Onko miehen käytös enää normaalia?
Olimme eilen ravintolassa ja mies teki tuttuun tapaan pöytäseurueellemme tilausta. Aloitti antamalla tarjoilijalle lapsemme tilauksen ja kun tarjoilija kysyi, tuodaanko annos heti, niin mieheni vastasi joo. Tässä vaiheessa puutuin keskusteluun ja sanoin tarjoilijalle, että otetaan lapsenkin annos vasta yhdessä meidän aikuisten pääruuan yhteydessä. Mies ärsyyntyi tästä väliintulostani huomattavasti ja teki tästä konfliktin meidän välille kysymällä ”mikä ongelma minulla on” ja ”minkä takia minun pitää pilata tilaus ja hyvä tunnelma olemalla välihuutelija”. Uskomatonta, mutta totta. Ilta oli pilalla ja vielä kotona oli puhumatta minulle mitään. Nyt aamullakin ollaan vielä riidelty asiasta. Minun tavoite olisi siis vain yrittää taata yhteinen ruokarauha, kun syödään kaikki yhtäaikaa ja sitä ennen/jälkeen voidaan sitten vuoron perään olla leikkihuoneessa. Mies näkee tilanteen vain sellaisena, että kyseenalaistin hänen toimintaansa ja asemaansa perheessä. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä mokasit kyseenalaistamalla miehen järkevän toiveen. Olisi kaikki sujunut hyvin, kun vain olisit malttanut olla päsmäröimättä.
Millä tavalla on järkevää se, että lapsi syö ensin yksin pääruuan?
ApSitähän sinä et tiedä kun et tullut mieheltäsi kysyneeksi ennen kuin jyräsit hänet :-)
Kylläpä vaan tiedän, ja senpä vuoksi ehdotinkin yhtä aikaa pöydässä olevaa pääruokaa. Ihan aikaisempiin ravintolakokemuksiin tämä pyyntö pohjautui. Jos haluaa itse nautttia pääruuan lämpimänä, kannattaa se olla myös lapsella yhtä aikaa edessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli osa kommentoijista on siis sitä mieltä, että minun olisi pitänyt olla puuttumatta tilaukseen (miehen itsetunnon/aseman/perherauhan takia)? Ja tämän lopputuloksena olisin (tai joku pöytäseurueestamme olisi) joutunut syömään kylmettynyttä pääruokaa, koska lapsi ei voi kuljeskella ravintolassa yksin, edes siellä leikkihuoneessa.
ApMiksi sen lapsen ylipäätään olisi pitänyt saada kuljeskella siellä ravintolassa muita ruokailijoita häiritsemässä?
Kyse on siis sitä, että meidän 4-vuotias ei pysty istumaan ravintolassa 2,5 h paikoillaan, vaan hänen kanssaan on välillä käytävä esim. leikkihuoneessa. Elivä ei siis missään vaiheessa ollut häiritsemässä ketään, koska kun poistui pöydästä oli aikuisen seurassa.
ApKaksi ja puoli tuntia? Miksi ihmeessä otitte lapsen mukaan kuuden ruokalajin kurmeekekkereisiin?
Kolme ruokalajia, ravintola täynnä, myös muita lapsiperheitä.
Ap
The plot thickens.
osta hamekangss sille miehellesi, mokoman turhan takia pilasi kaikkien illan ja jatkaa vielä tänää.
anna pikkusieluisen olla ja touhua omia touhujasi.
Sinun olisi pitänyt sanoa jotenkin näin: "Pitäisiköhän myös lapsen annos ottaa samaan aikaan kuin muidenkin?".
Jos vaan kylmästi sivuutit miehesi toiveen, olet itse käyttäytynyt typerästi yleisellä paikalla.
Enkä ihmettele yhtään jos miehesi on suuttunut tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun olisi pitänyt sanoa jotenkin näin: "Pitäisiköhän myös lapsen annos ottaa samaan aikaan kuin muidenkin?".
Jos vaan kylmästi sivuutit miehesi toiveen, olet itse käyttäytynyt typerästi yleisellä paikalla.
noin niinku useamman päivän ajaksi?
Jis mun mies loukkaantuisi, ei pilaisi kaikkien iltaa vaan kotona keskusteltaisiin eikä mököttäisi päivä tolkulla,
Perinteinen mies sitä ja mies tätä aloitus. Uppoaa aina, kuin vanhaan mummoon.
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin sääli, että tämän tyyppiset tilanteet koetaan parisuhteen ongelmina ja tasa-arvon kyseenalaistamisena. Eikö kukaan mieti kauniita ja huomaavaisia käytöstapoja; myös puolisoaan kohtaan? Jotenkin kuvittelisin, että kun ollaan isommalla porukalla liikenteessä ottaisi yksi isännän tai emännän vetovastuun tilauksia tehdessä sekä seuraisi palvelun pelaavan. Itse ainakin ärsyynnyn, jos pöytäseurueessa jokainen kimittää kurkut suorana tilauksiaan samaan aikaan. Mutta käsittääkseni sivistys on katoavaa kansaperinnettä ja etenkin kauniit käytöstavat.
Sopikaa yhdessä kanssa jatkossa, miten lasten ruokinta jatkossatapahtuu. Siitä ei tarvitse tehdä numeroa, eikä varsinkaan muuten toimivassa suhteessa turhaa ongelmaa. Otatte tästä opiksenne.
allerginen kantaa kyllä ihan itse vastuun soita ettei annoksessa ole allergiaa aiheuttavia ainesosia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin sääli, että tämän tyyppiset tilanteet koetaan parisuhteen ongelmina ja tasa-arvon kyseenalaistamisena. Eikö kukaan mieti kauniita ja huomaavaisia käytöstapoja; myös puolisoaan kohtaan? Jotenkin kuvittelisin, että kun ollaan isommalla porukalla liikenteessä ottaisi yksi isännän tai emännän vetovastuun tilauksia tehdessä sekä seuraisi palvelun pelaavan. Itse ainakin ärsyynnyn, jos pöytäseurueessa jokainen kimittää kurkut suorana tilauksiaan samaan aikaan. Mutta käsittääkseni sivistys on katoavaa kansaperinnettä ja etenkin kauniit käytöstavat.
Sopikaa yhdessä kanssa jatkossa, miten lasten ruokinta jatkossatapahtuu. Siitä ei tarvitse tehdä numeroa, eikä varsinkaan muuten toimivassa suhteessa turhaa ongelmaa. Otatte tästä opiksenne.
allerginen kantaa kyllä ihan itse vastuun soita ettei annoksessa ole allergiaa aiheuttavia ainesosia
tai siitä että tieto niistä menee tarjoilijalle
Vierailija kirjoitti:
Milloin te naiset tajuatte, että teillä on jo ihan tarpeeksi valtaa, Työelämässä ja kouluissa. Teidän pitää ymmärtää, että kun mennään loppupeleihin, te häviätte miehelle fyysisessä painissa. Ette voi joka tilanteessa päsmäröidä. Kannatan perinteisiä perhearvoja ja pidän hienona asiana, että suomalaiset naiset voivat vapaasti opiskella ja tehdä työuraa, mutta miesten tulee olla perheiden päämiehiä, joilla on viimeinen sana asioihin.
Ei hävitä. Loppupeli käydään käräjäoikeudessa. Mitenköhän väkivaltaisuus vaikuttaa siihen kuka saa lapsen huoltajuude8n?
Vierailija kirjoitti:
Mies saa ihan yhtä lailla päättää lapsensa ruokailusta. Anna seuraavan kerran olla tai tee tilaus itse.
se päättää kenen ruokailu keskeytyy lapsen auttamisen takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jis mun mies loukkaantuisi, ei pilaisi kaikkien iltaa vaan kotona keskusteltaisiin eikä mököttäisi päivä tolkulla,
Joo, jos kyseessä on kertaluonteinen moka. Ap kuitenkin taitaa toimia aina noin, koska ei nytkään tajua ja ymmärrän, että miestä tympii. Alkaa saada tarpeekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapselle tuodaan ruoka vasta aikuisten pääruuan yhteydessä, niin mitä lapsi tekee kun te muut syötte alkuruokaa? Istuu ja katsoo? Eikö lapselle kannata päinvastoin saada ruoka eteen mahdollisimman nopeasti, kun ei lapset kuitenkaan jaksa kauan odottaa.
Lapsi jaksaa kyllä odottaa kun sen laittaa jaksamaan. Kuoleeko se lapsi jos pitää odottaa ruokaa?
Kiva siinä syödä alkuruokaa nälkäisen lapsen kiukutellessa vieressä. Todellakin lapsen ruoka samaan aikaan kuin aikuisten alkuruoka. Varsinkin jos on pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa ihan yhtä lailla päättää lapsensa ruokailusta. Anna seuraavan kerran olla tai tee tilaus itse.
se päättää kenen ruokailu keskeytyy lapsen auttamisen takia
Miksi oletat ettei se voisi olla mies?
No niin. Yritettiin keskustella ja selvittää asia, pyysin vielä kerran anteeksi ja kysyin mieheltä miten hän olisi halunnut että olisin asian hoitanut. Oli vihainen ja korotti ääntään sanoen, että ei halua asiasta enää keskustella, jos olen niin tyhmä että en itse asiaa tajua. Kysyin häneltä, olisiko vaihtoehto ollut se, että olisin ensin keskustellut hänen kanssaan enkä tarjoilijan kanssa. Tässä vaiheessa mies oli taas niin suutuksissaan, että alkoi nimitellä minua tyhmäksi luuskaksi ja lehmäksi sekä idiootiksi, jonka pitäisi ihan itse pikkuaivoillaan ymmärtää mitä tein päin helvettiä. Kyyneleet valuivat poskilleni, miten kukaan voi olla noin jyrkkä! Olin itse koko ajan rauhallinen ja halusin selvittää, jotta molemmille tulisi parempi mieli. Nyt tilanne on se, että musta tuntuu entistä pahemmalta ja itken yksin makuuhuoneessa. Tekisi mieli nyt lopettaa tämä ketju osaltani tähän, koska en halua enää täältä palstaltakaan enää yhtään lisää lokaa niskaani. 😥
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap oli ensimmäistä kertaa ravintolassa? Näin toimitaan 90% tapauksista lasten kohdalla.
Trollihan tämä taas on, miesvihapalsta mikä miesvihapalsta.
t.tarjoilija
Miesvihajankkaaja on näemmä vaihtanut ammattia sitten viime näkemän. Start up -yrityksen toimitusjohtaja taisi viimeksi olla. Ilmeisesti konkurssintullut, kun on pitänyt mennä mäkkärille töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oli ensimmäistä kertaa ravintolassa? Näin toimitaan 90% tapauksista lasten kohdalla.
Trollihan tämä taas on, miesvihapalsta mikä miesvihapalsta.
t.tarjoilija
Miesvihajankkaaja on näemmä vaihtanut ammattia sitten viime näkemän. Start up -yrityksen toimitusjohtaja taisi viimeksi olla. Ilmeisesti konkurssintullut, kun on pitänyt mennä mäkkärille töihin?
Mutta miesvihatunnistajan tutkakaan ei näytä toimivan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole normaalia! :D Joku tuolla jo ihmettelikin että millä vuosisadalla palstalaiset (ja ap:n mies) oikein elää.
Onko miehen mielipide joku kumoamaton ja järkkymätön laki, jonka edessä naisen on oltava hiljaa ja nöyränä? Sairasta.
Jos mun mies suuttuisi tollasesta, lähtisin kävelemään. Jos miehuus on noin naurettavasta asiasta kiinni niin ei silloin ole kyse miehestä ensinkään.
Huvittavaa kun palstalla makaavat syöttösiat jotka eivät ole naista nähneetkään kyseenalaistavat miesvihasatujen kuviteltujen miesten mieheyden. Tulitko jo muuten tätä ketjua lukiessasi? Onko lattialla lammikko?
Sulla ainakin näyttäis olevan sen verran kova vauhti päällä että tarviit varmaan lasinpyyhkijät näyttöön ja vaipan pöksyyn.
Ps. Tuo "palastalla makaavat syöttösiat" alkaa olla niin kulunutta shittiä jopa sinulta, että melkein rupeaa myötähäpeä nostelemaan päätään. (Vois sulta miesvihavouhkalta leuka loksahtaa, jos joskus pääsisit näkemään nämä "syöttösiat"... Et kuule pölvästi parka taaskaan yhtään tiedä, mistä ja kenelle puhut.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on se että SINÄ olet mokannut siellä ravintolassa. Voi tietysti yrittää keksiä jotain tekosyitä miehesi haukkumiseen, kuten se että hän mökötti liian kauan. Vaikka olisikin mököttänyt liian kauan sinun mokasi on ja pysyy eikä häviä minnekään.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Yritettiin keskustella ja selvittää asia, pyysin vielä kerran anteeksi ja kysyin mieheltä miten hän olisi halunnut että olisin asian hoitanut. Oli vihainen ja korotti ääntään sanoen, että ei halua asiasta enää keskustella, jos olen niin tyhmä että en itse asiaa tajua. Kysyin häneltä, olisiko vaihtoehto ollut se, että olisin ensin keskustellut hänen kanssaan enkä tarjoilijan kanssa. Tässä vaiheessa mies oli taas niin suutuksissaan, että alkoi nimitellä minua tyhmäksi luuskaksi ja lehmäksi sekä idiootiksi, jonka pitäisi ihan itse pikkuaivoillaan ymmärtää mitä tein päin helvettiä. Kyyneleet valuivat poskilleni, miten kukaan voi olla noin jyrkkä! Olin itse koko ajan rauhallinen ja halusin selvittää, jotta molemmille tulisi parempi mieli. Nyt tilanne on se, että musta tuntuu entistä pahemmalta ja itken yksin makuuhuoneessa. Tekisi mieli nyt lopettaa tämä ketju osaltani tähän, koska en halua enää täältä palstaltakaan enää yhtään lisää lokaa niskaani. 😥
Ap
Miehesi tajuaa olleensa väärässä, mutta ei löydy munaa myöntää sitä.
Kolme ruokalajia, ravintola täynnä, myös muita lapsiperheitä.
Ap