Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

3041/3096 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti, olin vuosia tiukalla maidottomalla ja gluteenittomalla ruokavaliolla, kun kroppa sekosi. Nyttemmin kestän jo tavallistakin ruokaa ja pyrin syömään monipuolisesti. Olen sekasyöjä, mutta jos vain ruokaan sopii, syön mielelläni kasviksia runsaasti. Lihasta syön pääosin luomunautaa, poroa ja hirveä. Kanaa harvoin. Kalaa aina kun itse ollaan sitä saatu avannosta/soutamalla. Mutta ainahan voisi parantaa....

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

3042/3096 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi naisilla tarvitsisi nostaa haluja (Maca?) , koska haluthan luonnostaan nousee aina ovulaation aikoihin 😀

Miehillä ei ole tätä sykliä ja yleensä ovat autuaan tietämättömiä siitä, että koska on paras ajankohta lisääntymiselle.

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3043/3096 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, mahtuuko vielä uusia mukaan?:)

Oon tässä parin pvän aikana lukenut kaikki 150 sivua huh:D

Itsestäni sen verran, olen 24v ja mies 37, molemmilla lapsi ennestään mutta yhteinen kovasti toiveissa ja yritys alkanut kunnolla 9/2019. Mulla myös 2 keskeytystä takana aiemmin oman epävarmuuden jnejne vuoksi, niistä ei sen enempää mutta olennainen asia et oon ollut aika ”helposti” raskautuvaa sorttia.

Meillähän kävikin sit näin että 03.11 tein positiivisen raskaustestin ja olin todella todella iloinen että se sittenkin kävi näin nopeasti, no sitä riemua ei pitkään kestänyt kun 24.11 alkoi pieni vatsakipu ja ruskea vuoto..tiesin heti että kaikki ei oo hyvin ja sainki hyvällä tuurila heti seuraavalle aamulle ultra-ajan.

Aamulla olo oli kuitenkin luottavainen ja ajattelin et no vuoto jo loppui ja se on alkuraskaudessa ihan normaali eli eiköhän kaikki oo hyvin, toisin sit kävi, sikiö oli oikeassa paikassa mutta vastasi viikkoa pienempää eikä sydänääniä löytynyt:’(

Mulla oli vielä 2pvän päästä jo eka neuvola ja sinne menin jo ihan kunnolla vuotavana, neuvolatäti ei jotenki millään voinut uskoa että oli mennyt kesken ja siellä kivasti sit täyteltiin silti kaikki laput ja puhuttiin tulevasta synnytyksestä jne, oli siis kaikinpuolin huono kokemus! Sain sentään aneltua ittelleni sitoumuksen yksityiselle ultraan kun en millään halunnut 2-3vkoa odotella epätietoisena onko tyhjentynyt kunnolla tms..

Siitä sit 2päivän päästä oli ultra ja kohtu tyhjä, kirjasi vielä ”täydellinen keskenmeno”...

Viikonpäivät makasin aina töitten jälkeen kotona ja itkin tätä menetettyä vauvaa, laskettu ollut tarkalleen mun synttäreinä.

Vuoto siis kesti kuin normaalit menkat 5pvä ja siinä se, päätettiin olla pitämättä taukoa ja ovista rupesin tikuttaa niin kp18 ja kp19 molemmat näytti plussaa, eli tosi myöhään, raskautumiskierrossa mun ovis oli kp13 ja mun kierto aina ollut 29-31pvä. Nyt siis eletään kp34 tänään eikä menkkoja näy, puhtaat negat testasin pe ja tänään, ärsyttää masentaa miksei ne menkat ala jos tässä raskaana ei kuitenkaan olla, rinnat ollut viikon kovina ja kipeenä sekä vv tulee paljon ja kohdunsuu kiinni ja tosi ylhäällä(mies aina kokeilee kun mielenkiinnosta seuraan:D), eli olin aika varma et heti perään tärppäs mut ei niin ei.

Ja ainiin kävin siis mielenrauhan vuoksi kp24 lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä ja hän otti parit näytteet ja ultras samalla ja tuumas ” ai sulla on menkat tässä kohta alkamassa?” , vastasin että ei just 3-4pvä sit piti olla ovis ja sanoi et joo hän näkeekin että oon ovuloinu vasemmalta ja kaikki näyttää muuten hyvältä mutta limis vain 6mm, sanoi että se voi vielä kasvaa siitä mut en sit tiiä..kysyin vielä et tarkoittaako se sitä että tästä kiertosta ei oo mahd. raskautua mutta siihen tuumas et vielä aikaista sanoa:D

Mitä oon lukenu niin 6mm on kyllä vähän mut en ymmärtäny hänen vastausta ja olin jo tekemässä lähtöä eli se jäi siihen.

Anteeksi kauhea selostus mutta ehkä tästä saa vähän selvää mikä tilanne meillä.

Onneksi uusi vuosi alkaa pian ja toivon kaikille meille plussatuulia!<3

3044/3096 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uusille!

Täällä menkkatunnot piti kutinsa ja nyt vuotaa... eli rintojen turvotus ja kipu johtui jostai muusta vaikka ei oo ikinä ollut sellaista. Ja normaalisti kierto pari päivää pitempi.

No, uuteen nousuun! Ja skumppajuhlat vuodenvaihteessa 😬

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

3045/3096 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viimeksi raskaus alkoi heti, kun olimme yhteisellä reilun kuukauden tarkalla ruokavaliolla, vaikka me ei varsinaisesti ylipainoisia muutamaa kiloa enempää olla. En tiedä vaikuttiko asiaan, mutta päätimme tehdä saman myös nyt. Ei siinä menetä muuta kuin kiloja ja pieni taikausko sopii tähän hommaan."

Lefemme, kiinnostuin tästä mainitsemastasi ruokavaliosta! :D Haluaisitko avata asiaa hieman lisää? :P

Kaikenlaista sitä varmaan voi kokeilla jos ei siitä haittaakaan ole! Itse olen ihan normipainoinen, liikun ja ruokavaliokin kaikin puolin kunnossa. Ainakin verikokeet, oma olo yms ollut kunnossa ja hyvät :) Hiukset ja kynnetkin paksut ja kasvaa aina hurjaa vauhtia! 

Huomenna teen raskaustestin vaikka mikä olisi! Tahdon tehdä sen vaikka tiedän, että pettymys kalvaa mikäli negatiivinen tulee. Testin teen sitten varmaankin jossain huoltsikan vessassa, sillä aamulla on niin aikainen lähtö tien päälle, etten tiiä onko minusta ihan aamusta siihen! :D Eiköhän ne menkat sieltä kuitenkin ala, vaikka vähän myöhässä tai sitten huomenna ajallaan, mutta täytyy sitä vähän jännitystä olla elämässä!

Öitä! 

wannabe mami 30v/30v, naimisissa, yk6, kp25/26, ensimmäinen hartaasti toiveissa <3

Ps. Tämä taisi olla kaikkien aikojen lyhyin viestini! :D Osaan näköjään sittenkin ;)

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

3046/3096 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Lefemme kirjoitti:

Hattara kirjoitti:

Meillä ei olla neljään vuoteen käytetty ehkäisyä, oma kierto on ollut aina aika säännöllinen, joten varmat päivät meidän kohdalla on onnistunut jopa liian hyvin. Raskautuminen ei ole mun kropalle helppoa, mutta nyt vaan ei auta kuin nojata ajoitukseen. Toisaalta myös toivon, että vuosien ns. luonnontila on otollisempi alusta kuin yritys ehkäisyrenkaan jälkeen.

Viimeksi raskaus alkoi heti, kun olimme yhteisellä reilun kuukauden tarkalla ruokavaliolla, vaikka me ei varsinaisesti ylipainoisia muutamaa kiloa enempää olla. En tiedä vaikuttiko asiaan, mutta päätimme tehdä saman myös nyt. Ei siinä menetä muuta kuin kiloja ja pieni taikausko sopii tähän hommaan.

Toivottavasti tämä teksti ei pahoittanut kenenkään mieltä, koska ymmärrän ja muistan nää fiilikset todella hyvin, itse vain yritän tällä kertaa olla zen... yritän... :D

33/40, yk?, kp 17/23, toinen toiveena

Hattara, onko teillä kaikki mahdolliset vitamiinilisät käytössä? Suosittelen lisänä vehnänalkioölyä ja ubiqinonia.

Painoon en oikein usko, vaikka aina suositellaan laihduttamaan, jotta raskaus onnistuisi.

Lähinnä siis se, että jos on vaikka bmi29...niin ei ollenkaan huono. Sen sijaan, jos bmi on 19, niin ei ehkä tärppääkään.

Raskauduin bmi28.. :) Sitä ennen bmi oli 23. Nyt on kaksi vuotta yritystä takana ja yrityksen aloittaessa bmi oli 20..

Matala bmi ei ole mulle plussaa tosiaan tuonut! Siksi olen antanut nyt viimeaikoina painon vapaasti nousta ja bmi huitelee jossain 28-29. Joten taas on optimistinen tunne siitä, että raskaus voisi onnistumakin jälleen, iästä huolimatta!😀

.

T. Tähti 46v., esikko 3v.

Toinen toiveissa

Mä jo vähän mietinkin, että taisi olla mulle.

Se on varmasti tosi, että paino ei itsessään vaikuta, mutta yleisen hyvinvoinnin parantuminen varmastikin, ainakin uskon niin. Ja koska meidän tyttö syntyi lokakuussa niin eletään aivan samaa aikaa eli taikauskoa siinä mielessä.. :D

Raskausvitamiinit sen foolihapon takia käytössä, mutta tuohon ubikinoniin täytyy tutustua. Pikagooglauksella ei ainakaan haitaksi olisi.

Kiitos vinkistä!

Tänään just käytiin lenkillä miehen kanssa loistava keskustelu uudesta lapsesta, yrittämisestä, sen mahdollisesta venymisestä jne eli ihana lähteä uuteen vuoteen, kun olemme tässä asiassa täysin samassa veneessä.

3047/3096 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalea haamuviiva muuttui päivällä menkoiksi. Yllättävää kyllä, en ole kovinkaan pahalla mielellä. Pikemminkin olen iloinen, kun tiedän, että siellä se raskaus yritti alkaa, mutta ei syystä tai toisesta päässyt pidemmälle. Toki mulla on pettynyt olo, mutta nyt kohti yk 5 ja toinen Terolut-kuuri alkaa myös, joten odotukset on korkealla. 🙏 Terolutinhan pitäisi säännöllistää epäsäännöllistä ja pitkää kiertoa? Vaikuttaakohan se mulla tähän kun mulla on ovulaatio aina joskus kp 25 suurinpiirtein niin voisikohan se nyt tulla aiemmin. 🤔 Vai voikohan yksi syöty kuuri vielä tehdä tuollaista temppua... 😅

Esikoinen la 10/2020. 💜

3048/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, sain jo tälle päivälle ajan gynekologille. Nyt asia lähtee toivonmukaan etenemään. Jos gyne ei kuitenkaan jostain syystä suostuisikaan tekemään lähetettä tutkimuksiin niin voinhan terveystalon kautta mennä, mutta hinta olisi todella suolainen itselleni, yht. Noin 300 € kaikkineen. En kyllä pitäisi sitä oikeudenmukaisena jos päätä vain siliteltäisiin ja sanottaisiin etten pääsisi, sillä tulehdukset ovat olleet sen verran rajut. Yritän kuitenkin parhaani mukaan kertoa tilanteestani ja vedota faktoihin enkä esim. Että "joo luin netistä".

Jännittää kovin. Sormet ja varpaat ristissä sinne. 🤞

19v | Raskaana

3049/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienna, toivotaan että gyne ottaa tosissaan ja saisit lähetteen! Kerro sitten miten meni ja mitä gyne sanoi. Mulla on samaa huolta kun mitä sivu/pari sitten kerroit, että raskaus ei luomuna ala tms. Itellä välillä stressi asiasta nousee pilviin, ja tuntuu että ei muuta pysty edes ajatella.

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

3050/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna kirjoitti:

Jes, sain jo tälle päivälle ajan gynekologille. Nyt asia lähtee toivonmukaan etenemään. Jos gyne ei kuitenkaan jostain syystä suostuisikaan tekemään lähetettä tutkimuksiin niin voinhan terveystalon kautta mennä, mutta hinta olisi todella suolainen itselleni, yht. Noin 300 € kaikkineen. En kyllä pitäisi sitä oikeudenmukaisena jos päätä vain siliteltäisiin ja sanottaisiin etten pääsisi, sillä tulehdukset ovat olleet sen verran rajut. Yritän kuitenkin parhaani mukaan kertoa tilanteestani ja vedota faktoihin enkä esim. Että "joo luin netistä".

Jännittää kovin. Sormet ja varpaat ristissä sinne. 🤞

Joo suolaisia hintoja on. Minullakin maksoi yli 200 käynti kun teki ultran ja varmisti että paikat on ok. Siihen se tällä haavaa jäi.

3051/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna, pyydä paperinen lähete ja käy huslabin toimipisteessä ottamassa labrat, jos asut pk-seudulla ja saat lähetteen labroihin. Tulee todella paljon halvemmaksi! Mulla meni yht. 800e kaikkeen, tehtiin aukiolotutkimuskin. Tsemppiä!

Tervetuloa uusille ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. ☺️

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3052/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan toivottaa kaikille hyvää tulevaa uutta vuotta!

Olen pysytellyt vähän taustalla ja jännitellyt teidän kiertoja ja iloinnut jokaisesta plussasta mitä täällä on tullut. Te jotka vielä odotatte plussaa, se tulee kyllä. Itseäni ainakin auttoi jaksamaan se, että ainaisten negojen jälkeen tsemppasin itselleni "vielä ei ollut meidän vuoro, mutta se tulee varmasti." Haluaisin niin antaa vauvareseptin täällä kaikille plussaa toivoville.

Oli niitä hetkiä, kun ajattelin että ei meille koskaan tule vauvaa. Ja juttelin miehen kanssa mahdollisista tutkimuksista ja hoidoista. Sovimme menevämme lääkäriin yhdessä, jos vuodessa ei saada raskautta itse aikaan. Siinä kierrossa tärppäsi. Jotenkin jaoimme kaiken stressin jo valmiiksi sinne lääkärin vastaaotolle, jonne emme sitten koskaan menneetkään.

Tämä vuosi on ollut yhtä tunteiden vuoristorataa. Innolla odotamme kesäkuussa syntyväksi esikoistamme.

Kiitos vuodesta 2019 ja plussapuhuria vuodelle 2020. 💖

25v/mies 30v/rv 16.

3053/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi4:

Suosittelen käymään gynellä kertomassa omaan hedelmällisyyteesi vaikuttavista tekijöistä kuten sairastetuista tulehduksista, saatat vaikka päästä tutkimuksiin, saada mielenrauhan ja säästää aikaa! Itsellä ainakin meinaa pää hajota tällaiseen stressaamiseen. 😥

19v | Raskaana

3054/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienna, mulla on ollut siis nuorempana sp-tauti oireettomana. Sata varma en ole että kauan se ehti olla, antibiooteilla hoidettiin pois. Tämä alkoi heti stressaamaan mua yrityksen alussa että onko ehtinyt vaikuttaa munanjohtimissa. Gynellä kävin juttelemassa ja ultrassa, mutta siinähän ei ne johtimet näy. Ultrassa kaikki ok, ja gyne sanoi että aukiolotutkimus sitten mahdollisen

lapsettomuustutkimuksien yhteydessä. En tiedä ehtikö se tauti edetä sisäsynnytintulehdukseksi, kun olin tosiaan täysin oireeton.

Eli olen tässä kahden vaiheilla, odotetaanko vielä n. 4kk kun se vuosi yritystä on täynnä vai menenkö omakustanteisesti yksityiselle aukiolotutkimukseen.. Kesällä olin myös yhteydessä toiseen yksityisen puolen gyneen, ja hän kehotti yrittämään sen vuoden ensin.

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

3055/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tuolla aikaisemmin pohti että onko oikean ihmisen kanssa.. Ei sitä voi tietää. Itsellä ollu useampi vakavakin parisuhde, mutta vasta 35-vuotiaana löysin sellaisen ihmisen jonka kanssa haluan lapsen, ja hän myös minun kanssa. Molemmilla siis ensimmäinen haaveissa, yritystä nyt nelisen kk takana.

Tsemppiä taas kaikille, ja onnea plussanneille <3

itsellä kp 25 / 28-30, ja tuntuu siltä että kuukautiset sieltä on tulossa.. ei ole ollut rintojen arkuutta niin kuin parissa viime kierrossa tässä ovulaation jälkeen, muutenkin yllättävän vähän mitään "oireita". en ole edes varma ovuloinko ollenkaan tässä kuussa, kun edelliset pari on tuntunut niin selvästi.

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

3056/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 sieltä lähti aamulla käyntiin, luteaaliksi tulinkin 14vrk, eli hyvä niin ja yritän nyt olla positiivisena että ehkä ihan hyvä et kroppa saa vähän lepää km jälkeen ja jospa tää olisi se ”the” kierto.

Kaikki vitamiinit otettu käyttöön ja aion juoda myös greippimehua ovikseen asti, ainakin viime kerralla siitä oli ehkä hyötyä:D

3057/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä nyt käyty, sain antibiootit bv:hen ja ohjeet käyttää maitohappobakteerituotteita kahtena iltana peräkkäin kuukautisten loputtua, pitäisi näin ehkäistä tulehdusta.

Kerroin nyt sitten myös taustoista ja kysyin onko tutkimuksiin mahdollista päästä jo nyt, sanoi että minut käännytettäisiin polilla takaisin kun olen niin nuori ja vasta puoli vuotta yrittänyt. Miehestä sen sijaan sanoi että voi tulla tutkituttamaan sperman jo 4kk päästä, jonka teemmekin jos raskautta ei ala kuulumaan, silloin myös minun tutkimukset lähtisivät käyntiin.

Tämä taitaa olla nyt 3. Tai 4. Lääkäri joka huomauttaa minulle tästä stressaamisesta ja murehtimisesta. 😆 Hän sanoi myös että tuo aukiolotutkimus on epätyypillinen ja kivulias, eikä sitä tehdä kohdallani. Kuulemma ihan vaan rennosti elämästä ja seksistä nauttien ilman mitään ovulaation yms kyttäämistä onnistaa varmemmin. Stressi lyö kehon lukkoon, tästä olen samaa mieltä.

Se on kyllä totta että minulla on paljon aikaa, eikä olla kauaa edes yritetty, joten pitäisi nyt ihan oikeasti lopettaa noiden asioiden miettiminen. Siksi mietinkin poistua näistä ketjuista ainakin siksi aikaa kunnes tilanteeseen tulee joitakin muutoksia. Minulla on nyt vielä elämäntavoissa ja stressinhallinnassa paljon parannettavaa, että alankin nyt kunnolla keskittymään niihin ennen kuin hätiköin noissa tutkimuksissa. 🤭

19v | Raskaana

3058/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi4:

Sinun kohdallasi voisitte tutkituttaa miehen ensin ihan kunnallisella? Ja 4kk yrittämistä vs. Suolaiset hinnat eikä siitäkään ole varmuutta suostuvatko siellä yksityisellä vielä tutkimaan. Uskoisin että rauhassa odottelu (joka on p*rseestä, tiedän 🤣) ja rentoutuminen olisi paras vaihtoehto, ei kai 3-4 lääkäriä väärässä voi sen suhteen olla? 🤭

Sekin pistää mietityttämään kuinka ihmiset aina loma-matkoilla mystisesti tulevat raskaaksi. Ehkä sillä stressillä loppujen lopuksi on suurempi vaikutus. 🤔

19v | Raskaana

3059/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä lomamatkoista sen verran että uskon kyllä niihin jonkunverran, vaikka raskaud on mielessä niin varmasti lomalla se jää jotenkin taka-alalle kun oot uudessa paikassa ja yleensä sinne mennään nimenomaan rentoutumaan ja hetkellisesti arkiset asiat jää pois.

Ite siis kerran kun oltiin matkalla niin seuraavana kk tärppäs ja nyt syyskuussa oltiin matkalla ja lokakuussa tulinkin raskaaksi, eli seuraava kierto lomasta aina:D

Ehkä sattumaa tai sit ei;)

Tammikuussa on taas matka edessä niin odotukset korkeemmalla:D

3060/3096 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna, täällä ei ainakaan kunnallisella tutkita miestä lainkaan, vaan pitää mennä yksityiselle vaikka yritystä olisi takana vuosikin.