on ajatuksissa, toteutus ei ole mieluisa mutta sekin on tehtävä... Ja tietysti raskaus- ja lapsiajatukset pyörivät päässä jatkuvasti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/3096 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrls tervetuloa mukaan!

Minä puhuin tuosta kilpparin vajaatoiminnasta. Oon lukenut että kun sen hoito on tasapainossa niin raskautumiseen pitäisi olla ihan normaalit/samanlaiset mahdollisuudet kuin terveellä.

Toki sitten kun on raskaana, on lääkityksen tarve isompi.

Kauan olet sairastanut?

Mullahan tää selvis vasta nyt lasta yrittäessä kun menkat on ihan mitä sattuu..siis tosi epäsäännölliset...uskon että ovulaatio tapahtuu sillä oon saanut sen tikutettua ja se tulee kipujen, limojen ja kaikkien kanssa...joten varovainen toive on nyt että raskaus voisi onnistua kun saadaan vaan kierto suht tasaiseksi.

104/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilijat, kiitos!

Olen sairastanut 6? vuotta, mutta hoitotasapaino menee kuin aallokossa, että vuoden välein saa olla säätämässä lääkitystä.

Itseäni menkat ovat suht säännölliset, kierto yleensä 25-28. Ja mielestäni myös ovuloin (limat, kivut yms.), en ole tikuttanut.

Ja joo, hoitotasapainossa raskautuminen pitäisi olla mahdollista mutta itseäni pelottaa eniten suurentunut keskenmenoriski. Ja se, että raskauden aikana on ihan tumpelo lääkäri joka ei ymmärrä sairaudesta ja sen vaikutuksesta lapseen (alihoidettuna älyllisen kehityksen viivästymää, ennenaikaisen synnytyksen riski yms.). Sen verran olen itse lukenut että heti plussattua tulisi lääkitystä nostaa, mutta eri lähteiden mukaan 25% tai 25 mikrog.

105/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille,

Täällä eletään jänniä päivä kp28 (laskin viimeisen pillerin ottamisesen seuraavasta päivästä, enpä tajunnut ajatella milloin tyhjennysvuoto tarkalleen alkoi!). Ollut menkkamaista kipua, saapi nähdä alkavatko menkat lähipäivinä. Voi toki olla, että kierto on rempallaan, kun vasta pillerit lopetti, muistaakeni kuitekin aiemmilla kerroilla, kun olen syystä tai toisesta ne lopettanut, kierto on ollut heti suurinpiirtein 30pv luokkaa. Yk1 siis meneillään meillä :)

106/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu miehen kanssa 5 vuotta yhdessä, ikää 24/26. Toinen kierto menossa ilman laastaria, tällä viikolla laskujen mukaan pitäisi olla ovis. Vielä pohdin pitäiskö tikuttaa :D ensimmäistä kertaa ikinä odotan et menkat tulis, koska seuraavasta kierrosta aloitetaan yrittäminen!

107/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Täällä 19 vuotias nainen, mies 23. Itsellä vauva haave painanut jo n. puolen vuoden ajan. Mies ja opinnot rauhoittanut haaveita, mutta varmaan kaikki täällä tietää sen tunteen, ei sitä noin vain unohdeta.

Minun tulisi valmistua ammattiin nyt n kk päästä, toivottavasti saan siihen mennessä kaikki valmiiksi! Sen jälkeen on helpompi alkaa pehmentää miestä.

Tosiaan elämäntilanne on tällä hetkellä huono lasta ajatellen. Itse olen ihan kokopäiväisesti töissä opiskeluiden ohella, mutta mies vielä työtön (saa mahdollisesti ihan näinä päivinä uuden työpaikan)

Mutta toisaalta, meillä ei ole vielä asuntolainoja sun muita, että toisaalta kunhan mies saa töitä niin en näe kyllä mitään ongelmaa.

Me ollaan nyt 3kk menty keskeytetyllä yhdynnällä tai kondomilla. Halusin lopettaa pillerit, sillä jotenkin ne alkoi tuntua väärältä. Piti aloittaa jotkut toiset, mutta päädyttiin ihan yhteisymmärryksessä olemaan ilman. Tämä päätös tuntunut hyvältä, ei ylimääräisiä hormooneja yms.

Ollaan siis puhuttu että vauva tulee jos on tullakseen, mutta ei vielä yritetä mitään.

Saas nähdä miten mun valmistuminen vaikuttaa miehen vauvamietteisiin.

Vierailija
108/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa, vaikuttaako sairastuminen hedelmöittymiseen tai kiinnittymiseen? Ihan mielenkiinnosta tuli mieleen, kun sairastuin nyt itse kamalaan vatsatautiin just oviksen jälkeen. Järjellä ajatellen ei kai sen pitäisi, mut toisaalta sairastuminen voi kuitenkin pidentää kiertoa tai siirtää ovulaatiota jne.

109/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Kiva saada vertaistukea. Mä söin viimesen e-pillerin maaliskuun alussa ja nyt siis eka yrityskierto menossa! Oon 23 ja mies 27, yhdessä ollaan oltu pian neljä vuotta. Lapsista ollaan puhuttu jo pitkään (tai minä olen puhunut). Nyt mies suostui ajatukseen, että turha odotella oikeaa hetkeä, kun ei sellasta oo ja jätettiin siis ehkäsy pois.

Jännittää tosi paljon miten oma kierto alkaa palautumaan ja ihan liian optimistiset kuvitelmat, että jos kuitenkin heti ekasta nappais! Mulla on käytössä Flo-sovellus, johon oon merkannu vuodot, niin pystyy sieltä vähän seurailemaan. Oon syöny pillereitä niin kauan, että en tiedä millanen mun oma kierto on. Oon vaan mietiskelly, että millon oon mahtanu ovuloida vai ovuloinkohan ollenkaan.. Ollaan yritetty harrastaa seksiä aika paljon, että olis mahdollisuus raskautumiseen, mut ei ihan joka päivä viitsi, ettei mee maku koko hommasta! Mites muilla, onko yrittäminen vaikuttanu teidän seksielämään jollain tavalla?

Vierailija
110/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tunnettu vain reilu vuosi, mutta parempaa miestä ja suhdetta ei voisi toivoa. Kaikki vaan loksahti.

111/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandariini: meillä ihan sama, reilu vuosi yhdessä ja tässä tilanteessa ollaan 😊👌

112/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä näyttää? Kp 22, dpo 7. Haamu vai negatiivinen? Tehty iltapäiväpissistä.

113/3096 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alettiin seurustella 2008, kihlat 2011, häät 2012, oma talo 2013, esikoisen yritys alkoi kesällä 2016, esikoinen syntyi syksyllä 2017 ja nyt toinen tulossa syksyllä 2019. Ollaan itse tänä vuonna 33v ja 34v.

114/3096 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirju kirjoitti:

Miltä näyttää? Kp 22, dpo 7. Haamu vai negatiivinen? Tehty iltapäiväpissistä.

Vaikea sanoa, kyllä siinä jotakin vähän näkyy kuin oikein tiirailee. Odottelisin vielä vaikka viikon :)

Tänään itse tein mitä todennäköisemmin positiivisen testin. Menen varmuuden vuoksi hakemaan vielä digitaalisen testin. Kaikista hulluinta on, kun ei edes tunnut, että olisin raskaana. On ihan sellainen olo, että menkat alkaisivat.

Vierailija
115/3096 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuskah,

Kyllä tuo musta on aivan selvä positiivinen! Onnea, kauanko ehtikään olla yritystä takana? 😊

Vierailija
116/3096 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaiille! Täällä kirjoittelee -88v syntynyt nainen, mies samanikänwn. Yhtä ollaan pidetty reipas 8vuotta ja viime kesänä tanssittiin omat häät. Ehkäsyn lopetin heinäkuussa, vaikka tarkoitus nyt vasta alkaa yrittämään ja hyvä niin, koska kierto olikin aivan sekaisin. Nyt rupeaa kierto tasaantumaan ja tarkoitus olisi huhtikuun menkkojen jälkeen alkaa yrittämään jos tärppäisi :)

Tsemppiä kaikille yrittäjille! :)

117/3096 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan. Kolmannesta lapsesta haaveillaan, -17 ja -18 on aiemmat lapset joiden kohdalla tärppäsi ekasta kierrosta.

Eka kierto meni harakoille kun menkat alkoi tänään ja jotenkin kamala ahdistus vaikka tiedän että on normaalia ettei heti tärppää.

Ikää on 32v, kilpirauhasen vajaatoiminta ja imetän kuopusta vielä, joten on myös asioita jotka vaikuttaa negatiivisesti raskautumiseen.

Onko täällä muita jotka on aiemmin tullut helposti raskaaksi ja sitten ei meinaa tärpätä?

118/3096 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

chem kirjoitti:

Tiuskah,

Kyllä tuo musta on aivan selvä positiivinen! Onnea, kauanko ehtikään olla yritystä takana? 😊

Tämä oli vasta yrityskierros no. 1, siksi tuntuukin jotenkin epäuskottavalta että olisi lykästänyt näin pian 🤗

119/3096 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tiuskah! 😍

120/3096 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tiuskah! Eihän tuohon enää digitaalisia tarvitakaan =)