Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2461/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Kiva, kun meitä 3 samalla kp:llä 😃

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2462/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kilpirauhas- ja rauta-asiat tuntuvat olevan vaikeita monille, myös lääkäreille. TSH ei itsessään kerro kuin pienen osan kilpirauhaden toiminnasta. Aina kun mietitään lääkityksen tehokkuutta, tulisi TSH:n lisäksi mittauttaa vähintään t4v ja mielellään t3v. Raskautta toivovilla TSH:n tulisi olla 1-2, mutta myös t4v: tulisi olla yläkolmanneksessa, jotta turvataan sikiön kilpirauhashormonin määrä ja ennen kaikkea äidin riittävä hormoni. TSH saattaa heitellä viitealueen sisällä hieman vuoden ajastakin riippuen, en tiedä miksi mutta minulla on aina keväisin TSH korkeimmillaan mutta t4v ylärajoilla.

Jos sinulla on lääkitys, voi TSH olla mittaamattoman matala, koska saat sen hormonin purkista. Jos TSH on matala ja t4v selkeästi yläviitearvojen yläpuolella, voidaan miettiä liikatoiminnan mahdollisuudesta. Tässäkin tulee ottaa lisäksi oireet/vointi huomioon. Mutta jos t4v on yläviiterajojen sisällä tai rajalla, ei puhuta liikatoiminnasta eikä lääkityksen laskua suositella, etenkin jos vointi on hyvä.

Itselläni on ollut pitkään vaikeuksia kilpirauhasarvojen kanssa ja sen vuoksi olen aika perinpohjaisesti sairauteen perehtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2463/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Mureke vastauksesta :)

Huomenna menen testaamaan tuon ferritiini arvon, jännää kun ei ole koskaan aikaisemmin testattu..

Itse ajattelin pitää täältä tauon ja muutenkin olla lukematta mitään raskauteen liittyvää kun ovulaatio lähestyy (aion kyllä tikuttaa oviksen ehkä taas). Minulla on myös 2,5vk loma joten näin yritän rentoutua ja katsotaan nappaako kun ei stressaa ja mieti tätä koko ajan. Musta ei siis kuulu 14.12-6.1 mitään, katsotaan pystynkö tähän :D

Tosissaan yritystä takana vasta virallisesti 1 kierto mutta vauva/ raskaus juttuja lukenut jo kesästä asti.

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2464/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mureke, en ole tehnyt uutta testiä. Viime viikolla tehty nega ennen menkkojen alkua oli niin pettymys, etten halua nyt testailla.. Ehkä jos jotain oireita ilmaantuisi, niin sitten. Toistaiseksi menen sillä fiiliksellä, että uusi yk menossa.

GOldie + muut jotka ferritiinistä täällä puhuivat, niin tulipa hyvin tietoa aiheesta! Itsellä syksyllä mitattu arvo oli 29, ja lääkäri ei oikeastaan suositellut rautakuuria vaikka luin myös jostain että pitäisi olla yli 70. Aloitin kuitenkin omin päin, koska olin niin väsynyt. Ehkäpä tuo rautakuuri saattaisi vaikuttaa menkkojen niukkuuteen, kävisi ainakin jotenkin järkeen tässä asiayhteydessä. 

Kovasti tsemppiä kaikille jaksamiseen! Muutenkin raskas vuodenaika, niin yrittäkää keskittyä kivoihin juttuihin ja kotoiluun villasukissa. :) 

Esikoisen LA 8/20

2465/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp6, vaikka meillä tämä projekti on ihan alussa niin kylläpä masensi menkkojen alku. No, uutta yritystä kohti vaan. Ajattelin ekaa kertaa ikinä tikuttaa ovista, ihan sen takia että näkisi tapahtuuko sitä edes. Kierto tosin säännöllinen ja vaikuttaa normaalilta, mutta mistä näistä tietää... Tämän kierron yritys saattaa jäädä heikoksi, ainakin laskennallisesti ovis sattuu juuri miehen työreissun ajalle. :/

Mulle ovat nuo vertailemanne erirotuiset arvot ihan hepreaa (saa nähdä päätyykö tässä niihin perehtymään tarkemmin), en siis kommentoi niitä vaan pidän plussapeukkuja kaikille. :)

Moni (vai kaikki?) ilmeisesti käyttää jo tässä yritysvaiheessa mammavitamiineja, mitä merkkejä kaapista löytyy? Onkohan niissä kuinka paljon eroja, noin niin kun voiko ostaa prismasta vai kannattaako panostaa apteekkiin...?

Olen myös miettinyt kännykkäsovellusta, mutten niihin vielä ole perehtynyt, suosituksia?

2466/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Oon jonkin aikaa seuraillut tätä keskustelua, mutta nyt rohkaistuin kirjoittamaan, koska tämä yritys alkaa käymään raskaaksi ja vertaistuki tulisi todella tarpeeseen. Olen siis 23v, mieheni 24. Yritystä keväästä asti, eli ei nyt vielä älytöntä aikaa mutta stressaa silti miksi ei tärppää.. Esikoinen siis toiveissa. Kävin itse kesällä gynellä ultrassa ja perus tutkimuksessa, kaikki ok niissä. Alkuviikosta verikokeissa kävin ja ferritiini 30,5. Aloin heti napsimaan rautalisää, vaikka julkisen tk mukaan ok arvot. Mutta mitä olen ottanut itse asiasta selvää niin ei tod ole ok arvot. Kilpparit otettiin myös, itse en oikein tajua niistä mitään mutta viitearvoissa ainakin oli. S-TSH oli 0,65. S-T3V 5,39. S-T4V 18,41. Onkohan nuo ok? 🤔 Ystäväni keillä on lapsia ovat onnistuneet kaikki ekalla yrityksellä tai ns. Vahingossa, joten en jotenkin heidän kanssa osaa tästä yrityksestä ja stressistä puhua. Maanantaina menkat alkoivat taas, nyt kp3 ja pikkuhiljaa alan taas pettymyksestä toipua uuteen nousuun.

Tulipas pitkä sepostus, sori siitä! Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, jospa lähestyvä joulu tekisi taikoja ❤️

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

2467/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily84 kirjoitti:

Täällä menossa kp6, vaikka meillä tämä projekti on ihan alussa niin kylläpä masensi menkkojen alku. No, uutta yritystä kohti vaan. Ajattelin ekaa kertaa ikinä tikuttaa ovista, ihan sen takia että näkisi tapahtuuko sitä edes. Kierto tosin säännöllinen ja vaikuttaa normaalilta, mutta mistä näistä tietää... Tämän kierron yritys saattaa jäädä heikoksi, ainakin laskennallisesti ovis sattuu juuri miehen työreissun ajalle. :/

Mulle ovat nuo vertailemanne erirotuiset arvot ihan hepreaa (saa nähdä päätyykö tässä niihin perehtymään tarkemmin), en siis kommentoi niitä vaan pidän plussapeukkuja kaikille. :)

Moni (vai kaikki?) ilmeisesti käyttää jo tässä yritysvaiheessa mammavitamiineja, mitä merkkejä kaapista löytyy? Onkohan niissä kuinka paljon eroja, noin niin kun voiko ostaa prismasta vai kannattaako panostaa apteekkiin...?

Olen myös miettinyt kännykkäsovellusta, mutten niihin vielä ole perehtynyt, suosituksia?

Jos jotain suosituksia, niin itse ainakin käytän tosiaan Multivitan raskausmonivitamiineja 🙂. Vertailin yliopiston verkkoapteekin sivuilla inci-listoja ja valitsin tuon (muistaakseni) siksi, että siinä oli enemmän vitamiineja kuin parissa muussa vastaavassa. Toisaalta jotakin ainetta taisi jollain eri merkillä olla prosentuaalisesti hieman enemmän verrattuna päivittäiseen suositteluannokseen, mutta koin eron niin pieneksi, että valitsin silti tuon Multivitan 🙂. Käytännössä ei varmaan kuitenkaan merkillä ole hirveästi väliä, koska sisältänevät suunnilleen kaikki samat aineet ja määrät. Mielestäni näitä saa vain apteekista..? En ainakaan ole omalla paikkakunnallani nähnyt r.monivitamiineja normikaupoissa, mutta voin olla väärässäkin.

Sovelluksena minulla Flo, se on aika simppeli ja on ennustanut minulle melko hyvin ovulaatiot ja menkat. Ei kuitenkaan sisällä nähdäkseni niin paljoa seurattavia asioita/dataa verrattuna esim. Fertility Friend sovellukseen, jota moni täällä muistaakseni myös käyttää. Itsekin kokeilin tuota FF:ää, mutta koin sen jostain syystä monimutkaiseksi joten ihan vain Flossa pysytellään. 🙂

2468/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös käytössä Flo, ennustaa menkat ja ovulaatiot suht hyvin ja tärpin jälkeen päivittää esim tarjoamansa artikkelit aina kullekin raskausviikolle sopiviksi. Raskaana ollessa heti pääsivulla näkyy viikot+päivät sekä kuva, joka vastaa sikiön tilannetta. Myös keskenmenon jälkeen päivitti artikkelit tukemaan tilannetta 👍

Mun tarpeisiin tuohon saa riittävästi merkintöjä, en oo kaivannut kattavampaa.

2469/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille! 😊

2470/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki hyvistä ferritiini - vinkeistä! Itselläni tuo arvo 35 on raja-arvojen sisällä ja pari vuotta sitten (kun olin kasvissyöjä) oli arvo vaivaiset 11. Eli hitaasti se varasto nousee. Aloitin myös omin päin rauta-kuurin jonka seurauksena aivan jäätävät vatsakivut ja vieläkin kovempi väsymys. 

Aamulla oli todella outo tilanne. Aamupalaa laittaessa tuli ihan hirveä kipukohtaus kohdun alueelle. Siis todella kova ja menin kaksinkerroin kivusta. Sitä kesti noin 20 minuuttia mutta tuntui koko kohdun alueella ja selässä. Kävin vessassa ja hengittelin hetken vessan lattialla jonka jälkeen kohtaus meni ohi. Sen jälkeen ollut suht normaali olo, mitä nyt kohtu tuntuu vähän kivistävän / liikkeessä pientä jomotusta. Nousi pieni toive olisiko voinut olla kiinnityskipua. EN ole aiemmin tuntenut noin vahvaa kipua alavatsalla. Toki rauta-kuuri voi myös aiheuttaa kramppeja ja kipu meni ohi myös vessakäynnin jälkeen. 

Eilen kuulin kahdet raskausuutiset. Toiset pomoltani ja toisen tuttavapariskunnalta, jotka aloittivat yrittämään meistä inspiroituneina. Tuli kauhea katkera itku illalla ja myös kovat syyllisyyden tunteet kun en voinut iloita ystävien raskaudesta. Puoliso lohdutteli ja kannusti että kyllä se vielä tärppää. Onko muilla ollut samanlaista, että ei kestä kuulla muiden raskausuutisia? Itse mietin jo, että pitäisikö pitää tauko yrittämisestä kun sillä on näin negatiiviset seuraamukset omaan elämään. Enhän voi välttyä ystävien raskausuutisilta. 

2471/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina90, on todellakin vaikea kuulla muiden raskausuutisista. Yhden kaverin kanssa vauvakuumeiltiin samaan aikaan ja suunnilleen samoihin aikoihin heillä alkoi yrittäminen, hän raskautui aika nopeasti. Töissä myös tullut raskausuutisia parikin tän reilun puolen vuoden aikana. Tosi iloinen ja onnellinen olen kaverini puolesta, mutta samalla surullinen kun meillä ei ole tärpännyt ja tää epätietosuus on ihan kauheeta.. En tosiaan osannut ajatella sillon vielä kun ehkäisy oli käytössä että tämä on näin raastavaa

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

2472/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Täällä kp7. Aamulämpöjen mittailu alotettu parinpäivää sitten. Ensi viikolle vyöhyketerapia-aika. Ja lääkäriaika seuraavalle viikolle. Todella masentunut olo. Tuntuu, että ei se voi tärpätä nyrkään, kun ei ole koko vuonna tärpännyt. Meillä myös parisuhteessa (pieniä) ristiriitoja tällä hetkellä molempien stressistä johtuen, yhteistä aikaa ei ole, ku molemmat vuorotyössä. Koen oloni aika avuttomaksi. Tuntuu että ajatukset vain pyörii vauva-asiassa enkä pääse eteenpäin elämässä, vaan se on jäänyt ikään kuin junnaamaan paikoilleen. Minua pelottaa mennä gynelle, ja pelottaa oikeastaan kaikki mikä liittyy vauvan saamiseen; tulevaisuus, äitiys, parisuhde... jaksanko olla äiti? Jaksanko enää heräillä öisin lapsen/lasten takia? En tiedä. Ehkä on aika mennä nukkumaan, paeta unimaailmaan näitä ajatuksia.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2473/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden raskausuutisia on tosi vaikea ottaa vastaan, ja joudun myös tosi paljon tsemppaamaan itseäni kun vietän aikaa vauva-arkea viettävien läheisten kanssa. Harmittaa kyllä paljon, kun muiden onnenhetket aiheuttaa itselle stressiä ja kaikenmaailman negatiivisia tunteita.

Meillä vasta yk1 menossa, mutta itse olisin halunnut aloittaa yrittämisen jo about neljä vuotta sitten. Miehen mielestä ei oo mikään kiire. Tuntuu että joudun jatkuvasti patistelemaan sitä tässä asiassa ja toisaalta varomaan, etten vain stressaa häntä liikaa.

Piinapäivät on kohta lusittu. Tänään kp26/28. Kävin ostamassa elämäni ensimmäisen raskaustestin. Meinasin tehdä sen jo huomenna aamulla. Jännittää! Tuntuu, että mielummin kohtaan pettymyksen testin kautta, kuin että jännään niitä menkkoja joka vessakäynnillä. Mitään oireita ei ole ollut ja tuntuu muutenkin, että tässä on vielä pitkä matka edessä.

33/33, 1. yritetty 08/19 lähtien, km 03/20

2474/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tekstiä hävisi tuhkatuuleen muutama päivä sitten, mutta kokeillaan uudestaan. Täällä ei mitään uutta, kp43 ei menkkoja.. turhautta! terolut kuuri syöty, tai vika tabu meni tänään. Ihan jäätävä turvotus alavatsalla, sattuu oikeen, mutta terot aina tehnyt tämän. Gynelle soitin ja määräsi 2 tbl letroja/päivä! Kiitti vinkeistä haaveilija91. Nyt kun vaan alkaisi kuukautiset, että saisi aloitettua ja sitten kp12 ultra.

Martalle paljon onnea plussasta! Antaa toivoa, että letroilla voi onnistua! Tervetuloa uusille. Aadastella kerro miten käy huomisessa testissä. Villahuiville paljon jaksamista ja ehkä se lääkärikäynti tuo kuitenkin helpotusta ja vastauksia. Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

2475/3096 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan alhaisia ferritiinilukemia monella teistä! Ja osalla voi olla plussauutiset jopa näistä rauta-arvoista kiinni! Mä söin pari vuotta sitten 2 tablettia päivässä (eli 200mg) suunnilleen VUODEN ajan ja sen jälkeen syönyt yhden tabletin päivässä. Rautavarastot nousee hitaasti: ensin hemoglobiini ja sitten vasta ferritiini. Vaatikaa verikokeissa hemoglobiinin lisäksi aina se ferritiini, koska pelkkä hemo ei kerro yksinään välttämättä mitään, koska hemoglobiini laskee vasta kun ferritiini on jo laskenenut reilusti. Ruokavaliolla ei rautavarastoja täytellä siinä vaiheessa kun lukemat on laskusuunnassa. Luulen, että joudun kohta itsekin napsimaan taas kahta tablettia, kun vähän on alkanut huimaamaan ja heikottamaan tämän raskauden myötä. Ja vinkkinä, joillakin nestemäinen rautavalmiste on vatsaystävällisempi kuin tabletit, kannattaa testata mikä sopii juuri itselle!

Mun ferritiini oli maaliskuussa 157 (viitearvon yläraja 150), ja silloin uskalsin vasta laskea rauta-annostusta. Olon huomasi kyllä jaksamisessa ja lihaksissa! Tämänhetkistä tilannetta en ferritiinin osalta tiedä.

Esikoinen, LA 7/2020

2476/3096 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kävi siinä testosteronitestissä, se oli ihan viitearvoissa, joten ei selitä haluttomuutta.. Eli pitäisi ottaa asioita puheeksi, tuntuu vaikealta kun ne on niin tunteita herättäviä, enkä halua syyllistää. No, juteltava on sitten kun tulee sellainen, rauhallinen hetki.

Ostin kokeeksi ksm66-purkillisen, syödään sitä sitten varmaan molemmat.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

2477/3096 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tuli plussa tänään :)

Jostain syystä kommenttini eivät eilen menneet läpi. Oireita ollut ennen ovulaatiota ja oletetun ovulaation jälkeen mutta silmien ja suun kuivumiset, oudot maku-ja hajuhavainnot varmistivat omaa fiilistä. Menkkojen alkuun olisi ehkä päivä, flo ennustaa että vasta maanantaina mutta normaalisti ollut lyhempi kierto.

Eilen tuli haamujen haamu ja tänään digitaalisesta heti plussa :)

Plussatuulia kaikille!

2478/3096 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki.

Ja tervetuloa uusille munkin puolesta. 😊

Täällä pidetty taukoa palstailusta pari viikkoa. Jotenkin vaan en enää kestänyt vauva-ajatuksia. Tein sen varhaisen 6pv. ennen menkkoja lupailevan r-testin, n.4 pv. ennen kierron loppua, mutta nega se oli, joten siihen loppui testailut. Ajattelin, että mitä turhaa tuhlata rahoja niihin tikkuihin vaan todetakseen sinkkuviivoja? 🙄

Tää kierto kyllä ollut kummallinen. Ei mitään ihmeellisiä hajuja tai yökötystä..mutta on janottanut ja väsyttänyt melkolailla. Myös pyörryttänyt muutaman päivän. En tiedä liittyykö lievään migreeniin.

En kyllä oo tarkkaillut tuntemuksia niin kuin edellisissä kierroissa.

Oon lukenut tosiaan nyt sitä ”projektina vauva”-kirjaa, ja voin lämpimästi suositella sitä kaikille vauvoista toivoville!

Se on välillä ihan niin kuin lukisi tätä meidän keskustelu-palstaa! 😀 ja oon saanut siitä paljon infoa muutenkin kaikesta aiheeseen liittyvästä.

Kun luin noita rauta-aiheisia kommentteja, niin jäi mietityttämään omat rauta-arvot.🤔 Mitenköhän niiden laita on. No, mutta ihanaa pidempää vkl. kaikille!

2479/3096 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut Selenalle plussasta :)

ferritiiniarvoista: sehän tässä ärsyttääkin, kun itsellä suostuttiin mittaamaan se vasta nyt kun menin työterveyteen valittamaan niin suostui ottamaan kilpirauhastestien lisäksi. Lukema oli kk sitten 30, nyt enää 24. Rautatabletteja en voi syödä, maha ei kestä niitä yhtään. Sama oli aikaisemmin kun kokeilin jotain nestemäistä, joten yritän nyt sitten syödä varovasti esim. nokkostabletteja ja pinaattilettuja yms.

pitäisi olla periaatteessa kp3, mutta ei ala kunnolla kuukautiset. Luulisi että aamulla olisi jo yön makoilun jäljiltä "lorahtanut" :D mutta ei sitten. Vain pientä tuhnua. Vaikka yritetään pitää pää kylmänä, ja tuntuu kovin tyhmältä, mutta mietin että uskaltaisiko käydä ostamassa raskaustestin.. miehelle vähän lupailin odottaa ensi viikkoon jos ei ala kunnolla vuoto, mutta.. :D kun tahto saada tulos on niin kova!

Ei kyllä oo ollut oikein mitään ihmeellisempiä oireita.

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

2480/3096 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan tyhmä kysymys multa tässä vaiheessa, mutta vitamiineista keskustelu herätti miettimään; voisko joku lyhyesti kertoa mikä on oleellinen ero tavallisen monivitamiinin ja raskausmonivitamiinin välillä? Oon syöny foolihappoa, biotiinia, sinkkiä ja monivitamiinia, oliskohan ABCDE, vitamiini tässä nyt lähes koko yrityksen ajan. Onko vitamiinipitoisuuksissa jotain suuria eroja?

Vähän on alkanu mietityttää omat rauta-arvot, teininä hemoglobiini laahas aika matalalla ja söin rautakuureja vähän väliä. Aikuisiällä hemoglobiini on heitelly 115-140 välillä, rautaa oon ottanu kuurin omatoimisesti aina ku oon tuntenu itteni väsyneemmäks, mutta tarkkaa hemoglobiinin seurantaa ei oo ollu. Terkkarilla muiden asioiden myötä käydessä oon välillä pyytäny mittaamaan hemoglobiinin. Omasta ferritiiniarvosta ei oo mitään käsitystä, sitä ei oo koskaan tutkittu. Mutta mulla on tosi runsaat kuukautiset, kestää 6-7 päivää ja pari pahinta päivää on sellasia että vaihdan supertamponin tunnin välein... pitää varmaan kävästä mittauttamassa ainaki hemogobiini taas ja kysellä ferritiinin mittauksesta. Syksyllä kun sairastelin niin crp:tä seurattiin verikokeilla ja samassa näin omakannasta että hb oli jotain 150, joten en oo hetkeen uskaltanu ottaa rautalisää ettei nousis liian ylös. Koholla oleva crp vissiin kuitenki helposti nostaa myös hb:n hetkellisesti, joten toi korkea lukema ei kai oo hirveen luotettava.

Yk7, dpo11. Tissit, etenki nännit, on ollu tosi arat oviksesta asti. Jännästi vaihtelee kun joissain kierroissa tosi arat, joissain ei juuri lainkaan. Heitteleeköhän mulla hormonimäärät? Jos ei menkat ala, niin ens viikon alussa testailen, yritän malttaa sinne asti etten käy ostamassa testiä :)

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! 💕