Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2081/6611 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus, voi ei, multa meni nyt ihan ohi tuo menkkatieto, sen siitä saa kun koittaa kerralla lueskella enemmän viestejä ja päästä ajantasalle😬. Toivotaan että kolmas kerta tosiaan toden sanoo!

2082/6611 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily84 kirjoitti:

Pikutus, voi ei, multa meni nyt ihan ohi tuo menkkatieto, sen siitä saa kun koittaa kerralla lueskella enemmän viestejä ja päästä ajantasalle😬. Toivotaan että kolmas kerta tosiaan toden sanoo!

Toivotaan. Jotenkin oli tällä kertaa helpompi pettymys kun useena muuna kertana. Ehkä siks että sovittiin että pidetään yrittämisestä taukoa jos nämä suunnitellut inssit ja ovulaationinduktiot ei siltikään tuota tulosta. Ei kestä pää enää kovin kauaa tämmöstä 24/7 yrittämistä että tauon paikka tulee, jos ei siis nyt tässä tai ensi kuussa satu niin että pikkuinen saatais alulle. Onhan tätä jo yritettykkin, reipas yli kaks vuotta jo. Mietittiin että ehkä me ei vaan yhdessä voida saada yhteistä lasta.. We'll see..

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2083/6611 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolene kirjoitti:

Tähti

Nyt peukut pystyyn, että viiva vahvistuu 😍👍

Yolene, voi kiitos❤...,jospa....

Paljon plussaa sinne!!❤💗💗

Tähtitaivas☆

2084/6611 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, toivottavasti sun plussa vahvistuu! :)

Täällä dpo 9 tai 10. Valkovuodon määrä ollut edelleen vaihtelevaa. Nyt tänään tuntunut alavatsalla vihlaisuja sekä syvemmällä tuntunut kramppeja/vihlaisuja.

Muutamana ed. päivänä ei suurempia huomioita oireista. Nyt olen muutaman päivän yksikseen kotona ja sitä tarkkailee itseään ja vauvakuumeilee yhä enemmän. Onneksi töissä saa ajatukset muualle. 😅

Herkät r. testit kuumottelevat kaapissa, mutta en halua yksikseen testailla. Flo sovellus ennustanut menkkoja alkavaksi sunnuntaina. Saa nähdä miten maltan mieleni vai tuleeko pms oireita kuten minulla esim. ärtymystä.

Fiilikset kans vähän heittelee oireiden ja oireettomuuden mukaan. Kun on oireita on enemmän toiveikas ja kun ei ole oireita sitä ajattelee taas et ei varmaan tärpännyt.

Tsemppiä kaikille piinailijoille!

Milloin muut meinaa testailla? 😁

2085/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, oi kun ihanaa, toivottavasti siellä nyt olisi pienen pieni ihme 🥰

Tein äsken ovistestin, ja kyllä siinä toinen hailee viiva näkyy! Pitää testailla lähipäivinä uudestaan 😁nyt siis vasta kp7, mutta pillerit kai sotkee tätä ovulaation ajankohtaa 🤔kun taukoviikon jälkeinen viikkohan on kriittisin ajankohta, jos pillerin sillä viikolla unohtaa...

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2086/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja toivotaan että viivat vahvistuu!

Täällä kp9 ja oviksen metsästys aloitettu. Tänä aamuna vielä cb digillä tyhjä ympyrä, mutta itse tikussa jo aika vahva toinen viiva eli omat aavistus siitä, että tässä kerrossa ovis voisi olla jo aiemmin voi pitää jopa paikkansa. Toiveissa ois saada ovisplussa ennen teroluttien aloitusta eli kp 15...

Mä oon syönyt foolihappoa nyt kuukauden ja D3-vitamiinia napsin myös. Aloitin tipattoman tammikuun ja se on nyt jatkunut vuoden alusta asti. Ja koitan syödä, juoda ja nukkua säännöllisesti ja tarpeeksi. Tosin en pelkästään tämän projektin takia vaan muutenkin. Vielä kun keksisi miten osais olla ressaamatta, varsinkin sitten kun piinapäivät alkaa. 

36 v. | yk 6 | ensimmäistä toivotaan

2087/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, nyt vaikuttaa sielläkin hyvältä 👍 Minulla on myös vahva raskausoire tuo lämpimän veden ja saunanlämmön käyminen otsaan ja silmiin. Jatkuu aina läpi raskauden ja jää sitten synnytyssaliin.

Täällä vähän hiljaiseloa vietetty, viikonloppuna laitoin taas hyrskynmyrskyn kun jotenkin vanne kiristeli jälleen ohimoita. Pienestäkin vedin herneet palkoineen sieraimiini ja yhtään kestänyt normaalia "naljailua".

Toissayönä pamahti sitten rintaranka niin jumiin että päätä ei saa alaspäin taivutettua ja olan yli katsominen on tuskaa. Selällään ei voi juurikaan olla ja koko aika jomottaa. Yritän nyt vielä kotikonstein aukoa jumia, mutta pahoin pelkään että vähintäänkin hierojalle on aika varattava.

Muutoin elo tasaista ja rauha palautumassa taas kotiin, seuraavaksi sitten odotellaankin pms-oireita 🤣

2088/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 25/26 ja vaikuttaa siltä ettei tarvitsekaan miettiä koska testaa, nyt on alavatsatuntemuksia muuttuneet hyvin menkat lähestyy -tyyppisiksi😞

Toivottavasti muilla piinailijoilla käy paremmin!

2089/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu-melissa kirjoitti:

Kysymys teille jotka olette olleet hoidoissa: julkisella vai yksityisellä ja kuinka nopeasti olette saaneet esim letrot käyttöön? Onko ollut ekana enemmänkin tutkimuksia esim verikokeita ja muuta, vaikka on ollut tiedossa esim PCOS kuten mulla?

Multa otettiin yksityisellä heti ovuloimattomuuden vuoksi TSH ja prolaktiini (verikokeet) ja kun ne oli kunnossa mutta munasarjat monirakkulaiset, niin sain letrot heti seuraavaan kiertoon. Tätä ennen mies kävi siemennesteanalyysissa lääkärin suosituksesta, super hyvät tulokset hänellä onneksi (150miljoonaa vipeltäjää 1 millissä!). Ja samalla käynnillä kun letrot määrättii, lääkäri teki lähetteen julkisen puolen lapsettomuuspolille. Siellä on luvassa ensikäynti viikon päästä ja sen jälkeen lisää labroja ja aukiolotutkimus.

Kp1 alkoi tänään. Ylihuomenna uusi letrokuuri alkaa, aion sen aloittaa nyt vaikka polin kätilö mietti viimeviikolla, että pitäisikö jättää ensikiertoon letrot tauolle tulevien tutkimusten vuoksi. Mutta ei sanonut mitään ohjetta vaan totesi myös että ensikäynnillä ei mitään vielä tutkita vaan sitten suunnitellaan tulevat tutkimukset seuraavaan kiertoon... Eli nyt alkanut kierto menisi aivan hukkaan. Jos hyvin käy niin olisi kiva saada ensikäynnin jälkeen letroja ajatellen myös ultrakontrollit. Ensikäynnillä on menossa kp8, silloinkin jo varmaan vähän näkyisi jos joku folli lähtenyt kasvuun.

Onko kellään ollut letrot käytössä aukiolotutkimuksen aikaan? Onkohan letrot jotenkin este sen tekemiselle?

2090/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Pitää tutustua paremmin noihin lisäravinteisiin et oisko siellä sellaista mitä minun keho tarvitsisi.

Täälä odotetaan menkkoja alkavaksi vkloppuna ja niiden jälkeen sit alkaa mullaki jännittävät ajat ku aletaan ihan tosissaan yrittään 🤩 en malta oottaa! Yks juttu vaan ku ovulaatio ainakin flo on ennustanut just siihen ku ollaan menossa minun vanhempien luo vklopuksi...mites hiton lailla tän nyt järjestäis et pystyis hyödyntään! Tuntuu niin pöljältä siellä koittaa hissukseen touhuilla 🙊

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

2091/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Pitää tutustua paremmin noihin lisäravinteisiin et oisko siellä sellaista mitä minun keho tarvitsisi.

Täälä odotetaan menkkoja alkavaksi vkloppuna ja niiden jälkeen sit alkaa mullaki jännittävät ajat ku aletaan ihan tosissaan yrittään 🤩 en malta oottaa! Yks juttu vaan ku ovulaatio ainakin flo on ennustanut just siihen ku ollaan menossa minun vanhempien luo vklopuksi...mites hiton lailla tän nyt järjestäis et pystyis hyödyntään! Tuntuu niin pöljältä siellä koittaa hissukseen touhuilla 🙊

Juulia, ihan jo alan täällä jännätä sinun puolestasi!👍❤

Siittiöt sisään ajoissa ennen vierailua. Ne elävät kuitenkin jonkun päivän ajan🤗 Ajoissa parempi❤, kuin myöhässä...

Minäkin välillä hammasta purren mietin näitä, jos osuu vierailuajankohtaan, tai sitten vieraat tulevat yökylään. Lähinnä just anoppi. Mun mies ei suostu hommailemaan kummassakaan tilanteessa.

Inseminaatiohoidoissa viikonloput oli ongelma kanssa, sillä jos positiivinen testi tuli lauantaille, piti koko kierto skipata. Jos testi oli positiivinen sunnuntaina, niin inssi saatiin maanantaille, mutta useimmiten ovulaatio oli jo tapahtunut. Voi että, kun nämä ovulaatiot osuvatkin ihan liian usein viikonlopuille🤪

Tähtitaivas☆

2092/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähti! niinpä, Jospa alettais menkkojen jälkeen suunnilleen parin päivän välein touhuileen. Jostakin luin että 5 päivääkin ennen ovulaatiota on mahdollista.

Joo silloin ei kyllä pysty jos on meillä vieraita kun on niin pieni asunto mutta ehkäpä vanhempien luona suihku vois olla potentiaalinen paikka 🙊 Onkohan niillä asennoilla väliä? Siitä en oo kuullu hirveesti puhuttavan, en tiiä onko tää ihan tyhmä kysymys 😅

Hauska ku täälä sitä vaan puhutaan omasta seksielämästäkin niin avoimesti, no luonnollinen asiahan se on vaikka ei ois ees lapsihaaveista puhuminen kyseessä!

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

2093/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuli rv 6 täyteen, ja sen kunniaksi tein taas viikkonäytöllisen testin. Oli se vielä 3+, helpotus :).

Juulia: Lukemani mukaan optimaalisin seksiasento on lähetyssaarnaaja, mutta jos kohtu on kallistunut taaksepäin niin sitten takaapäin. Tärkeää on myös saada orgasmi joko minuuttia ennen ejakulaatiota tai ainakin 45 min sisällä ejakulaatiosta. Kaikkea nippelitietoa sitä on kerääntynytkin :D.

2094/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia: meidän toukokuinen sai alkunsa mökillä puunhakureissulla kun pikaiset heitettiin liiterissä... Että ei sen niin väliä että mitenpäin ollaan ja kauanko kestää 🤣🤣🤣

2095/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki, 

Olen pitkään lueskellut tätä palstaa ja kovin on teillä toisiaan kannustava ja kiva tunnelma täällä :)

Minulla ikää 42 ja 1v 6 kk lapsi ja toista nyt yritetään. Yk 1 menossa ja varmaankin dpo4. En asu Suomessa joten suomi voi olla vähän heikkoa välillä, toivoittavasti kuitenkin ymmärrätte. 

Ensinmmäisen lapsen sain suht helposti, raskauduin toisella yrittämällä kun ensimmäinen päättyi aikaiseen keskenmenoon. Ikä jo painaa päälle joten olen varautunut että helppoa ei tästä välttämättä tule. 

Mielestäni Suomessa on aika hyvin näitä lapsettomuushoitoja, esim lääkkeitä (olisiko Terolutit?) joita ilmeisesti ihan hyvin lääräissä saa. Muutenkin taitaa olla näissä asioissa edellä. Täällä ei niinkään. 

Hyvää tiistai iltaa kaikille!

2096/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille tasapuolisesti! Tervetuloa uusille, ihanaa että olette löytäneet tänne!

Tähti, toivotaan että viiva vahvistuu! <3

Ikäneito, onnea raskauteen, toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti! <3

Kaneli78, mikä tilanne siellä?

SiBi, mitä kuuluu?

Tänään on päivä, jota olen pelännyt ja kuitenkin odottanut. Itkenyt ja iloinnut, että tämä päivä on tässä ja nyt. Kävin gynellä jälleen kerran. On lohdullista kuulla niin lämpimiä sanoja jonkun sanovan kasvotusten. Jonkun, joka parhaansa tekee että minulla olisi hyvä olla tutkimusten aikana. Joku, joka selittää pienimmänkin asian minulle.

Minun viimeisimmät kuukautiset on olleet 23.1.20. Vaikka plussatesti oviksen suhteen on ollutkin, pelkän ultran perusteella ei sitä voitu sanoa varmaksi. Kohdun limakalvo on reippaan paksuinen. Kysta on puhjennut oikeasta munasarjasta; ilmeisesti sitä oli tämä veri, joka tuli vuotona 1.3.20. Tänään siis kp mitä lie, en jaksa laskea. Uusi munasolu kuitenkin on kasvamassa, ja kokoa sillä oli 13mm. Nyt mietin tässä, ehtiiköhän se lie kasvaa siiheksi, että aloitan Terolutin 15.-24.3. väliseksi ajaksi? Vai tuleeko ovulaatio taas kesken Terolutin (jos tulee ollenkaan)? Osaako joku kertoa? En huomannut sitä kysyä gyneltä.

Seuraavan kerran, kun kuukautiset alkavat, pitää tutkia tarkemmin Omakannasta tietoa, onko uudelleen otettava progesteroni riittävällä tasolla, jotta voidaan todeta ovulaation tapahtuneen. Jos on ovulaatio ollut, mennään vielä Terolutilla (koska puolison mielipidettäkin pitää kuunnella). Jos ei ovulaatiota ole ollut verikokeen mukaan, vaikka plussa tikussa olisikin ollut, aloitetaan Letrozolit (ja jatketaan silti Terolutia). Tämän tiedon gyne siis vielä sinne kirjoittaa 23.3.20 otettavan progesteroni-labravastauksen jälkeen.

Tänään on sellainen tunne, että en tiedä pystynkö ajatella vauva-asiaa enää. Kaipaisin lomaa. Lomaa ajatuksista, lomaa töistä, lomaa itsestä, lomaa omasta toimimattomasta kropasta. Ja silti minulla on kaikki hyvin. Työssäjaksaminen on heikentynyt uuden pomon myötä, harmittaa että hain vakituistamista...  Uskaltaisikohan sitä pistää yrityksen pystyyn?

Puoliso tulee illalla kotiin myöhään, mutta aion korvata viikonlopun vaihteen yövieraiden vuoksi menetetyt hetket tänä iltana. Täytyy mennä laittamaan sauna tulille, kurkistaa Yle Areenasta Hakekaa kätilön 9.kauden aloitusjakso ja loppuilta istuskella keinutuolissa hyvän kirjan kanssa.

Rakkauden täyteistä viikkoa, ihanat naiset!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2097/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily84 kirjoitti:

Kp 25/26 ja vaikuttaa siltä ettei tarvitsekaan miettiä koska testaa, nyt on alavatsatuntemuksia muuttuneet hyvin menkat lähestyy -tyyppisiksi😞

Toivottavasti muilla piinailijoilla käy paremmin!

Lily84, mikä tilanne? Testasitko?🤗

Tähtitaivas☆

2098/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Hei kaikille tasapuolisesti! Tervetuloa uusille, ihanaa että olette löytäneet tänne!

Tähti, toivotaan että viiva vahvistuu! <3

Ikäneito, onnea raskauteen, toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti! <3

Kaneli78, mikä tilanne siellä?

SiBi, mitä kuuluu?

Tänään on päivä, jota olen pelännyt ja kuitenkin odottanut. Itkenyt ja iloinnut, että tämä päivä on tässä ja nyt. Kävin gynellä jälleen kerran. On lohdullista kuulla niin lämpimiä sanoja jonkun sanovan kasvotusten. Jonkun, joka parhaansa tekee että minulla olisi hyvä olla tutkimusten aikana. Joku, joka selittää pienimmänkin asian minulle.

Minun viimeisimmät kuukautiset on olleet 23.1.20. Vaikka plussatesti oviksen suhteen on ollutkin, pelkän ultran perusteella ei sitä voitu sanoa varmaksi. Kohdun limakalvo on reippaan paksuinen. Kysta on puhjennut oikeasta munasarjasta; ilmeisesti sitä oli tämä veri, joka tuli vuotona 1.3.20. Tänään siis kp mitä lie, en jaksa laskea. Uusi munasolu kuitenkin on kasvamassa, ja kokoa sillä oli 13mm. Nyt mietin tässä, ehtiiköhän se lie kasvaa siiheksi, että aloitan Terolutin 15.-24.3. väliseksi ajaksi? Vai tuleeko ovulaatio taas kesken Terolutin (jos tulee ollenkaan)? Osaako joku kertoa? En huomannut sitä kysyä gyneltä.

Seuraavan kerran, kun kuukautiset alkavat, pitää tutkia tarkemmin Omakannasta tietoa, onko uudelleen otettava progesteroni riittävällä tasolla, jotta voidaan todeta ovulaation tapahtuneen. Jos on ovulaatio ollut, mennään vielä Terolutilla (koska puolison mielipidettäkin pitää kuunnella). Jos ei ovulaatiota ole ollut verikokeen mukaan, vaikka plussa tikussa olisikin ollut, aloitetaan Letrozolit (ja jatketaan silti Terolutia). Tämän tiedon gyne siis vielä sinne kirjoittaa 23.3.20 otettavan progesteroni-labravastauksen jälkeen.

Tänään on sellainen tunne, että en tiedä pystynkö ajatella vauva-asiaa enää. Kaipaisin lomaa. Lomaa ajatuksista, lomaa töistä, lomaa itsestä, lomaa omasta toimimattomasta kropasta. Ja silti minulla on kaikki hyvin. Työssäjaksaminen on heikentynyt uuden pomon myötä, harmittaa että hain vakituistamista...  Uskaltaisikohan sitä pistää yrityksen pystyyn?

Puoliso tulee illalla kotiin myöhään, mutta aion korvata viikonlopun vaihteen yövieraiden vuoksi menetetyt hetket tänä iltana. Täytyy mennä laittamaan sauna tulille, kurkistaa Yle Areenasta Hakekaa kätilön 9.kauden aloitusjakso ja loppuilta istuskella keinutuolissa hyvän kirjan kanssa.

Rakkauden täyteistä viikkoa, ihanat naiset!

Villahuivi, 13mm munasolu kasvaa kypsäksi aika nopeasti, en ole expertti mutta näppituntumalla arvioiden (omasta kokemuksesta) noin 3-4vrk....

Että ehtii!👍

Miestä nyt hihasta kohta kiinni ja plussa nyt tähän...paljon plussatuulta matkaan!!👍❤

Tähtitaivas☆

2099/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smultron kirjoitti:

Moi kaikki, 

Olen pitkään lueskellut tätä palstaa ja kovin on teillä toisiaan kannustava ja kiva tunnelma täällä :)

Minulla ikää 42 ja 1v 6 kk lapsi ja toista nyt yritetään. Yk 1 menossa ja varmaankin dpo4. En asu Suomessa joten suomi voi olla vähän heikkoa välillä, toivoittavasti kuitenkin ymmärrätte. 

Ensinmmäisen lapsen sain suht helposti, raskauduin toisella yrittämällä kun ensimmäinen päättyi aikaiseen keskenmenoon. Ikä jo painaa päälle joten olen varautunut että helppoa ei tästä välttämättä tule. 

Mielestäni Suomessa on aika hyvin näitä lapsettomuushoitoja, esim lääkkeitä (olisiko Terolutit?) joita ilmeisesti ihan hyvin lääräissä saa. Muutenkin taitaa olla näissä asioissa edellä. Täällä ei niinkään. 

Hyvää tiistai iltaa kaikille!

Smultron, tervetuloa ja pikaista plussaa!!❤👍

Tähtitaivas☆

2100/6611 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Täällä tuli rv 6 täyteen, ja sen kunniaksi tein taas viikkonäytöllisen testin. Oli se vielä 3+, helpotus :).

Juulia: Lukemani mukaan optimaalisin seksiasento on lähetyssaarnaaja, mutta jos kohtu on kallistunut taaksepäin niin sitten takaapäin. Tärkeää on myös saada orgasmi joko minuuttia ennen ejakulaatiota tai ainakin 45 min sisällä ejakulaatiosta. Kaikkea nippelitietoa sitä on kerääntynytkin :D.

Ikäneito❤...koska sinulla on ensimmäinen ultra?🤗

Hyvää odotuksen jatkoa!💖💖💖

Tähtitaivas☆