Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Sellane typerä kysymys tuli mieleen, miten kauan ja missä asennossa pötköttelette (hassu sana😬) puuhien jälkee, jotta siittiöt pääsisi turvallisesti perille? Mä en ole vielä kehdannut jäähä muhittamaan vaan oon lähteny muutaman minuutin päästä pesulle.. mutta ehkä voisin kokeilla jos mies ei pidä ihan hoopona 😂
Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.
Täällä 3 vuorokausi menossa kummallista vuotoa, jonka piti olla menkat... nyt kuitenkin vuotoa ei tule kuin teelusikallinen per päivä, sekin hyytymää ja äsken vessassa kuukuppia puhdistaessa tajusin että verinen vuoto on muuttunut vanhan veren väriseksi eli ruskeaksi ja sitä ei ollu kupinpohjalla kuin pisara. Ellei vuoto ala parin päivän sisällä, teen raskaustestin 😳
Yövuoroissa olen, ja niin vain heräsin klo 15 järkyttävään migreeniin, ja oksensinkin rajusti tyhjästä mahasta. Lääkkeet otin, oli pakko, vaikka raskausepäilys nosti päätään aikalailla. Miten te muut, yötyötä tekevät, milloin sen raskaustestin voisi tehdä ns. Aamupissasta, jos koko yön on valvonut ja juonut pitkin yötä vettä ja käynyt usein vessassa? Silloin kun herää yövuoron jälkeen?
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Villahuivi, mä tekisin silloin kun herään unilta. Eihän vuorokaudenajalla ole sinänsä merkitystä vaan sillä, että pissa on ns vanhaa, useimmilla se vaan on aamu :)
Pidän peukkuja plussalle :)
Hiliperi:
Minä menen pesulle samantien (ihan jo ehkäistäkseni tuota bakteerivaginoosia), sillä ulos valuva sperma on "ylimääräistä", kyllä ne siittiöt menevät kerralla tarpeeksi syvälle. Se on myytti että jalat kohti kattoa -tyylinen pötkötys seksin jälkeen auttaisi raskautumaan. 🙂
19v | Raskaana
Vienna, täällä meillä päin yksityisellä hoidetaan simppatestit mitä oon ottanut selvää. Ollaan sovittu että mies menee keväällä, sitten kun n. vuosi yritystä täynnä. Ja jeps, pitäisi itsekin osata vain ottaa iisisti ja ylimääränen stressi vähemmälle. Mullekin nyt 2 gyneä sanonut että lisätutkimuksille ei vielä tarvetta että malttia ja sit vasta kun vuosi yritetty. Ehkä se tästä taas😄 luultavasti menkat alkaa tänään/huomenna, mahaan sattuu just silleen et kohta alkaa. Hyvää uutta vuotta kaikille jo nyt ja kiitos vertaistuesta! Siirryn luultavasti 2020 ryhmään höpisemään kun vuosi vaihtuu :)
Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24
Eli siis kannattaa päivällä tuhlata yksi testi 🤭
Heippa kaikki, täällä yksi lasta toivova lisää. Kijoitin pitkän tarinan ja ihana puhelimeni yllättäen heittää mut Googleen.
Nyt sitten tiivistelmä:
- Minä 31v, mieheni 29v
- Lapsihaave reilun vuoden ajan
- Minulla 2 biologista lasta (8v), miehellä ei
- Yritetty muutama kerta aiemmin, tuloksetta
- Menimme naimisiin ja siirsimme yrittämistä häiden jälkeen
-Mulla matalahko ferritiiniä ja D vitamiini
- AMH arvo matalahko 2.2
- Nyt e pilleri liuska vielä menossa 1,5 vkoa, siirsin kuukautisia häämatkan ajan.
- Käytössä lisärauta, D vitamiini 100ug, foolihappo, neidonhiuspuu.
- Olemme paljon keskustelleet vauva asiasta ja olen varmistellut paljon miestäni, (että onhan varma)
- Pieni trauma yksin kahden vauvan kanssa jäämisestä.
-Trauma vaikeasta edellisestä raskaudesta, keskossynnytyksestä ja toisen vauvan komplikaatiosta johon lähes menehtyi. Kasvoi kuitenkin lähes terve lapsi (vain pienet keuhko ongelmat)
- Takana burn out 4kk sitten (väsyin kotihoidossa) Tällä hetkellä ollut kohta 1kk kotirouvana, mutta aloitan pian työnhaun.
- Miehellä hyvät säännölliset tulot, itsellä tällä hetkellä ansiosidonnainen. Toiveena kevyehkö päivätyö, jota raskaana kestäisi.
Kp 30 ja menkkojen piti eilen tulla muttei näy. Raskaustesti näyttää negaa. Rinnat vähän arat ja paksun tuntuiset ja valkovuotoa runsaammin kuin pitkään aikaan ja luulin menkkojen tulevan siksi. Jonkin verran päänsärkyä. Ovulaatio 17-18.12, ainakin tikun mukaan. Huolestuin nyt onko jokin vialla, mulla ei menkat ole näin jääneet tulematta. Viikon ajan on välillä huimannut, kävelyllä meinasi heittää tasapainoa niin että piti pysähtyä hetkeksi. Pitkästä aikaa finnit ilmestynyt pärstään. Olen yrittänyt juoda enemmän jos tuo huimaus johtuu nestehukasta. Kai se on lääkäriin mentävä jos ei tälle selitystä löydy 😕
Villahuivin testin tuloksia jännäillen, toivottavasti olisi plussa!!
Summerfairylle tervetuloa mukaan!
Katti76 toivottavasti olo helpottaa, ja tulisi se plussatulos tai sitten oireet muuten katoaisi.
itse masistelen loppuviikosta odottavia kuukautisia jo etukäteen. tosin vielä ei ole niistä kovin selkeitä merkkejä ilmassa.
36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21
Hiliperi kirjoitti:
Sellane typerä kysymys tuli mieleen, miten kauan ja missä asennossa pötköttelette (hassu sana😬) puuhien jälkee, jotta siittiöt pääsisi turvallisesti perille? Mä en ole vielä kehdannut jäähä muhittamaan vaan oon lähteny muutaman minuutin päästä pesulle.. mutta ehkä voisin kokeilla jos mies ei pidä ihan hoopona 😂
Hilperi, mahallani makoilen kymmenisen minuuttia, koska kohtu on taaksepäin kallistunut. Jos olisi eteenpäin kallistunut, niin jalat ylös kattoa vasten.
Se vaan, että liekö näillä oikeasti merkitystä ja paikallaan ololla ollenkaan....
Tähtitaivas☆
Onpas täällä tullut paljon plussia, onnea kaikille!
Tulin päivittämään tauon jälkeen kuulumisia; marraskuun puolen välin jälkeen todettiin edellinen keskenmeno, tyhjennyslääkkeet otin siitä reilun viikon päästä kun ei vuoto alkanut spontaanisti. Nyt, teilun kuukauden jälkeen on menossa kp 5 ja pian saa taas jännätä. Ostin jo kasan ovistestejä valmiiksi, niistä on hyviä kokemuksia. Loppuvuosi on ollut aika rankkaa, lähipiiri tietää tapahtuneesta mutten ole halunnut puhua km:stä. Suru iskee aaltoina, seurassa ravisten sen läpi mutta yksin ollessa annan sen tulla. Olen kyllä puhunut ja itkenyt miehelle, mutta viime aikoina suru on tuntunut niin henkilökohtaiselle, etten halua siitä puhua edes miehelle. Vuodon alkaminen oli itselle helpotus, ja seuraava helpotus tuli kun menkat käynnistyivät.
Tsemppiä ja plussatuulia meille kaikille!
Täällä vuoto runsastu yöllä, ja jos samaa jatkuu huomenna kp2. Eli testi jääköön tekemättä.
Siirryn 20-21 ketjuun täältä. Kiitos kuluneesta vuodesta ja rakkauden täyteistä vuotta 2020! Toivon meille jokaiselle vahvaa plussaa ja omaa pientä nyyttiä syliin ennen vuoden 20 loppua ❤
Hei! Kyllähän täällä edelleen kelpaa kuumeilla 2020. Nyt siis vasta tuli ovisplussa!🤗
Yöllä kuksittiin, että jospa ois pullat hyvin uunissa👍🤗
Molemmista munasarjoista juilii, että oiskohan molemmista irtoamassa munasolu(?)💥
Ko 17 (OVISPLUSSA)
Tähtitaivas☆
Selasin keskustelua ja olin jo ihan innoissani kun näin 2 viivaa että nytkö sulla on tärpänny! Mutta iloinen oon sun ovisplussastakin! 😊 toivottavasti tarttuisi nyt pikkuinen matkaan 😍
Kiitos kaikille ja tsemppiä!
Olen myös siirtynyt tonne seuraavaan 20-21 ketjuun :)
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
Hoksasin että Tähtihän kirjoitti ihan asiaa. 🙈😂 Siis ovisplussan lisäksi! Oikeamminhan se siirtyminen toiseen keskusteluun olisi vasta sitten kun ei oikeasti enää tämän vuoden puolella ehtisi synnyttää. 🙊
Esikoinen la 10/2020. 💜
Mesimarja, kiitos❤ Sitä ihmettä vielä toivoen. Nyt ihmettelen, että harvoin on oviskivut näin voimakkailta...ihan todella vihloo molemmista munasarjoista, ja lenkilläkin tuntuu vaikealta ihan vaan kävellä😏 Repii ja särkee pitävästi.
Josko kroppa pistää kaiken peliin, kun viimemetrit jo kolkuttelee....tuplat🙄😏😀 Letroilla lienee tekemistä, koska otin niitä 1tbl/vrk, ajalla kp3-7.
Mesimarja, toivon sinulle pikaisen plussan!!💖💥 Pysyttelethän vielä täällä palstalla, vuotta 2020 on rutkasti jäljellä🤗
Tähtitaivas☆
Joo, tässä keskustelussa ajattelin vielä pysytellä, en oo vielä luovuttanu 2020 vuoden suhteen. Olisin niin onnellinen jos vuoden lopussa olisi oma esikoinen sylissä 😍 vähän hassusti aloitettu nää keskustelut ku molemmissa aloituksissa 2 vuotta mainittu, menee vähän päällekkäin 🤔 tää keskustelu tais aika lailla hiljentyä kyllä vuodenvaihteessa, toistakin keskustelua oon vähän lueskellut, mutta ehkä vähän rauhallisempi keskustelu jopa vähä hillitsee vauvastressiä 😁
Tiistaina pitäis alkaa menkat ja yk9.
Katti76 kirjoitti:
Kp 30 ja menkkojen piti eilen tulla muttei näy. Raskaustesti näyttää negaa. Rinnat vähän arat ja paksun tuntuiset ja valkovuotoa runsaammin kuin pitkään aikaan ja luulin menkkojen tulevan siksi. Jonkin verran päänsärkyä. Ovulaatio 17-18.12, ainakin tikun mukaan. Huolestuin nyt onko jokin vialla, mulla ei menkat ole näin jääneet tulematta. Viikon ajan on välillä huimannut, kävelyllä meinasi heittää tasapainoa niin että piti pysähtyä hetkeksi. Pitkästä aikaa finnit ilmestynyt pärstään. Olen yrittänyt juoda enemmän jos tuo huimaus johtuu nestehukasta. Kai se on lääkäriin mentävä jos ei tälle selitystä löydy 😕
Katti76, oletko testannut uudestaan?🤗
Vieläkö tässä ketjussa, kuumeilemassa...
Tähtitaivas☆
Vieläpäs kerkeän tämän vuoden ketjuun kirjoittelemaan 🙂. Täällä alkoi tänään yk 9. Viime kierto menikin tosiaan vähän ohi, koska olimme sukuloimassa ovulaation aikaan. Ajatuksena on, että nyt tässä kierrossa yritettäisiin oikein olan takaa sitten senkin edestä 🙂.
Vaikka itkeskelin tuon ovulaation menettämistä, meni joulu kuitenkin oikein mukavasti. Paras joulu pitkään aikaan 🙂. Yksi sukulainen ilmoitti raskaudestaan ja se herätti vähän alakuloisia ajatuksia, mutta vain vähän. Lähinnä harmittelin mielessäni sitä, että heidän häänsäkin olivat meidän jälkeemme ja heillä tärppäsi ilmeisesti hyvinkin paljon nopeammin kuin meillä. En edes tiennyt, että yrittivät lasta. Koin mieltä lämmittäviksi ne vaivihkaa minulle osoitetut ymmärtäväiset ja lohduttavat katseet mieheltäni ja niiltä muutamalta, joille olen yrittämisestä kertonut, kun sukulaisen raskaudesta keskusteltiin joulupöydässä. En kuitenkaan sen kummemmin ole asiaa ajatellut. Toivottavasti meilläkin olisi ensi jouluna oma käärö sylissä tai edes tuloillaan. 🙂
Luteaalivaihe oli nyt 11 päivää pitkä, mikä on helpotus edellisen kierron 9 päivän jälkeen. En tiedä mistä tuo viime kierron outo notkahdus sitten johtui. Poppakonstina kokeilussa olleella siveydenpuukapselilla ei nähtävästi ollut hirveästi vaikutusta, mutta otinkin sitä vain 1 päivässä suositellun 2 sijaan. Taidan tässä kierrossa ottaa ovulaatiosta lähtien sen 2 kapselia päivässä ja katsoa tapahtuuko mitään muutosta. 🙂 Muuten edelleen käytössä raskausmonivitamiinit ja kalanmaksaöljy.
Taidan olla tästä lähtien vähän enemmän taka-alalla tästä keskustelusta, lähinnä vain jotta saisin hieman muutakin ajateltavaa enkä stressaisi yrittämistä niin paljoa. Tulen kuitenkin kertomaan kiertojen vaihtumisesta, poppakonstikokeiluista ja/tai jos jopa plussa joskus ilmaantuu. 🙂 Kiitos kuluneen vuoden vertaistuesta ja hyvää uutta vuotta kaikille! ✨