Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2421/3096 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Gynellä taas käyty ja tuntui että maailma romahti, vaikka olinkin osannut epäillä että jotain pielessä. Ultrassa munasarjat monirakkulaiset, ei ovulaatioon viittaavaa toimintaa. Ainoastaan kohdun limakalvo näytti hyvältä kiertoon nähden, mutta siinäpä se ainut lohtu olikin. Kertoo kuulemma hyvästä estrogeenitasosta. Puoli vuotta yritystä takana, pitkät kierrot, ovuloimattomuus, Terolutit apuna että kierto lyhenisi. Gyne määräsi kilpparikokeet ja prolaktiinikokeen otettavaksi ja sitten katsotaan, miten jatketaan. Todennäköisesti letrot käyttöön parin kuukauden Terolut-kuurien jälkeen. Myös siemennestenäytteen ottoa suositteli muutaman kuukauden päähän, koska hoitoa tulen tarvitsemaan niin hyvä selvittää suoraan miehenkin näyte, jos siinä olisi häikkää niin suoraan lähete lapsettomuusklinikkaan.

Ei ole odotettavissa ihan hetkeen siis plussatestejä ovistesteihin tai raskaustesteihin, joten jään seuraamaan keskustelua sivusta. Tsemppiä jokaiselle, suosittelen hakeutumaan nopeastikin tutkimuksiin jos mietityttää asiat. Onneksi ei odoteltu sinne vuoteen asti niin saa tukea aiemmin raskausyritykseen.

Kysyn vielä, että te joilta prolaktiini otettu niin minä kiertopäivinä suositeltu menemään ja onko haittaa jos Terolut-kuuri samaan aikaan päällä?

Kuulostaa tutulta... Itse kävin samaa läpi 10 vuotta sitten ja tiistaina tämä sama taas konkretisoituu gynekäynnin merkeissä. Mulla on myös monirakkulaiset munasarjat, jotka eivät ole vuosien saatossa muuttuneet mihinkään, ja ovuloimattomuutta. Silloin söin teroja ja clomeja ilman tulosta. Tiedän, että sama kuvio alkaa nyt alusta, mutta jännittää ihan kamalasti koko käynti. Tällä kertaa lisämausteena on tieto siitä, ettei siittiöt välttämättä toimi. Siittiöitä on kyllä kyllä pakastettuna, mutta toivon kovasti ettei niitä pakastettuja tarvisi käyttää.

2422/3096 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo, ei teilläkin yk5 menossa? Hauskaa, että joku menee samoilla ajoilla :) mikä kp sulla nyt? Itsellä 22/26. Tänään aamulla jo mietin viittisikö testailla, mutta jätin kuitenkin testaamatta. Jotenkin lohdullisempaa antaa menkkojen tulla jos on tullakseen. Vaikka toki tekisi mieli jännittää sitä, että mitä jos tikkuun ilmestyisikin kaksi viivaa jo nyt!! Mikä voi taas sitten olla myös väärä hälytys, joten enpä nyt tiedä. Hankalaa. Kamalia nämä piinapäivät kyllä...

Hyvää pohdintaa tuosta "mitä jos" -tilanteesta. Itsellä samoja ajatuksia ja laittoi miettimään vielä lisää. Hyvä huomio tuo, että ne hoidot sitten vaan kestäisi vaikka hammasta purren, koska tietää mihin se mahdollisesti johtaa. Sitä sitten vaikka väkisin kävisi sen hormonihoidon läpi. Vaikka en tiedä mitä kaikkea siihen edes liittyy, mutta olisin avoin keskustelemaan eri vaihtoehdoista ja kokeilemaan, nyt kun tarkemmin ajattelee. Totta myös, että panokset siinä kasvaa kun on enemmän pelissä ja piinapäivät olisivat varmaan jotain aivan omaa luokkaansa, todellista tuskaa. Sitten vielä mainitsemasi kustannukset. En niitä edes tullut ajatelleeksi... Tosiaan, ne eivät varmasti edes julkisella puolella mitään ilmaisia ole :/ onpa jotenkin raskas ajatus juuri nyt, että se mikä yksi ihmisen perustarkoituksista on, ei välttämättä omalla kohdalla koskaan toteudukaan... Olen kyllä kuullut, että jotkut ovat saaneet odottaa lasta sen 4 vuotta, joten se jotenkin kummallisesti lohdutti :) Tosin piinaavaa on mikäli tässä tosiaan menisi niin kauan. Olisin silloin 34v ja itsellä ainakin ajatus, että haluaisin enemmänkin lapsia, joten mitä aiemmin ensimmäinen tulisi, sen parempi. Tämä teksti Vau.fi:ssä myös nämä lauseet lohdutti:

"Raskauden mahdollisuus 20 prosenttia

Vaikka kaikki menisikin tismalleen niin kuin pitää, mikään tae raskaudesta se ei ole. Naisella on noin 20 prosentin mahdollisuus kuukaudessa tulla raskaaksi.

Ei ole lainkaan tavatonta yrittää puoli vuotta, ennen kuin raskaustesti näyttää plussaa. Lääkäriin kannattaa ottaa yhteys, jos vuoden yrittämisen jälkeen raskaus ei ole alkanut.

Kannattaa tosin pitää mielessä, että tämä ei välttämättä merkitse, että teissä kummassakaan on mitään vikaa, raskaaksi tuleminen vain kestää hieman pidempään."

Uskaltaisikohan sitä jo tänään kuitenkin testata..? :P

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2423/3096 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä plussasin! Dpo 10 tai 11, herkkä testi, mut selkeä plussa. Eka hoitokierto letrotzoleilla <3

2424/3096 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

martta1 kirjoitti:

Mä plussasin! Dpo 10 tai 11, herkkä testi, mut selkeä plussa. Eka hoitokierto letrotzoleilla <3

Oi, ihana uutinen! Paljon onnea teille! ✨🎉

2425/3096 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa martta1, onnittelut ja tarrasukkia matkaan ♥️

Tuliko täysin yllättäen vai osasitko jo aavistaa ennen testaamista?

Wannabe mami joo, yk5 täällä ja kp19, eli aika samoissa mennään 😊 Ovulaatio oli mahdollisesti kp15, niin tässä joutuu vielä odottelemaan lopputulosta. Enkä ole edes ihan varma ovuloinko tässä kierrossa, kun tikutin melko haaleaa viivaa kp14 saakka ja sitten loppuivat testit. Kp16 oli selkeä nousu aamulämmöissä, mikä on jatkunut tähän asti, niin sen perusteella ovis oli tuolloin kp15. Kananmunavalkuaislimaa oli jo kp11, mutta sen jälkeen limaisuus hälveni, eikä ollut oikein mitään muita oireita.

Viime yönä oli kova migreeni ja oksensinkin pari kertaa. Yleensä mulla on noita vaan kuukautisten tai oviksen aikaan, niin kroppa ollut jotenkin sekaisin tässä kierrossa. Olosuhteisiin nähden ollut kuitenkin ihan ok olo. Tallettelut ja niiden ajoitus sujuu paremmin kuin ensimmäisissä kierrossa, niin isoin aiempi stressinaihe on poistunut. Nyt vaan sitten taas odotellaan ja toivotaan parasta. Kovasti jaksamisia muillekin piinailijoille 😊

Esikoista odotamme, LA 8/2020

2426/3096 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jei täällä kp 27 ovistesti näytti ihan oikeesti plussaa ja ilmatkin oli oikeessa! 😁 näköjään vaihteeks pitkä kierto mut aivan sama ovis tuli ja se on hyödynnetty 👍 Nyt on ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen semmonen fiilis et ehkä onnistuttiin 😬 pitää vaa muistaa kuite ettei liikaa elättele toiveita 🙈

2427/3096 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Martta1 ++! :)

Itsellä tänää muuttui Dpo14-> KP 1.

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2428/3096 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös Kp1..

2429/3096 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Martta! ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2430/3096 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, isot onnittelut Martta1!! ☺️🤗

Täällä kp2, vaikka aloin miettiä, että onko mulla sittenkin hiton lyhyt luteaali oikeasti. Jokuhan täällä kirjoitti käyneensä gynellä ja gynen puhuneen kuukautisten alkaneen tiputtelutilanteessa aiemmin, mutta veri ei vain pääse vielä kunnolla ulos vai miten se meni? 😰

Voimia kaikille alkaneeseen viikkoon! 🤗

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2431/3096 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Martta!

Täällä alkoi piinaviikot. Ovistikku näytti melkein plussaa la iltana, eilen päivällä en ehtinyt töiden takia testaamaan ja illalla oli jo ihan selkeä nega. Ehdittiin kuitenkin vielä ennen nukkumaanmenoa vähän yrittää, mutta en kyllä pidä kovin korkealla toivoa tässä(kään) kuussa.

Onneksi tämä viikko menee ihan heittämällä ja ens viikolla ollaan jo niin lähellä joulua ettei ehkä piinailukaan tunnu niin pahalta. Toivottavasti.

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2432/3096 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie kirjoitti:

Wau, isot onnittelut Martta1!! ☺️🤗

Täällä kp2, vaikka aloin miettiä, että onko mulla sittenkin hiton lyhyt luteaali oikeasti. Jokuhan täällä kirjoitti käyneensä gynellä ja gynen puhuneen kuukautisten alkaneen tiputtelutilanteessa aiemmin, mutta veri ei vain pääse vielä kunnolla ulos vai miten se meni? 😰

Voimia kaikille alkaneeseen viikkoon! 🤗

Meni toisinpäin. Kuvittelin siis, että menkat kesti vain yhden/kaksi päivää kun vain silloin tuli vuotoa ulos, mutta gyne sanoi menkkojen olleen normaalipituiset (ainoastaan hyvin niukat), koska vuotoa näkyi sisätutkimuksessa sisäpuolella vielä kp4.

Siltä pohjalta joskus spekuloin, että voikohan tuo toimia myös menkkojen alussa eikä vain lopussa, mutta siitä ei siis mitään oikeaa tietoa.

2433/3096 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 20 ja ei hajuakaan mikä dpo, koska testailu tosiaan meni vähän mönkään. Ehkä 6? Tai 7? Ei mitään normaalista juurikaan poikkeavaa. Ainoa, mikä tuntuu erilaiselta, on nimenomaan se että jotenkin vain oli hyvä "tunne" heti ovulaation jälkeen ja on vieläkin vähän. Olen myös tuntenut joka ikisenä (oletetun) ovulaation jälkeisenä päivänä kohdun alueella tuikintaa silloin tällöin. Ihan kuin muka vielä se olisi aluksi ollut enemmän vasemmalla ja päivien saatossa siirtynyt keskemmälle, vaikka tiedän että käytännössä ei kehoni nyt kerta kaikkiaan voi tuntea mitään munasolun/alkion liikettä munajohtimesta kohtuun, vaikka kuinka kuvittelisin... Tämän ainakin sanotaan olevan fyysisesti mahdotonta. Mielikuvitus se vain todennäköisesti keppostelee ja joskus ärsyttää kovasti, ettei voi luottaa siihen, mitä kehossaan tuntee. Tuntee itsensä jotenkin niin tyhmäksi välillä... 🙂

Kerroin nyt sitten lopulta kahdelle ystävälleni ja myös äidilleni tästä yrittämisestä. Jännitti jostain syystä ihan kauheasti! Hyvin kyllä ottivat asian jokainen ja toivoivat toki parasta. Emme nyt kummemmin tästä tule (minun toiveestani) keskustelemaan sen enempää, mutta halusin vain, että tietävät että tällainen tässä nyt on käynnissä ja että ilmoitan sitten, jos on jotain ilmoitettavaa. 😀 Jotenkin huojentuneempi olo on kyllä ollut koko yrittämisen suhteen sen jälkeen, kun heille kerroin.

2434/3096 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea martta1!<3 Toivotan kaikkea hyvää odotusajalle :) 

Hauskaa Vanamo, että sullakin liippaa ihan lähellä just! Jään mielenkiinnolla oottaan kuinka käy :) Toivotaan, että pupuilut osuivat oikeaan hetkeen!

Tänään kp23/26. Koko yön näin raskausunia. Kuitenkin ikäviä sellaisia :( kaikissa unissa joku yritti vahingoittaa minua ja yritin vain suojella itseäni ja ennen kaikkea kohdussa kasvavaa lastani. En herännyt kovin hyvillä fiiliksillä siis näihin uniin ja tunnelmiin, mutta toiveikkaana tein kuitenkin r-testin heti aamuvirtsasta. No testi näytti TODELLA negatiivista... Vaikka olin jotenkin jo sillä fiiliksellä, että voisko olla, oisko, olispa?!? Nyt on kuitenkin vielä liian aikaistakin, mutta kaapissa oli kaksi viime kierrosta jäänyttä testiä, niin ajattelin kokeilla.

Puolen päivän aikaan vessassa käydessä paperiin tuli hieman haaleaa, rusehtavan punaista valkovuotoa(?!). Ajattelin tietysti heti, että jepp, sieltä ne menkat tekee tuloaan... Mikä varmasti pitääkin paikkansa, sillä viimeiset kierrot ovat alkaneet JUURI näin. Pari päivää tällaista, kunnes BOOM! ja alkaa kivulias kunnon vuoto. Iltapäivää kohden, paperiin on tullut aina enempi tuota "vuotoa". 

Silti jotenkin toiveikkaana vielä ajattelen, että voisiko se sittenkin olla kiinnittymisvuotoa..? Vau.fi:n raskauslaskurin mukaan viime kuukautisista laskettuna tähän päivään kiinnittyminen tapahtuisi juuri tällä viikolla ja sanotaan myös, että tällä vkolla raskaustesti tuskin edes näyttää vielä positiivista. Alan kuitenkin kallistua siihen, että normi menkat tulossa kun sen tyyppisiä kouristuksiakin tuntuu silloin tällöin ja sitten taas katoavat... Vaikeaa kiikkua tässä toivon tunteessa kun kuitenkin on jotenkin niin satavarma, että toivo on täysin turha.

Hohhoijaa, miten tähän nyt valmistautuisi henkisesti... Tällä vkolla kaverin synttärit enkä ole heitä nähnyt häiden jälkeen, niin ei jotenkin huvittaisi mennä sinne töllisteltäväksi. Kun olisin halunnut mennä ilmiselvän vatsan kanssa, eikä näin, että ihmiset ihmettelevät oonko mahdollisesti raskaana tai ajattelevat, eikö me hankitakaan lapsia niin kuin he kaikki muut omien häittensä jälkeen... Osa varmaan ottaa lapsensa mukaankin. Enkä tiedä pystynkö kohtaamaan heitä, enkä eritoten yhtä kaveria kuka odottaa tällä hetkellä jo toista lastaan... Nyt ei vaan pää kestä tai purskahdan itkuun kun niiiiiiiiiin toivottua omaa lasta ei vain kuulu :( Huomaan ottavani todella kovia sosiaalisia paineita tästä asiasta. Eikö voisi olla jo meidän vuoro...

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

2435/3096 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Martta!! 😊

2436/3096 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara, kiitos vastauksesta! 🤗 Mä luulen, että mulla on jälkikäteen tuo sama juttu, että niukat.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2437/3096 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara ja GOldie, oliko siis teillä puhetta lyhyistä menkoista? En jotenkin päässyt kiinni tähän keskusteluun, että mitä Hattara tarkoitit. 😀

Täällä nimittäin alkoi menkat lauantaina ja loppui maanantaina.. Oli myös tooooodella niukat, lähes olemattomat. Kuukautissuojaan tuli lähinnä vähän punaista väriä. Yleensä on ollut tosi runsaat menkat jotka kestää kellolleen 6 päivää, joten nyt kyllä suuresti ihmettelen mistä voi olla kyse.

Ovulaatiotesti näytti kuitenkin useampana päivänä positiivistä, joten tuskin ovuloimaton kierto? Osaako joku arvailla, mistä voisi olla kyse? 

Esikoisen LA 8/20

2438/3096 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali, ootko tehnyt uutta r-testiä nyt viimepäivinä? :)

Ällötys ja oksetus on ilmeisesti saapunut. Muutamina päivinä ruuatkin on etonu, eilen hampaita harjatessa oli lähellä etten oksentanut ja tänään hampaita harjatessa en voinut enää pidätelläkään.. Iltaisin olen jossain syväjäässä ja edes kuuma suihku ei meinaa helpottaa.

Onnea martta1! <3

Esikoinen, LA 7/2020

2439/3096 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali kirjoitti:

Hattara ja GOldie, oliko siis teillä puhetta lyhyistä menkoista? En jotenkin päässyt kiinni tähän keskusteluun, että mitä Hattara tarkoitit. 😀

Täällä nimittäin alkoi menkat lauantaina ja loppui maanantaina.. Oli myös tooooodella niukat, lähes olemattomat. Kuukautissuojaan tuli lähinnä vähän punaista väriä. Yleensä on ollut tosi runsaat menkat jotka kestää kellolleen 6 päivää, joten nyt kyllä suuresti ihmettelen mistä voi olla kyse.

Ovulaatiotesti näytti kuitenkin useampana päivänä positiivistä, joten tuskin ovuloimaton kierto? Osaako joku arvailla, mistä voisi olla kyse? 

Joo. Mulla siis oli tossa joku kierto taaksepäin menkat, joissa vuotoa oli torstai-iltapäivästä perjantai-iltapäivään. Sen jälkeen ei mitään.

Maanantaina menin gynelle, jolle tätäkin ihmettelin, että mikä homma ja loppuukohan menkat kokonaan kohta kun lyhenee lyhenemistään. Gyne teki tutkimuksia ja totesi, että vuotoa kyllä näkyy sisäpuolella, se vaan on niin niukkaa, ettei valu ulos asti. Joten hän siis totesi, että menkat on ihan normaalinpituiset eikä ainoastaan sitä to-pe väliä minkä itse luulin.

Mutta mulla ei kyllä normaalistikaan ole runsaat menkat.

2440/3096 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitää ajatella, jos TSH on 0.38?! On siis viiterajan alapuolella (0.4-3.7).. t4v oli 11.5, siinä viiterajat 10.2-21.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.