Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Aiemmin joku kyseli kauanko yhdessä kukakin ollut kumppaninsa kanssa niin meillä takana 8 vuotta.
Tänään kp31 normaalisti 27 tai 28 päivää. Juuri kun ajattelin että tässä kuussa ei ainakaan mitään mahiksia että olisi tärpännyt kun Flo:n mukaan oviksen aikaan ei peitto heilunut, itse en siis tunnista millään muotoa ovista vaikka miten olen yrittänyt tuntemuksia kuulostella.
Kaksi testiä tehnyt ja kumpikin täysin puhtaita negoja. Ihmetyttää vain että missä ihmeessä ne menkat viipyy kun normaalisti tulevat lähes kello kaulassa.
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Tänään on kp 31/31 eli menkkojen pitäisi alkaa huomenna. Oon ovian avulla seurannut mun kondunsuuta ja viime kierrossa se oli jo pari päivää ennen menkkoja alhaalla ja auki. Nyt se on edelleen aika ylhäällä ja kiinni. En kuitenkaan uskalla siihen vielä luottaa. Testiä en ole vielä edes ostanut, kun aiemmin olin tässä vaiheessa testannut jo kolmesti, mutta tämä kk nyt oli mitä oli rakkaan läheisen kuoleman takia. Torstaina jos ei menkkoja kuulu, niin testailen.
Täällä yksi kuumeilija liittyisi joukkoon :)
Olen 25v ja mies täyttää tänä vuonna 24v ja yhdessä olemme olleet 3,5vuotta. Tammikuussa jätin pillerit pois ja ensimmäisen kierto kesti 40päivää ja Flo appi käytössä. Toivottavasti kierto tasaantuisi nopeasti. Ovista olen yrittänyt tikutella mutta negatiivista aina vaan. Olen lueskellut näitä keskusteluja liikaakin ja nyt uskaltaudun vasta itse kirjoittamaan myös, pakko saada purkaa omia mietelmiään jonnekin kun kotona en viitsi miestä kyllästyttää jorinoillani :D
Mahtavaa Tiuskah! On varmaan jännät fiilikset! <3
Pakko päästä purkamaan ajatuksia jonnekin. Oon tosi naisvaltaisella alalla töissä ja meidän tiimissä edustan juuri sitä ainoaa lapsetonta. Viimeiset pari päivää on koko hiton ajan, kaikki kahvitauot ja lounasbreikit keskusteltu lapsista, raskaudesta, vauvoista, synnytyksestä, lapsettomuudesta... Päällimmäisenä fiiliksenä itsellä on oikeesti kauhee ahdistus ja ehkä sanoisin jopa kateus.
Tää varmaan pitkälti johtuu siitä, että eletään hieman epävakaita ajatuksia kotona. Pillereissä on (teoriassa) viimeinen liuska menossa ja nyt tuntuu, että asioiden konkretisoituminen on saanut rakkaan aviomieheni panikoitumaan/perääntymään. Käydään lähes päivittäin sellasta "toisaalta joo, mut toisaalta ehkä ei vielä, tai en tiedä". En halua painostaa, mutta tavallaan on toisaalta sellainen olo, ettet sä voi viedä tätä haavetta multa enää kauemmas. Miehen ajattelumaailma on kyllä sellainen, että kun niitä lapsia aletaan "tekemään", niin niitä tulee heti. Toki siihenkin onnelliseen sattumaan varautua pitää. Tosiaan yhdessä ollaan oltu 7v ja naimisissa 2v, puitteet ois teoriassa ihan ok. :/ Haluaisin lopettaa hormonaalisen ehkäisyn ihan siitäkin syystä, että haluaisin opetella tuntemaan mun kehon toimintaa, toinen ei vaan oikeen ehkä osaa ajatella tätä näin. Tuntuu, että pää on ihan sekaisin.
Annkkih kirjoitti:
Pakko päästä purkamaan ajatuksia jonnekin. Oon tosi naisvaltaisella alalla töissä ja meidän tiimissä edustan juuri sitä ainoaa lapsetonta. Viimeiset pari päivää on koko hiton ajan, kaikki kahvitauot ja lounasbreikit keskusteltu lapsista, raskaudesta, vauvoista, synnytyksestä, lapsettomuudesta... Päällimmäisenä fiiliksenä itsellä on oikeesti kauhee ahdistus ja ehkä sanoisin jopa kateus.
Tää varmaan pitkälti johtuu siitä, että eletään hieman epävakaita ajatuksia kotona. Pillereissä on (teoriassa) viimeinen liuska menossa ja nyt tuntuu, että asioiden konkretisoituminen on saanut rakkaan aviomieheni panikoitumaan/perääntymään. Käydään lähes päivittäin sellasta "toisaalta joo, mut toisaalta ehkä ei vielä, tai en tiedä". En halua painostaa, mutta tavallaan on toisaalta sellainen olo, ettet sä voi viedä tätä haavetta multa enää kauemmas. Miehen ajattelumaailma on kyllä sellainen, että kun niitä lapsia aletaan "tekemään", niin niitä tulee heti. Toki siihenkin onnelliseen sattumaan varautua pitää. Tosiaan yhdessä ollaan oltu 7v ja naimisissa 2v, puitteet ois teoriassa ihan ok. :/ Haluaisin lopettaa hormonaalisen ehkäisyn ihan siitäkin syystä, että haluaisin opetella tuntemaan mun kehon toimintaa, toinen ei vaan oikeen ehkä osaa ajatella tätä näin. Tuntuu, että pää on ihan sekaisin.
Meillä oli ihan sama juttu! Mä oikeesti itkin pari kertaa pillerilaatan loputtua, että en halua näitä enää syödä :D No sit jostain kumman syystä mies sanoki yhtäkkiä, että "älä sit syö". Keskusteltiin tästä sit jälkikäteen ja todettiin, ettei oikeaa hetkeä oo ja sit söin vielä yhden laatan, kun sovittiin, että se on sitten viimenen.
Nyt sitten kun laatta loppu kuun alussa, ni mä oon meistä se, joka miettii, että "olikohan tää nyt hyvä idea", "pitäiskö sittenkin vielä odottaa", "entä jos" jne. eli ihan päinvastoin ku aluksi! Toki meillä on mennyt monessa muussakin asiassa näin, että mä innostun ja painostan vuosia ja kun lopulta mies lämpenee, ni mulla menee pupu pöksyyn.
Mutta onhan tää niin hemmetin iso juttu, että ei tähän mun mielestä voi olla valmis, eihän me edes tiedetä mitä se oikeasti tulee olemaan, kun tärppää🙈
Ja onnea Tiuskah😍😍😍 Millon teit testin, kun näkyy noin selkeesti? Sori, jos sanoit sen jo tuolla jossain, enkä huomannu
Kiitos Martta1!
Jotenkin lohdullista kuulla, ettei se oo niin yksiselitteistä kaikilla muillakaan. Ja oon kyllä niin samaa mieltä tosta valmiina olemisesta! Eihän siihen hitto vie voi mitenkään olla täysin valmis, kun ei yhtään edes tiedä mitä tuleman pitää.
En haluais painostaa, mutta tiedän että mun asiasta kohkaaminen menee välillä aika yli 🙈
Pakko vielä kommentoida, kun oon niin innoissani, että jollain tärppäs heti, joten kerro kaikki! Millon jätit siis pillerit pois, millon harrastitte seksiä, oliko jotain vippaskonsteja, millon testasit ja millaset fiiliset nyt on?!
Olis myös kiva, jos jäisit tänne kertomaan alun fiiliksistä ja oireista ym.! Mua ainakin kiinnostais kuulla😊
Hei taas!
Onnea Tiuskah!
Chem: Minun tietääkseni sairastuminen voi siirtää ovulaatiota, mutta muuten ei pitäisi vaikuttaa kiertoon. Tai näin siis olen lukenut.
Me olemme olleet mieheni kanssa 5 vuotta, joista 4 vuotta naimisissa. Ja meillä on 4 vuotias esikoinen. Mies on ihan täysillä mukana vauvahommissa. Ei ole ottanut mitään paineita vauvanteossa (päinvastoin haluaisi useamminkin) ja tukee minua 100% vaikka minulla menee vähän överiksi.
Tällä hetkellä on menossa kp4. Arvelinkin viime kierrossa, ettei tärppi ole käynyt kun oli niin surkeat limat oviksen aikaan. Kävin kierron ekana päivänä akupunktiossa ja sain jälleen kiinalaisia yrttilääkkeitä. Minulla oli ongelmana lyhyehkö kierto ja aikaisin tapahtuva ovulaatio. Yrttilääkkeiden ansiosta kiertoni on pidentynyt ja ovulaatio tapahtuu myöhemmin. Voisi kuvitella, että nyt munasolu kypsyy paremmin eikä irtoa mahdollisesti liian aikaisin. Tämä on siis teoria a. keskenmenojeni taustalla eli huonot munasolut. Teoria b. on matala-asteinen tulehdus, joka aiheuttaa veren hyytymistä eli vika istukassa. Tälläkin hetkellä ientulehdus päällä. Ja siis en ole vuosiin syönyt sokeria ja harjaan hampaat 2 kertaa päivässä. Ärsyttävää. Akupunktiolääkärini sanoi, että ientulehdukseen auttaa B-vitamiini ja käski syömään maissia.
Positiivista on se, että menkat ovat runsastuneet lähes samaan määrään kuin ennen viimeisintä kaavintaa. Hyytymiäkin oli. Ehkäpä tämä tästä.
Haaveilija91: Jaan sun tuntemukset tuosta yrittämisestä... Kun ei oikeastaan edes ole saanut yrittää. Luotan ja uskon siihen kuitenkin että meillekin molemmille suodaan vauva <3
Syön nyt viimeistä Terolut-kuuriani ja tämän jälkeen sitten katsotaan alkaako oma kierto toimia.
Viikonloppuna päätettiin, että nyt saa tulla jos on tullakseen :). Ei aikaisempia lapsia. Minä 30 ja mies 32.
Söin 10 vuotta pillereitä (2v minipillereitä) ja 2 vuotta oli käytössä hormonikierukka. Lopetin pillerit kesäkuussa ja siitä lähtien olemme käyttäneet kondomia ehkäisynä. Kierto on ollut käytännössä heti säännöllinen ja luulen tuntevani ovisajan (en ole tikutellut). Womanlogin mukaan oviksen pitäisi ajoittua huomiselle ja harrasteltiin sunnuntaina. Aikataulut tulee hankaloittamaan meidän lapsihaaveita paljon eli toivotaan että ovis tapahtuisi aiemmin tai sitten miehen tavara on pitkäikäistä :P
Meilläkin kävi niin, että oltiin sovittu laastarin pois jättämisestä. Noh miehellä meni pupu pöksyyn viimesen laastarin kohdalla, mutta onneks tuli taas toisiin aatoksiin kun pari päivää keskusteltiin.
Huomenta,
Mies eilen oli niin skeptinen edellinen testin suhteen, että piti sitten tehdä toinen erimerkkinen testi tänä aamuna. Positiivista näytti tämäkin :) Toivottavasti pieni pysyy matkassa mukana! Soitin jo heti eilen neuvolaan, että saan ajan lomaviikolle ja senkin takia, jos meillä tuleekin useampi keskenmeno niin se jää neuvolan kirjoihin ja kansiin (kuulemma jos meneekin kesken, niin soittaa ja ilmoittaa vaan). Alustava laskettu aika olisi 25.11.
Yritetään nyt malttaa mieli ja keskittyä muuhunkin elämään. Varmaan jään vielä tänne palstalle joksikin aikaa, kun on vieläkin niin epäuskoinen olo! :D
martta1 kirjoitti:
Pakko vielä kommentoida, kun oon niin innoissani, että jollain tärppäs heti, joten kerro kaikki! Millon jätit siis pillerit pois, millon harrastitte seksiä, oliko jotain vippaskonsteja, millon testasit ja millaset fiiliset nyt on?!
Olis myös kiva, jos jäisit tänne kertomaan alun fiiliksistä ja oireista ym.! Mua ainakin kiinnostais kuulla😊
Martta1: Oliks tää viesti tarkotettu mulle? :) Viimisen pillerin söin 18.2. Ei oikeestaan ollut mitään vippaskonsteja; sovittiin vaan, että harrastetaan seksiä joka toinen pv. Ja sitten latasin sen vau.fi sovelluksen, että tiedän suunnilleen milloin ovulaatio on. Ja en enää seksin jälkeen juossut suoraan vessaan, vaan jäin makoilemaan ainakin 10min ja annoin lastin imeytyä :D :D Tuurillakin on varmasti osansa plussatuloksessa :)
martta1 kirjoitti:
Annkkih kirjoitti:
Tää varmaan pitkälti johtuu siitä, että eletään hieman epävakaita ajatuksia kotona. Pillereissä on (teoriassa) viimeinen liuska menossa ja nyt tuntuu, että asioiden konkretisoituminen on saanut rakkaan aviomieheni panikoitumaan/perääntymään. Käydään lähes päivittäin sellasta "toisaalta joo, mut toisaalta ehkä ei vielä, tai en tiedä". En halua painostaa, mutta tavallaan on toisaalta sellainen olo, ettet sä voi viedä tätä haavetta multa enää kauemmas. Miehen ajattelumaailma on kyllä sellainen, että kun niitä lapsia aletaan "tekemään", niin niitä tulee heti. Toki siihenkin onnelliseen sattumaan varautua pitää. Tosiaan yhdessä ollaan oltu 7v ja naimisissa 2v, puitteet ois teoriassa ihan ok. :/ Haluaisin lopettaa hormonaalisen ehkäisyn ihan siitäkin syystä, että haluaisin opetella tuntemaan mun kehon toimintaa, toinen ei vaan oikeen ehkä osaa ajatella tätä näin. Tuntuu, että pää on ihan sekaisin.Meillä oli ihan sama juttu! Mä oikeesti itkin pari kertaa pillerilaatan loputtua, että en halua näitä enää syödä :D No sit jostain kumman syystä mies sanoki yhtäkkiä, että "älä sit syö". Keskusteltiin tästä sit jälkikäteen ja todettiin, ettei oikeaa hetkeä oo ja sit söin vielä yhden laatan, kun sovittiin, että se on sitten viimenen.
Nyt sitten kun laatta loppu kuun alussa, ni mä oon meistä se, joka miettii, että "olikohan tää nyt hyvä idea", "pitäiskö sittenkin vielä odottaa", "entä jos" jne. eli ihan päinvastoin ku aluksi! Toki meillä on mennyt monessa muussakin asiassa näin, että mä innostun ja painostan vuosia ja kun lopulta mies lämpenee, ni mulla menee pupu pöksyyn.
Mutta onhan tää niin hemmetin iso juttu, että ei tähän mun mielestä voi olla valmis, eihän me edes tiedetä mitä se oikeasti tulee olemaan, kun tärppää🙈
Meilläkin kävi noin, että mies oli eka vastaan lopettamista ja yht äkkiä kun keskusteltiin reseptin uusimisesta niin tokasi vain että no "senkus sitte lopetat ne" :D Itseänikin ahisti vähän kun viimeiset pillerit olivat menossa, kuitenkin ihan uusi asia tää pillerittömyys kun ehti niitä syödä melkein 9vuotta, omasta kierrosta ei sitten yhtään mitään hajua millainen se on sillon teininä ollut! Kuinka kauan muilla ketkä ovat syöneet e-pillereitä on kestänyt, että kierto tasaantuu?
Paljon plussatuulia kaikille <3
Ja onnittelut plussasta vielä Tiuskah!
Onnittelut Tiuskah!
-Pikkumyy- mäkin söin pillereitä teinistä asti n.7-8vuotta sitten halusin olla ilman mitään ja katsoa millainen oma kierto on..No kuukautisten alkamiseen kesti kuukaudelleen tasan vuosi. Yhdet kuukautiset kerkesi tulemaan . . No siinä elämän tilanne muuttui ja halusin aloittaa ehkäisyn uudelleen jolloin aloitin nuvaringin. Sitä kerkesin käyttää n. 3 vuotta kunnes nyt vauva haaveiden takia lopetin kesäkuussa 2018 jonka jälkeen ekat menkat tuli elokuussa.
Mutta kaikilla nää jutut on yksilöllisiä tietty.
Niin ja me ollaan oltu yhdessä 2 vuotta ja 4 kk :)
Tietty on yksilöllisiä, silti mukava kuulla muidenkin kokemuksia :) Itsellä ensimmäinen kierto kesti 40päivää ja toivon, ettei tuosta enää pitemmäksi venähtäisi. Nyt kun en ovistakaan saa mitenkään bongattua niin toivoisin vain jo, että alkaisi sitten menkat, että pääsisi uuteen yritys kiertoon... Jos se ovis vielä tulisi niin luulen että ihan liian myöhään, kun nyt jo on kuitenkin kp 23.
Pikkumyy,
Söin pillereitä 9 vuotta. Lopettaessa meni 5 kuukautta siihen, et alkoi omat luomumenkat. Sen jälkeen kierrot oli 50-60 päiväisiä. Nyt lopetuksesta vajaa 2,5 vuotta ja kierrot n. 42 päivää, mut todellisuudessa kaikkea väliltä 35-50. Kävin gynellä ja ultrattiin 3 kk lopetuksen jälkeen sekä 8 kk lopetuksen jälkeen ja tuolloin kaikki näytti normaalilta, paitsi jälkimmäisessä ultrassa kipujen syyksi paljastui kysta. Mut sit noin vuosi sitten kävin taas ja silloin todettiin pcos.
Kiertopäivä 9 menossa, terojen avulla tuli menkat kun edellinen kierto oli kevyet 104 päivää. Vuoto oli aivan äärimmäisen runsasta mut tuntuipa "ihanalta" kun oli vihdoin kunnon menkat. :-D Nyt odotellaan reilu kuukauden verran lähtiskö seuraavat menkat itekseen (mitä kyllä suuresti epäilen), jos ei niin uusi terolut kuuri ja muutamat verikokeet. Yritystä takana siis melkein 8kk. Tai no, voiko tätä edes yritykseksi sanoa kun 8 kuukauden aikana ollu neljät menkat... PCOS siis todettu hetki sitten.. Turhauttaa niin kovin kun tuntuu ettei yritys ees pysty alkamaan kun on toi PCOS ja menkat niin epäsäännölliset.. Huoh..
LA 12/20