Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Kaneli78 kirjoitti:
Eilen Illalla myöhään kävin, Villahuivi, sun gyne-kuulumisia lukemassa.😍 Nyt vasta ehtii vähän kirjoittaa. Ihan ensin tohon sun tulevaan labraan. Eli olet menossa ottamaan progesteronin 7 päivää ovisplussasta? Eikö gyne sanonut mitään Terolutien käytöstä? Tuloshan on virheellinen, jos käytät teroja, koska ne on sitä progesteronia? Kaiken järjen mukaan. Mun ainakin piti olla syömättä niitä siinä kierrossa, kun otettiin kaikki testit. Kannattaa varmuuden vuoksi tästä kysyä varmaan?
Ihanaa, että johtofolli näkyy. Tuli niin iloinen olo sun puolesta!! 😃😍 Tosi hyvä, että sulla on nyt tuo kontaktikin. Kuulostaa niin tärkeältä.🤗Täällä dpo5/kp21 ja ollut niin kovat alavatsa ja -selkäkivut, että mietin huomenna meneväni päivystykseen, jos ei helpota. Tiedä onko tulehdus iskenyt. Muuten kuuluu ihan hyvää. Välillä mietin miksi mies on alkanut saunoa ja antaa itsensä lihoa, vaikka lapsettomuuslääkäri sanoi, että hänen pitäis jonkun verran laihduttaa. En oo uskaltanut ottaa puheeksikaan. 😒 Me ei käytetä alkoholia eikä tupakoida kumpikaan.
Tervetuloa uusille, tekis muillekin mieli kommentoida, mutta nyt ei anna aika myöten. Voimia kovasti kaikille ja tsemppiä kierron vaiheisiin! 💚
Itse asiassa ei sanonut siitä 🤔 sanoi, että Terolut alkaa 15.3. ja labraan 23.3.. sanoi kyllä siitä, että jos raskausalkaa, Terolutista ei ole haittaa. Ja mainitsi, että jos prog-arvo on matala, aloitetaan sitten Letrozol seuraavaan kiertoon. En tiedä menikö ohi jotakin, koska hän on ulkomaalainen ja puhuu suomea murtaen, vaikkakin ymmärrettävästi. Itse olin aika itkuinen, hän kyseli parisuhteesta ja elämäntilanteesta, psyykkisestä voinnista jne. , joten on voinut mennä ohi vallan hyvin tieto tai pari. Pitää kurkistaa omakantaa, jospa olisi viimeistään huomenna tieto siellä.
Kaikkiaan olen kuitenkin tyytyväinen käyntiin. Kylläpä tämä tästä 😊 jospa raskaus pian alkaisi, onhan tämä jo kolmas vuosinkun pientä meille odotetaan ❤
Tuo lihomisasia, josta mainitsit, eipä sitä uskalla mainita toiselle että laihduta tai lihota itseäsi. Herkästi itse koen etten ole hyvä tällaisena, jos puoliso minulle asiasta sanoisi. Meillä tupakasta keskustellaan kyllä mutta ei pakolla. Ostan kauppareissulla tupakit niin kauan, että toinen on valmis lopettamaan. Mutta karkit kielsin, koska söisin ne itse ja en halua enää lihota enkä olla sokerikoukussa.
Ajattelin näin siivouksen päätteeksi pyörittää hulaa, arjen liikunta samalla hiellä ja sitten pesulle. Jospa sinun vatsakipu loppuisi eikä olisi pahempaa 😐 tsemppiä, oli ihana kuulla sinusta! Toivon teille tärppiä tähän kiertoon ❤🥰
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Oma napapäivitys...
Mua niiiiin korpeaa taas tää meidän vuorotyö, sanoinkin miehelle että ei ole tehokkaampaa keinoa ehkäisyyn ku molempien vuorotyö eri tahtiin. 😈
Tällä viikolla luultavasti parhaimmat päivät, mutta mies yötöissä ja minä päivävuorossa.. sunnuntaina illalla saatiin talteen pikkukavereita, mutta tarvis lisää! 😡😂 Argh.. En ole muuten edes miehelle puhunut mitään hedelmällisistä päivistä/oviksesta, että ei se edes tiedä milloin ois mahis raskautua...ehkä pitäs kertoa ni jos sekin intoutuis pikaisesti vaikka tallettelemaan 😁
(ei muuten edes tiennyt, että raskaaksi ei voi periaatteessa tulla kuin muutamana päivänä kkssa, liekö ihan yleistä ettei miehillä ole sitä tietoa?)
Ja seuraava ovis laskujen mukaan taas samoissa vuoroissa. Blaah. Homma ehkä etenee sitten kun mies vaihtaa työpaikkaa..
Kivasti on usealla tullut ovisplussia ja muita mukavia muutoksen tuulia! Tsemppiä kaikille!
Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.
Kiitos Villahuivi! Kannattaa kysyä koska terolutit kaiken järjen mukaan nostaa sen arvon ja silloin ei voi päätellä oviksen tapahtumisesta.. Toivottavasti kaikki joka tapauksessa selviää ja saatte pikaisen plussan!
Mua ei siis miehen lihominen haittaa, rakastan häntä ja hänen masuaan. Tykkään, että miehessä on pehmeää, en haluais laiheliinia enkä mitään ylitreenattua. En edes ollut tajunnut, että miehellä oli vähän ylipainoa ennen lääkäriä. Sitä mä mietin, että eikö hän enää halua lasta, koska painon pudotus oli tosiaan lapsettomuuslääkärin ohje ja liian saunomisen välttäminen. Totta kai nyt mietin, että motivaatioko hedelmällisyyden nostamiseen on mennyt, kun tilanne on menossa päinvastaiseen suuntaan ja vain huonompaan siitä, kun käytiin lapsettomuuslääkärillä. Mutta en aio painoa edes ottaa puheeksi. Ehkä sen sijaan juttelen raskauden yrittämisestä, onko mieli muuttunut.
Hei tuosta hulailusta vielä. Onko sulle tullut siitä kipuja? Mäkin hulailen ja miettinyt voisko tän hetkiset kivut johtua siitä. Niin outoja kipuja on, etten osaa sanoa suuntaan enkä toiseen.
Ps. Piti taas poistaa kaikki hymiöt, kun en saa julkaistua niiden kanssa. Katson toimiiko näin.
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Toimihan se!
Hiliperi, varmasti hankalaa vuorotyön takia sumpliminen! Tuossa oviksen kertomisessa on se hyvä puoli, että silloin mies tietää, että nyt on tosi kyseessä. :) Toisaalta toki taas se juuri saattaa niitä paineita aiheuttaa. Kokeilisin silti, jos hankala löytää yhteistä aikaa oviksen lähimailla. Tsemppiä. :)
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Pieni_mutta_pippurinen kirjoitti:
Oonkohan liian hätäinen tuon tikuttelun kanssa 😅tänään sitten piti tietysti uudestaan testata, ja viiva oli jopa vaalentunut eilisestä. Oletin, että se siitä päivä päivältä tummenisi, mutta ei näköjään 🤔mitä mieltä te kokeneemmat olette, pitäisikö odottaa muutama päivä ennen kuin uudestaan testaa? En haluais niitä ihan turhaankaan tuhlata 🙈Tää on aikamoista hakuammuntaa, kun kierron pituutta ei vielä tiedä...
Pieni_mutta_pippurinen, onko sinun kierto säännöllinen?
Ovulaatiotestin viivan vahvuus voi vaihdella....ei ole suoraviivainen....vaan kunnes sitten vahvistuu!😊
Kun teillä nyt eka yritys on lähtenyt käyntiin, niin helpoiten alkuunsa unohtaisin testit ja harrastaisin riittävästi seksiä, alkaen ennen kierron puoliväliä ja vähän myös sen jälkeen👍❤
Uskon, että teillä tärppää nopeasti!❤🎶🎶🎶
Tähtitaivas☆
Kaneli78, kiitos. Pitääpä kysyä!
Ymmärsinköhän nyt oikein? Sanoiko lapsettomuuslääkäri puolisollesi, että hänen olisi hyvä pudottaa painoa? Sellainen kommentti, kuinka sievästi ahansa sanottuna, voi saadabaikaan myös pakokauhua ja ahdistusta asian tiimoilta. Todella hyvä, että olet hänen tukena. Ehkä asiasta pitäisi puhua kuitenkin, vaikka juuri tuolla tavoin kuin olit ajatellutkin! Jospa siellä puolisollasi mietityttää jokin? Tsemppiä keskusteluun!
Hulaan vain ma 30s kerrallaan, kivut ja mustelmat estää pidempään. Ja lisäksi taitoa ei ole. Olen vasta aloittanut, joten meneehän tässä aikaa että oppii. Kivut kyllä loppuu tunnin sisällä hulailusta, toki mustelmissa on kipua pidempäänkin.
Hiliperi, tuo on tuttua. Vuorotyöläisen arki, varsinkin kun itse on yövuorossa, puoliso iltavuorossa, nii nähdään se hetki minkä minä aamulla vuoteeseen kömpiessäni häntä näen ennen nukahtamistani ja puoliso sen verran näkee minua kun herää ja hipsii huoneesta jiljaa pois. Tsemppiä, meillä on sovittu että jos toisella Himottaa niin tekstarilla työpäivän aikana on hyvä saada tieto - ehtii se kotona olevakin valmistautua siihen ettei nuku toisen tullessa 🤭
Heips, täällä yksi uusi kuumeilija :) Tai ei niinkään uusi, loppuvuodesta saakka tätä haaveillut, mutta nyt olisi aika yrittämiselle :)
Kyseessä olisi toinen lapsi. Nyt meillä on ihana 2-vuotias.
Haluaisin kysyä täältä teidän ajatuksia, en tiedä onko tästä ehkä täällä jo juteltu. Mutta vaikuttaako tämä koronan uhka teidän yrittämisaikeisiin mitenkään?
Itse olen seurannut koronan leviämistä erittäin huolestuneena. Yhden keuhkokuumeen talven aikana sairastaneena, tiedän faktoja keuhkokuumeesta, että keuhkosairaudet iskee odottaviin helpommin ja myös kuolleisuus on suurempaa. Ja tietenkin raskaana olevat on aina riskiryhmää. Vaikuttaako tämä teihin mitenkään?
Itse punnitsen ihan hirveästi, että uskalletaanko me yrittää vielä tässä kohtaa?
Olen jutellut terveydenhuollon ammattilaisen kanssa, joka sanoi, että jos nyt vuoden antaa odottaa, niin mistäs sitä tietää, vaikka vuoden päästä olisi joku toinen viirus.
Todella vaikeaa ajatella mikä on oikein tai järkevää. Vaikea ajatella riskejä, että kuinka todennäköistä mikälin skenaario on.
Omat käsienpesut ei kamalasti auta, kun 2-vee hakee kaikki taudit päiväkodista..
Tuntemuksen mukaan ovis olisi nyt päällä, joten tosi kiva googlata näin illalla, että voisko sitä onneaan koittaa vai ei 😅
Siis joo, lapsettomuuslääkäri. Sanoi vielä yhtäkkiä tosi suoraan miehelle, että "sulla on tota mahaa ja siitä pitää kyllä päästä. Ylipaino heikentää mahdollisuuksia." Sitten alkoi neuvoa ruokavaliota. Oltiin molemmat kuin puulla päähän lyöty ja miehellä totta kai paha mieli, vaikka sanoikin arvostavansa suoruutta. Mieheni tietää mulle kelpaavansa juuri omana itsenään, on kiittänytkin siitä, mutta pariinkin kertaan tuon kommentin otti jälkikäteen puheeksi ja alkuun aloittikin muuttamaan elintapojaan. Mä en halua painoa ottaa puheeksi, puhun kyllä omasta painon pudotuksesta ja pyytelen miestä lenkille ym. Jospa se auttaisi jotain.
Kiitos kannanotoista! Mullakin hulailu tekee kipeää ja ekat kerrat aiheutti ihan järkyttävät mustelmat. Nykyään kiedon villapaidan vyötärölle, että pystyn sen 13min ees tekemään välillä.😬 Mäkin oon ihan aloittelija eikä tekniikka oo hallussa. Vielä me opitaan eiks je! 😅
Tyttsi, meihin ei vaikuta mitenkään. Tosin, meillä heikot mahdollisuudet raskautua. En usko silti, että muutenkaan vaikuttaisi.
Villahuivi, painoon kiinnitetään huomiota, kun lapsettomuushoitoihin menee. Mulla oli silloin hieman ylipainoa bmi24/25 ja heti ehdotettiin laihduttamaan. Miehellä ei ylipainoa ole koskaan ollut ja bmi 19/20.
Jostain syystä painoa kritisisoidaan. Omasta mielestä sillä ei kuitenkaan ole ihan niin suurta vaikutusta raskautumiseen. Raskaus alkoi bmi24, enkä kokenut olevani edes liian lihava.
Tähtitaivas☆
Kaneli78, kuullostaa pahalta, että miehellesi noin sanottiin😑 Nämä tokaukset voi ottaa liikaa itseensä🤔
Tähtitaivas☆
Kaneli78, aika pahalle on varmasti tuntunut puolisostasi! Siis faktahan se on, sitä ei käy kieltäminen, mutta tapa jollaasian ilmaisee, on merkityksellinen. esim minun vyötärölihavuus ei aiheuttanut gynelle mitään ongelmaa. Papereissa lukee hoikka nainen, vaikka bmi mukaan olen lievästi ylipainoinen. Minulle kaikki läski kertyy vatsalle, ja vaikka olen laihtunut 8kg, olen laihtunut kaikkialta muualta kuin vatsalta. Että eipä sitä lääkäri päätä mistä ne kilot tippuu. Ihana jos puolisosi kokee ja tietää että hän kelpaa sellaisenaan sinulle! ❤ lenkkikutsut voivat vielä innostaakin häntä, kunhan sulattelee asiaa.
Kiitos vinkistä! Pitääpä etsiä jotakin paksumpaa vatsalle, kyllähän se hyvää tekisi päivittäin hulailla. Oletko koskaan miettinyt vaikuttaako se esim. Kiinnittymiseen? Hulailetko joka päivä?
Tervetuloa Tyttsi! Mukavaa että liityt seuraan. Käy laittamassa profiilisi allekirjoituksesi, muut muistavat tilanteesi hieman paremmin! (Kts muiden esimerkkejä) itse ainakin tahdon unohtaa usein, missä vaiheessa kukakin on ja niistä on helppo virkistää muistia. Eikä tarvitse aina kysellä samaa asiaa samalta ihmiseltä 🤭
Kysyit koronasta. Itselleni on vallan sama, mikä tauti kulloinkin maailmalla liikkuu. Uusia tulee koko ajan, jos aina pelättäisiin viruksia, maailmasta loppuisi yhtäkkiä lapsenteko. En sano, etteikö saa ja voi pelätä, varoa ja huolehtia asiasta, mutta kuten lääkärisi oli sanonut: kukaan ei tiedä, mikä tauti vuoden päästä jyllää. Itse pidän huolta omasta käsihygieniasta, lisäksi varmistan aina kotiin tullessa käsienpesun jälkeen käsien desinfioinin. Silti jouluna sairastin RS viruksen 🤦🏻♀️ eli en pelkää, en suunnittele. Elän tätä hetkeä, ja jos ja kun se plussa tulee, aion nauttia ja iloita ❤ pikaista plussaa teille! 🌬➕
Villahuivi, aivan, nyt ymmärsin miten kiertosi on mennyt! Hyvä idea unohtaa follit ja muut hetkeksi, kun tilanne näyttää hyvältä raskautumisen kannalta 😊
Lomailun keskelle kuuluu hyvää, menkat alkoi kesken reissun mutta se ei haittaa, kiva että pääsee uuteen kiertoon. Kesken urheilun tänään sain kauhean itkukohtauksen, siinä sitten halattiin miehen kanssa ja minä vollotin kaiken kertyneen harmituksen ulos. Tuntui vapauttavalta vaikkakin samaan aikaan mietin että voi hyvänen aika mitä hormonihirviötä mies joutuu katselemaan. Ja kun mies silitteli ja lohdutti lempeästi niin itketti vaan lisää. Mutta itku todentotta puhdistaa, vaikka mieliala ollutkin hyvä. 😊 Huomenna teen varmuuden vuoksi r-testin ennen letron ottamista, sitten vaan ovista odottelemaan!
Tyttsi kirjoitti:
Heips, täällä yksi uusi kuumeilija :) Tai ei niinkään uusi, loppuvuodesta saakka tätä haaveillut, mutta nyt olisi aika yrittämiselle :)
Kyseessä olisi toinen lapsi. Nyt meillä on ihana 2-vuotias.Haluaisin kysyä täältä teidän ajatuksia, en tiedä onko tästä ehkä täällä jo juteltu. Mutta vaikuttaako tämä koronan uhka teidän yrittämisaikeisiin mitenkään?
Itse olen seurannut koronan leviämistä erittäin huolestuneena. Yhden keuhkokuumeen talven aikana sairastaneena, tiedän faktoja keuhkokuumeesta, että keuhkosairaudet iskee odottaviin helpommin ja myös kuolleisuus on suurempaa. Ja tietenkin raskaana olevat on aina riskiryhmää. Vaikuttaako tämä teihin mitenkään?
Itse punnitsen ihan hirveästi, että uskalletaanko me yrittää vielä tässä kohtaa?
Olen jutellut terveydenhuollon ammattilaisen kanssa, joka sanoi, että jos nyt vuoden antaa odottaa, niin mistäs sitä tietää, vaikka vuoden päästä olisi joku toinen viirus.Todella vaikeaa ajatella mikä on oikein tai järkevää. Vaikea ajatella riskejä, että kuinka todennäköistä mikälin skenaario on.
Omat käsienpesut ei kamalasti auta, kun 2-vee hakee kaikki taudit päiväkodista..
Tuntemuksen mukaan ovis olisi nyt päällä, joten tosi kiva googlata näin illalla, että voisko sitä onneaan koittaa vai ei 😅
Tyttsi, mä olen hieman huolestunut..😑🙄......pitääkö linnoittautua kohtapuolin kotiin...
Liika paniikki ei hyödytä, mutta varovaisuus. Ulkomaanmatkat on jäissä ja ihmisjoukkoja tekee mieli vältellä...
Tähtitaivas☆
Mustikkainen kirjoitti:
Villahuivi, aivan, nyt ymmärsin miten kiertosi on mennyt! Hyvä idea unohtaa follit ja muut hetkeksi, kun tilanne näyttää hyvältä raskautumisen kannalta 😊
Lomailun keskelle kuuluu hyvää, menkat alkoi kesken reissun mutta se ei haittaa, kiva että pääsee uuteen kiertoon. Kesken urheilun tänään sain kauhean itkukohtauksen, siinä sitten halattiin miehen kanssa ja minä vollotin kaiken kertyneen harmituksen ulos. Tuntui vapauttavalta vaikkakin samaan aikaan mietin että voi hyvänen aika mitä hormonihirviötä mies joutuu katselemaan. Ja kun mies silitteli ja lohdutti lempeästi niin itketti vaan lisää. Mutta itku todentotta puhdistaa, vaikka mieliala ollutkin hyvä. 😊 Huomenna teen varmuuden vuoksi r-testin ennen letron ottamista, sitten vaan ovista odottelemaan!
Kuulostaa samalle itkulle, kuin minulla kuun vaihteessa. Kaikki sympatiat sinne! Kyllähän tämä raskasta on ja omat ongelmansa aiheuttaa myös psyykkisesti. Hormonihirviöksi sitä itsensä usein tuntee 🤦🏻♀️
Hyvä kuulla, että loma meni hyvin! Odotan omaa lomaani, lähdemme Etelä-Suomeen isommalla porukalla juhlimaan. Kauhulla toki laskin päiviä, että jos en plussaa nyt, minkälainen hirviö olen letrokuurin aikana 🤦🏻♀️🤭😬🤣 voi kamala, alkoi iha naurattaa kun mietin. Jospa en olisi kovin hurja 🤭
Tähti, totta että painoon kiinnitetään huomiota. Itsestä vain tuntuu, että se tapa millä asiaan otetaan kantaa, on hyvin hienotunteisuuta vaativaa. Silti en usko, että paino on raskauden este, mutta varmasti on vaikutusta pienelläkin painonpudotuksella! (Itsellä tosin tämä -8kg ei ole tuonut mitään tulosta missään asiassa).
Tähti☆ kirjoitti:
Pieni_mutta_pippurinen, onko sinun kierto säännöllinen?
Ovulaatiotestin viivan vahvuus voi vaihdella....ei ole suoraviivainen....vaan kunnes sitten vahvistuu!😊
Kun teillä nyt eka yritys on lähtenyt käyntiin, niin helpoiten alkuunsa unohtaisin testit ja harrastaisin riittävästi seksiä, alkaen ennen kierron puoliväliä ja vähän myös sen jälkeen👍❤
Uskon, että teillä tärppää nopeasti!❤🎶🎶🎶
Rehellisesti sanottuna en oo kiertoa laskeskellut pillerien aikaan. Tyhjennysvuoto tuli tietysti yleensä taukoviikolla, joskus kummallisesti myös kolmannella viikolla. Ennen pillereitä kierto oli aika epäsäännöllinen.
Joo ei varmaan kannattais ottaa stressiä tuosta tikuttelusta, mutta itseni tuntien sen tulen tekemään 🙈raskautumisen eteen ei kovin paljoa pysty tekemään, ja haluan tehdä kaiken sen vähän, mitä vaan pystyy. Ja lopusta päättää kohtalo, ylempi taho tai mikä lie 🤷♀️
Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena
Hmmm... Tuhrut loppu, alavatsan kivistely jatkuu 🤔
Onneksi ollaan täällä tienpäällä niin on muutakin kuin oman olon kuulostelua. Vaikka eipä sitä täysin osaa taka-alallekaan jättää
Tähti☆ kirjoitti:
Puudeli kirjoitti:
Tähti, toivottavasti sun plussa vahvistuu! :)
Täällä dpo 9 tai 10. Valkovuodon määrä ollut edelleen vaihtelevaa. Nyt tänään tuntunut alavatsalla vihlaisuja sekä syvemmällä tuntunut kramppeja/vihlaisuja.
Muutamana ed. päivänä ei suurempia huomioita oireista. Nyt olen muutaman päivän yksikseen kotona ja sitä tarkkailee itseään ja vauvakuumeilee yhä enemmän. Onneksi töissä saa ajatukset muualle. 😅
Herkät r. testit kuumottelevat kaapissa, mutta en halua yksikseen testailla. Flo sovellus ennustanut menkkoja alkavaksi sunnuntaina. Saa nähdä miten maltan mieleni vai tuleeko pms oireita kuten minulla esim. ärtymystä.
Fiilikset kans vähän heittelee oireiden ja oireettomuuden mukaan. Kun on oireita on enemmän toiveikas ja kun ei ole oireita sitä ajattelee taas et ei varmaan tärpännyt.
Tsemppiä kaikille piinailijoille!
Milloin muut meinaa testailla? 😁
Puudeli, toivotaan plussa tähän kiertoon❤👍
Mitä herkkiä testejä sinulla kaapissa on?
Jännään jo sinun puolesta!😀
Tähti: Jep 😊👍🏻 Ne on niitä mitä tuli kylkiäisiksi ku tilasin raskauskeijulta ovis testejä eli niitä one step. Katotaan mitä ne sitten näyttää, jos tulee yhtään viivoja niin testailen varmaan vielä varmuudeks apteekin omilla. Mutta ei mennä asioiden edelle! Ei oikeen mitää suurempia tuntemuksia ollut täällä. 😅 Jatketaan piinailua sinne sunnuntaille! 😊
Mulla on tämän parin vuoden aikana, mitä kiertoani olen seurannut, niin yleensä aina ovis kp 14. Ihan pari kertaa on ollut paria päivää aiemmin, mutta ei ikinä myöhemmin. Tänään on kp 14 eikä mitään tietoa oviksesta! Ei limaa, ei haluja, ja testi on negatiivinen. Mitä ihmettä! Yleensä lima alkaa jo kp 12 ja testi on pos kp 14. Nyt ei mitään, ei kerta kaikkiaan mitään.
No, hyvä niin, koska olin tietenkin raivannut kalenterin tälle viikkoa sillä oletuksella, että tänään on paras päivä, mutta emme sitten pystyneetkään tekemään mitään. Ei vaan ollut yhtään fiilistä. Loppuviikoksi on kovasti menoja eikä ehkä sitten pysty, jos vaikka ovis tulisikin myöhässä.
Ja mitä koronaan tulee, niin joo, kyllä se tauti huolettaa, mutta olen halunnut lapsen niin kauan niin kovasti, että yksi kulkutauti ei minua hidasta. Enemmän pelkään eläkeikäisten vanhempien puolesta. :(
Eilen Illalla myöhään kävin, Villahuivi, sun gyne-kuulumisia lukemassa.😍 Nyt vasta ehtii vähän kirjoittaa. Ihan ensin tohon sun tulevaan labraan. Eli olet menossa ottamaan progesteronin 7 päivää ovisplussasta? Eikö gyne sanonut mitään Terolutien käytöstä? Tuloshan on virheellinen, jos käytät teroja, koska ne on sitä progesteronia? Kaiken järjen mukaan. Mun ainakin piti olla syömättä niitä siinä kierrossa, kun otettiin kaikki testit. Kannattaa varmuuden vuoksi tästä kysyä varmaan?
Ihanaa, että johtofolli näkyy. Tuli niin iloinen olo sun puolesta!! 😃😍 Tosi hyvä, että sulla on nyt tuo kontaktikin. Kuulostaa niin tärkeältä.🤗
Täällä dpo5/kp21 ja ollut niin kovat alavatsa ja -selkäkivut, että mietin huomenna meneväni päivystykseen, jos ei helpota. Tiedä onko tulehdus iskenyt. Muuten kuuluu ihan hyvää. Välillä mietin miksi mies on alkanut saunoa ja antaa itsensä lihoa, vaikka lapsettomuuslääkäri sanoi, että hänen pitäis jonkun verran laihduttaa. En oo uskaltanut ottaa puheeksikaan. 😒 Me ei käytetä alkoholia eikä tupakoida kumpikaan.
Tervetuloa uusille, tekis muillekin mieli kommentoida, mutta nyt ei anna aika myöten. Voimia kovasti kaikille ja tsemppiä kierron vaiheisiin! 💚