Mikä siinä naisen koulutuksessa on miehille niin epäkiinnostavaa? Miksei sillä ole merkitystä?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiinnostaa. Vaikea olisi pariutua mimmin kanssa, joka ei ole edes maisteri. Onko hän laiska vai tyhmä? Olen tohtori.
Tätä mieltä myös. Miksi kukaan jäisi kouluttautumatta ilmaisen koulutuksen maassa.
Taidat olla aika yksinkertainen. Ilmaista koulutusta ei ole ja kaikkien ihmisten prioriteetti ei ole, eikä tarvitse olla 'paperilla pätevä.'
Kaikkien ihmisten elämä ei pyöri ns. koulutuksen ympärillä, vaan elämää eletään hyvinkin rikkaasti ja monimuotoisesti jopa ilman maisterin papereita.
mua ärsyttää nää statuskiistelyt. mua itteeni ainaki kiinnostaa ihminen itse ja etenkin sen luonne. ei todellakaan raha, koulutus, ja se kuinka "hienoa" ihminen leikkii tai on tai on olevinaan tai ei ole tms. :D
niinpä, ilmaista koulutusta ei ole. se maksaa, jos ei voi tehdä töitä elättääkseen opintonsa. millä perusteella opintolaina on ilmasta rahaa???
Vierailija kirjoitti:
mua ärsyttää nää statuskiistelyt. mua itteeni ainaki kiinnostaa ihminen itse ja etenkin sen luonne. ei todellakaan raha, koulutus, ja se kuinka "hienoa" ihminen leikkii tai on tai on olevinaan tai ei ole tms. :D
Niimpä. Muakin kiinoostaa enenän ihmisen luonne kuin että se leikkii avaruuskirukia. Ok, ulkonäkö on tärkeetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ketjuhan tuo ilmi sen eron miesten vs naisten ajattelutavoissa.
Molemmille sukupuolille on tärkeää yhteensopiva kumppani. Sellainen löytyy hieman todennäköisemmin samasta koulutusluokasta, mutta miehille formaalilla koulutuksella ei sinänsä ole merkitystä.
Naisille on kuitenkin tärkeää raha ja status.
Kouluttautuneella on pääsääntöisesti paremmat mahdollisuudet ansita enemmän rahaa. Ja koska naiselle koulutuksen hankkiminen on yleensä se maailman isoin asia, haluaa hän kokea nousseensa ylempään sosiaaliluokkaan, mistä todisteena on koulutettu mies jonka kanssa muodostaa akateeminen pariskunta joka elää akateemista elämää akateemisessa talossa, akateemisen kissan ja akateemisen koiran kanssa.
Mies haluaa naisen, nainen haluaa nousta sosiaalisessa hierarkiassa.
Akateemisen miehen kanssa suhteessa oleva nainen ei kyllä pääse niin helposti nousemaan omilla ansioillaan. Menestyvät naiset ovat usein sinkkuja ja miehet parisuhteessa. Mies haluaa alemmin koulutetun naisen, koska silloin ei tarvitse kilpailla siitä, kumpi panostaa uraansa ja kumpi jää esim. kotiin lasten kanssa. Sosiaalista nousua tavoittelevan naisenkin kannattaisi siis naida alaspäin. Mutta miehien joukosta on vain vaikeampi löytää sellaista kumppania, joka tyytyisi rengin rooliin.
Vaikea uskoa. Valinnan varaa nimittäin riittäisi: siinä missä hyvätuloiset miehet on käytännössä kaikki viety, alimmasta tuloviidenneksestä naisettomia on lähes puolet. Hassu juttu että naisiin sama sääntö ei päde, vaan pienituloiset menevät kaupaksi siinä missä keskituloiset ja hyvätuloisetkin.
Pienituloisten miesten kohdalla heillä on paljon muita ongelmia. Alkoholismia, terveysongelmia, väkivaltaa jne. Naiset eivät samalla tavalla muutu ongelmaisiksi vaikka olisivat pienituloisia.
Tässä kyllä sovitellaan minusta nyt kärryjä hevosen eteen. Eivät ne miehetkään muutu ongelmaisiksi vaikka olisivat pienituloisia, mutta toki ne ongelmatapaukset usein jäävät pienituloisiksi.
Edit. Siis miehen hyvinvointia enemmän kuin naisen.