Voiko burn outeista palautua koskaan täysin?
Vaimollani siis burn out historia. 3x pahempi töiden takia.
Viimeisimmästä jo 2 vuotta aikaa. Vaimoni oli jonkun aikaa työelämästä pois ja kaikki meni tosi hyvin.. Oli naurava oma itsensä. Seksiä oli paljon ja se oli hyvää.
Nyt muutaman kk ollut taas töissä ja tällä kertaa työ on lähestulkoon stressitöntä.
Mutta näen jo nyt valtavasti muutoksia. Vaimo on selkeästi stressaantunut ja tämä vaikuttaa häneen tosi negatiivisesti. Mm seksiä ei ole enää koskaan muuten kuin vkl.
Onko muilla kokemuksia tästä. Kuinka kauan tämä kestää vai palautuuko hän edes ikinä?
Kommentit (49)
Ex työkaveri on saanut kaksi burnoutia, toinen pahempi ja se oli sitten siinä vaikka edelleen töissä onkin. Aika latteaa on kertomansa mukaan meno, mutta pääasia että on elävien kirjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo+työstressi -jankkaaja.
Entä jos vaikka yrittäisit viettää aikaasi sen vaimosi kanssa etkä roiku mammapalstalla.
Vaimo nukkuu. Tämä on tasan 2 aloitus aiheesta mulla. Toinen poistettiin. Tätä panostin enemmän. Tässäkin muuten yksi oire. Hän jaksaa valvoa 20.30 asti sitten nukkumaan. Silti aina väsynyt
Vierailija kirjoitti:
Ex työkaveri on saanut kaksi burnoutia, toinen pahempi ja se oli sitten siinä vaikka edelleen töissä onkin. Aika latteaa on kertomansa mukaan meno, mutta pääasia että on elävien kirjoissa.
Mitä tarkoittaa latteaa menO? Onko pitkä aika burniksista?
Alkanut ahdistaa itseäni ihan hirveästi. Työelämää jäljellä 30v.. ihan kuin olisi 2 puolisoa. Semi masentunut, saamaton nainen ja maailman ihanin aktiivinen, onnellinen nainen.
Ei toivu. Suorituskyky ei koskaan palaa ennalleen. t. kokemusta on
Toivottavasti. En ole harrastanut seksiä puoleen vuoteen ja sitä ennen vuoden tauko. T. Nainen
Naisen ikä? Voi olla vaihdevuodet.
Ahdistaa tämä seksittömyyskin. Tänään ajattelin et panostetaan. Siivosin, laitoin ruuat valmiiksi. Käytiin saunassa. Hieroin jollain rauhoittavalla öljyllä koko kropan vaan kuullakseni 20.00 mua nukuttaa. Hirveetä tässä on sekin kun haluaa tuota naista paljon. Seksiä pelkästään vkl.
Vierailija kirjoitti:
36 ei ole. Ollaan aika pitkään oltu yhdessä ja tämä on just samanlaista kun kaikissa aiemmissa stressi jaksoissa. Hänen elämä on pelkkää selviytymistä. Nyt vaan ei olisi edes syytä stressiin
Ei pahalla mutta ei varmasti hyvälläkään, tai sitten provolle vastaus: Vaimollasi on henkistä kuormaa, ja sinä olet huolissasi seksin määrästä. Onko sinulle ollenkaan tärkeää että nauttiiko vaimosi seksistä yhtään vai onko se hänelle P E L K K Ä velvollisuus. Velvollisuus muiden velvollisuuksien ja kotitöiden lomassa, työhuolien lisäksi. Sinulla on kädet, hyödynnä niitä ja älä ainakaan kuormita vaimoasi lisää.
Onnellinen ja stressitön, hyvin levännyt nainen haluaa seksiä ihan luonnostaan, ja herrasmies (järkevä mies) ei oleta että jokin lukumäärä viikossa on mittari sille. Luonnollisesti nainen haluaisi seksiä kerran kuussa, ovulaation lähiaikoina
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti. En ole harrastanut seksiä puoleen vuoteen ja sitä ennen vuoden tauko. T. Nainen
Tuntuu että halu häviää ihan täysin häneltäkin. Saa kyllä edelleen helposti orgasmin mutta siihen moodiin on täysi mahdottomuus päästä arkena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
36 ei ole. Ollaan aika pitkään oltu yhdessä ja tämä on just samanlaista kun kaikissa aiemmissa stressi jaksoissa. Hänen elämä on pelkkää selviytymistä. Nyt vaan ei olisi edes syytä stressiin
Voi olla esivaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla mutta ei varmasti hyvälläkään, tai sitten provolle vastaus: Vaimollasi on henkistä kuormaa, ja sinä olet huolissasi seksin määrästä. Onko sinulle ollenkaan tärkeää että nauttiiko vaimosi seksistä yhtään vai onko se hänelle P E L K K Ä velvollisuus. Velvollisuus muiden velvollisuuksien ja kotitöiden lomassa, työhuolien lisäksi. Sinulla on kädet, hyödynnä niitä ja älä ainakaan kuormita vaimoasi lisää.
Onnellinen ja stressitön, hyvin levännyt nainen haluaa seksiä ihan luonnostaan, ja herrasmies (järkevä mies) ei oleta että jokin lukumäärä viikossa on mittari sille. Luonnollisesti nainen haluaisi seksiä kerran kuussa, ovulaation lähiaikoina
Olisikin Provo..
On tärkeää. Hän kyllä nauttii seksistä paljon ja se laukaisee myös hänen stressiä. Muttakun ei ole mahdollista sitä harrastaa kuin vkl. Tuo määrä nyt on naurettavan vähän vs normaali tilassa meillä.
Mulla on 10 vuotta uupumuksesta enkä ollut kuin 2kk saikulla. Työpaikkakin vaihtunut tuon jälkeen. Kyynisyys jäi pysyväksi, en tunne sympatiaa, jos minun pitää tehdä sen takia jotain silloin, kun se mielestäni rasittaa minua liikaa. En usko, että kokonaan palaudun koskaan, mutta en myöskään salli enää ajautumista siihen pisteeseen, että joutuisin jäämään sairauslomalle uupumisen takia. Ennemmin otan lopputilin.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran vielä että tässä virassa ei ole työhuolia. Kotityötkin menee 60/40% mulle. Koska olen enemmän kotona
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 10 vuotta uupumuksesta enkä ollut kuin 2kk saikulla. Työpaikkakin vaihtunut tuon jälkeen. Kyynisyys jäi pysyväksi, en tunne sympatiaa, jos minun pitää tehdä sen takia jotain silloin, kun se mielestäni rasittaa minua liikaa. En usko, että kokonaan palaudun koskaan, mutta en myöskään salli enää ajautumista siihen pisteeseen, että joutuisin jäämään sairauslomalle uupumisen takia. Ennemmin otan lopputilin.
Tätä mä olen alkanut pelätä. Ettei hän toivu ikinä omaksi itsekseen. Jos käy töissä.
Tuo kyynisyys on aika kuvaava sana ja näen tuota sympatian puutetta. Kun ollaan otettu asioita puheeksi. Ei minkäänlaista ymmärrystä tai vastakaikua.
Oman 24 vuoden kokemukseni perusteella sanoisin, että burn outista ei koskaan toivu täysin.
Vierailija kirjoitti:
Oman 24 vuoden kokemukseni perusteella sanoisin, että burn outista ei koskaan toivu täysin.
Miten tämä oireilee sinulla?
Vaimo+työstressi -jankkaaja.
Entä jos vaikka yrittäisit viettää aikaasi sen vaimosi kanssa etkä roiku mammapalstalla.